Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
9

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter

Όταν ο παρουσιαστής ενός σύντομου προγράμματος της Google αναρωτήθηκε αν αυτή η φωτογραφία στην αιγυπτιακή έρημο είναι έργο εξωγήινων, ένα εκατομμύριο άνθρωποι μπήκαν να το διαπιστώσουν με τα μάτια τους. Δεκαεπτά χρόνια από την δημιουργία του, το έργο έγινε viral.

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter

  

Το έργο Desert Breath, ένα έργο Land Art που κυριολεκτικά κόβει την ανάσα δημιουργήθηκε από την εικαστικό Δανάη Στράτου και τους αρχιτέκτονες Αλεξάνδρα Στράτου και  Στέλλα Κωνσταντινίδη, (D.A.ST. Arteam), το 1997. Το σχέδιο έχει τις ρίζες του στην κοινή τους επιθυμία να εργαστούν στην έρημο. Καθώς η έρημος είναι ένα μέρος όπου βιώνει κανείς το άπειρο οι δυο καλλιτέχνες αντιμετώπισαν το τοπίο ως μια κατάσταση του μυαλού, ένα τοπίο του νου, με σημείο εκκίνησης την κωνική μορφή, τη φυσική διαμόρφωση της άμμου ως υλικό.

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter

Το έργο Desert Breath εκτείνεται σε μια έκταση 100.000 m2, στην ανατολική έρημο Σαχάρα που συνορεύει με την Ερυθρά Θάλασσα, στο Ελ Γκούνα, της Αιγύπτου. Είναι ένα έργο site-specific και η κατασκευή του στην μετατόπιση των 8,000 κυβικών άμμου η οποία έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να δημιουργούνται θετικοί και αρνητικοί κώνοι. Οι κώνοι σχηματίζουν δυο σπείρες που κινούνται γύρω από ένα κοινό κέντρο με μια διαφορά 180ο μοιρών προς την ίδια κατεύθυνση περιστροφής. Το κέντρο της εγκατάστασης είναι μια δεξαμενή με διάμετρο 30 μέτρα, γεμάτη νερό. Η εγκατάσταση βρίσκεται στο σημείο όπου συναντά κανείς την απεραντοσύνη των βουνών και την απεραντοσύνη της θάλασσας. Από ψηλά πρόκειται για μια σπουδαία εικόνα, από το έδαφος το περπάτημα στο μονοπάτι της σπείρας είναι μια μοναδική φυσική εμπειρία.

Το Desert Breath υφίσταται ακόμα και αποσυντίθεται αργά, γίνεται ένα μέσο για να μετρηθεί το πέρασμα του χρόνου.

Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter
Desert Breath - Μια γιγαντιαία ελληνική εγκατάσταση στην έρημο γίνεται viral Facebook Twitter

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια