Από σήμερα ο Εθνικός Κήπος είναι γεμάτος με αόρατα έργα τέχνης

Seeing the invisible: Αναζητώντας αόρατα εικαστικά έργα στον Εθνικό Κήπο Facebook Twitter
Ο δήμος Αθηναίων και η διεθνής οργάνωση Outset Greece παρουσιάζουν το Seeing the invisible, μια διεθνή έκθεση σύγχρονης τέχνης που συμβαίνει ταυτόχρονα σε δέκα πόλεις, εκτός από την Αθήνα.
0

Αν βλέπετε κόσμο να περπατάει στον Εθνικό Κήπο, κρατώντας ψηλά τάμπλετ και κινητά, μην παραξενευτείτε – ακολουθήστε τους και κάντε το ίδιο.

Θα ζήσετε την πρωτόγνωρη, αλλά διασκεδαστική εμπειρία μιας έκθεσης επαυξημένης πραγματικότητας μέσω της τεχνολογίας. Ίσως μάλιστα αποδειχθεί ότι είστε πρωτοπόροι και ότι αυτό είναι το μέλλον και στην επαφή μας με την τέχνη. Αν και το απευχόμαστε, μάλλον δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα που ήδη βιώνουμε.

Ο δήμος Αθηναίων και η διεθνής οργάνωση Outset Greece παρουσιάζουν το Seeing the invisible, μια διεθνή έκθεση σύγχρονης τέχνης που συμβαίνει ταυτόχρονα σε δέκα πόλεις, μαζί με την Αθήνα, σε βοτανικούς κήπους ανά τον πλανήτη, από την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική μέχρι τη Βόρεια Αμερική και φυσικά το Ισραήλ, όπου γεννήθηκε και η ιδέα λίγο μετά την παγκόσμια εμπειρία του lockdown που πυροδότησε τη διάθεση να βγούμε και να χαρούμε τη φύση με όσο γίνεται πιο πρωτότυπους τρόπους.

Έτσι, η ίδια έκθεση, που πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά, παρουσιάζεται στους Βοτανικούς Κήπους της Ιερουσαλήμ, στον Βοτανικό Κήπο Αδελαΐδας, στα Gardens by the Bay της Σιγκαπούρης, στο Eden Project στην Αγγλία, στους Βοτανικούς Κήπους Marie Selby στο Historic Spanish Point Campus στη Φλόριντα, στο Austin Lady Bird Johnson Wildflower Center του Τέξας και στον κήπο της Εταιρείας Οπωροκηπευτικών Μασαχουσέτης στο Elm Bank, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Τορόντο και στον Εθνικό Βοτανικό Κήπο Walter Sisulu της Νότιας Αφρικής.

Μια εμπειρία παιγνιώδης όσο και ενδιαφέρουσα που τους επόμενους μήνες αναμφισβήτητα θα βρει πολλούς οπαδούς, φιλότεχνους που δίνουν το «παρών» σε όλες τις εικαστικές εκθέσεις της πόλης, νεαρόκοσμο, αλλά σίγουρα και οικογένειες που βολτάρουν το Σαββατοκύριακο.

Τα εγκαίνια έχουν οριστεί για τις 22 Οκτωβρίου και η έκθεση θα κρατήσει σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο, καθώς θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023. Θα συμμετέχουν σε αυτήν μερικοί από τους διασημότερους εικαστικούς καλλιτέχνες διεθνώς, οι Refik Anadol, El Anatsui, Ori Gersht, Isaac Julien CBE RA, Mohammed Kazem, Sigalit Landau, Daito Manabe, Sarah Meyohas, Mel O’Callaghan, Pamela Rosenkranz, Timur Si-Qin, Jakob Steensen, Ai Weiei και η Λουκία Αλαβάνου, με δεκατέσσερα έργα που συνομιλούν με τη φύση και εμπνέονται θεματικά από το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα, την κλιματική αλλαγή και την απώλεια της βιοποικιλότητας.

Ο επισκέπτης δεν έχει παρά να πάει στον Εθνικό Κήπο, έχοντας κατεβάσει προηγουμένως εντελώς δωρεάν την εφαρμογή Seeing the invisible είτε σε τάμπλετ είτε σε κινητό που διαθέτει 4G. Αυτό, βέβαια, μπορεί να το κάνει και λίγο πριν μπει στον χώρο, σαρώνοντας ένα QR code που θα βρει στα μπάνερ όλων των εισόδων (εκτός από αυτή στην Ηρώδου Αττικού), όπως και στο κιόσκι μπαίνοντας από την Αμαλίας.

Ξεκινάει ακολουθώντας τη διαδρομή που του προτείνει η ηλεκτρονική συσκευή χάρη στο GPS της εφαρμογής και διασχίζει τα μονοπάτια, σταματώντας σε ενδεδειγμένα σημεία, όπου «εκτίθενται» αόρατα τα έργα τέχνης. Σαρώνει με την οθόνη του το έδαφος μέχρι να εμφανιστεί η οδηγία θέασης του έργου, το οποίο εμφανίζεται κάνοντας κλικ.

Σε πολλές περιπτώσεις αρκετά από τα έργα συνοδεύονται με ήχο ή μουσική. Ίσως μια καλή ιδέα είναι να διαθέτει κανείς και ακουστικά. Το έργο μπορούμε να το φωτογραφίσουμε ή ακόμα και να το ανεβάσουμε σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Seeing the invisible: Αναζητώντας αόρατα εικαστικά έργα στον Εθνικό Κήπο Facebook Twitter
Το υπερμέγεθες «κλουβί» του Ai Weiwei στη μέση ενός ξέφωτου εντυπωσιάζει.

Κάποιοι από τους καλλιτέχνες είναι εύκολα αναγνωρίσιμοι από το αθηναϊκό κοινό. Το πρώτο με το οποίο ερχόμαστε σε επαφή, αν μπούμε από την είσοδο της Βασιλίσσης Αμαλίας, είναι μια αιωρούμενη τέντα του El Anatsui, ο οποίος είχε συμμετάσχει πέρσι στην έκθεση «Portals» στο Καπνεργοστάσιο.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε κάποιους καλλιτέχνες και τα έργα τους, όπως η «Νέα Ζωή» της Λουκίας Αλαβάνου, το μοναδικό έργο που δεν θα δείτε σε άλλα πάρκα (οι επιμελητές γνώρισαν τη δουλειά της από τη συμμετοχή της στην Μπιενάλε της Βενετίας), αποτέλεσμα της εργασίας της με παιδιά Ρομά της κοινότητας του Ασπρόπυργου, η «ψηφιακή» υπερκινητική αναπαράσταση του σώματος του Daito Manabe που μέσω επεξεργασίας αποτελεί ένα είδος περφόρμανς, το υπερμέγεθες «κλουβί» του Ai Weiwei στη μέση ενός ξέφωτου, που εντυπωσιάζει, το βίντεο με νερά της Siaglit Landau, που σε γαληνεύει.

Μια εμπειρία παιγνιώδης όσο και ενδιαφέρουσα που τους επόμενους μήνες αναμφισβήτητα θα βρει πολλούς οπαδούς, φιλότεχνους που δίνουν το «παρών» σε όλες τις εικαστικές εκθέσεις της πόλης, νεαρόκοσμο αλλά και σίγουρα οικογένειες που βολτάρουν το Σαββατοκύριακο. Η επίσκεψη μπορεί να πραγματοποιηθεί από το πρωί στις 10:30 έως το δειλινό, λίγο πριν κλείσει ο Εθνικός Κήπος.

Seeing the invisible: Αναζητώντας αόρατα εικαστικά έργα στον Εθνικό Κήπο Facebook Twitter
Τα εγκαίνια έχουν οριστεί για τις 22 Οκτωβρίου και η έκθεση θα κρατήσει σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο, καθώς θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023.

Οδηγίες για ευκολότερη πρόσβαση:

Βήμα 1: Κατεβάστε τη δωρεάν εφαρμογή Seeing the Invisible* μέσω App Store ή Google Play στο κινητό ή στο τάμπλετ σας από τον παρακάτω σύνδεσμο http://seeingtheinvisible.art/app/

Βήμα 2: Ανοίξτε την εγκατεστημένη εφαρμογή. Για τη σωστή λειτουργία της θα σας ζητηθεί πρόσβαση στην υπηρεσία εντοπισμού της τοποθεσίας (GPS) και στην κάμερα της συσκευής σας.

Βήμα 3: Συνδεθείτε σε Wi-Fi ή ανοίξτε τα δεδομένα της συσκευής σας για να εμφανιστεί σωστά ο χάρτης της έκθεσης. Αφού εμφανιστεί, δεν χρειάζεται να είστε συνδεδεμένοι για να λειτουργεί η εφαρμογή.

Βήμα 4: Ακολουθήστε τις πληροφορίες που εμφανίζονται στην οθόνη της συσκευής σας, περιηγηθείτε στην έκθεση για να ανακαλύψετε τα έργα.

*Η εφαρμογή προϋποθέτει κινητό με 4GB μνήμη το ελάχιστο και λειτουργικό σύστημα Apple iOS 11 ή Android 9.0 Pie (API 28). Υποστηρίζεται εξίσου σε  iPads και τάμπλετ που φέρουν τα  ίδια χαρακτηριστικά.

Προτείνεται στους επισκέπτες της έκθεσης να έχουν κατεβάσει ήδη τη δωρεάν εφαρμογή Seeing the Invisible μέσω Google Play & App Store από τον σύνδεσμο http://seeingtheinvisible.art/app/ πριν από την επίσκεψή τους στον κήπο και να έχουν μαζί τους ακουστικά.

Seeing the invisible: Αναζητώντας αόρατα εικαστικά έργα στον Εθνικό Κήπο Facebook Twitter
Ο επισκέπτης δεν έχει παρά  να φθάσει στον Εθνικό Κήπο, έχοντας κατεβάσει εντελώς δωρεάν την εφαρμογή Seeing the invisible είτε σε τάμπλετ είτε σε κινητό που διαθέτει 4G.
Seeing the invisible: Αναζητώντας αόρατα εικαστικά έργα στον Εθνικό Κήπο Facebook Twitter
Μια εμπειρία παιγνιώδης όσο και ενδιαφέρουσα που τους επόμενους μήνες αναμφισβήτητα θα βρει πολλούς οπαδούς.
Seeing the invisible: Αναζητώντας αόρατα εικαστικά έργα στον Εθνικό Κήπο Facebook Twitter
Δεκατέσσερα έργα που συνομιλούν με τη φύση, καθώς εμπνέονται θεματικά από το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα, την κλιματική αλλαγή και την απώλεια της βιοποικιλότητας.

Εγκαίνια: 22 Οκτωβρίου
Διάρκεια: Από τις 10:30 έως το δειλινό

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ