5 Έλληνες στο House of Cards

5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
0

5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Ψηφιακή αναπαράσταση.

 Από τις 27 του Νοέμβρη και μέχρι τις 18 του ερχόμενου Ιανουαρίου το κέντρο του Άμστερνταμ φωτίζεται από μία διαφορετική εικαστική τράπουλα, τεραστίων διαστάσεων.


Το πρότζεκτ "House of Cards" μπορεί να μας φέρνει στο μυαλό τη δημοφιλή σειρά του Netflix, ωστόσο αποτελεί την πιο εντυπωσιακή large scale εγκατάσταση του φετινού Light Festival της Ολλανδικής πρωτεύουσας.


Συνολικά 125  "τραπουλόχαρτα" σχεδιασμένα από 40 διεθνώς αναγνωρισμένους urban και street artists από όλο τον κόσμο – ανάμεσά του και πέντε έλληνες - υψώνονται σε έναν πύργο έξι περίπου μέτρων και μοιάζουν να φωτίζονται υπό μία προκαθορισμένη λαμπερή "χορογραφία" φωτός.

Η δομή του πύργου ηθελημένα μοιάζει με αυτή ενός "σπιτιού", ενώ ο συμβολισμός του έχει και κοινωνικές προεκτάσεις: Το House of Cards αναφέρεται στη δομή των εύθραυστων ανθρωπίνων σχέσεων.


Η ιδέα του OGE Creative Group που βρίσκεται πίσω από την εγκατάσταση βασίζεται στους πύργους από τραπουλόχαρτα της παιδικής μας ηλικίας, ένα παιχνίδι δημοφιλές κάθε χώρα και κουλτούρα του κόσμου παλιότερα – την εποχή πριν από τις ταμπλέτες.


Επιπλέον, ως φόρος τιμής στο παλιό ιστορικό τυπογραφείο τραπουλόχαρτων του Άμστερνταμ, Speelkaartenfabriek "Nederland", η εγκατάσταση στήθηκε στην ίδια ακριβώς περιοχή όπου κάποτε δέσποζε το παλιό εργοστάσιο.

5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Συνολικά 125 "τραπουλόχαρτα" σχεδιασμένα από 40 διεθνώς αναγνωρισμένους urban και street artists – ανάμεσά του και πέντε έλληνες - υψώνονται σε έναν φωτεινό πύργο έξι μέτρων.
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter


Η επιλογή των καλλιτεχνών έγινε με βάση την ιδιαίτερή τους σχέση με το αστικό τοπίο, μιας που οι περισσότεροι απ' αυτούς θεωρούν τους τοίχους και τους δρόμους μιας πόλης ως τον ιδανικότερο καμβά πάνω στον οποίο μπορούν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.

Ακόμα, το σχήμα της εγκατάστασης δεν είναι καθόλου τυχαίο.

Η δομή του πύργου ηθελημένα μοιάζει με αυτή ενός "σπιτιού", ενώ ο συμβολισμός του έχει και κοινωνικές προεκτάσεις: Το House of Cards αναφέρεται στη δομή των εύθραυστων ανθρωπίνων σχέσεων.

Μπορεί ο καθένας από εμάς να θεωρεί τις δικές του ανάγκες σημαντικότερες από αυτές των άλλων, αλλά στο τέλος της ημέρας ο καθένας πρέπει να στηρίξει –κυριολεκτικά- τον διπλανό του ώστε να εξασφαλίζεται ένα ασφαλές αλλά και ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον για όλους.

5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Το House of Cards αναφέρεται στη δομή των εύθραυστων ανθρωπίνων σχέσεων.Μπορεί ο καθένας από εμάς να θεωρεί τις δικές του ανάγκες σημαντικότερες από αυτές των άλλων, αλλά στο τέλος της ημέρας ο καθένας πρέπει να στηρίξει –κυριολεκτικά- τον διπλανό του ώστε να εξασφαλίζεται ασφάλεια όλων.
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Το έργο του Ser και της Simoni


Οι ελληνικές συμμετοχές:


Ανάμεσα στους διεθνείς καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο project συναντάμε και τους δικούς μας Αλέξανδρο Βασμουλάκη, Πάρη Κούτσικο, Ser & Simoni, και Κωνσταντίνο Βραζιώτη.


Πέντε Έλληνες που σύμφωνα με την επιμελήτρια Αλεξάνδρα Κολλάρου έχουν καταφέρει μέσα από την δυναμική τους δουλειά να ξεπεράσουν τα σύνορα της χώρας μας, και να κερδίσουν διεθνή καταξίωση και αποδοχή.


"Αυτό αποτελεί και την ουσιαστικότερη ανταμοιβή για τη δουλειά των συγκεκριμένων καλλιτεχνών, ενώ συγχρόνως είναι ένα γεγονός παραπάνω από ευχάριστο για την Ελληνική τέχνη στο σύνολο της."

 

Δείτε τα έργα που μεταμορφώθηκαν σε τραπουλόχαρτα.

 

5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Βραζιώτης Φωτο: ευγενική παραχώρηση artAZ
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Simoni FontanaΦωτο: ευγενική παραχώρηση artAZ
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Ser & SimoniΦωτο: ευγενική παραχώρηση artAZ
5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Simoni FontanaΦωτο: ευγενική παραχώρηση artAZ

5 Έλληνες στο House of Cards Facebook Twitter
Πάρις ΚούτσικοςΦωτο: ευγενική παραχώρηση artAZ

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ