Αρχαία και πειράματα!

Αρχαία και πειράματα! Facebook Twitter
0

Είδατε την περιοδική έκθεση «Το ναυάγιο των Αντικυθήρων» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο; (www.namuseum.gr) Η έκθεση έχει πάρει παράταση μέχρι το τέλος Αυγούστου και είναι ευκαιρία να την επισκεφθείτε, τώρα που υπάρχει περισσότερος ελεύθερος χρόνος και πιο χαλαρή διάθεση. Θα δείτε  το σύνολο σχεδόν των ευρημάτων του ναυαγίου, η εύρεση του οποίου το 1900 εγκαινίασε την ενάλια αρχαιολογία στην Ελλάδα και προσέφερε μια νέα, ανεκτίμητη προσέγγιση στην αρχαία ελληνική τεχνολογία. Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι το αδιαμφισβήτητο «αστέρι» της έκθεσης, εντυπωσιάζουν ωστόσο και τα αγάλματα που βρέθηκαν, πολλά από αυτά φθαρμένα σε κάποια σημεία με έναν απροσδόκητο τρόπο που προκαλεί ανάμεικτα συναισθήματα. Αν έχετε παιδιά, πάρτε τα μαζί σας, περιπλανηθείτε στους χώρους του Μουσείου και φέρτε τα σε επαφή με μερικά από τα σπουδαιότερα έργα την αρχαιότητας. Μην ξεχάσετε να δείτε τις αίθουσες με την αιγυπτιακή συλλογή, θα γοητευθούν, το ίδιο κι εσείς. Το προαύλιο του Μουσείου προσφέρεται για ποδήλατο και πατίνι, αν έχετε μαζί σας, μπορούν να τα φυλάξουν στην είσοδο.

Σας γοητεύουν τα πειράματα και έχετε παιδί μεγαλύτερο από 8 ετών; Το Ίδρυμα Ευγενίδου (www.eugenfound.edu.gr) το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21/7 στις 13:30 μ.μ εκτελεί «Πειράματα που έκλεψαν την παράσταση». Από την εμφάνιση της ζωής στη Γη και την αρχαία τεχνολογία, στους υπεραγωγούς και στα πρώτα βήματα του ανθρώπου στο διάστημα και από τη μαγειρική στα πυροτεχνήματα, η μαγεία της επιστήμης ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μας. Στην επίδειξη αυτή πρωταγωνιστούν ο αξιοσέβαστος Ήρωνας, τα καταπιεσμένα αυγά, το εκρηκτικό υδρογόνο, ο φλεγόμενος αιθέρας, τα ζαχαρωτά-αστροναύτες και το παγερό υγρό άζωτο! Την επίδειξη πειραμάτων μπορείτε να την παρακολουθήσετε με το εισιτήριο της Διαδραστικής Έκθεσης Επιστήμης και Τεχνολογίας που είναι ημερήσιο (6 ευρώ, παιδικό 4 ευρώ).

Αν πάλι το παιδί σας είναι πάνω από 11 ετών μη φύγετε! Στις 15:30 μ.μ μπορείτε να παρακολουθήσετε τη διαδραστική αφήγηση «Ο Παρθενώνας και άλλα αρχαία θαύματα!». Θα ανακαλύψετε τα άγνωστα μυστικά του και πώς τα μαθηματικά, η αστρονομία, η φιλοσοφία, η δημοκρατία και η τέχνη συναντήθηκαν σ΄αυτό το διαχρονικό μνημείο. Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων θα σας απασχολήσει και εδώ, όπως και ο τρόπος με τον οποίο οι αρχαίοι ταξίδευαν μέχρι το …τέλος του κόσμου. Μετά την αφήγηση, μικροί και μεγάλοι θα κατασκευάσουν το Χρυσό Διαβήτη, το όργανο με το οποίο μπορούν να υπολογίσουν τη χρυσή τομή.

Αν πάλι έχετε μικρότερα παιδιά ή απλά αισθάνεστε την ανάγκη να χαλαρώσετε από την πίεση της καθημερινότητας, τότε κατηφορίστε προς το πάρκο Φλοίσβου. Εκεί, μεταξύ του Φλοίσβου και της ομώνυμης μαρίνας, σας περιμένει ένας μεγάλος, ανοιχτός χώρος αναψυχής με τσουλήθρες, κούνιες, τραμπάλες, κάστρα, πύργους και καράβια. Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 8:30 μ.μ., στο Δημοτικό Θέατρο Σκιών Π.Φαλήρου, ο Τάσος Κώνστας περιμένει μικρούς και μεγάλους που αγαπούν τον Καραγκιόζη (πληροφορίες στο 6948852493).

Για το τέλος κράτησα μια πρόταση για όσους έχουν εκδρομική διάθεση και παιδιά πάνω από δέκα ετών. Στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (www.greekfestival.gr) παρουσιάζεται η κωμωδία του Μενάνδρου «Σαμία» από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη στη διανομή. Πρόκειται για επανάληψη της παράστασης που παίχτηκε στην Επίδαυρο πριν από είκοσι χρόνια και συμπεριλαμβάνεται στις δέκα καλύτερες στην ιστορία του αργολικού θεάτρου. Η σκηνοθεσία του Εύη Γαβριηλίδη παραπέμπει στο κωμειδύλλιο, ο χορός και το τραγούδι κυριαρχούν και οι αλλεπάλληλες παρεξηγήσεις προκαλούν αβίαστα το γέλιο. Κυρίαρχο στοιχείο της μετάφρασης του ποιητή Γιάννη Βαρβέρη είναι η χρήση της καθαρεύουσας, οπότε τα παιδάκια σε κάποια σημεία ίσως χρειαστούν λίγη βοήθεια. Ο Αλκίνοος λέει πως βρίσκει τη «Σαμία» να φέρνει «χαρά, επίπεδο, αισθητική, γέλιο και φως, σε μια εποχή σκοτεινή, λυπημένη και αντιαισθητική.» Νομίζω ότι όλοι μας τα έχουμε ανάγκη.

Η πόλη, ακόμα και μέσα στην κρίση, όπως κάθε καλοκαίρι προσφέρει ποικιλία επιλογών. Με λίγη καλή διάθεση, ακόμα κι ένας καφές στη δροσιά μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες μας. Να περνάτε καλά.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ