Ο ρετροφουτουριστικός κόσμος του Laurent Durieux

Ο ρετροφουτουριστικός κόσμος του Laurent Durieux Facebook Twitter
0

Ο Francis Ford Coppola είχε πει για την δουλειά του Laurent Durieux: 

«Το πανέμορφο έργο του Laurent Durient πάει την τέχνη της αφίσας στο ανώτατο σημείο. Οι εικόνες που είναι εντυπωσιακά φτιαγμένες, εκφράζουν ιδέες και θέμα από τις ταινίες που έχει διαλέξει με νέους όρους. Επικοινωνούν χωρίς λέξεις και στέκονται δίπλα στην υπέροχη παράδοση της τέχνης της εικονογράφησης».

 

Ο 42χρονος εικονογράφος από τις Βρυξέλλες δούλευε για δύο δεκαετίας σαν καθηγητής και σχεδιαστής εκεί μέχρι που ανακάλυψαν την δουλειά του στην Αμερική. Αυτό έγινε λόγω του πολυβραβευμένου έργου και συγκεκριμένα ενός πόστερ που έκανε για την ταινία «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» του Steven Spielberg που έτυχε της προσοχής του διάσημου σκηνοθέτη. Ένα πόστερ που σύμφωνα με τον καλλιτέχνη «παρά λίγο να μην γίνει» επειδή η κανονική αφίσα της ταινίας και το εξώφυλλο του βιβλίου τα θεωρούσε αριστουργήματα.

«Αποφάσισα να μην πάω με την συνταγή του τέρατος με τα κοφτερά δόντια που επιτίθεται το πλοίο αλλά να παίξω με την αντίθεση μεταξύ αυτού που βλέπουμε στο πόστερ και αυτό που ξέρουμε ότι θα γίνει. Ο Spielberg πάντοτε έλεγε ότι αυτά που έσωσε την ταινία ήταν το γεγονός ότι ο Bruce o μηχανικός καρχαρίας δεν λειτουργούσε σωστά έτσι στις περισσότερες σκηνές δεν είχαμε καρχαρία μέσα. Η ταινία απέκτησε Χιτσκοκικο χαρακτήρα  - δεν τον έβλεπες αλλά ήξερες ότι ήταν εκεί και αυτό μας τρόμαζε. Έτσι προσπάθησα να το μιμηθώ αυτό με την γλυκιά, ηλιόλουστη που μοιάζει σαν καρτ ποστάλ, αφίσα μου. Η απειλή είναι εκεί χωρίς να είναι».

Η καριέρα του Durieux εκτοξεύτηκε το 2011 όταν ονομάστηκε ένας από τους 200 καλύτερους εικονογράφους του κόσμου από διεθνές και σημαντικό περιοδικό στον χώρο της διαφήμισης,  ‘Lürzer’s Archive’.

Στον κόσμο που δημιουργεί ο Duriex, γιγαντιαία ρομπότ φυλάνε δάση που έχουν για κάτοικους, μυθολογικά τέρατα όπως ο King Kong και ο Big Foot ενώ οι ουρανοί της πόλης είναι γεμάτοι με αερόπλοια που έχουν την μορφή του Snoopy. Τα τέρατα των ταινιών απεικονίζονται σαν ευαίσθητα πλάσματα, θύματα του γκροτέσκο πάρα εκδικητικοί εχθροί. Ο Durieux έχει επίσης ένα φετίχ με το έργο του Alfred Hitchcock.

Ο Durieux που έχει ένα δίδυμο αδερφό και άλλα 3 αδέρφια ζωγραφίζει από τα έξι του. Στα 12 του ανακάλυψε το έργο του Jean Giraud (Moebius) και η ζωή του άλλαξε. Ήταν ήταν οι εικόνες που είδε στο “Métal Hurlant” και στο “L’Incal” που τα θεωρούσε τις βίβλους του,  τον έκαναν να θέλει να πάρει την τέχνη του στα σοβαρά και να γίνει εικονογράφος.  Αν και το έργο του είναι πιο χαρούμενο και φωτεινό από του μέντορα του.

Φέτος κυκλοφόρησε η πρώτη του ταινία κινουμένων σχεδίων με τον τίτλο ‘Helville’.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR