Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν

Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Πρόκειται για μια ιδιόρρυθμη σειρά 137 μικροσκοπικών σχεδίων με μελάνια σε χαρτί που συνθέτουν ένα παράλληλο, αλλόκοτο σύμπαν προσωπικών συμβόλων και μορφών, με κεντρικό άξονα το χιούμορ.
0

Ο Ιάσονας Βενετσανόπουλος γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. Είναι εικαστικός, σκηνογράφος και performer, ενώ αποτελεί ενεργό μέλος της χοροθεατρικής ομάδας «Κινητήρας».

Στην προσπάθεια να ανακαλύψει την ταυτότητά του αλλά και να δημιουργήσει τη δική του εικαστική γλώσσα αποφάσισε να σπουδάσει παράλληλα Συνθετική Συμβουλευτική Ψυχοθεραπεία. Έχει ζήσει μεταξύ άλλων χωρών στην Ινδονησία και την Ισπανία. Τώρα παρουσιάζει τη δεύτερη ατομική του έκθεση με τίτλο "There is another world, but it is inside this one". 

(Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο ιστορικό κτήριο που στεγάζεται η Image Gallery -Λ. Αμαλίας 36- γνωστό και ως «Μέγαρο Λυκιαρδόπουλου» και θα διαρκέσει από 9 έως 24 Φεβρουαρίου 2017).

Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter

Πρόκειται για μια ιδιόρρυθμη σειρά 137 μικροσκοπικών σχεδίων με μελάνια σε χαρτί που συνθέτουν ένα παράλληλο, αλλόκοτο σύμπαν προσωπικών συμβόλων και μορφών, με κεντρικό άξονα το χιούμορ. Όπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης η ιστορικός τέχνης, Ματίνα Χαραλάμπη: "Τα παράξενα όντα του Βενετσανόπουλου έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο να συγχρωτίζονται, κρύβοντας πάντα μια μελαγχολική μοναχικότητα πίσω από το κωμικό τους προσωπείο. Είτε εμφανίζονται σε ομάδες, είτε ξετρυπώνουν μόνα μέσα από το χαρτί, κουβαλούν μια ξεχωριστή αφήγηση, μια ιστορία που σκόπιμα ο καλλιτέχνης αφήνει μετέωρη για να την συμπληρώσει ο ίδιος ο θεατής. Τα εικονογραφικά στοιχεία των σχεδίων για τον λόγο αυτό είναι πενιχρά. Περιορίζονται μόνο στις λεπτομέρειες εκείνες που είναι αρκετές για να πυροδοτήσουν στη φαντασία ολόκληρα σενάρια, όμοια με τα στιχάκια haiku που η συνοπτικότητά τους τα καθιστά ανοιχτά σε ερμηνείες. Έτσι, κάθε έργο είναι και ένα απόσπασμα, σαν τις σελίδες ενός παραμυθιού που σκορπίστηκαν άτακτα στο χώρο.»

Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter

Το έργο σου περιστρέφεται γύρω από τον μύθο. Συναντάμε, πλέον, μύθους στον σύγχρονο κόσμο;

Βεβαίως συναντάμε, σε άλλη μορφή σε σχέση με το παρελθόν. Ο μύθος παραδοσιακά είχε τον ρόλο στις κοινωνίες να οδηγεί τον άνθρωπο στα διάφορα στάδια που συναντά στην ζωή του. Από την στιγμή που πάψαμε να πιστεύουμε στους μύθους, δεν χάθηκαν αλλά εσωτερικεύτηκαν. Ο καθένας μας έχει να τους αντιμετωπίσει και να τους ξαναδημιουργήσει. Την γέννηση, την ενηλικίωση, τον θάνατο κτλ... Όλα είναι εκεί, μονάχα που τώρα έχει περιπλεχθεί τόσο η κοινωνία που θα ήταν αδύνατον να υπάρχει ένας συλλογικός μύθος για όλους. Αλλά τους συναντάμε, στο σινεμά, στις σειρές, στην Τέχνη στα μαζικά μέσα επικοινωνίας και βέβαια στην ψυχοθεραπεία. Όπου με την βοήθεια του ψυχοθεραπευτή που έχει αντικαταστήσει τον παραδοσιακό σαμάνο εμφανίζουμε τις εσωτερικές μας αντιφάσεις που παλαιότερα θα λέγαμε δαιμόνια και αγγέλους και συνδιαλεγόμαστε μαζί τους.

Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter

— Σκοπεύεις κάποια στιγμή να συνδυάσεις τις διαφορετικές μορφές τέχνης με τις οποίες δουλεύεις;

Το έχω σκεφτεί αρκετές φορές. Δεν θέλω όμως να το πιέσω. Κρατώ τα αυτιά μου ανοιχτά και περιμένω την κατάλληλη στιγμή, όπου θα είμαι έτοιμος να μπορώ να κάνω ένα τέτοιο μείγμα. Μπορεί και να μην συμβεί ποτέ. Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό. Βέβαια ήδη η μια επηρεάζει την άλλη και αυτό προς το παρόν μου αρκεί. 

— Πώς είναι η καθημερινότητα σου;

Ασχέτως από το περιεχόμενο, προσπαθώ να έχω ένα σταθερό πρόγραμμα. Δευτέρα με Παρασκευή δουλεύω Σαββατοκύριακο ξεκουράζομαι. Από εκεί και πέρα το περιεχόμενο αλλάζει αναλόγως με την περίοδο που βρίσκομαι. Άλλες φορές μπορεί Δευτέρα με Παρασκευή να είμαι κλεισμένος στο εργαστήρι και να ζωγραφίζω και άλλες όπως τώρα να τρέχω πρακτικά θέματα όπως η ετοιμασία της έκθεσης. Έχω παρατηρήσει ότι αυτή η φαινομενική ρουτίνα (μιας και πολλές φορές μπορεί να την αναιρέσω) με κάνει ποιο δημιουργικό.

Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter

— Πως είναι να είσαι καλλιτέχνης στην Αθήνα του 2017;

   Όταν ήμουν φοιτητής έψαχνα να βρω σε ποια πόλη να πάω να ζήσω, όπου θα με εμπνέει καλλιτεχνικά περισσότερο. Ποτέ δεν θα φανταζόμουν ότι αυτή θα ήταν η Αθήνα. Όμως από την κρίση και μετά η Αθήνα έχει αποκτήσει μεγάλο ενδιαφέρον. Σιγά σιγά πλέον έχει μετατραπεί στο καλλιτεχνικό κέντρο της Ευρώπης και έχει ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά της. Είναι μια πόλη που μου έχει ταιριάξει, το χάος της, το απροσδόκητο, η βρώμα της, τα όμορφα και τα άσχημα, όλα πρώτο πλάνο.

— Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σου;

Ετοιμάζουμε μια παράσταση με την ομάδα του Κινητήρα για τον Μάιο που λέγετε Έρωντας, επίσης θα κάνω μια συνεργατική παρουσίαση τον Απρίλιο που θα παρουσιάσω το πρώτο μου video dance. Παράλληλα συνεχίζω την σχολή ψυχοθεραπείας όπου έχει πολύ δρόμο μπροστά της. Και βέβαια πρώτα από όλα ζωγραφική με στόχο πάντα την επόμενη έκθεση...Με άλλα λόγια, συνεχίζω να κάνω αυτά που κάνω κρατώντας παράλληλα τις αισθήσεις μου ανοιχτές ώστε ότι απροσδόκητο προκύψει να το αρπάξω.

Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter
Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter

— Είσαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα της έκθεσης; Ποιες ήταν οι αντιδράσεις του κόσμου χθες; Πήγαν όλα όπως τα ήθελες;

Χάρηκα πολύ το πως έδειξε η έκθεση και με τον κόσμο που ήρθε. Φάνηκε να άρεσε πολύ. Ήταν μια ομαδική δουλειά για να μπορέσει να υπάρξει αυτό το αποτέλεσμα, από την Ματίνα Χαραλάμπου που έκανε την επιμέλεια, τον Ακη Κόκκινο για την επικοινωνία, τον Θανάση Ευθυμίου για τα γραφιστικά και την Ζωή Καζάνη με την Αλεξάνδρα Μεθενίτη απο την Image gallery. Είναι από τα αγαπημένα μου έργα αυτά που παρουσιάζω τώρα και κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε για να αναδειχθούν. Επίσης τα εγκαίνια είναι πάντα και μια πολύ καλή ευκαιρία να μαζευτούμε φίλοι που μπορεί να έχω χρόνια να δω. Αυτό ήδη το κάνει μια ιδιαίτερα ευχάριστη στιγμή.

Χτες βράδυ, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν μεγεθυντικό φακό για να διακρίνουν την τέχνη. Να τι είδαν Facebook Twitter

*Πληροφορίες Έκθεσης
Εγκαίνια Έκθεσης | 9 Φεβρουαρίου 2017, 19:00(
Διάρκεια Έκθεσης | 10-24 Φεβρουαρίου 2017
Ωράριο Λειτουργίας | Τρίτη – Παρασκευή 16:00 – 20:00, Σάββατο 11:00 -17:00, Κυριακή 12:00 – 16:00
Χώρος | The Image Gallery, Λ. Αμαλίας 36, Αθήνα, τηλ.: 2103230534

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ