30 αφίσες για τη μετανάστευση

30 αφίσες για τη μετανάστευση Facebook Twitter
Κiko Farkas, Βραζιλία
0

Hπρώτη μου ιδέα πίσω από την έκθεση “30 αφίσες για τη μετανάστευση” προέκυψε από τη συμμετοχή μου σε μια έκθεση αφισών στα αεροδρόμια του Παρισιού που επιμελήθηκε ο σπουδαίος Γάλλος γραφίστας Phillipe Apeloig, εκπροσωπώντας την Ελλάδα» λέει ο γραφίστας Δημήτρης Καραΐσκος, ο οποίος κατάφερε να πείσει τριάντα από τους κορυφαίους γραφίστες του κόσμου να συμμετάσχουν στην αθηναϊκή έκθεση.

Η διεθνής έκθεση αφισών με θέμα τη μετανάστευση, που σε πρώτη φάση θα φιλοξενηθεί στον πολυχώρο εκδηλώσεων του σταθμού Συντάγματος του μετρό από τις 19 έως τις 21 Ιουνίου και στη συνέχεια θα μεταφερθεί σε άλλους χώρους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής (ΙΜΕΠΟ), επιχειρώντας να ευαισθητοποιήσει τους κατοίκους της πόλης στο θέμα των ανθρώπων από άλλες πατρίδες που ζουν και κινούνται γύρω μας. «Σκέφτηκα ότι οι μετανάστες είναι ένα κοινωνικό θέμα που έχει εμφανιστεί αρκετά απότομα γύρω μας» λέει ο Δημήτρης Καραΐσκος. «Νιώθω πως δεν ξέρουμε τι να κάνουμε με αυτούς, πραγματικά είμαστε σχεδόν αμήχανοι. Στο Λονδίνο ένας Αφρικανός ή ένας Ινδός είναι ένα με το περιβάλλον. Στην Αθήνα ακόμα μοιάζει εξωτικός. Αλλά, και σε άλλες χώρες, οι μετανάστες αποτελούν πρόβλημα και προκαλούν μπέρδεμα, ίσως με άλλους τρόπους, από τις σχεδίες που καταπίνουν οι φουρτούνες στη Μεσόγειο μέχρι την Ακροδεξιά που κερδίζει έδαφος σε όλη την Ευρώπη». Η επιλογή του χώρου και των καλλιτεχνών δεν έγινε τυχαία. Στον κεντρικότερο σταθμό του μετρό, στην καρδιά της πόλης, συναντιούνται καθημερινά χιλιάδες ταξιδιώτες από κάθε φυλή και πατρίδα, ενώ οι περισσότεροι καλλιτέχνες είναι οι ίδιοι μετανάστες, που ζουν κι εργάζονται μακριά απ’ την πατρίδα τους. Ένας από τους θρυλικούς Αμερικανούς γραφίστες που συμμετέχουν στην έκθεση, ο James Victore, είχε δηλώσει κάποτε: «Το graphic design αφορά τα θέματα της κουλτούρας, τα κοινωνικά θέματα. Δεν είναι για να πουλάει κάλτσες. Είναι καλό και για να πουλάει κάλτσες, αλλά εκεί που αποδίδει καλύτερα είναι στα κοινωνικά θέματα. Το graphic design είναι ένα ρόπαλο γεμάτο καρφιά - και θέλω να το χρησιμοποιήσω»…

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ:
Andrew Ashton (Αυστραλία), Φίλιππος Αρβανιτάκης (Σουηδία), Marcel Bencik (Σλοβακία), Filip Blazek (Τσεχία), PeterBilak (Ολλανδία), Paul Boudens (Βέλγιο), SaraFaneli (Αγγλία), Kiko Farkas (Βραζιλία), Albian Gagica (Αλβανία), Farida El Gazzar (Αίγυπτος), SadifKaramustafa (Τουρκία), Sebastian Kubika (Πολωνία), Anette Lenz (Γαλλία), Catherine Lepage (Καναδάς), Luba Lukova (ΗΠΑ), Alejandro Magallanes (Μεξικό), Nikko Manikas (Αυστρία), ChazMaviyane-Davies (Ζιμπάμπουε), Joana Niemeyer (Γερμανία), Ευάγγελος Παπάζογλου (Ελλάδα), Lucia Pasqualin (Ιταλία), Pierre Porteli (Μάλτα), Liza Ramalo και Artur Rebelo (Πορτογαλία), GediminasSiaulys (Λιθουανία), David Tartakover (Ισραήλ), Alberto Vasquez (Ισπανία), James Victore (ΗΠΑ), Ευριπίδης Ζαντίδης (Κύπρος), Vladimir Zimakov (Ρωσία), Paul Zografakis (ΗΠΑ).

Πολυχώρος εκδηλώσεων μετρό Συντάγματος, 19-21/6, aπό 11 π.μ.-10 μ.μ., εγκαίνια 19/6 στις 7μ.μ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ