Gallery Walk στη Θεσσαλονίκη

Gallery Walk στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΪΤΗΣ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
0
«ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΪΤΗΣ
Έως τις 14/12

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγνατίας 154, 2310 240002
gaitiss_253Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση στη δουλειά του σπουδαίου Γιάννη Γαΐτη μπορούμε να δούμε μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Στην έκθεση παρουσιάζεται όλη η πορεία του Γαΐτη, από τη Σχολή Καλών Τεχνών και τις μεταπολεμικές εκθέσεις στον Παρνασσό, μέχρι τον εκπατρισμό του στο Παρίσι και τα περίφημα ανθρωπάκια του που πρωτοεμφανίστηκαν το 1967 και συνέχισαν να εξελίσσονται με τα χρόνια. Λίγο πριν πεθάνει το ’84 είχε πια γίνει διάσημος και έκανε εκθέσεις ανά τον κόσμο. Την έκθεση έχουν επιμεληθεί ο Ντένης Ζαχαρόπουλος και η Κατερίνα Κοσκινά, ενώ η διοργάνωση ανήκει στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στο Ίδρυμα Κωστόπουλου.

«ΣΤΗΝ ΚΟΨΗ ΤΟΥ ΜΑΤΙΟΥ»
ΚΩΝΣΤΑΝΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ
15/11-14/12

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγνατίας 154, 2310 240002

giannaris_250Στα πλαίσιο του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα δούμε για πρώτη φορά αφιέρωμα στο σύνολο του έργου του σκηνοθέτη Κωνσταντίνου Γιάνναρη με τον τίτλο «Στην κόψη του Ματιού». Δημιουργός ταινιών όπως το Από τη άκρη της πόλης και Δεκαπενταύγουστος, ο Γιάνναρης αποτελεί μια από τις πιο αξιόλογες και ενδιαφέρουσες περιπτώσεις Έλληνα κινηματογραφιστή. Αντί εισαγωγής παρουσιάζονται οι πρώτες του ταινίες μικρού μήκους (Καταζητώντας τη Νεολαία, Ο Ζαν Ζενέ πέθανε, Τρώες, Σιωπές, Σ’ έπιασα να κοιτάς, Βορείως της Δίνης, Μια θέση στον ήλιο), ενώ θα δούμε και πειραματικά βίντεο, φωτογραφίες κι εγκαταστάσεις. Την επιμέλεια της έκθεσης, που γίνεται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, έχει ο Ντένης Ζαχαρόπουλος.

«CONCEPTUAL OBSESSION-OBSESSIVE CONCEPTUALISM»
Έως τις 6/12

Γκαλερί TinΤ
Χρυσ. Σμύρνης 13, 2310 235689

conceptual_250Σε επιμέλεια Σωτήρη Μπαχτσετζή παρουσιάζεται αυτή η έκθεση, που εξερευνά την έννοια της χειροναξίας και τα όρια του σωματικού και του πνευματικού στην ενασχόληση με την τέχνη. Οι καλλιτέχνες, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές, όπως η μηχανιστική επανάληψη, η ακρίβεια στον τρόπο εκτέλεσης, η απόλυτη έμφαση στην οπτικότητα του αποτελέσματος, η ανάδειξη της λεπτομέρειας και η τυποποίηση, μετατρέπουν τη σωματική απασχόληση σε πνευματική πράξη. Συμμετέχουν οι Νίκος Αλεξίου, Bάσω Γκαβαϊσέ, Δημήτρης Ιωάννου, Aπόστολος Καραστεργίου, Παύλος Νικολακόπουλος, Ντόρα Οικονόμου, Νίκος Παπαδημητρίου, Νίνα Παπακωνσταντίνου, Ευτύχης Πατσουράκης, Ελευθερία Ρούσου, Θανάσης Τότσικας.

«CORBU»
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
14/11-8/12

Ζήνα Αθανασιάδου Gallery
Παλαιών Πατρών Γερμανού 5, 2310 275985

maria_papadimitriou_250«Ένα σχόλιο στην κουλτούρα του μοντέρνου» μέσα από ένα πρόσωπο-κλειδί, όπως ο Le Corbusier, είναι τα έργα της Μαρίας Παπαδημητρίου. Η έκθεση στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου είναι γεμάτη από έργα με γεωμετρικά σχήματα και φλουό χρώματα και αποτελεί ένα φόρο τιμής σε μια γενιά δημιουργών που συνέδεσε αρχιτεκτονικές ουτοπίες με τη χειροτεχνική επιδεξιότητα.

SISTER CORITA
Έως τις 28/11

Kalfayan Galleries
Προξένου Κορομηλά 43, 2310225523

corita_269H έκθεση της Sister Corita μετά από την περσινή της επιτυχία στο αθηναϊκό παράρτημα των Kalfayan Galleries θα είναι στη Θεσσαλονίκη μέχρι της 29 Δεκεμβρίου. Η ιστορία της Sister Corita είναι, αν μη τι άλλο, συγκινητική. H Francis Elisabeth Kent έγινε μοναχή στα 18 της, ενώ παράλληλα σπούδασε Ιστορία της Τέχνης. Ενώ τα πρώιμα έργα της είναι πιο επηρεασμένα από τη θρησκευτική εικονογραφία, από τη δεκαετία του ’60 και μετά (η Sister Corita παραιτήθηκε από τη μοναστική ζωή το 1968) χρησιμοποιούσε ένα πιο pop ύφος με μοτίβα στίχους και σλόγκαν. Το εντυπωσιακό είναι πως παρά το pop ύφος των έργων της, δεν σταμάτησε ποτέ να χρησιμοποιεί την τέχνη της για να μεταφέρει μηνύματα κοινωνικού και ηθικού περιεχομένου.

«DANGER! WORK FOR SALE»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΡΟΝΙΚΟΣ
Έως τις 29/11

Γκαλερί Λόλα Νικολάου
Τσιμισκή 52, 2310 240416

fokas_250Ο Χρήστος Μπουρονίκος -έργα του είχαμε δει και στην περσινή έκθεση «Έλληνες Καλλιτέχνες στη Γερμανία, Γερμανοί Καλλιτέχνες στην Ελλάδα» στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων-, που ζει κι εργάζεται στο Βερολίνο, εκθέτει στην γκαλερί Λόλα Νικολάου. «Η καινούργια μου δουλειά αποτελεί μια μικροσκοπική επέμβαση στον εσωτερικό μας κόσμο (…). Μέσα από ένα εικαστικό καλειδοσκόπιο αποτυπώνεται η αγωνία και ταυτόχρονα η αδυναμία μας απέναντι στο άγνωστο» σημειώνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης για τη δουλειά του.

«ΝΕΡΟ Ι»
14-23/11

Προβλήτα Α'
(περιμετρικά των Αποθηκών Α' και Γ' - Λιμάνι)

nero_250Μια συνδιοργάνωση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, το «Νερό Ι», που θα παρουσιάζεται στην πρόβλητα Α, είναι ένα δείγμα της έκθεσης που θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Φωτογραφίας το Δεκέμβριο με έργα που μιλούν για το νερό μέσα από τις διαφορετικές χρήσεις της φωτογραφίας.

«ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΚΑΣ
15/11-10/12

Τsatsis Projects/Artforum
Mητροπόλεως 12 γωνία Βενιζέλου, 2310 257552
tsatsisprojects2_250Στην έκθεση αυτή παρουσιάζονται έργα μεγάλων και μικρών διαστάσεων που έχει φτιάξει ο καθηγητής Zωγραφικής της ΑΣΚΤ Θεσσαλονίκης Γιάννης Φωκάς τα τελευταία τρία χρόνια. «Για τον Γ. Φωκά η ζωγραφική συνιστά μια μυητική διαδικασία σε σχέση με την αόρατη-πλην σαν από θαύμα φαινόμενη- μεταφυσική της εικόνας» όπως σημειώνει ο κριτικός τέχνης Μάνος Στεφανίδης.

ΚΟΛΛΑΖ, ΑΠΟΚΟΠΗ, ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ
Έως 7/12

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη, 2310589140
kolaaz2s_250Η πορεία του κολλάζ ως είδος καλλιτεχνικής δημιουργίας στην Ελλάδα παρουσιάζεται αυτή την εποχή στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. «Εμφανίζονται ήδη δειλά κάποιες προσπάθειες από τη δεκαετία του ’30 με τους Άγγελο Σπάχη και Οδυσσέα Ελύτη, αλλά μόνο με το κίνημα της αφαίρεσης τη δεκαετία του 1950-1960 το κολλάζ απέκτησε το δικό του χώρο στη ζωγραφική» σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Θοδωρής Μάρκογλου. Στην έκθεση παρουσιάζονται κολλάζ, κλασικά μέχρι και ψηφιακής μορφής, και έργα του Ελύτη, του Τσαρούχη και του Ακριθάκη. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην έκθεση μπορούμε να δούμε και περίπου 40 έργα των ανήλικων κρατουμένων των φυλακών στα Διαβατά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ