Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη

Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη Facebook Twitter
Xριστίνα Ανδρουλιδάκη
0

Πώς προέκυψε η ενασχόληση σου με την τέχνη;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήξερα πως ήθελα να ασχοληθώ με την τέχνη. Ουδέποτε ως δημιουργός, αλλά πάντοτε ως θεατής και συνομιλητής.


Πώς είναι να ανοίγει κανείς γκαλερί στην Αθήνα το 2012;
Η Αθήνα του 2012 διαφέρει πολύ από την Αθήνα του 2005 που γνώρισα όταν πρωτο-ήρθα στην Ελλάδα. Μετά την Ολυμπιακή φιέστα όλοι βρίσκονταν σε παροξυσμό. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η έπαρση που υπήρχε τότε στην κοινωνία, δεν υπάρχει πια η φούσκα των τιμών, ενώ είναι διάχυτη πλέον η αίσθηση ότι η τέχνη οφείλει να είναι ρηξικέλευθη και ουσιαστική.
Ο κόσμος αρχίζει και καταλαβαίνει ότι μπορεί να παρακολουθεί το πρόγραμμά μας χωρίς να τον αναγκάζει κανείς να αγοράσει κι ότι επενδυτικά μπορεί να τοποθετήσει τα χρήματα του σε νέους καλλιτέχνες χωρίς φόβο, μιας και η σύγχρονη τέχνη αυτή τη στιγμή δεν είναι μόνο προσιτή αλλά αποτελεί και μία πολύ σταθερή και συμφέρουσα «μετοχή».

Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas solo show at CAN gallery, installation view

Αυτή τη στιγμή είσαι η πιο νεαρή γκαλερίστα στην Αθήνα. Πως και δεν έφυγες να κάνεις κάτι στο γόνιμο περιβάλλον του εξωτερικού και έμεινες εδώ να αντιμετωπίσεις την επικρατούσα κατάσταση; Τι πιστεύεις για το νεανικό ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδας που «ξενιτεύεται» για ένα καλύτερο μέλλον;
Δεν μου αρέσει να κρίνω τους άλλους για τις αποφάσεις ζωής τους και δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς νέους με ταλέντο και εξαιρετική μόρφωση οι οποίοι αδυνατώντας να εργαστούν στην χώρα τους φεύγουν για το εξωτερικό. Έπειτα, είναι λάθος να θεωρούμε ότι το να φύγεις είναι η εύκολη λύση. Τις περισσότερες φορές δεν είναι καθόλου εύκολη.
Από την άλλη μεριά, άνθρωποι σε συγκεκριμένα επαγγέλματα όπως οι καλλιτέχνες πρέπει να είναι ελεύθεροι να διαλέξουν την χώρα που θα ζήσουν για να δημιουργήσουν. Εμένα προσωπικά μου αρέσει η Αθήνα και θεωρώ ότι ζούμε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συγκυρία. Μπορεί η κρίση να κρύβει πολλούς κινδύνους αλλά επιφυλάσσει και ευκαιρίες. Παράλληλα, με ενδιαφέρει μέσα από τη δουλειά μου αλλά και τη ζωή στην πόλη να αφουγκραστώ τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα σε μία κοινωνία σε τέτοιες στιγμές αλλαγής.

Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas solo show at CAN gallery, installation view


Η γκαλερί βρίσκεται στο Κολωνάκι, μια παλιά αστική περιοχή των Αθηνών. Τι ρόλο έπαιξε η τοποθεσία στην επιλογή σου;
Τα τελευταία 8 χρόνια ζω στο κέντρο και δεν οδηγώ. Η Αθήνα είναι μία πολύ όμορφη πόλη για να ανακαλύψει κανείς περπατώντας. Από την άλλη, μία γκαλερί είναι ένας εμπορικός χώρος. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι υποχρέωσή μας να είναι εύκολα προσβάσιμος και να μπορεί κάποιος που ενδιαφέρεται να μας επισκεφθεί, να μας βρει εύκολα και χωρίς να φοβάται να κυκλοφορήσει στην περιοχή.

Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas solo show at CAN gallery, installation view

Πως θα σχολίαζες την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα όσον αφορά το εικαστικό γίγνεσθαι;
Αυτή τη στιγμή ολόκληρος ο τόπος θυμίζει καζάνι που βράζει. Οι εικαστικοί έχουν πλέον καταλάβει ότι πρέπει να βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση. Έχει περάσει πλέον η εποχή που οι ζωγράφοι έκαναν μία έκθεση κάθε 2 χρόνια και όλο το υπόλοιπο διάστημα κάθονταν και περίμεναν πότε θα ξανακάνουν ατομική σε γκαλερί. Τώρα όλοι σχεδόν βρίσκονται σε αναβρασμό. Γίνονται πολλά πράγματα, όχι όλα εξίσου ποιοτικά, αλλά φυσικά σε αυτό το σημείο είναι στο χέρι μας να γίνει η αλλαγή.


Θα ήθελα να μου μιλήσεις λίγο για το roster των καλλιτεχνών που εκπροσωπεί η γκαλερί και το στοιχείο που τους ενώνει όλους μεταξύ τους.
H γκαλερί εκπροσωπεί ένα σύνολο καλλιτεχνών οι οποίοι εργάζονται σε διάφορα μέσα όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, η φωτογραφία, η ταπισερί, το βίντεο, το σχέδιο και άλλα. Στο επίπεδο της φόρμας η φιλοσοφία μας είναι να δείξουμε έργα που βρίσκονται στην πρωτοπορία, είναι φρέσκα και δυναμικά. Οι καλλιτέχνες είναι νέοι επαγγελματίες που είχαν ήδη ένα kick-start στην καριέρα τους έχοντας ολοκληρώσει από μία έως τρεις ατομικές εκθέσεις ο καθένας τους. Κάποιοι ζουν στην Ελλάδα, κάποιοι άλλοι εργάζονται στο εξωτερικό, όλοι όμως ανεξαρτήτως μέσου ή τόπου κατοικίας καταπιάνονται με το διεθνές discourse.

Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη Facebook Twitter
Pavlos Tsakonas solo show at CAN gallery, installation view


Αυτές τις μέρες παρουσιάζεται στην γκαλερί η έκθεση του Παύλου Τσάκωνα . Θα ήθελα να μου πεις δυο λόγια για αυτή τη συνεργασία, για την έκθεση, και το πώς είναι να συνεργάζεται κανείς με τόσο νεαρούς καλλιτέχνες.

Ο Παύλος Τσάκωνας είναι γεννημένος το 1983 και αποφοίτησε πρόσφατα από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Κατασκευάζει έργα από ξύλο ή κόντρα-πλακέ τα οποία έπειτα ζωγραφίζει με ακρυλικά. Η δουλειά του είναι πολύ ιδιαίτερη και ισορροπεί ανάμεσα στη ζωγραφική και τη γλυπτική. Το Αθηναϊκό κοινό τον γνωρίζει από το έργο του αλλά και από διάφορες επεμβάσεις στο δημόσιο χώρο όπως είναι το χαρακτηριστικό ασπρόμαυρο γκραφίτι με τα χέρια σε σχήμα προσευχής που βρίσκεται στον τοίχο του ξενοδοχείου Vienna, Πειραιώς 20.
Η συνεργασία με έναν τόσο νεαρό εικαστικό δεν είχε καμία απολύτως διαφορά με συνεργασίες που είχα με πολύ μεγαλύτερους ηλικιακά καλλιτέχνες. Το σημαντικό σε αυτή τη δουλειά είναι να έχεις απέναντί σου έναν ταλαντούχο δημιουργό και ευφυή συνομιλητή και ως γνωστόν η διάνοια και το ταλέντο δεν γνωρίζουν ηλικία. Ας μην ξεχνάμε πως πολλοί από τους διασημότερους καλλιτέχνες όλων των εποχών δημιούργησαν κάποια από τα σημαντικότερα έργα τους σε πολύ νεαρή ηλικία... O Πικάσο ζωγράφισε τις Demoiselles d'Avignon στα 26 του, ο Μότσαρτ έγραψε το κομμάτι που δημιούργησε ρήγμα στη μουσική το κοντσέρτο για πιάνο No9 μόλις στα 21 του, ενώ ο Φιτζέραλντ ολοκλήρωσε τον Μεγάλο Γκάτσμπι στα 28 του. Μπορεί λοιπόν οι γηραιότεροι να γνωρίζουν τους κανόνες, οι νέοι όμως πολύ συχνά είναι οι μόνοι που έχουν την διορατικότητα να διακρίνουν τις εξαιρέσεις!

Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη Facebook Twitter
 

Σκοπεύεις να συνεργαστείς μόνο με Έλληνες καλλιτέχνες;
Δεν με απασχολεί τόσο από που κατάγεται ένας καλλιτέχνης όσο εάν το έργο που παράγει είναι φρέσκο και ουσιαστικό. Κοιτάζω καθημερινά portfolios καλλιτεχνών από όλον τον κόσμο και μέσα στους επόμενους μήνες θα φιλοξενηθούν στη γκαλερί δουλείες τόσο Ελλήνων όσο και ξένων καλλιτεχνών.


Ποια είναι η σημαντικότερη εμπειρία που έχεις αποκομίσει μέχρι τώρα με τη συμμετοχή σου στο εικαστικό γίγνεσθαι;
Ότι τίποτα δεν κατακτάται τυχαία, άλλα με πολύ πείσμα και εργατικότητα.

Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη Facebook Twitter
 

CAN gallery

 

Η ατομική έκθεση του Παύλου Τσάκωνα θα παρουσιάζεται στην CAN gallery ως τις 6 Απριλίου. 

H Χριστίνα Ανδρουλιδάκη επέλεξε τα αγαπημένα της έργα τέχνης, για το lifo.gr Μπορείς να δεις την επιλογή της, εδώ 

CAN CHRISTINA ANDROULIDAKI GALLERY
42 ANAGNOSTOPOULOU STR
10673 Athens GR

 Photos: Constantinos Caravatellis

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ