20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec

20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
0

Οι αφίσες που φιλοτέχνησε ο Lautrec θεωρούνται από τις σημαντικότερες της εποχής του. Η αξία του Γάλλου καλλιτέχνη που έδωσε εικόνα στη νυχτερινή ζωή του Παρισιού της εποχής και διαμόρφωσε με το ξεχωριστό του ύφος ολόκληρες γενιές καλλιτεχνών, αναγνωρίστηκε στη σημαντική μελέτη του συγγραφέα André Mellerio, ο οποίος κατέγραψε τους σημαντικότερους χαράκτες της εποχής του στη μελέτη La Lithographie originale en couleurs.

 

Ο Mellerio εξήρε τον μοναδικό τρόπο που ο Lautrec απεικόνισε την καθημερινή ζωή της εποχής που έζησε με ένα πρωτότυπο και δυνατό ύφος αλλά και τη λαμπρή μαεστρία του και την εξαιρετική γνώση της τεχνικής της έγχρωμης λιθογραφίας. Ο Lautrec κατόρθωσε με τη δουλειά του να μετατρέψει τις ταπεινές αφίσες των θεαμάτων σε «υψηλή τέχνη».

 

Ο Mellerio θεωρεί την πρώτη αφίσα του Lautrec για το Moulin Rouge, με τις μεγάλες επιφάνειες έντονων χρωμάτων, την εκφραστικότητα των προσώπων και την τολμηρή θεματολογία, υποδειγματική μιας τέχνης που αργότερα επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από αυτόν. Ο Mellerio θεωρεί πως τα συγκεκριμένα έργα του Lautrec είναι σημαντικότερα από τη ζωγραφική του.

 

Το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ διαθέτει μια σπάνια συλλογή με αφίσες και άλλα χαρακτικά της εποχής, τα οποία σπάνια εκθέτει λόγο της ευαίσθητης κατάστασής τους. Τα διαθέτει όμως όλα σε ψηφιακή μορφή. Αυτά είναι είκοσι έργα του Lautrec από τη συλλογή:

 

20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
H εξαγριωμένη αγελάδα. Henri de Toulouse-Lautrec, 1896. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ

20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Αφίσα για την έκδοση και την έκθεση της σειράς Elles που φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης. Henri de Toulouse-Lautrec, Παρίσι, 1896. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Αφίσα για την επαναλειτουργία του Καφέ Le Divan Japonais. Henri de Toulouse-Lautrec. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Γυναίκα παλιάτσος που κάθεται. Από τη σειρά Elles. Henri de Toulouse-Lautrec, 1896. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Αφίσα για το Moulin Rouge. Henri de Toulouse-Lautrec, 1891. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Αφίσα για τις εμφανίσεις του Αριστείδη Μπριάν στο Καφέ Eldorado. Henri de Toulouse-Lautrec, 1892. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Εξώφυλλο παρτιτούρας για έργο του Eugène Lemercier. Henri de Toulouse-Lautrec, 1893. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Η Μαντάμ Abdala. Henri de Toulouse-Lautrec, 1893. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Ο Αριστείδης Μπριάν. Henri de Toulouse-Lautrec, 1893. Μουσείο Βαν Γκογκ, Άμστερνταμ
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Εικονογράφηση για το πρόγραμμα της θεατρικής παράστασης Le Missionnaire του Marcel Luguet (Théâtre Libre, 25 Απριλίου 1894). Henri de Toulouse-Lautrec, 1894
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Εικονογράφηση για το πρόγραμμα της θεατρικής παράστασης L'argent του Emile Fabre (Théâtre Libre, 5 Μαΐου 1895). Henri de Toulouse-Lautrec, 1895
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Στο Café-concert (Au café-concert). Henri de Toulouse-Lautrec, 1894
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Ο αναβάτης (Le jockey). Henri de Toulouse-Lautrec, 1899
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Αφίσα για την Αμερικανική τουρνέ της May Milton. Henri de Toulouse-Lautrec, 1895
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Αφίσα για την κυκλοφορία του περιοδικού La Revue blanche. Henri de Toulouse-Lautrec, 1895
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Αφίσα για το βιβλίο «Η βασίλισσα της απόλαυσης» του Victor Joze. Henri de Toulouse-Lautrec, 1892
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Debauchery (Débauche), Henri de Toulouse-Lautrec, 1896
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Ο Albert Caudieux. Henri de Toulouse-Lautrec, 1893
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Γυναίκα με κορσέ. Από τη σειρά Elles. Henri de Toulouse-Lautrec, 1896
20 μοναδικές εικονογραφήσεις του Henri Toulouse-Lautrec Facebook Twitter
Η Sybil Sanderson. Henri de Toulouse-Lautrec, 1913

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 25.9.2016

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ