Βρήκα στο δρόμο μου ένα έργο Τέχνης

Βρήκα στο δρόμο μου ένα έργο Τέχνης Facebook Twitter
Adrián Villar Rojas: The Theater of Disappearance © Panos Kokkinias, Courtesy NEON
0

Το ΝΕΟΝ και ο καλλιτέχνης Adrian Villar Rojas έχουν καταλάβει το Αστεροσκοπείο Αθηνών και τον Λόφο των Νυμφών με το έργο «The Theatre of Disappearance». O Αργεντινός καλλιτέχνης δούλεψε αθόρυβα για μήνες στο Αστεροσκοπείο και δημιούργησε ένα νέο σύμπαν με φυτά και γλυπτά, ένα περιβάλλον «επιστημονικής φαντασίας», αλλά και τόσο αληθινό. Σαράντα έξι χιλιάδες φυτά έχουν μεταμορφώσει τον χώρο, ενώ τα γλυπτά και οι προθήκες με αντικείμενα που αναδύονται μέσα από τις σπηλιές δημιουργούν ένα συγκινητικό αποτέλεσμα, γεμάτο μηνύματα για την ανθρωπότητα. Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, Λόφος Νυμφών, Τετάρτη-Κυριακή 11:00-21:00, είσοδος ελεύθερη


Στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ο καλλιτέχνης Ουίλιαμ Κέντριτζ παρουσιάζει το έργο More sweetly play the dance, μια μεγάλης κλίμακας κινηματογραφική προβολή, μια πομπή από σκιώδεις φιγούρες που προχωρούν υπό τους ήχους μιας ορχήστρας με χάλκινα πνευστά. Ένα καραβάνι σκιών σαράντα μέτρων, το οποίο προβάλλεται σε οκτώ οθόνες, παραπέμποντας στο μεσαιωνικό danse macabre. Το θέαμα των ανθρώπων που συντρίβονται υπό το βάρος των πραγμάτων τους, ενώ οδεύουν προς ένα άγνωστο μέλλον, φέρνει αναπόφευκτα στον νου την προσφυγική κρίση. Ο Κέντριτζ θίγει το ζήτημα της υπαρξιακής μοναξιάς του περιπλανώμενου οδοιπόρου, απεικονίζοντας ανθρώπους να περπατούν ο ένας πίσω από τον άλλον, από τη μια χώρα στην άλλη, από τον γνώριμο τρόμο του πολέμου στον φόβο και την ελπίδα του άγνωστου προορισμού. Ο Νοτιοαφρικανός σφραγίζει το καλοκαίρι μας με αυτή την εγκατάσταση. Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, έως 1η Αυγούστου, 21:30-01:00

Βρήκα στο δρόμο μου ένα έργο Τέχνης Facebook Twitter
More sweetly play the dance


Στον χώρο του Ελαιώνα της Γεωπονικής Σχολής Αθηνών και στο πλαίσιο της documenta 14 ο Αφρικανός καλλιτέχνης Αμπουμπακάρ Φοφανά παρουσιάζει το έργο «Ευλογία Αφρικής», στο οποίο 54 πρόβατα (ένα για κάθε χώρα της Αφρικής) που βάφτηκαν λουλακί με ειδικές βιολογικές βαφές (τις οποίες δημιουργεί ο ίδιος ο καλλιτέχνης) φιλοξενούνται στα όμορφα λιβάδια της σχολής. Οι Αθηναίοι μπορούν μέχρι τις 25 Ιουνίου να επισκεφτούν τον όμορφο (και σχετικά άγνωστο σε πολλούς) κήπο της Γεωπονικής για να δουν το έργο του καλλιτέχνη. Γεωπονική Σχολή Αθηνών, Ιερά Οδός 75, Σάββατο-Κυριακή 11:00-17:00.

 
Η έκθεση «Τhis, Must be Athens» αποτελεί δράση του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης και παρουσιάζει γλυπτά και εγκαταστάσεις μεσαίας κλίμακας από ένα εικαστικό δίδυμο και πέντε εικαστικούς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον δημόσιο χώρο. Οι εικαστικοί b. (1982, Aθήνα), Αλέξανδρος Βασμουλάκης (1980, Αθήνα), Aργύρης Σαρασλανίδης (1978, Θεσσαλονίκη) και Simoni Fontana (1978, Κέρκυρα), Cacao Rocks (1985, Aθήνα), ath1281 (1983, Αθήνα) και D! (1984, Aθήνα) συμμετέχουν με νέα, τρισδιάστατα έργα τους. Αυτά εκτείνονται σε έξι δημόσιους χώρους στους οποίους κυκλοφορούν και διαμένουν πολίτες και επισκέπτες που φέρουν διαφορετικά, έως και εκ διαμέτρου αντίθετα πολιτισμικά, κοινωνικά, ιδεολογικά, θρησκευτικά και οικονομικά υπόβαθρα. Πλατεία Βάθης, πλατεία Βικτωρίας, άνοδος οδού Πειραιώς (στο ύψος Τεχνόπολης), πεζόδρομος Ερμού (ύψος πρώην αμαξοστασίου ΟΣΥ), πλατεία Περσεφόνης, πλατεία Κολωνακίου, έως 24 Ιουνίου

Βρήκα στο δρόμο μου ένα έργο Τέχνης Facebook Twitter
«Τhis, Must be Athens» Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ