John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
0

 

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

"Στις αρχές των '60s είχα την τύχη να γνωρίσω πολλούς καλλιτέχνες. Andy Warhol, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, John Cage, Trisha Brown και Carolee Schneeman. Αυτοί οι καλλιτέχνες και ζωγράφοι με επηρέασαν βαθιά ως ποιητή. Είτε παρουσίαζαν μια περφορμανς είτε έναν πίνακα ζωγραφικής, ενσάρκωναν ότι προέκυπτε στο μυαλό τους και το παρουσίαζαν. Τότε σκέφτηκα ότι η ποίηση είχε μείνει εβδομήντα πέντε χρόνια πίσω από την ζωγραφική, την γλυπτική, τον χορό και την μουσική. Κι αναρωτήθηκα αφού αυτοί το κάνουν, εγώ δεν μπορώ να κάνω το ίδιο για την ποίηση;"

John Giorno

Η έκθεση "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO" είναι η πρώτη ρετροσπεκτίβα της ζωής και του έργου του Αμερικανού ποιητή John Giorno (1936) που ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη. Πρόκειται για εμβληματική προσωπικότητα της underground σκηνής των '60s. Η έκθεση είναι βασισμένη σε μια ιδέα του Ελβετού καλλιτέχνη Ugo Rondinone (1964) που επίσης ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη, και αποτελεί η ίδια ένα έργο τέχνης.

"Έχω δομήσει την έκθεση σε οκτώ κεφάλαια ώστε το κάθε ένα να αντιπροσωπεύει μία πτυχή του πολυεπίπεδου έργου του Giorno. Ιδωμένα συνολικά αντικατοπτρίζουν τον τρόπο εργασίας του και μας βοηθούν να καταλάβουμε τις διττές επιρροές της αμερικανικής κουλτούρας και του Βουδισμού στην ζωή και την τέχνη του." εξηγεί ο Rondinone.

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
Ο John Giorno στο σπίτι του στη Βοwery της Νέας Υόρκης, όπου ζεί και εργάζεται τον τελευταίο μισό αιώνα
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

Ο Giorno, ο οποίος υπήρξε συντελεστής στα πρώιμα φιλμ του Andy Warhol, αντλούσε έμπνευση από την οικειοποίηση εικόνων των Pop καλλτεχνών και την καθομιλουμένη γλώσσα των διαφημίσεων, της τηλεόρασης, των εφημερίδων και την αργκό του δρόμου. Ηγετική φιγούρα της γενιάς Beat, αναβίωσε το είδος της found poetry και εργάστηκε για να κάνει την ποίηση προσβάσιμη σε όλους.

Ο Giorno, ο οποίος υπήρξε συντελεστής στα πρώιμα φιλμ του Andy Warhol, αντλούσε έμπνευση από την οικειοποίηση εικόνων
των Pop καλλτεχνών και την καθομιλουμένη γλώσσα των διαφημίσεων, της τηλεόρασης, των εφημερίδων και την αργκό του δρόμου. Ηγετική φιγούρα της γενιάς Beat, αναβίωσε το είδος της found poetry και εργάστηκε για να κάνει την ποίηση προσβάσιμη σε όλους.

Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του '60, ο Giorno ανέπτυξε αυτό που σήμερα αποκαλούμε στρατηγικές viral για να μοιραστεί την ποίηση με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Το 1968 δημιούργησε το Dial-A-Poem, μια τηλεφωνική γραμμη που προσέφερε τυχαία πρόσβαση σε ποιήματα, ηχητικά έργα τέχνης, τραγούδια και πολιτικές ομιλίες. Μια νέα εκδοχή του θα είναι διαθέσιμη δωρεάν στον τηλεφωνικό αριθμό 0800 106 106 μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2016, προσφέροντας μια ανασκόπηση ενός αιώνα ηχητικής ποίησης, από το 1915 μέχρι σήμερα. Καλώντας μπορείτε να ανακαλύψετε τις αυθεντικές φωνές που στιγμάτισαν την ιστορία της τέχνης, την πολιτιστική ζωή και τα κοινωνικά κινήματα όπως την κατάργηση της θανατικής ποινής και τα δικαιώματα των γυναικών... Τα τυχαία αναπαραγόμενα ηχητικά αρχεία αποκαλύπτουν την ποικιλία των πεδίων που μας προτείνει να ανακαλύψουμε ο Giorno από τον Antonin Artaud στην Louise Bourgeois, Serge Gainsbourg, Simone de Beauvoir, Bernard Heidsieck, Brigitte Fontaine ή και τον Eric Duyckaerts...

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
Εγκατάσταση στο Palais de Tokyo στα πλαίσια της ρετροσπεκτίβας "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO".

Είτε ηχογραφούνται σε ένα άλμπουμ, ζωγραφίζονται σε έναν καμβά, απαγγέλονται σε σκηνή ή αποδομούνται μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου, ο Giorno αντιμετωπίζει τα ποιήματα ως εικόνες που μπορούν να αναπαραχθούν αέναα με την χρήση διαφορετικών τεχνολογιών. "Στην εποχή του sampling, copy paste και της ψηφιακής επεξεργασίας του κειμένου η οικειοποίηση ως μορφή τέχνης κορυφώνεται στην τέχνη του hip-hop και το κειμενικό όργιο του παγκόσμιου ιστού, και ο κόσμος επιτέλους εξοικειώνεται κι αναγνωρίζει τις τεχνικές και τα στυλ στα οποία πρωτοπόρησε ο Giorno πριν από δεκαετίες. Συνδυάζοντας ποίηση, οπτικές τέχνες και περφόρμανς η έκθεση αποκαλύπτει την σημαντική επίδραση του έργου και της ζωής του Giorno σε αρκετές γενιές καλλιτεχνών.

Από το κινηματογραφικό αριστούργημα του Andy Warhol "Sleep" το 1963 και το remake του από τον Pierre Huyghe, στους R.E.M, Rirkrit Tiravanija, Elizabeth Peyton, Françoise Janicot, Verne Dawson, Billy Sullivan και Judith Eisler.

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

Ο Rondinone είναι διάσημος για τα ανθρωπομορφικά του γλυπτά, τις μαύρες μάσκες και τους υπερρεαλιστικούς κλόουν και προάγει μια μορφή πνευματικότητας μέσω των συνδέσεων της τέχνης με την ποίηση.

Ο τίτλος της έκθεσης "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO" κρυβει μια συλλογικότητα στο «Ι» όπου καθένας μπορεί να αναγωρίσει τον εαυτό του καθώς καλούμαστε να μοιραστούμε και να νιώσουμε την πνευματική και πολιτική δέσμευση μιας εμβληματικής φιγούρας της Αμερικανικής αντικουλτουρας.

info:

Η έκθεση στο Palais de Tokyo στο Παρίσι διαρκεί ως τις 10/01/2016 με έργα των: Angela Bulloch, Anne Collier, Verne Dawson, Judith Eisler, John Giorno, Mark Handforth, Matthew Higgs, Pierre Huyghe, Françoise Janicot, Scott King, Elizabeth Peyton, Ugo Rondinone, Erik Satie, Michael Stipe, Billy Sullivan, Rirkrit Tiravanija, Andy Warhol.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ