Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
0
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Οι contemporary artists Nico Colón και Yann Gerstberger έφτασαν στην Αθήνα την Τετάρτη το βράδυ και ως την Πέμπτη το απόγευμα είχαν προλάβει και στήσει την εντυπωσιακή εγκατάσταση «Greased» στο Playroom της Breeder, με απλά υλικά... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Εκτός από τον βασικό εκθεσιακό χώρο της γκαλερί The Breeder στο Μεταξουργείο, που εκτείνεται στο ισόγειο και στον πρώτο όροφο, υπάρχει και ένα μικρό Playroom πάνω, πλάι στα γραφεία, το οποίο οι υπεύθυνοι φιλοδοξούν να εκμεταλλευτούν πρακτικά το επόμενο διάστημα. Το κόσνεπτ είναι να στήνονται εκεί εκθέσεις και εγκαταστάσεις σύντομες σε διάρκεια και «ευέλικτες», υπό την έννοια ότι ο χώρος θα είναι στη διάθεση του εκάστοτε καλλιτέχνη για να παρέμβει σε αυτόν εικαστικά όπως θέλει για λίγες ημέρες.

Η γκαλερί είναι η αρχή, δεν θέλουμε το έργο μας να ολοκληρώνεται εδώ. Αυτό θα μας δέσμευε σε μια ιδέα "επαγγελματισμού" που είναι ξένη με το πνεύμα της ομάδας μας – το αντίθετο, επιζητούμε την κατάργηση κάθε προκαθορισμένης νόρμας στην τέχνη.

 

Η μεξικανική κολεκτίβα Dark Arts International σε λιγότερο από 24 ώρες κατάφερε και έκανε δικό της το Playroom, ενόσω στους κύριους χώρους της γκαλερί εκτυλίσσεται η ατομική έκθεση «Έξι πύλες ανοιχτές και μια κλειστή» του Σωκράτη Σωκράτους. Οι contemporary artists Nico Colón και Yann Gerstberger έφτασαν στην Αθήνα την Τετάρτη το βράδυ και ως την Πέμπτη το απόγευμα που συναντηθήκαμε στον χώρο της Breeder είχαν προλάβει και στήσει την εντυπωσιακή εγκατάσταση «Greased» με απλά υλικά. Η εγκατάσταση βασίζεται σε έργα ζωγραφικής μελών της κολεκτίβας, συγκεκριμένα των Oa4s, Yann Gerstberger και Theo Michael, που δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα συνεργασίας και «συζήτησης» μεταξύ τους στο Μεξικό και τα οποία έχουν φέρει μαζί τους οι δύο καλλιτέχνες. Όχι μόνο είχαν ολοκληρώσει τη δουλειά τους όταν έφτασα στη γκαλερί, αλλά βρίσκονταν εκεί χαλαροί, με διάθεση για κουβεντούλα, πίνοντας ένα ποτήρι λευκό κρασί. Στόχος τους είναι τις προσεχείς μέρες, μέχρι την Κυριακή που θα ολοκληρώσουν τη σύντομη παραμονή τους στη χώρα μας, να μεταφέρουν κομμάτια της εγκατάστασής τους, καθώς και άλλα που έχουν φέρει μαζί τους σε χώρους της πόλης που θα τους κάνουν «κλικ» για να τα φωτογραφίσουν οι ίδιοι, «ερασιτεχνικά, όχι με επαγγελματίες φωτογράφους, απλώς και μόνο για να απαθανατίσουμε το νομαδικό πνεύμα που διέπει την ομάδας μας και να επεκταθούμε καλλιτεχνικά έξω από τα όρια της γκαλερί», όπως μου εξηγούν. «Η γκαλερί είναι η αρχή, δεν θέλουμε το έργο μας να ολοκληρώνεται εδώ. Αυτό θα μας δέσμευε σε μια ιδέα "επαγγελματισμού" που είναι ξένη με το πνεύμα της ομάδας μας – το αντίθετο, επιζητούμε την κατάργηση κάθε προκαθορισμένης νόρμας στην τέχνη. Μας ενδιαφέρει πολύ περισσότερο το word of mouth, να συζητιέται το έργο μας, παρά μια αυστηρά καθορισμένη "καταγραφή" αυτού, με τη στενή έννοια του όρου».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται ως μια «περιπλανώμενη πλατφόρμα επιμελητών και καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε στην πόλη του Μεξικού»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται ως μια «περιπλανώμενη πλατφόρμα επιμελητών και καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε στην πόλη του Μεξικού». Δεν διαθέτουν καθορισμένο κατάλογο μελών. Αυτή τη στιγμή ανήκουν στους κύκλους τους τουλάχιστον 30 άτομα από το Μεξικό και άλλες χώρες, αν και ο Nico δεν είναι σίγουρος για τον αριθμό αφού δεν υπάρχει κάποιος επιβλέπων που να έχει ρόλο καλλιτεχνικού διευθυντή ή συντονιστή της κολεκτίβας. Ο λόγος που αποφάσισαν να κάνουν ένα πέρασμα από την Αθήνα είναι ο προφανής: Η οικονομικοπολιτική κατάσταση της χώρας, μου εξηγούν, κάνει την Αθήνα να φαίνεται γι' αυτούς σαν την ευρωπαϊκή «αδελφή πόλη» του Μεξικού. Η καλλιτεχνική ενέργεια και η φάση αλλαγής που περνά η χώρα τούς έκανε να θέλουν να ανακαλύψουν οι ίδιοι από κοντά τι συμβαίνει εδώ. «Είμαστε καλλιτέχνες και λειτουργούμε δημιουργικά μέσα από την εξερεύνηση πόλεων και κουλτουρών. Σαν μια αγέλη που ψάχνει το υπόλοιπο κοπάδι, μια ομπρέλα που καλύπτει ιδέες και τεχνοτροπίες. Στις νεότερες γενιές, βέβαια, τα πράγματα είναι πιο απλά και επαγγελματικά, βοηθάει πλέον η εκπαίδευση και τα παιδιά τελειοποιούν την τέχνη τους από πολύ νεαρή ηλικία».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Η οικονομικοπολιτική κατάσταση της χώρας μας κάνει την Αθήνα να φαίνεται γι' αυτούς σαν την ευρωπαϊκή «αδελφή πόλη» του Μεξικού... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Οι Dark Arts International έχουν πάρει μέρος σε φουάρ τέχνης με μεγάλο πρεστίζ, όπως η λονδρέζικη frieze, ενώ εξερευνούν τον κόσμο και ως μεμονωμένοι καλλιτέχνες. Δεν προσκολλώνται δηλαδή σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο δουλειάς - ο ίδιος ο Nico μου λέει ότι πριν είχε μια σόλο έκθεση στο Παρίσι που τον είχε απορροφήσει πολύ. Ανταλλάσσουν συνεχώς ιδέες και βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία μεταξύ τους και μέσω του διαδικτύου. Το «Greased» ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με τη μορφή pop-up μοναδικών εγκαταστάσεων που αποτελούν ξεχωριστές οντότητες. Οι Nico και Yann παίρνουν θέση ανάμεσα στα έργα τους για να τους φωτογραφίσει ο Πάρις Ταβιτιάν και καλύπτουν χαλαρά τα πρόσωπά τους, γιατί «συνηθίζεται πολύ στο Μεξικό».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Το «Greased» ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με τη μορφή pop-up μοναδικών εγκαταστάσεων που αποτελούν ξεχωριστές οντότητες... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Info

Greased

Curated by Dark Arts International

The Breeder (Ιάσονος 45, Μεταξουργείο)
 

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
«Είμαστε καλλιτέχνες και λειτουργούμε δημιουργικά μέσα από την εξερεύνηση πόλεων και κουλτουρών. Σαν μια αγέλη που ψάχνει το υπόλοιπο κοπάδι»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ