Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
0
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Η έκθεση στο British Museum θεωρείται το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός του φθινοπώρου στο Λονδίνο και περιλαμβάνει μια σειρά από τα θεαματικά αντικείμενα της Κινεζικής τέχνης...

Οι Times έγραψαν “Ming is still the thing”. Ανάμεσα στο 1400 και 1450, η Κίνα ήταν μια παγκόσμια υπερδύναμη. Η δυναστεία των Μινγκ την εξουσίαζε με έδρα το Πεκίνο. Εκεί χτίστηκε και η Απαγορευμένη Πόλη. Η Κίνα των Μινγκ, εκείνη την περίοδο ήταν συνδεδεμένη με τον υπόλοιπο κόσμο. Οι Κινέζοι καλλιτέχνες με πολλές και συναρπαστικές επιρροές δημιούργησαν μερικά από τα ωραιότερα έργα τέχνης αντικείμενα και πίνακες που έγιναν ποτέ.


Η έκθεση στο British Museum
θεωρείται το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός του φθινοπώρου στο Λονδίνο και περιλαμβάνει μια σειρά από τα θεαματικά αντικείμενα της Κινεζικής τέχνης από εξαίσια πορσελάνη και χρυσό καθώς και έπιπλα, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα - από τα μουσεία σε ολόκληρη την Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο. Πολλά από τα εκθέματα ανακαλύφθηκαν πρόσφατα και άλλα ταξιδεύουν για πρώτη φορά έξω από την Κίνα. Δέκα κινεζικά ιδρύματα και 21 διεθνείς δανειστές συμπράττουν σε μια έκθεση στην οποία θα επιχειρηθεί να αναλυθεί το μοντέλο της κυριαρχίας των Μινγκ και η επίπτωσή του στην τέχνη.

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Πορσελάνινο φλασκί διακοσμημένο με μπλε λεπτομέρειες

Η έκθεση επίσης μας δείχνει ότι η Κίνα, δεκαετίες πριν από τον Χριστόφορο Κολόμβο, εκτελούσε εμπορικές διαδρομές στην Αφρική και σε όλο τον Ινδικό Ωκεανό. Πριν η Αγγλία ανακαλύψει την εκτύπωση, τύπωνε την πρώτη εγκυκλοπαίδεια του κόσμου και διεξήγε μάχες με όπλα όταν η Ευρώπη είχε ως πολεμικά μέσα τα τόξα και τα βέλη. Με αυτό τον τρόπο η παράλληλη ιστορία της Κίνας και του υπόλοιπου κόσμου γίνεται πλήρως κατανοητή. Παρά το γεγονός ότι υπήρξε ελάχιστη επαφή μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης, ο πιο ατρόμητος εξερευνητής της χώρας, Zheng He, πραγματοποιούσε κορυφαίες αποστολές προς τη Νοτιοανατολική Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Στην έκθεση, η Βρετανική Βιβλιοθήκη θα δανείσει οκτώ τόμους από την πρώτη εγκυκλοπαίδεια του κόσμου, ένα τεράστιο σύνολο πληροφοριών που περιέχει τα πάντα, από τις συνταγές για ένα πιάτο φασόλια μέχρι το πώς να ντύσει κανείς ένα πτώμα. Το μυθιστόρημα θεωρείται η μεγαλύτερη πολιτιστική εξέλιξη επί Δυναστείας Μινγκ. Εκπληκτικά έργα δημοσιεύονται, όπως το Ταξίδι προς τη Δύση, το Μυθιστόρημα των Τριών βασιλείων, και ο Χρυσός Λωτός. Τα Ταξιδιωτικά Ημερολόγια του Σου Σιακέ εθεωρείτο ο καλύτερος ταξιδιωτικός οδηγός στην εποχή του. Στον τομέα της Ιατρικής, ο Λι Σιτζέν έγραψε τη Συλλογή Ιατρικού Υλικού. Ο Σου Κουανγκτσί, ένας ειδικός επί της γεωργίας, έγραψε την Ολοκληρωμένη Πραγματεία επί της Αγροτικής Διοίκησης.

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Σκαλιστός μπρούτζινος Βούδας, 1403–1424
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Κρεμαστός πάπυρος, 1480–1580

  

«Η εποχή των Μινγκ», σημειώνει ο κορυφαίος επιμελητής της έκθεσης,  καθηγητής Κρέγκ Κλούνας «και ειδικά τα πενήντα χρόνια που παρουσιάζονται ήταν σαν τη δική μας ελισαβετιανή εποχή, μια χρυσή εποχή. Πιθανώς τα ωραιότερα πράγματα που έγιναν στην Κίνα, δημιουργήθηκαν εκείνη την περίοδο, την θεαματικά δυναμική και πολιτιστικά γόνιμη. Όταν ξεκίνησα πριν από 40 χρόνια να μελετώ τους Μινγκ, η Κίνα ήταν μια κλειστή και στάσιμη χώρα. Αντιθέτως, την εποχή των Μινγκ η Κίνα ήταν ανοιχτή σε ξένες επιρροές, με μια  πολυπολιτισμική αυτοκρατορική αυλή, όπου μπορείτε να εύκολα να συναντήσετε έναν Ιρανό αστρονόμο, ένα Βιετναμέζο αρχιτέκτονα ή έναν  Ιάπωνα ειδικό στα  όπλα».

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Λεπτομέρεια φτιαγμένη με χρυσό από αυτοκρατορικό ένδυμα, 15ος αιώνας
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από σπαθί, διακοσμητικό της λαβής
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Σελίδα βιβλίου με καμηλοπαρδάλεις, δώρο στον αυτοκράτορα της Κίνας
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Βάζο Μινγκ από τα σπανιότερα διασωθέντα
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Cloisonné βάζο διακοσμημένο με δράκους και την αυτοκρατορική σφραγίδα, 1426–1435

Επτά χρόνια μετά την απολύτως επιτυχημένη έκθεση με τον πήλινο στρατό, για πρώτη φορά εκτίθενται τα ευρήματα από τρεις πριγκιπικούς τάφους που ανασκάφθηκαν στο Σιτσουάν, Σαντόνγκ και Χουμπέι. Επίσης συμπεριλαμβάνονται εικόνες που δείχνουν ότι η αυτοκρατορική στρατιωτική ελίτ έπαιζε γκολφ και ποδόσφαιρο για να διατηρεί τη φόρμα της. Και αυτό επειδή στην Κίνα οι μάχες ήταν μεγάλες και επικές. Ο στρατός που έπαιρνε μέρος μπορεί να έφτανε τις 100.000 αριθμός που κάνει τον αριθμό των  8.000 Άγγλων  που νίκησαν τους 15.000 Γάλλους στο Agincourt το 1415 να φαίνεται ασήμαντος. Ίσως ξεκινήσει ξανά η συζήτηση για το ποιός εφηύρε το γκολφ.

Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου Neil MacGregor, δήλωσε: «Οι πολιτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές αλλαγές στην Κίνα κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού του 15ου αιώνα, είναι μια αξιοσημείωτη ιστορία που μόλις τώρα άρχισε να κατανοείται πλήρως. Οι νέες ανακαλύψεις και η έρευνα έχουν οδηγήσει σε μια νέα προοπτική σε αυτή τη σημαντική περίοδο που κινείται μακριά από την ευρω-κεντρική άποψη της ιστορίας της Κίνας».

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Διακοσμητικό πιάτο από κοράλι

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Ξίφος με διακοσμητική λαβή

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Αυτοκρατορικό στέμμα

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Χαρτονομίσματα

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Σαντούκ μεταξωτό φόρεμα

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Χρυσό Διακοσμητικό κεφαλής

 

  

Η δυναστεία των Μινγκ

Η δυναστεία Μινγκ άρχισε το 1368, όταν ο Τζου Γιουάνγκτζανγκ στέφθηκε αυτοκράτορας στη Ναντζίνγκ. Στη διάρκεια της 31χρονης βασιλείας του, ο Τζου Γιουάνγκζανγκ ή αυτοκράτορας Ταϊτζού, αφαίρεσε ακόμη περισσότερες εξουσίες από την φεουδαρχική απολυταρχία. Εκτέλεσε πολλούς επισήμους και χρησιμοποίησε βία ενάντια σε όσους υποψιαζόταν ως συνωμότες. Μετά το θάνατο του Ταϊτζού, ο εγγονός του ανέβηκε στο θρόνο και έγινε γνωστός με το όνομα Αυτοκράτορας Τζιανγουέν. Εκθρονίστηκε από το θείο του, Τζου Τι, που αυτοανακηρύχθηκε Αυτοκράτορας Τσενγκτζού. Το 1421 μετέφερε την πρωτεύουσα από τη Ναντζίνγκ στο Πεκίνο.

Στα μέσα της περιόδου κατά την οποία βασίλεψε η δυναστεία, έγιναν πολλές εξεγέρσεις χωρικών, αλλά κατεστάλησαν με επιτυχία.

Ο Τζανγκ Τζουτζένγκ, σημαντική πολιτική φυσιογνωμία επί δυναστείας Μινγκ, διεξήγαγε μεταρρυθμίσεις ώστε να σταθεροποιήσει τη βασιλεία και να απαλύνει τις κοινωνικές συγκρούσεις. Τιμώρησε διεφθαρμένους αξιωματούχους, ενθάρρυνε την ανάπτυξη της γεωργίας, ξανάφτιαξε δρόμους για τις μεταφορές και αναμόρφωσε την φορολογία. Οι απλοί άνθρωποι ζούσαν κάπως καλύτερα μετά από αυτές τις αλλαγές. 

Κατά την ύστερη δυναστεία Μινγκ, η ιδιοκτησία άρχισε να συγκεντρώνεται στα χέρια λιγότερων ανθρώπων. Βασιλικοί απεσταλμένοι εμφανίστηκαν απ' άκρη σ' άκρη στη χώρα και η φορολογία αυξήθηκε, ενώ εντάθηκαν οι κοινωνικές διαμάχες. Μερικοί αξιωματούχοι άρχισαν να ανησυχούν για την κατάσταση αυτή και προσπάθησαν να εφαρμόσουν λύσεις. Ανάμεσα σ' αυτές ήταν το αίτημα να αφαιρεθούν εξουσίες από τη βασιλική οικογένεια και τους ευνούχους. Αυτοί οι αξιωματούχοι συνήθιζαν να μιλάνε στο κοινό για τις προτάσεις τους και να συζητάνε τα θέματα της αυλής ανοιχτά. Στο τέλος ονομάστηκαν Κόμμα Ντόνγκλιν. Αλλά σταδιακά προκάλεσαν τους ευνούχους και οι προσπάθειές τους είχαν ως αποτέλεσμα να αναστατώσουν την κοινωνία περισσότερο.

Οι επαναστάσεις στις αγροτικές περιοχές σταδιακά εντάθηκαν και γύρω στο 1627 εμφανίστηκε λιμός στην επαρχία Σαανσί. Εκατοντάδες χιλιάδες χωρικών που λιμοκτονούσαν εξεγέρθηκαν κατά της αυλής. Το 1644 οι επαναστάτες βάδισαν προς το Πεκίνο και ο Αυτοκράτορας Τσονγκτζέν αυτοκτόνησε.

 

*H έκθεση ανοίγει στις 18 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τον Ιανουάριο του 2015.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ