Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο

Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
0

To in[n]Athens άνοιξε τις πύλες του πριν λίγο καιρό, κυριολεκτικά στην καρδιά της Αθήνας, και αμέσως ξεχώρισε με την απλότητα της αισθητικής του και φιλοσοφία ξεχωριστή από τις άλλες ξενοδοχειακές μονάδες της πόλης. 

Η προνομιακή του θέση, του προσδίδει έναν ιδιότυπο χαρακτήρα, καθώς περικλείεται από κτίρια τα όποια συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ήρεμης εσωστρέφειας, μετατρέποντάς το σε χώρο που θυμίζει μυστικό κρησφύγετο. Η πρόσβαση στο τριώροφο διατηρητέο της Σουρή, γίνεται μέσα από το πέρασμα μιας στοάς με καταστήματα, που λειτουργεί ως φυσικό φιλτράρισμα για τον επισκέπτη, οδηγώντας τον από πολύβουη πόλη σε ένα εντυπωσιακό αίθριο, την καρδιά του μικρού αυτού ξενοδοχείου. Το κτίριο χτίστηκε τη δεκαετία του '30 και λειτουργούσε αρχικά ως οικοτροφείο. Η τελευταία του χρήση, πριν μετατραπεί σε ξενοδοχείο, ήταν γραφεία τράπεζας.

Το πρότζεκτ ανέλαβε ένας αρχιτέκτονας, γνωστός στο χώρο, που κλήθηκε να δώσει στο διατηρητέο τη νέα του ταυτότητα. Ο Διονύσης Σοτοβίκης (workshop-s.com) μας εξηγεί πως έγινε η επιλογή της συγκεκριμένης άποψης στο design και γιατί πιστεύει πως πέτυχε να κάνει ένα ξενοδοχείο που διαφοροποιείται και ξεχωρίζει: "Αυτό που διαφοροποιεί τη συγκεκριμένη πρόταση είναι ακριβώς ότι δεν προσπαθεί να είναι design, αλλά αρχιτεκτονική σε άλλη κλίμακα."

Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Μεσσαριτάκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης

ο συγκεκριμένο έργο, αλλά και κάθε έργο μικρό ή μεγάλο, είναι αφορμή για να κάνουμε αρχιτεκτονική. Επομένως, οι προκλήσεις, οι δυσκολίες, τα ενδιαφέροντα που προκύπτουν, η όλη εμπειρία είναι ακριβώς τα ίδια." μας εξηγεί για τις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο.

Στα 22 δωμάτια δεν υπάρχει τυποποίηση και όλα είναι διαφορετικά μεταξύ τους. Βασική πρόθεση όσον αφορά στην επίπλωση των χώρων, αποτέλεσε η ανάδειξη της απλότητας του σχεδιασμού των επίπλων μέσω της χρήσης πρωτογενών ακατέργαστων υλικών αλλά ταυτόχρονα και η ανάδειξη των ίδιων των υλικών ως επίπλων, μέσω της σχεδιαστικής λιτότητας.

Χαρακτηριστικό δείγμα αποτελούν τα κρεβάτια από μαύρη λαμαρίνα, τα κομμάτια μαρμάρου που λειτουργούν ως κομοδίνα αλλά και το έπιπλο της reception, στο οποίο, ο μαρμάρινος όγκος που έχει τοποθετηθεί στη βάση του, λειτουργεί ως αντίβαρο.

Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης

Κάθε μπάνιο είναι επίσης διαφορετικό καθώς τα μάρμαρα που επενδύουν την πλάτη των νιπτήρων αλλά και οι ίδιοι οι μαρμάρινοι νιπτήρες έχουν επιλεγεί το κάθε ένα ξεχωριστά, και φέρουν πάνω τους την διαδικασία εξόρυξής τους, την διάβρωση, το τυχαίο, το αποσπασματικό, τον ίδιο το χρόνο. 

Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Μεσσαριτάκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης

Τα έργα τέχνης που έχουν στολίσει το in[n]Athens δημιουργήθηκαν από τον Διονύση Σοτοβίκη και την Μελίνα Πολυχρονοπούλου ειδικά για τον χώρο, βοηθούν στην ανάγνωσή του και εμπλουτίζουν την εννοιολόγησή του. Ποιο είναι όμως το αγαπημένο του σημείο στο in[n]Athens; "Δεν υπάρχει ένα σημείο που να ξεχωρίζω, καθώς οι πολλές αντανακλάσεις που προκύπτουν δημιουργούν συνέχεια νέες εικόνες και προσδίδουν διαφορετικά νοήματα και ερμηνείες των χώρων."

Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Βαγγέλης Πατεράκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Μεσσαριτάκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Μεσσαριτάκης
Σε ένα διατηρητέο κτίριο του '30, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται κρυμμένο ένα υπέροχο ξενοδοχείο με αίθριο Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Μεσσαριτάκης

*Interior design: Διονύσης Σοτοβίκης | Σχεδιασμός και κατασκευή επίπλων & χώρων υγιεινής: Workshop Διονύσης Σοτοβίκης AE | Συνεργάτες αρχιτέκτονες: Βαγγέλης Βογιατζής, Ζωή Βιαροπούλου, Φωτεινή Διπλαράκου, Κωνσταντίνος Λαυράνος | Σύμβουλος: Νίνα Πετροπουλέα | Αρχιτεκτονική μελέτη άδειας: Νίκος Μανιουδάκης, Μιχάλης Γιανναδάκης | Κατασκευή: Νίκος Μανιουδάκης | Συνεργάτης αρχιτέκτονας: Μιχάλης Γιανναδάκης | Μελετη φωτισμού: Lightworks | Κείμενο: Ζωή Βιαροπούλου | Φωτογράφιση: Βαγγέλης Πατεράκης | Styling:Νίνα Πετροπουλέα

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ