Κλεμμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ εκτίθενται στην Ιταλία, πριν επιστρέψουν στη βάση τους

Κλεμμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ εκτίθενται στην Ιταλία, πριν επιστρέψουν στη βάση τους Facebook Twitter
0
Κλεμμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ εκτίθενται στην Ιταλία, πριν επιστρέψουν στη βάση τους Facebook Twitter
Οι πίνακες παρουσιάζονται στα media από τις Ιταλικές αρχές

Δύο πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ που είχαν κλαπεί από το Άμστερνταμ το 2002 και τελικώς εντοπίστηκαν πέρσι το φθινόπωρο στην Ιταλία, επιστρέφουν στην έδρα τους τον επόμενο μήνα. Η ανακοίνωση για τον εντοπισμό τους είχε γίνει πέρσι τον Σεπτέμβριο και ύστερα από την εξάρθρωση διεθνούς κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών και αντικειμένων μεγάλης αξίας και τότε οι ιταλικές αρχές είχαν δράσει γρήγορα, προκειμένου οι πίνακες, μετά και τη συγκεκριμένη περιπέτεια, να μη βρεθούν «φυλακισμένοι» στην ιταλική γραφειοκρατία. 

Σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για τα γρήγορα ανακλαστικά της ιταλικής αστυνομίας και δικαιοσύνης, τα δύο έργα του Βαν Γκογκ, πριν επιστρέψουν στη βάση τους θα εκτίθενται και έως τις 26 Φεβρουαρίου στο μουσείο Capodimonte, σε μία μικρή έκθεση που άνοιξε για το κοινό την προηγούμενη Τρίτη. Ας σημειωθεί ότι για τη Νάπολη, πρόκειται για μεγάλο και ιδιαίτερα τιμητικό γεγονός, καθώς οι συγκεκριμένοι πίνακες εκτίθενται για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια.  

Κλεμμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ εκτίθενται στην Ιταλία, πριν επιστρέψουν στη βάση τους Facebook Twitter
Vincent van Gogh, Congregation Leaving the Reformed Church in Nuenen, 1884 - 1885

Σύμφωνα με τον Αxel Rüger, διευθυντή του Μουσείου Βαν Γκογκ, πίσω στο Άμστερνταμ, το ότι βρέθηκαν οι πίνακες είναι ένα μικρό θαύμα, καθώς μετά την κλοπή τους, οι άνθρωποι του Μουσείου θεωρούσαν ότι δεν θα τους ξαναδούν ποτέ. «Οι προσπάθειες τόσων ανθρώπων έκαναν το ανέφικτο, εφικτό. Το γεγονός ότι αυτοί οι δύο πίνακες του Βαν Γκογκ βρίσκονται ξανά στη διάθεση του κοινού μετά από 14 χρόνια απαιτούσε έναν μικρό εορτασμό και μεγάλες ευχαριστίες για όλους εκείνους, που στην Ιταλία βοήθησαν να επιστρέψουν τα έργα στην πατρίδα τους», δήλωσε ο Rüger.

Κλεμμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ εκτίθενται στην Ιταλία, πριν επιστρέψουν στη βάση τους Facebook Twitter
Vincent van Gogh, View of the Sea at Scheveningen, 1882

Και εννοείται ότι η επιστροφή των συγκεκριμένων έργων τέχνης στην Ολλανδία θα τιμηθεί με ένα μεγάλο καλωσόρισμα, με μία αφιερωματική έκθεση, ανοιχτή για όλους τους φιλότεχνους και προκειμένου να έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν αυτά που μέχρι το φθινόπωρο θεωρούνταν χαμένα για πάντα.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ