Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Deborah Segun, Third Wheeling, 2022, ακρυλικό σε καμβά, 160 x 140 cm. © Deborah Segun. Παραχώρηση The Breeder, Athens.

Δυο δυνατές νεαρές καλλιτέχνιδες εκθέτουν στην Βreeder αυτό το καλοκαίρι

0

Η γυναικεία δύναμη και δημιουργία εκφράζεται μέσα από τη νέα ατομική έκθεση της Deborah Segun «You Keep Going Through It, I’m Just Coming Back From It» στην γκαλερί The Breeder και την έκθεση της Corrine Slade με τίτλο «Moon as My Mirror» στο Breeder Feeder.

Γεννημένη στο Λάγος της Νιγηρίας όπου ζει και εργάζεται, η 29χρονη Deborah Segun έχει σπουδάσει σχέδιο μόδας στο Polimoda Institute of Fashion Design and Marketing στη Φλωρεντία και έργα της βρίσκονται σε μεγάλες συλλογές και στα μουσεία X Museum στο Πεκίνο και Xiao Museum στο Rhizhao της Κίνας.

Με ισχυρές αναφορές σε προσωπικά της βιώματα, το έργο της Deborah Segun εξυμνεί τα διαφορετικά σώματα των γυναικών μέσω της φόρμας και του χρώματος, του πορτρέτου και της εξιστόρησης, δημιουργώντας μια ισχυρή ανταφήγηση στις απεικονίσεις της γυναικείας μορφής τόσο στην ιστορία της τέχνης όσο και στα σύγχρονα κείμενα.

Η καλλιτέχνιδα αρθρώνει τη γλώσσα της αφαίρεσης επιστρατεύοντας το εικαστικό λεξιλόγιο του κυβισμού για να αφηγηθεί τις ιστορίες των πρωταγωνιστριών της, που εμφανίζονται ταυτόχρονα δυναμικές αλλά και ευάλωτες. Οι καμβάδες της κατοικούνται από φιγούρες πληθωρικών μαύρων γυναικών σε διάφορες εκφραστικές πόζες. Η Segun εξερευνά τελικά το πορτρέτο με body sensitivity, πλάθοντας αφηγήσεις γύρω από τη δύναμη που ενέχει η τρωτότητα ως πηγή ευτυχίας, η αίσθηση του ανήκειν, η δημιουργικότητα και η αυθεντικότητα.

Με ισχυρές αναφορές σε προσωπικά της βιώματα, το έργο της Deborah Segun εξυμνεί τα διαφορετικά σώματα των γυναικών μέσω της φόρμας και του χρώματος, του πορτρέτου και της εξιστόρησης, δημιουργώντας μια ισχυρή ανταφήγηση στις απεικονίσεις της γυναικείας μορφής τόσο στην ιστορία της τέχνης όσο και στα σύγχρονα κείμενα.

Τα έργα της μπορούν να περιγραφούν ως ένα μείγμα μεταξύ κυβισμού και αφαίρεσης. Υιοθετεί μια παιχνιδιάρικη, πουριστική προσέγγιση στο έργο της, εστιάζοντας στη μορφή και όχι στη λεπτομέρεια, μέσω της χρήσης διαφορετικών καλλιτεχνικών και μερικές φορές αντισυμβατικών μέσων. Τα έργα της είναι κυρίως παραστατικά με έμφαση στην προσωπογραφία.

Η έμπνευση πίσω από τα έργα της πηγάζει από τις προσωπικές και κοινές εμπειρίες της ως γυναίκας, καθώς και από τις παρατηρήσεις του κάθε χώρου που καταλαμβάνει κάθε φορά. Προσπαθεί να αποτυπώσει αυτές τις εμπειρίες μέσα από τη μοναδική και πειραματική χρήση χρωμάτων και σχημάτων. Υπερβάλλει στις φιγούρες ή τις μετατοπίζει, καθώς πιστεύει ότι είναι ο δικός της τρόπος αντιμετώπισης της πραγματικότητάς της. Της αρέσει επίσης να απομονώνει σχήματα από τα θέματα/αντικείμενα και να τα ενώνει για να δημιουργήσει μια νέα σύνθεση.

Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από έναν Νιγηριανό κωμικό και τη χιουμοριστική του προσέγγιση γύρω από τις εμπειρίες των ανθρώπων. Όπως σχολιάζει, «αν περνάς πολλά, συνέχισε να τα περνάς. Κι εγώ, μόλις τώρα τα ξεπερνώ...». Ουσιαστικά, για τη Segun πρέπει να εμπιστευόμαστε τη διαδικασία και να αποδεχόμαστε τις αλλαγές όπως έρχονται.

Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Deborah Segun, Closed off, 2022, ακρυλικό σε καμβά, 160 x 140 cm. © Deborah Segun. Παραχώρηση The Breeder, Athens.
Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Deborah Segun, Security, 2022, ακρυλικό σε καμβά, 160 x 140 cm. © Deborah Segun. Παραχώρηση The Breeder, Athens.

Η 23χρονη Corrine Slade ζει και εργάζεται στο Σικάγο όπου ολοκλήρωσε το BFA της στο The School of The Art Institute of Chicago και έχει πάρει μέρος σε εκθέσεις στο Λος Άντζελες και το Σικάγο.

Οι λεπτομερείς, πολύχρωμοι καμβάδες της δημιουργούν νέες οικο- φεμινιστικές αφηγήσεις. Χρησιμοποιώντας αντιθετικές χρωματικές παλέτες, η καλλιτέχνιδα τοποθετεί τις πρωταγωνίστριές της σε διάφορα σκηνικά, όπου τις πλαισιώνει πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Η Slade συμπεριλαμβάνει στα έργα της ποίκιλλες αναφορές από την pop κουλτούρα, τη μυθολογία, την ιστορία της τέχνης και την πολιτιστική και προσωπική της κληρονομιά.

Η φύση παίζει σημαντικό ρόλο στις συνθέσεις της, όπου κυριαρχούν επαναλαμβανόμενα μοτίβα φρούτων, λουλουδιών, φυτών αλλά και του φεγγαριού, στοιχεία που λειτουργούν ως σύμβολα αφθονίας, εξέλιξης και γονιμότητας. Δημιουργούν απόκοσμα περιβάλλοντα που κατοικούνται από μαύρες γυναίκες, είτε μοναχικές είτε σε αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους, καλλιεργώντας μια αίσθηση ζεστασιάς.

Η τεχνική της Slade συνίσταται στην επίστρωση λαδιού διαφορετικού πάχους και διαφάνειας πάνω σε φωτεινά ακρυλικά χρώματα. Η φωτεινότητα του ακρυλικού χρώματος δημιουργεί αύρες που εκφράζουν τη ρομαντική πτυχή των ηρωίδων καθώς η ανάπτυξη του φυσικού κόσμου είναι εγγενώς συνδεδεμένη με την ανάπτυξη του ανθρώπινου πνεύματος.

Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Corrine Slade
Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Corrine Slade

Τα μαγικά φυσικά περιβάλλοντα που σκηνογραφεί για τις πρωταγωνίστριες της είναι καταφύγια για παρηγοριά που δεν προσφέρονται για αυτές στον πραγματικό κόσμο, έναν κόσμο που συχνά καταφέρνει να ελέγχει και να παραβλέπει ταυτόχρονα τις μαύρες γυναίκες. Η πρακτική της καθοδηγείται από την ολοένα αυξανόμενη ανάγκη της για απόδραση, βυθίζοντας το κοινό της σε χώρους που μοιάζουν βγαλμένοι από ένα όνειρο, μέσα στο οποίο η ίδια η Slade βρίσκει ανακούφιση.

Οι εξερευνήσεις της Corrine Slade εστιάζουν σε ζητήματα αυτοστοχασμού, διαίσθησης αλλά και στην έννοια του θείου. Το φεγγάρι γίνεται εδώ ένα ισχυρό σύμβολο που αντιπροσωπεύει αυτές τις ιδέες και μοιάζει να καταπίνει τα πάντα κάτω από το ζεστό του φως.

Όλα τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της νύχτας και οι σκηνές που απεικονίζουν διαδραματίζονται το σούρουπο ή το βράδυ. Το σκοτάδι δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον, ένα μέρος για αυτοστοχασμό στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι χρησιμοποιούν το φεγγάρι ως έναν καθρέφτη που επιτρέπει την ενδοσκόπηση.

Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Corrine Slade
Δυο νέες γυναίκες καλλιτέχνιδες παρουσιάζει η γκαλερί The Breeder με τις εκθέσεις τους να ξεκινούν στις 14 Ιουνίου Facebook Twitter
Corrine Slade

Εγκαίνια: Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022, 19:00-22:00 
Διάρκεια εκθέσεων: 14 Ιουλίου-31 Aυγούστου 2022

The Breeder (Ιάσονος 45, Aθήνα, 210 3317527) 

Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη με Παρασκευή: 11:00-19:00, Σάββατο: 11:00-17:00

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ Barbara Kruger: Μια φεμινίστρια καλλιτέχνιδα του 20ού αιώνα πιο επίκαιρη από ποτέ

Εικαστικά / Barbara Kruger: Έρχεται στην Αθήνα έκθεση με έργα της σπουδαίας φεμινίστριας καλλιτέχνιδας

Η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου να ανατρέψει το συνταγματικό δικαίωμα στην άμβλωση γέμισε τα σόσιαλ μίντια του κόσμου με μηνύματα στα οποία πρωταγωνιστούσε το έργο του 1989 της Barbara Kruger «Το σώμα σου είναι πεδίο μάχης». Τον Σεπτέμβριο θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε έκθεση με έργα της και στον Πειραιά στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Πειραιάς Artport ΙΙ»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ