John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
0

 

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

"Στις αρχές των '60s είχα την τύχη να γνωρίσω πολλούς καλλιτέχνες. Andy Warhol, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, John Cage, Trisha Brown και Carolee Schneeman. Αυτοί οι καλλιτέχνες και ζωγράφοι με επηρέασαν βαθιά ως ποιητή. Είτε παρουσίαζαν μια περφορμανς είτε έναν πίνακα ζωγραφικής, ενσάρκωναν ότι προέκυπτε στο μυαλό τους και το παρουσίαζαν. Τότε σκέφτηκα ότι η ποίηση είχε μείνει εβδομήντα πέντε χρόνια πίσω από την ζωγραφική, την γλυπτική, τον χορό και την μουσική. Κι αναρωτήθηκα αφού αυτοί το κάνουν, εγώ δεν μπορώ να κάνω το ίδιο για την ποίηση;"

John Giorno

Η έκθεση "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO" είναι η πρώτη ρετροσπεκτίβα της ζωής και του έργου του Αμερικανού ποιητή John Giorno (1936) που ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη. Πρόκειται για εμβληματική προσωπικότητα της underground σκηνής των '60s. Η έκθεση είναι βασισμένη σε μια ιδέα του Ελβετού καλλιτέχνη Ugo Rondinone (1964) που επίσης ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη, και αποτελεί η ίδια ένα έργο τέχνης.

"Έχω δομήσει την έκθεση σε οκτώ κεφάλαια ώστε το κάθε ένα να αντιπροσωπεύει μία πτυχή του πολυεπίπεδου έργου του Giorno. Ιδωμένα συνολικά αντικατοπτρίζουν τον τρόπο εργασίας του και μας βοηθούν να καταλάβουμε τις διττές επιρροές της αμερικανικής κουλτούρας και του Βουδισμού στην ζωή και την τέχνη του." εξηγεί ο Rondinone.

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
Ο John Giorno στο σπίτι του στη Βοwery της Νέας Υόρκης, όπου ζεί και εργάζεται τον τελευταίο μισό αιώνα
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

Ο Giorno, ο οποίος υπήρξε συντελεστής στα πρώιμα φιλμ του Andy Warhol, αντλούσε έμπνευση από την οικειοποίηση εικόνων των Pop καλλτεχνών και την καθομιλουμένη γλώσσα των διαφημίσεων, της τηλεόρασης, των εφημερίδων και την αργκό του δρόμου. Ηγετική φιγούρα της γενιάς Beat, αναβίωσε το είδος της found poetry και εργάστηκε για να κάνει την ποίηση προσβάσιμη σε όλους.

Ο Giorno, ο οποίος υπήρξε συντελεστής στα πρώιμα φιλμ του Andy Warhol, αντλούσε έμπνευση από την οικειοποίηση εικόνων
των Pop καλλτεχνών και την καθομιλουμένη γλώσσα των διαφημίσεων, της τηλεόρασης, των εφημερίδων και την αργκό του δρόμου. Ηγετική φιγούρα της γενιάς Beat, αναβίωσε το είδος της found poetry και εργάστηκε για να κάνει την ποίηση προσβάσιμη σε όλους.

Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του '60, ο Giorno ανέπτυξε αυτό που σήμερα αποκαλούμε στρατηγικές viral για να μοιραστεί την ποίηση με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Το 1968 δημιούργησε το Dial-A-Poem, μια τηλεφωνική γραμμη που προσέφερε τυχαία πρόσβαση σε ποιήματα, ηχητικά έργα τέχνης, τραγούδια και πολιτικές ομιλίες. Μια νέα εκδοχή του θα είναι διαθέσιμη δωρεάν στον τηλεφωνικό αριθμό 0800 106 106 μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2016, προσφέροντας μια ανασκόπηση ενός αιώνα ηχητικής ποίησης, από το 1915 μέχρι σήμερα. Καλώντας μπορείτε να ανακαλύψετε τις αυθεντικές φωνές που στιγμάτισαν την ιστορία της τέχνης, την πολιτιστική ζωή και τα κοινωνικά κινήματα όπως την κατάργηση της θανατικής ποινής και τα δικαιώματα των γυναικών... Τα τυχαία αναπαραγόμενα ηχητικά αρχεία αποκαλύπτουν την ποικιλία των πεδίων που μας προτείνει να ανακαλύψουμε ο Giorno από τον Antonin Artaud στην Louise Bourgeois, Serge Gainsbourg, Simone de Beauvoir, Bernard Heidsieck, Brigitte Fontaine ή και τον Eric Duyckaerts...

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
Εγκατάσταση στο Palais de Tokyo στα πλαίσια της ρετροσπεκτίβας "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO".

Είτε ηχογραφούνται σε ένα άλμπουμ, ζωγραφίζονται σε έναν καμβά, απαγγέλονται σε σκηνή ή αποδομούνται μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου, ο Giorno αντιμετωπίζει τα ποιήματα ως εικόνες που μπορούν να αναπαραχθούν αέναα με την χρήση διαφορετικών τεχνολογιών. "Στην εποχή του sampling, copy paste και της ψηφιακής επεξεργασίας του κειμένου η οικειοποίηση ως μορφή τέχνης κορυφώνεται στην τέχνη του hip-hop και το κειμενικό όργιο του παγκόσμιου ιστού, και ο κόσμος επιτέλους εξοικειώνεται κι αναγνωρίζει τις τεχνικές και τα στυλ στα οποία πρωτοπόρησε ο Giorno πριν από δεκαετίες. Συνδυάζοντας ποίηση, οπτικές τέχνες και περφόρμανς η έκθεση αποκαλύπτει την σημαντική επίδραση του έργου και της ζωής του Giorno σε αρκετές γενιές καλλιτεχνών.

Από το κινηματογραφικό αριστούργημα του Andy Warhol "Sleep" το 1963 και το remake του από τον Pierre Huyghe, στους R.E.M, Rirkrit Tiravanija, Elizabeth Peyton, Françoise Janicot, Verne Dawson, Billy Sullivan και Judith Eisler.

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

Ο Rondinone είναι διάσημος για τα ανθρωπομορφικά του γλυπτά, τις μαύρες μάσκες και τους υπερρεαλιστικούς κλόουν και προάγει μια μορφή πνευματικότητας μέσω των συνδέσεων της τέχνης με την ποίηση.

Ο τίτλος της έκθεσης "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO" κρυβει μια συλλογικότητα στο «Ι» όπου καθένας μπορεί να αναγωρίσει τον εαυτό του καθώς καλούμαστε να μοιραστούμε και να νιώσουμε την πνευματική και πολιτική δέσμευση μιας εμβληματικής φιγούρας της Αμερικανικής αντικουλτουρας.

info:

Η έκθεση στο Palais de Tokyo στο Παρίσι διαρκεί ως τις 10/01/2016 με έργα των: Angela Bulloch, Anne Collier, Verne Dawson, Judith Eisler, John Giorno, Mark Handforth, Matthew Higgs, Pierre Huyghe, Françoise Janicot, Scott King, Elizabeth Peyton, Ugo Rondinone, Erik Satie, Michael Stipe, Billy Sullivan, Rirkrit Tiravanija, Andy Warhol.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ