Δύο κλεμμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ εντοπίστηκαν μετά από 14 χρόνια

Δύο κλεμμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ εντοπίστηκαν μετά από 14 χρόνια Facebook Twitter
Vincent van Gogh, View of the Sea at Scheveningen, 1882
0

Σπουδαία νέα αναφορικά με δύο πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ ανακοινώθηκαν σήμερα το πρωί από το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα της Νάπολης. Τα έργα είχαν κλαπεί το 2002 από το Μουσείο Βαν Γκογκ και βρέθηκαν στα χέρια των αρχών ύστερα από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση και με την πολύτιμη βοήθεια του ειδικού τμήματος της ιταλικής αστυνομίας που αντιμετωπίζει περιπτώσεις αρχαιοκαπηλίας και οργανωμένου εγκλήματος. 

Σύμφωνα με τον επιμελητή που κλήθηκε να επιβεβαιώσει την αυθεντικότητα των δύο έργων, πρόκειται για δύο τοπιογραφίες του καλλιτέχνη από το 1882 και το 1884 αντίστοιχα, και συγκεκριμένα για τη "Θαλασσογραφία του Scheveningen (1882)" και το "Έξοδος από την εκκλησία της Νουνέν (1884/85)". Οι πίνακες βρέθηκαν σε σχετικά καλή κατάσταση, με τους καμβάδες να έχουν υποστεί μικροζημιές και να έχουν αφαιρεθεί οι κορνίζες, με τις οποίες τις είχε πλαισιώσει το Μουσείο. Ωστόσο και παρά τα ευχάριστα νέα, ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό από την εισαγγελία της Νάπολης το πότε ακριβώς θα επιστραφούν οι πίνακες στο Μουσείο Βαν Γκογκ στην Ολλανδία. 

Παρ' όλα αυτά, παρών στις ανακοινώσεις της εισαγγελικής αρχής, ήταν ο Axel Rüger, γενικός διευθυντής του Μουσείου, ο οποίος εμφανίστηκε συγκινημένος και αναφορικά με την εξέλιξη που αφορούσε την τύχη των δύο σπάνιων έργων που για 14 χρόνια θεωρούνταν χαμένα. 

Δύο κλεμμένοι πίνακες του Βαν Γκογκ εντοπίστηκαν μετά από 14 χρόνια Facebook Twitter
Vincent van Gogh, Congregation Leaving the Reformed Church in Nuenen, 1884 - 1885

«Μετά από τόσα χρόνια παύεις να ελπίζεις σε πιθανή ανάκτηση και επιστροφή των έργων στην έδρα τους. Χρωστάμε τεράστια ευγνωμοσύνη στην εισαγγελική έρευνα, στις προσπάθειες της ιταλικής αστυνομίας και του τμήματος ερευνών εναντίον του οργανωμένου εγκλήματος, στην ολλανδική εισαγγελία που συνεργάστηκε με τους ανθρώπους στη Ρώμη και σε οποιονδήποτε βοήθησε σε αυτή τη συντονισμένη επιχείρηση. Οι πίνακες βρέθηκαν και αυτό είναι κάτι που δεν πίστευα πια ότι θα μπορέσω να αρθρώσω έως το τέλος της καριέρας μου. Και μπορεί να μην είναι ακόμη σαφές το πότε τα έργα θα επιστρέψουν στο Άμστερνταμ, αλλά ακόμη και έτσι, επαφίεμαι στην άνευ όρων υποστήριξη που μέχρι τώρα μας έχουν προσφέρει οι ιταλικές αρχές», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του Μουσείου Βαν Γκογκ.  

Βέβαια, εκτός από το πότε θα επιστρέψουν στο Μουσείο Βαν Γκογκ, άγνωστο παραμένει το που βρέθηκαν τα δύο ανεκτίμητα έργα και γι' αυτή την ασάφεια υπάρχει λόγος: εκτός από τεράστια καλλιτεχνική αξία, οι δύο πίνακες θεωρούνται και αποδεικτικά στοιχεία της κλοπής που σημειώθηκε πριν από 14 χρόνια και γι' αυτό οι έρευνες συνεχίζονται. 

Ας σημειωθεί ότι και τα δύο έργα έχουν τεράστια ιστορική αξία. Η "Θαλασσογραφία στο Scheveningen" κυρίως διότι αποτελεί το μοναδικό έργο από την περίοδο του Βαν Γκογκ στη Χάγη, ενώ το δεύτερο γιατί πρόκειται για ένα έργο του ανατρεπτικού καλλιτέχνη, που δημιουργήθηκε για τη μητέρα του. Και τα δύο είναι δείγματα της πρώιμης τέχνης του Βαν Γκογκ, λίγο πριν το άπλετο χρώμα εισβάλει στους πίνακες καθορίζοντας για πάντα το δημιουργικό του στίγμα. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.