Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη

Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη Facebook Twitter
Η εμβληματική φιάλη της Absolut που εδώ και δεκαετίες έχει συνδεθεί με τον κόσμο της τέχνης αλλά και το όραμα της Absolut για ένα καλύτερο αύριο, αποτέλεσαν αφετηρία έμπνευσης και δημιουργίας 7.500 έργων από 20 χώρες παγκοσμίως.
0

Ήταν ένα διήμερο γεμάτο μηνύματα, καλλιτέχνες από τις πιο μακρινές γωνιές του πλανήτη, απίθανα χρώματα, ατελείωτη έμπνευση. Η εμβληματική φιάλη της Absolut που εδώ και δεκαετίες έχει συνδεθεί με τον κόσμο της τέχνης αλλά και το όραμα της Absolut για ένα καλύτερο αύριο, αποτέλεσαν αφετηρία έμπνευσης και δημιουργίας 7.500 έργων από 20 χώρες παγκοσμίως.

Νέοι εικαστικοί και καταξιωμένες προσωπικότητες του χώρου της τέχνης έδωσαν το «παρών» στον παγκόσμιο τελικό της Στοκχόλμης για να μάθουν ποιο τελικά ήταν το έργο εκείνο που εντυπωσίασε για τον σχεδιασμό του και συγχρόνως συγκίνησε την επιτροπή με τα μηνύματά του. Και κυρίως ποιος δημιουργός θα πρόσθετε το όνομά του στη λίστα των πρωτοποριακών καλλιτεχνών με τους οποίους έχει συνεργαστεί μέχρι τώρα η Absolut, όπως οι Keith Haring, Romero Britto, Arman Armand και Maurizio Cattelan.

Η ελληνική αποστολή έφτασε στη Στοκχόλμη έχοντας στις αποσκευές της ένα έργο που είχε τίτλο "Absolut Senses Sight" και στο οποίο αντικατοπτρίζεται το όραμα της Absolut για ένα καλύτερο αύριο.


Η ελληνική αποστολή έφτασε στη Στοκχόλμη έχοντας στις αποσκευές της ένα έργο που είχε τίτλο "Absolut Senses Sight" και στο οποίο αντικατοπτρίζεται το όραμα της Absolut για ένα καλύτερο αύριο. Είχε αποχρώσεις έντονες, πράσινο, ροζ, πορτοκαλί, γαλάζιο, μια ιδέα κίτρινο, μηνύματα σύγχρονα και πολύτιμα για τις σημερινές κοινωνίες: ένα μάτι που περιβάλλεται από όλα τα χρώματα της ανθρώπινης επιδερμίδας, η ελεύθερη έκφραση μέσα από ένα μεγάφωνο, ένα φιλί ανεξαρτήτως φύλου και το ισότιμο άγγιγμα ανδρών και γυναικών.

Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη Facebook Twitter
Η Μαρούλα Θεοφίλου


H δημιουργός του, Μαρούλα Θεοφίλου, η Ελληνίδα καλλιτέχνιδα που ζει και δημιουργεί στη Θεσσαλονίκη δεν μπορούσε να κρύψει τη χαρά της που βρισκόταν μεταξύ των είκοσι χωρών που θα διαγωνίζονταν για μια θέση στο πάνθεον των έργων που άντλησαν έμπνευση από την εμβληματική φιάλη. «Είμαστε εδώ, ζούμε τη στιγμή και τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την ευτυχία της συμμετοχής» επαναλάμβανε.


Πάνω σε ένα από τα δεκάδες κανάλια της πόλης, πλάι σε ένα πάρκο, η καλλιτεχνική έδρα της Absolut είναι ένας χώρος γεμάτος με έργα και ιστορία. Στο Spritmuseum, όπως ονομάζεται, έγινε η πρώτη συνάντηση με όλες της αποστολές και τους καλλιτέχνες. Έτσι, για όσο διήρκεσε η ξενάγηση, το χθες (με τα δεκάδες έργα κρεμασμένα στους τοίχους) ήταν σαν να συναντούσε το αύριο.

Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη Facebook Twitter
Στο Spritmuseum αυτό το διάστημα (έως τις 2 Οκτωβρίου 2019) το θέμα της θερινής έκθεσης του 2019 είναι η φωτογραφία.


Μπαίνοντας, λοιπόν, στο μουσείο που φιλοξενεί την καλλιτεχνική συλλογή της Absolut Vodka, η παρουσία της ιστορίας είναι περισσότερο από αισθητή, αφού στα έργα που έγιναν με αφορμή την εμβληματική φιάλη διακρίνει κανείς αναφορές, ενίοτε κι υπαινιγμούς, για τα ιστορικά κλαμπ της Νέας Υόρκης, τα πρώτα θύματα της επιδημίας του AIDS, τις πολιτικές εξελίξεις (όπως την πτώση του Τείχους του Βερολίνου), τη γέννηση της κοινωνίας της πληροφορίας.


Συνολικά η Absolut Art Collection αριθμεί περισσότερα από 850 έργα τέχνης που φιλοτέχνησαν 550 περίπου καλλιτέχνες, κατά την περίοδο 1986-2004. Πολύχρωμη, πολύγλωσση, πολυεθνική η συλλογή δίνει την ευκαιρία σε λιγότερο γνωστούς δημιουργούς να σταθούν πλάι σε κορυφαία ονόματα της τέχνης.

 
Στο Spritmuseum αυτό το διάστημα (έως τις 2 Οκτωβρίου 2019) το θέμα της θερινής έκθεσης του 2019 είναι η φωτογραφία. Έτσι, από τη συλλογή Absolut Art Collection επιλέχθηκαν και στολίζουν τους τοίχους του χώρου 60 έργα τέχνης από 23 φημισμένους φωτογράφους της τέχνης και της μόδας. Όλες τους τραβήχτηκαν μεταξύ 1990 και 2004 κι έτσι αντανακλούν τις «ανησυχίες» εκείνων των ετών, όπως την έκρηξη του hip-hop και της τεχνολογίας, το τέλος του Ψυχρού Πολέμου αλλά και την αρχή της ψηφιακής εποχής. Ανάμεσά τους δεν μπορείς να μην ξεχωρίσεις τις εικονικές φωτογραφίες μόδας του Χέλμουτ Νιούτον, τα πορτρέτα της Aνι Λίμποβιτς, τις υποβλητικές φωτογραφίες του Σουηδού φωτογράφου Dawid.

Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη Facebook Twitter
Στα έργα που έγιναν με αφορμή το μπουκάλι ενός εμπορικού σήματος διακρίνει κανείς αναφορές, ενίοτε κι υπαινιγμούς, για τα ιστορικά κλαμπ της Νέας Υόρκης, τα πρώτα θύματα της επιδημίας του AIDS, τις πολιτικές εξελίξεις, τη γέννηση της κοινωνίας της πληροφορίας.


Κάπου ανάμεσα στα εκθέματα που εξιστορούσαν τα καλλιτεχνικά επιτεύγματα του παρελθόντος τριγύριζε και η διεθνής κριτική επιτροπή του διαγωνισμού που το ίδιο βράδυ θα ανακοίνωνε τον παγκόσμιο νικητή του Absolut Creative Competition. Το ένα από τα 3 διακεκριμένα μέλη της ήταν ο Bose Krishnamachari, καλλιτέχνης και ανεξάρτητος επιμελητής που ζει και εργάζεται στη Βομβάη και στο Κότσι. Η ποικιλόμορφη δράση του ως καλλιτέχνη και επιμελητή περιλαμβάνει το σχέδιο, τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τον σχεδιασμό, τις εγκαταστάσεις και την αρχιτεκτονική.

Ο δεύτερος κριτής ήταν ο Aaron Cezar, διευθυντής του ιδρύματος Delfina Foundation του Λονδίνου, ενός ανεξάρτητου μη κερδοσκοπικού ιδρύματος που διευκολύνει την καλλιτεχνική ανταλλαγή και αναπτύσσει τη δημιουργική ενασχόληση μέσω τοπικών οργανώσεων, εταιρικών συνεργασιών και προγραμμάτων του δημοσίου.


Την τριάδα συμπλήρωνε η σπουδαία Αμερικανίδα Mickalene Thomas, μια από τους καλλιτέχνες του Francie Bishop Good των Ηνωμένων Πολιτειών, μέλος του David Horvitz και Ακαδημαϊκη Επίτιμη Διδάκτωρ στη Νέα Υόρκη. Η διακεκριμένη ζωγράφος, σκηνοθέτρια και επιμελήτρια που έχει συμμετάσχει σε σπουδαίες εκθέσεις είναι μια πολύ σημαντική περσόνα του νεοϋορκέζικου καλλιτεχνικού κόσμου, γνωστή για έργα που συνδυάζουν καλλιτεχνικές, ιστορικές, πολιτικές και ποπ-πολιτισμικές αναφορές.

  

Οι δημιουργίες της (πολλές στολίζουν τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης, του Μουσείου του Μπρούκλιν, των Guggenheim, Whitney, Smithsonian, κ.ά.) εισάγουν σύνθετες αντιλήψεις για τη θηλυκότητα και προκαλούν κοινούς ορισμούς για την ομορφιά και την αισθητική εκπροσώπηση των γυναικών, ενώ περίφημα είναι πια τα πορτρέτα που έφτιαξε για τη Μισέλ Ομπάμα και τη Solange.

Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη Facebook Twitter
Το έργο της Μαρούλας Θεοφίλου (πάνω αριστερά) ανάμεσα στις συμμετοχές των άλλων χωρών στο φετινό Absolut Creative Competition


«Μετά τη συνεργασία μου με την Absolut για πρώτη φορά πριν από πέντε χρόνια, είμαι ενθουσιασμένη που επιστρέφω ως μέλος της κριτικής επιτροπής για έναν διαγωνισμό με τόσο ισχυρό μήνυμα. Έχοντας ήδη φανταστεί "τις καλύτερες μέρες" για τη δική μου Art Basel δημιουργία με την Absolut, ανυπομονώ να δω ποια είναι τα οράματα ενός "καλύτερου μέλλοντος" από όλο τον κόσμο» λέει η Mickalene Thomas που έχει υπάρξει πολλές φορές στη θέση του κριτή μιας επιτροπής.

«Αυτό που με εμπνέει περισσότερο είναι που ανακαλύπτω την πίστη και συνειδητοποιώ το πάθος των συμμετεχόντων. Ο τρόπος που ανέπτυξαν τις ιδέες τους πάνω στις αξίες της Absolut που τους είχαν δοθεί είναι πολύ συγκινητικός. Κάποιες πράγματι μου είναι οικείες γιατί θυμίζουν όλα εκείνα που με απασχολούν στη δική μου τέχνη.

Κάποιες όμως μου είναι άγνωστες διότι αντανακλούν τις κοινωνικές ανησυχίες των δικών τους χωρών. Κι αυτό έχει τρομερό ενδιαφέρον: να βάζεις στο τραπέζι ενός διεθνή διαγωνισμού θέματα που για την πατρίδα σου είναι ταμπού (όπως η ελευθερία σε ζητήματα φύλων) ή απασχολούν το σύνολο του πληθυσμού τότε αυτό ξεπερνά κάθε προσδοκία».


Κι αν έπρεπε σήμερα να πάρει εκείνη μέρος στο διαγωνισμό, τι θα ζωγράφιζε πάνω στο εμβληματικό μπουκάλι; «Ωωω μη με δυσκολεύετε τόσο! Αυτό που είχα κάνει στο παρελθόν προφανώς είχε όλα τα χαρακτηριστικά της τέχνης μου, ένα από αυτά και η ανάγκη για ισότητα των γυναικών. Σήμερα όμως μάλλον θα στρεφόμουν στην ελευθερία της έκφρασης. Ο αγώνας για ελευθερία είναι πάντοτε χρήσιμος κι επίκαιρος. Και σήμερα και αύριο και πάντα».


Κι έτσι το βράδυ, όταν ανακοινώθηκε πως η Sarah Saroufim από τον Λίβανο ήταν η παγκόσμια νικήτρια του Absolut Creative Competition και η οθόνη στην αίθουσα του τελικού γέμισε φούξια χρώμα και το μήνυμά της εικαστικού "Don't keep things bottled up" πλημμύρισε τον χώρο, όλα έδεσαν με όσα είχαμε ακούσει από την Mickalene Thomas νωρίτερα το απόγευμα. «Όσο περισσότερο μιλάμε για την ψυχική ασθένεια, τόσο πιο κοντά φτάνουμε στο να την ξεπεράσουμε» εξηγούσε η Λιβανέζα για το έργο της. «Για να εκφράσω αυτή μου την ιδέα χρησιμοποίησα στο έργο μου τη φράση "Μην καταπνίγετε τα πράγματα" και το γέμισα με φυσαλίδες έκφρασης...».

Μια σπουδαία συνεργασία ξεκίνησε λοιπόν για την νέα αυτή καλλιτέχνιδα! Το έργο της Saroufim θα προβληθεί σε ένα διεθνές εμβληματικό σημείο στον κόσμο και θα λάβει 20.000€ από την Absolut, ως έπαθλο για την μεγάλη της διάκριση.

Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη Facebook Twitter
Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη Facebook Twitter
Absolut Creative Competition: Χρώματα και οικουμενικά μηνύματα πάνω από τη Στοκχόλμη Facebook Twitter
Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ