Gallery Walk στη Θεσσαλονίκη

Gallery Walk στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΪΤΗΣ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
0
«ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΪΤΗΣ
Έως τις 14/12

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγνατίας 154, 2310 240002
gaitiss_253Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση στη δουλειά του σπουδαίου Γιάννη Γαΐτη μπορούμε να δούμε μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Στην έκθεση παρουσιάζεται όλη η πορεία του Γαΐτη, από τη Σχολή Καλών Τεχνών και τις μεταπολεμικές εκθέσεις στον Παρνασσό, μέχρι τον εκπατρισμό του στο Παρίσι και τα περίφημα ανθρωπάκια του που πρωτοεμφανίστηκαν το 1967 και συνέχισαν να εξελίσσονται με τα χρόνια. Λίγο πριν πεθάνει το ’84 είχε πια γίνει διάσημος και έκανε εκθέσεις ανά τον κόσμο. Την έκθεση έχουν επιμεληθεί ο Ντένης Ζαχαρόπουλος και η Κατερίνα Κοσκινά, ενώ η διοργάνωση ανήκει στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στο Ίδρυμα Κωστόπουλου.

«ΣΤΗΝ ΚΟΨΗ ΤΟΥ ΜΑΤΙΟΥ»
ΚΩΝΣΤΑΝΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ
15/11-14/12

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγνατίας 154, 2310 240002

giannaris_250Στα πλαίσιο του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα δούμε για πρώτη φορά αφιέρωμα στο σύνολο του έργου του σκηνοθέτη Κωνσταντίνου Γιάνναρη με τον τίτλο «Στην κόψη του Ματιού». Δημιουργός ταινιών όπως το Από τη άκρη της πόλης και Δεκαπενταύγουστος, ο Γιάνναρης αποτελεί μια από τις πιο αξιόλογες και ενδιαφέρουσες περιπτώσεις Έλληνα κινηματογραφιστή. Αντί εισαγωγής παρουσιάζονται οι πρώτες του ταινίες μικρού μήκους (Καταζητώντας τη Νεολαία, Ο Ζαν Ζενέ πέθανε, Τρώες, Σιωπές, Σ’ έπιασα να κοιτάς, Βορείως της Δίνης, Μια θέση στον ήλιο), ενώ θα δούμε και πειραματικά βίντεο, φωτογραφίες κι εγκαταστάσεις. Την επιμέλεια της έκθεσης, που γίνεται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, έχει ο Ντένης Ζαχαρόπουλος.

«CONCEPTUAL OBSESSION-OBSESSIVE CONCEPTUALISM»
Έως τις 6/12

Γκαλερί TinΤ
Χρυσ. Σμύρνης 13, 2310 235689

conceptual_250Σε επιμέλεια Σωτήρη Μπαχτσετζή παρουσιάζεται αυτή η έκθεση, που εξερευνά την έννοια της χειροναξίας και τα όρια του σωματικού και του πνευματικού στην ενασχόληση με την τέχνη. Οι καλλιτέχνες, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές, όπως η μηχανιστική επανάληψη, η ακρίβεια στον τρόπο εκτέλεσης, η απόλυτη έμφαση στην οπτικότητα του αποτελέσματος, η ανάδειξη της λεπτομέρειας και η τυποποίηση, μετατρέπουν τη σωματική απασχόληση σε πνευματική πράξη. Συμμετέχουν οι Νίκος Αλεξίου, Bάσω Γκαβαϊσέ, Δημήτρης Ιωάννου, Aπόστολος Καραστεργίου, Παύλος Νικολακόπουλος, Ντόρα Οικονόμου, Νίκος Παπαδημητρίου, Νίνα Παπακωνσταντίνου, Ευτύχης Πατσουράκης, Ελευθερία Ρούσου, Θανάσης Τότσικας.

«CORBU»
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
14/11-8/12

Ζήνα Αθανασιάδου Gallery
Παλαιών Πατρών Γερμανού 5, 2310 275985

maria_papadimitriou_250«Ένα σχόλιο στην κουλτούρα του μοντέρνου» μέσα από ένα πρόσωπο-κλειδί, όπως ο Le Corbusier, είναι τα έργα της Μαρίας Παπαδημητρίου. Η έκθεση στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου είναι γεμάτη από έργα με γεωμετρικά σχήματα και φλουό χρώματα και αποτελεί ένα φόρο τιμής σε μια γενιά δημιουργών που συνέδεσε αρχιτεκτονικές ουτοπίες με τη χειροτεχνική επιδεξιότητα.

SISTER CORITA
Έως τις 28/11

Kalfayan Galleries
Προξένου Κορομηλά 43, 2310225523

corita_269H έκθεση της Sister Corita μετά από την περσινή της επιτυχία στο αθηναϊκό παράρτημα των Kalfayan Galleries θα είναι στη Θεσσαλονίκη μέχρι της 29 Δεκεμβρίου. Η ιστορία της Sister Corita είναι, αν μη τι άλλο, συγκινητική. H Francis Elisabeth Kent έγινε μοναχή στα 18 της, ενώ παράλληλα σπούδασε Ιστορία της Τέχνης. Ενώ τα πρώιμα έργα της είναι πιο επηρεασμένα από τη θρησκευτική εικονογραφία, από τη δεκαετία του ’60 και μετά (η Sister Corita παραιτήθηκε από τη μοναστική ζωή το 1968) χρησιμοποιούσε ένα πιο pop ύφος με μοτίβα στίχους και σλόγκαν. Το εντυπωσιακό είναι πως παρά το pop ύφος των έργων της, δεν σταμάτησε ποτέ να χρησιμοποιεί την τέχνη της για να μεταφέρει μηνύματα κοινωνικού και ηθικού περιεχομένου.

«DANGER! WORK FOR SALE»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΡΟΝΙΚΟΣ
Έως τις 29/11

Γκαλερί Λόλα Νικολάου
Τσιμισκή 52, 2310 240416

fokas_250Ο Χρήστος Μπουρονίκος -έργα του είχαμε δει και στην περσινή έκθεση «Έλληνες Καλλιτέχνες στη Γερμανία, Γερμανοί Καλλιτέχνες στην Ελλάδα» στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων-, που ζει κι εργάζεται στο Βερολίνο, εκθέτει στην γκαλερί Λόλα Νικολάου. «Η καινούργια μου δουλειά αποτελεί μια μικροσκοπική επέμβαση στον εσωτερικό μας κόσμο (…). Μέσα από ένα εικαστικό καλειδοσκόπιο αποτυπώνεται η αγωνία και ταυτόχρονα η αδυναμία μας απέναντι στο άγνωστο» σημειώνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης για τη δουλειά του.

«ΝΕΡΟ Ι»
14-23/11

Προβλήτα Α'
(περιμετρικά των Αποθηκών Α' και Γ' - Λιμάνι)

nero_250Μια συνδιοργάνωση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, το «Νερό Ι», που θα παρουσιάζεται στην πρόβλητα Α, είναι ένα δείγμα της έκθεσης που θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Φωτογραφίας το Δεκέμβριο με έργα που μιλούν για το νερό μέσα από τις διαφορετικές χρήσεις της φωτογραφίας.

«ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΚΑΣ
15/11-10/12

Τsatsis Projects/Artforum
Mητροπόλεως 12 γωνία Βενιζέλου, 2310 257552
tsatsisprojects2_250Στην έκθεση αυτή παρουσιάζονται έργα μεγάλων και μικρών διαστάσεων που έχει φτιάξει ο καθηγητής Zωγραφικής της ΑΣΚΤ Θεσσαλονίκης Γιάννης Φωκάς τα τελευταία τρία χρόνια. «Για τον Γ. Φωκά η ζωγραφική συνιστά μια μυητική διαδικασία σε σχέση με την αόρατη-πλην σαν από θαύμα φαινόμενη- μεταφυσική της εικόνας» όπως σημειώνει ο κριτικός τέχνης Μάνος Στεφανίδης.

ΚΟΛΛΑΖ, ΑΠΟΚΟΠΗ, ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ
Έως 7/12

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη, 2310589140
kolaaz2s_250Η πορεία του κολλάζ ως είδος καλλιτεχνικής δημιουργίας στην Ελλάδα παρουσιάζεται αυτή την εποχή στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. «Εμφανίζονται ήδη δειλά κάποιες προσπάθειες από τη δεκαετία του ’30 με τους Άγγελο Σπάχη και Οδυσσέα Ελύτη, αλλά μόνο με το κίνημα της αφαίρεσης τη δεκαετία του 1950-1960 το κολλάζ απέκτησε το δικό του χώρο στη ζωγραφική» σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Θοδωρής Μάρκογλου. Στην έκθεση παρουσιάζονται κολλάζ, κλασικά μέχρι και ψηφιακής μορφής, και έργα του Ελύτη, του Τσαρούχη και του Ακριθάκη. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην έκθεση μπορούμε να δούμε και περίπου 40 έργα των ανήλικων κρατουμένων των φυλακών στα Διαβατά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Καμιά φορά μιλάω για τα έργα μου και ακούγεται σαν να μιλάω για προζύμι ή κεφίρ»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ