Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
0

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Beyond the imperfections
 

Την προσέξαμε όταν ο Πάρις Ταβιτιάν τη φωτογράφισε για το υπέροχο Naked City του προηγούμενου τεύχους της LiFO. Όταν όμως μπήκαμε στο flickr της και χαζέψαμε λίγο τα έργα της, σκεφτήκαμε ότι αυτό το όμορφο κορίτσι φαίνεται να είναι μια ταλαντούχα εκκολαπτόμενη εικαστικός. Η 25χρονη Μαρίνα Γκενάντιεβα σπουδάζει στην Καλών Τεχνών και η αισθητική της είναι επίσης αξιοπρόσεκτη. Είχα μια μικρή κουβέντα μαζί της για τη ζωή και την τέχνη της.

Μερικοί δεν αποδέχονται ότι το όμορφο μπορεί να μιλά σοβαρά, όπως επίσης ότι μια όμορφη γυναίκα μπορεί να είναι κι έξυπνη.

"Η Καλών Τεχνών ήταν πολύ συνειδητή απόφαση λόγω της αγάπης μου για τη ζωγραφική. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής μου εκεί, μου έχει δοθεί επιπλέον η ευκαιρία να ασχοληθώ με τη γλυπτική, τη χαρακτική και την εγκατάσταση, διευρύνοντας έτσι τους τρόπους έκφρασής μου. H σχολή με έχει αφήσει αρκετά ικανοποιημένη καθώς παρέχει αρκετή ελευθερία και ερεθίσματα για να δουλέψει κανείς, ενώ προσφέρει και άφθονα θεωρητικά μαθήματα που συμπληρώνουν σημαντικά την εκπαίδευσή μας. Και φυσικά, σε προσωπικό επίπεδο, έχω ωφεληθεί απο τη συναναστροφή μου με διάφορους ανθρώπους, όπως η Μαριγώ Καρά, που ασχολείται με θεωρία της τέχνης κι έχει γίνει κάτι σαν το θεωρητικό μου alter ego".

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
You won’t catch us alive and you can’t see us

Βλέποντας τα έργα της Μαρίνας, σκέφτομαι ότι η καλλιτεχνική της προσέγγιση είναι εντελώς γυναικεία, χωρίς ωστόσο να είναι girly, ενώ ο κυνισμός και η ειρωνεία είναι παρόντα στοιχεία, μέσα από μια επίσης καθαρά γυναικεία οπτική. Τη ρωτώ ποια προσωπική της ανάγκη εξυπηρετεί αυτό το "βλέμμα" στην τέχνη της. "Γιατί οτιδήποτε γυναικείο πρέπει απαραίτητα να είναι girly;" μου αντιτείνει την ερώτηση και συνεχίζει: "Οι γυναίκες καλλιτέχνιδες από τη δεκαετία του 60 και μετά έκαναν συνώνυμο του έργου τους την κριτική τέτοιων ταυτίσεων. Βέβαια, σ' αυτή τη διαδικασία, δεν δίστασαν -ή ήταν ίσως απαραίτητο- να θυσιάσουν την Ομορφιά. Η απώλεια του Ωραίου είναι χαρακτηριστικό όλης της σύγχρονης τέχνης. Εγώ προσπαθώ να κρατώ την Ομορφιά στα έργα μου -αυτό ίσως είναι που βρίσκετε γυναικείο-, αλλά τη βάζω να μιλήσει με διαφορετικό τρόπο - αυτό ίσως είναι που βρίσκετε κυνικό. Μερικοί δεν αποδέχονται ότι το όμορφο μπορεί να μιλά σοβαρά, όπως επίσης ότι μια όμορφη γυναίκα μπορεί να είναι κι έξυπνη".

Οι πούλιες λοιπόν που χρησιμοποιεί η Μαρίνα στη δουλειά της, δεν έχουν διόλου σχέση με το σύμβολο της στραφταλιζέ γυναικείας ματαιοδοξίας. Η ίδια μου εξηγεί ότι η πούλια, ως υλικό, λειτουργεί ως η αρχική επαναλαμβανόμενη μονάδα σε ένα έργο. Στον κάδο απορριμάτων, ένα από τα πιο ιδιαίτερα και πρωτότυπα έργα της, πέρασε ατέλειωτες ώρες συγκολλώντας μια-μια τις πούλιες, μια χειρωναξία που παραδέχεται ότι τη βρήκε ιδιαίτερα απελευθερωτική. "Οι πούλιες ως σύνολο έχουν τη δύναμη να παρουσιάζουν εικόνα διάσπασης και ταυτόχρονα ενότητας, καθώς και το αποτέλεσμα του καθρέφτη. Γενικά είναι ένα στοιχείο που προσφέρει μεγάλη ελευθερία στην πραγμάτευσή του". Τη ρωτώ πώς σκέφτηκε να ασχοληθεί με κάτι τόσο καθημερινό αλλά διόλου αξιοπρόσεκτο όπως οι κάδοι απορριμάτων και να δημιουργήσει αυτό που εγώ εκλαμβάνω ως ένα έξυπνο σχόλιο για τον καταναλωτισμό και το "εφήμερο" των σκουπιδιών. "Τα σκουπίδια μας είναι κατά κάποιο τρόπο μια αλληγορική εικόνα μας, και ταυτόχρονα η ωμή διάψευσή της. Ολόκληρη η κοινωνία, ακόμα κι όταν δεν το παραδέχεται αποθεώνει το προϊόν. Αναμφίβολα οι κάδοι είναι γεμάτοι από πολύτιμα σκουπίδια. Η τέχνη μπορεί σαν σχόλιο να αποθεώσει τον κάδο όπου μοιραία καταλήγουν όλα τα προϊόντα".

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter

Να και κάποια πιο προσωπικά στοιχεία για εκείνη: Η εντυπωσιακή Μαρίνα έχει ελληνο-βουλγαρική καταγωγή, και δίδυμη αδερφή! Της ζητώ να μου περιγράψει τις αναφορές της κατά την εφηβεία της και να μου αναφέρει στοιχεία που πιστεύει πλέον ότι την έχουν επηρεάσει. "Εκτιμώ πολύ κάθε είδους παραστατική ζωγραφική, το έργο μου έχει έντονα στοιχεία παραστατικότητας. Επίσης, ο γυναικείος μεταμινιμαλισμός των sixties φαίνεται να είναι μια κάπως πιο υποσυνείδητη αναφορά. Από ονόματα μπορώ να αναφέρω κάμποσα: Cy Twombly, Andy Goldsworthy, Chris Ofili, Cindy Sherman, Guerilla Girls. Αλλά και το συγκρότημα Bikini Kill και ο Klaus Nomi, που άκουγα πολύ στην εφηβεία μου. Και βέβαια, αντλώ από τις καταστάσεις που επηρέασαν ή επηρεάζουν έντονα τη ζωή μου, όπως η παιδική μου ηλικία και η δίδυμη αδελφή μου".

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Little girl
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Untitled

www.genadieva.com

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ