30 αφίσες για τη μετανάστευση

30 αφίσες για τη μετανάστευση Facebook Twitter
Κiko Farkas, Βραζιλία
0

Hπρώτη μου ιδέα πίσω από την έκθεση “30 αφίσες για τη μετανάστευση” προέκυψε από τη συμμετοχή μου σε μια έκθεση αφισών στα αεροδρόμια του Παρισιού που επιμελήθηκε ο σπουδαίος Γάλλος γραφίστας Phillipe Apeloig, εκπροσωπώντας την Ελλάδα» λέει ο γραφίστας Δημήτρης Καραΐσκος, ο οποίος κατάφερε να πείσει τριάντα από τους κορυφαίους γραφίστες του κόσμου να συμμετάσχουν στην αθηναϊκή έκθεση.

Η διεθνής έκθεση αφισών με θέμα τη μετανάστευση, που σε πρώτη φάση θα φιλοξενηθεί στον πολυχώρο εκδηλώσεων του σταθμού Συντάγματος του μετρό από τις 19 έως τις 21 Ιουνίου και στη συνέχεια θα μεταφερθεί σε άλλους χώρους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής (ΙΜΕΠΟ), επιχειρώντας να ευαισθητοποιήσει τους κατοίκους της πόλης στο θέμα των ανθρώπων από άλλες πατρίδες που ζουν και κινούνται γύρω μας. «Σκέφτηκα ότι οι μετανάστες είναι ένα κοινωνικό θέμα που έχει εμφανιστεί αρκετά απότομα γύρω μας» λέει ο Δημήτρης Καραΐσκος. «Νιώθω πως δεν ξέρουμε τι να κάνουμε με αυτούς, πραγματικά είμαστε σχεδόν αμήχανοι. Στο Λονδίνο ένας Αφρικανός ή ένας Ινδός είναι ένα με το περιβάλλον. Στην Αθήνα ακόμα μοιάζει εξωτικός. Αλλά, και σε άλλες χώρες, οι μετανάστες αποτελούν πρόβλημα και προκαλούν μπέρδεμα, ίσως με άλλους τρόπους, από τις σχεδίες που καταπίνουν οι φουρτούνες στη Μεσόγειο μέχρι την Ακροδεξιά που κερδίζει έδαφος σε όλη την Ευρώπη». Η επιλογή του χώρου και των καλλιτεχνών δεν έγινε τυχαία. Στον κεντρικότερο σταθμό του μετρό, στην καρδιά της πόλης, συναντιούνται καθημερινά χιλιάδες ταξιδιώτες από κάθε φυλή και πατρίδα, ενώ οι περισσότεροι καλλιτέχνες είναι οι ίδιοι μετανάστες, που ζουν κι εργάζονται μακριά απ’ την πατρίδα τους. Ένας από τους θρυλικούς Αμερικανούς γραφίστες που συμμετέχουν στην έκθεση, ο James Victore, είχε δηλώσει κάποτε: «Το graphic design αφορά τα θέματα της κουλτούρας, τα κοινωνικά θέματα. Δεν είναι για να πουλάει κάλτσες. Είναι καλό και για να πουλάει κάλτσες, αλλά εκεί που αποδίδει καλύτερα είναι στα κοινωνικά θέματα. Το graphic design είναι ένα ρόπαλο γεμάτο καρφιά - και θέλω να το χρησιμοποιήσω»…

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ:
Andrew Ashton (Αυστραλία), Φίλιππος Αρβανιτάκης (Σουηδία), Marcel Bencik (Σλοβακία), Filip Blazek (Τσεχία), PeterBilak (Ολλανδία), Paul Boudens (Βέλγιο), SaraFaneli (Αγγλία), Kiko Farkas (Βραζιλία), Albian Gagica (Αλβανία), Farida El Gazzar (Αίγυπτος), SadifKaramustafa (Τουρκία), Sebastian Kubika (Πολωνία), Anette Lenz (Γαλλία), Catherine Lepage (Καναδάς), Luba Lukova (ΗΠΑ), Alejandro Magallanes (Μεξικό), Nikko Manikas (Αυστρία), ChazMaviyane-Davies (Ζιμπάμπουε), Joana Niemeyer (Γερμανία), Ευάγγελος Παπάζογλου (Ελλάδα), Lucia Pasqualin (Ιταλία), Pierre Porteli (Μάλτα), Liza Ramalo και Artur Rebelo (Πορτογαλία), GediminasSiaulys (Λιθουανία), David Tartakover (Ισραήλ), Alberto Vasquez (Ισπανία), James Victore (ΗΠΑ), Ευριπίδης Ζαντίδης (Κύπρος), Vladimir Zimakov (Ρωσία), Paul Zografakis (ΗΠΑ).

Πολυχώρος εκδηλώσεων μετρό Συντάγματος, 19-21/6, aπό 11 π.μ.-10 μ.μ., εγκαίνια 19/6 στις 7μ.μ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM