Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του b.

Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές

0

Κοινό χαρακτηριστικό που τους ενώνει όλους είναι ότι έχουν γεννηθεί τη δεκαετία του '80 και μεγάλωσαν μέσα στα '90s, στην Αθήνα που άλλαζε δραστικά λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων και της ραγδαίας παγκοσμιοποίησης που άφηνε τα πρώτα της σημάδια στην ελληνική κοινωνία. Και οι επτά ξεκινούν από νεαρή ηλικία να ασχολούνται ενεργά με μια μοντέρνα μορφή τέχνης, το γκράφιτι, και τη street art. Αυτή η ευμετάβλητη «κατάσταση» ασκεί καταλυτική επιρροή στο έργο τους.


Στην έκθεση που έχει τίτλο «Α Generation of the '90s», που επιμελείται ο Ανδρέας Φακής, θα δούμε δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα από τους: Δημήτρη Ταξή (1983), b. (1982), Βασίλη Μαρκοσιάν (1980), ath1281 (1983), Cacao Rocks (1985), Greg Papagrigoriou (1986) και D! (1984).


«Η δεκαετία του '90 –με ό,τι τη συνιστούσε– συνέβαλε σημαντικά στην παιδεία των σημερινών "τριαντάρηδων" εικαστικών», σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης. «Οι "Dukes of Hazard", το Mουντιάλ του '90, οι Prodigy, οι Spice Girls, οι Βeastie Boys, η Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή, το Μόνος στο σπίτι, το Trainspotting, το Pulp Fiction, οι "Απαράδεκτοι", το σκάνδαλο Κοσκωτά, το δίπτυχο ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, το τσίρκο Medrano, η εποχή που η Ομόνοια αποτελούσε επιλογή για οικογενειακή έξοδο, το Game Boy, το Μega Channel, τα αληθινά τρόλεϊ, η κουλτούρα του BMX και του skate, τα Wendy's, οι τελευταίες βόλτες της Αλίκης Βουγιουκλάκη στην παραλιακή, ο απόηχος των ενεργειών της Μελίνας Μερκούρη για τα κλεμμένα μάρμαρα της Ακρόπολης, η έλευση της ραπ στην Ελλάδα, το πρώτο ρεύμα των γκραφιτάδων από το εξωτερικό, τα έργα του μετρό, τα Cosmos, τα Sparvar και στη συνέχεια τα ισπανικά Montana, το φεστιβάλ γκράφιτι του '98 στη μη-πεζοδρομημένη Ερμού, η περιπέτεια του Οτσαλάν, η εδραίωση της κινητής τηλεφωνίας, η έλευση του Διαδικτύου στην Ελλάδα και η άφιξη της πληροφορίας που έφτανε μέσω του Διαδικτύου έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της αισθητικής και της αντίληψης των εικαστικών, λειτουργώντας ως παραδείγματα προς μίμηση, προς αποφυγή ή ακόμα και ως παραδείγματα άνευ σημασίας. Τα επαναλαμβανόμενα στοιχεία, η αναγνωρίσιμη τεχνοτροπία, η θεματολογία, η συγκεκριμένη χρωματική παλέτα, το λεξιλόγιο, ακόμα και το είδος των επιφανειών που επιλέγουν οι εικαστικοί συντελούν στην επίτευξη αυτής της αισθητικής, συνθέτοντας την οπτική τους γλώσσα και καθιστώντας τον αστικό χώρο όχι μόνο δημόσιο αλλά και προσωπικό».

Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του Greg Papagrigoriou
Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του D!
Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του Taxis
Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του Βασίλη Μαρκοσιάν
Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του ath1281

Info:

Η έκθεση αυτή, μαζί με το «The 3W Biennial» (ένα διαδικτυακό διεθνές πρότζεκτ) και ένα πάρτι, το Studio 4, ολοκληρώνει τις εκδηλώσεις στο πλαίσιο της 2ης έκδοσης του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Επιβίωση.

07/07-08/09, Temporary Duplex, Επικούρου 16, Αθήνα, 20:00, www.publicartfestival.gr

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ