Γιάννης Κωστόπουλος: Τραπεζίτης, ιστιοπλόος, μαικήνας, «άνδρας πολύτροπος»

«άνδραν πολύτροπον»: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Ο Γ. Κωστόπουλος παρουσιάζει το νέο σήμα της Τράπεζας Πίστεως, 1972. Φωτ.: Ιστορικό Αρχείο Alpha Bank
0

Ο τίτλος «άνδραν πολύτροπον» αποτελεί δάνειο από τον πρώτο στίχο της «Οδύσσειας» και δεν είναι διόλου τυχαίος. Ο Γιάννης Κωστόπουλος (1938-2021) θαύμαζε την ευφυΐα του μυθικού ήρωα του Ομήρου, και ίσως να προσπαθούσε λίγο να τον μιμηθεί στις αναρίθμητες τολμηρές του αποφάσεις, τόσο επαγγελματικά όσο και στη μεγάλη γκάμα των υπόλοιπων ενδιαφερόντων του.

Οι περισσότεροι το όνομά του το γνωρίζουν από την ιδιότητά του ως προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της Alpha Bank, αλλά λιγότεροι ξέρουν ότι υπήρξε μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της μεταπολεμικής Ελλάδας σε πολλά επίπεδα. Εκσυγχρονιστής του τραπεζικού συστήματος, καινοτόμος, με μια σειρά από πρωτοβουλίες που σχετίζονταν κυρίως με τη σχέση του κοινού με τις καθημερινές του συναλλαγές, συγχρόνως βαθύτατα καλλιεργημένος, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση του ελληνικού πολιτισμού τόσο μέσα στη χώρα όσο και διεθνώς.

Η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού έχει στόχο να αναδείξει όλες εκείνες τις πτυχές του σημαντικού αυτού πατριώτη, του οποίου η αφοσίωση στον τόπο ξεκινούσε από τη μεγάλη του αγάπη για τη θάλασσα ως πρωταθλητή ιστιοπλοΐας και ταξιδευτή με τα μοναδικά, σχεδιασμένα και από τον ίδιο σκάφη του, και έφτανε έως την εμμονική του μελέτη γύρω από την αρχαία νομισματολογία και την ανάδειξη τόσο του βυζαντινού πολιτισμού, ως συνέχειας του αρχαίου κόσμου, όσο και της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.

Ο Γιάννης Κωστόπουλος συνεισέφερε καθοριστικά σε ό,τι έβαζε με το μυαλό του, αποτελώντας έναν «δημιουργό προϋποθέσεων» –ήταν η ψυχή πίσω από σημαντικά ερευνητικά προγράμματα και εκθέσεις διεθνούς κύρους και σημασίας.

Άνθρωπος εσωστρεφής, όπως λένε όσοι τον συναναστράφηκαν, και ταυτόχρονα τρομερά δραστήριος, δίνοντας δυναμικό «παρών» σε μια σειρά συλλογικών πρωτοβουλιών που γεννούσαν τα προσωπικά του ενδιαφέροντα, ηγήθηκε μέσα στα χρόνια πολλών σημαντικών «εθνικών» στόχων. Θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε άτυπα και ως έναν εθνικό μαικήνα, αλλά η μεγάλη του αφοσίωση ξεπερνούσε εκείνη κάποιου που απλώς αποτελεί τον οικονομικό ενισχυτή δημιουργικών οραμάτων.

άνδραν πολύτροπον: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Στήβεν Αντωνάκος, «On the Third Day» («Την τρίτη ημέρα»), 1995. Βαμμένο ξύλο και νέον, 150 × 152 × 11 εκ. Συλλογή Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου

Ο Γιάννης Κωστόπουλος συνεισέφερε καθοριστικά σε ό,τι έβαζε με το μυαλό του, αποτελώντας έναν «δημιουργό προϋποθέσεων» – ήταν η ψυχή πίσω από σημαντικά ερευνητικά προγράμματα και εκθέσεις διεθνούς κύρους και σημασίας. Και πώς αλλιώς, εφόσον οι εγκυκλοπαιδικές του γνώσεις κάλυπταν ευρύτατη γκάμα, ενώ οι οραματισμοί του απαιτούσαν σοβαρότητα και μεθοδικότητα ώστε να πραγματοποιηθούν.

Τον ενδιέφερε οτιδήποτε αφορούσε νομίσματα, χάρτες, ανασκαφές, τη βυζαντινή αγιογραφία, τη σύγχρονη τέχνη, τη βελτίωση της Αθήνας και τέλος τη ναυσιπλοΐα. Πώς αλλιώς το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου θα ήταν σήμερα από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς φορείς της χώρας;

Για μια ολόκληρη γενιά οι καινοτομίες της Τράπεζας Πίστεως παλιότερα, μετέπειτα Alpha Bank, από το λογότυπό της που παραπέμπει στον αργυρό στατήρα της Αίγινας (470-440 π.Χ.) μέχρι τις στολές των υπαλλήλων με την υπογραφή του Γιάννη Τσεκλένη, αποτέλεσαν την εικόνα μιας νέας Ελλάδας. Γιατί μπορεί σήμερα να θεωρούνται αυτονόητα, αλλά τη δεκαετία του 1970 αποτελούσαν αξιοσημείωτες πρωτοβουλίες διεθνούς πνοής.

Φυσικά και όλα όσα ακολούθησαν, όπως τα πρώτα ΑΤΜ, οι αναθέσεις των νέων κτιρίων της τράπεζας σε σημαντικούς αρχιτέκτονες και η αξιοζήλευτη συλλογή έργων Ελλήνων καλλιτεχνών, μέρος της οποίας κοσμούσε τα υποκαταστήματα της ανά την Ελλάδα, έδωσαν το στίγμα τους στην αισθητική αναβάθμιση και πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου.

Το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, θέλοντας να τιμήσει τη μνήμη αυτού του ευπατρίδη, ο οποίος υπήρξε βασικός συνεργάτης του Άγγελου Δεληβορριά και συμμετείχε στο διοικητικό συμβούλιο του μουσείου, παρουσιάζει μια έκθεση μεγάλου και πολλαπλού ενδιαφέροντος, καθώς μέσα από τη ζωή και το έργο του αναδεικνύει όλες τις πτυχές της συμβολής του στον σύγχρονο πολιτισμό.

άνδραν πολύτροπον: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Παναγιώτης Τέτσης, «Τα τραπέζια», 1987, Λάδι σε μουσαμά, 132 x 134 εκ. Συλλογή Έργων Τέχνης Alpha Bank ΑΑ 1133
άνδραν πολύτροπον: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Γιώργος Λάππας, «Μπλε γλυπτό», 2007 Σίδερο βαμμένο, 650 x 200 x 200 εκ. Εκπαιδευτικό Κέντρο Alpha Bank στον Άγιο Στέφανο, Συλλογή Έργων Τέχνης Alpha Bank AA 4073
άνδραν πολύτροπον: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Γιάννης Μόραλης, «Επιτοίχιο», 1973, Ισόγειο Κεντρικού Καταστήματος, Σταδίου 40, Συλλογή Έργων Τέχνης Alpha Bank AA 4782

Ο χώρος μάς υποδέχεται με το έργο του Νικόλαου Γύζη «Ο νέος αιών» του 1899, που κρεμόταν στο γραφείο του Κωστόπουλου, ενώ η έκθεση είναι δομημένη σε πέντε ενότητες, ξεκινώντας από το χρονολόγιο της ζωής του, που συμπληρώνεται από σύντομες βιντεοσκοπημένες συνεντεύξεις συνεργατών του.

Συνεχίζει με το κεφάλαιο «Τραπεζίτης», όπου μέσα από τεκμήρια αποδεικνύεται το πρωτοποριακό του κριτήριο για τη λειτουργία της Alpha Bank, ακολουθεί η ενότητα «Πολιτισμός και κοινωνία», όπου παρατίθενται όλες οι συνεισφορές του στον τομέα του πολιτισμού, από την ενίσχυση αρχαιολογικών ανασκαφών και τις διεθνείς εκθέσεις ανάδειξης του βυζαντινού πολιτισμού (Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης, 1997, και Βασιλική Ακαδημία Τεχνών, Λονδίνο, 2009), τη στήριξη καλλιτεχνών (με αντιπροσωπευτικά έργα καλλιτεχνών όπως οι Τσαρούχης, Τέτσης, Παπαλουκάς, Αντωνάκος κ.ά. από τη συλλογή της τράπεζας) μέχρι μεγάλες κοινωνικές πρωτοβουλίες όπως η χρηματοδότηση βρεφονηπιακού σταθμού στην Καλαμάτα (1994) και η δημιουργία των Φίλων του Εθνικού Κήπου (2005).

Η «Αγάπη για το αρχαίο νόμισμα» (που ξεκίνησε στην εφηβεία του χάρη σε ένα βιβλίο που του χάρισε η αδελφή του) είναι μια ακόμα σημαντική ενότητα, καθώς συγκεντρώνει μια επιλογή νομισμάτων από τη Νομισματική Συλλογή της Alpha Bank (συμπεριλαμβανομένου του σπανιότατου αθηναϊκού αργυρού δεκάδραχμου του 465 π.Χ.), ενώ η ενότητα με την οποία ολοκληρώνεται η έκθεση έχει να κάνει με τη λατρεία του για το υγρό στοιχείο και έχει τίτλο «Ιστιοπλόος».

Φωτογραφίες από ιστιοπλοϊκούς αγώνες, μακέτες ιστιοφόρων στον σχεδιασμό των οποίων συνείσφερε και ο ίδιος (είχε σπουδάσει Μηχανικός Ναυπηγός στη Μεγάλη Βρετανία) και η μουσική υπόκρουση του συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου αναδεικνύουν τη σχέση του Γιάννη Κωστόπουλου με την απεραντοσύνη της θάλασσας και την ελευθερία του απόπλου στα ανοιχτά, εκεί που ονειρευόταν και κατάστρωνε τα σχέδιά του για το μέλλον του ελληνικού πολιτισμού.

Να σημειώσουμε ότι ο μουσειακός σχεδιασμός της έκθεσης είναι της Ερατώς Κουτσουδάκη, ενώ ο κατάλογος που τη συνοδεύει ολοκληρώθηκε με την επιμέλεια της Ειρήνης Οράτη και περιλαμβάνει κείμενα της ίδιας και των Πέτρου Θέμελη, Κώστα Κωστή, Πολυξένης Αδάμ-Βελένη, Δήμητρας Τσαγκάρη, Μαρίας Βασιλάκη, Κατερίνας Κοσκινά, Έκτορα Βερύκιου και της κόρης του, Δάφνης Κωστοπούλου.

άνδραν πολύτροπον: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Μανώλης Μπαμπούσης, «Ο Γιάννης Κουνέλλης στο φορτηγό πλοίο M ⁄ S Ιόνιον, αναδρομική έκθεση, Πειραιάς, 1994» © Μανώλης Μπαμπούσης /ADAGP, Paris / ΟΣΔΕΕΤΕ, Αθήνα 2024
άνδραν πολύτροπον: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Αργυρό δεκάδραχμο Αθηνών, 465 π.Χ., Νομισματική Συλλογή Alpha Bank 10407
άνδραν πολύτροπον: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Το πρώτο laptop του Γιάννη Κωστόπουλου, δώρο της εταιρείας Olivetti. Διάφορα, 30 x 22,5 x 28 εκ., Ιστορικό Αρχείο Alpha Bank
άνδραν πολύτροπον: Μια έκθεση στη μνήμη του Γιάννη Κωστόπουλου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες της καινοτομίας και του πολιτισμού Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ