Ο ρετροφουτουριστικός κόσμος του Laurent Durieux

Ο ρετροφουτουριστικός κόσμος του Laurent Durieux Facebook Twitter
0

Ο Francis Ford Coppola είχε πει για την δουλειά του Laurent Durieux: 

«Το πανέμορφο έργο του Laurent Durient πάει την τέχνη της αφίσας στο ανώτατο σημείο. Οι εικόνες που είναι εντυπωσιακά φτιαγμένες, εκφράζουν ιδέες και θέμα από τις ταινίες που έχει διαλέξει με νέους όρους. Επικοινωνούν χωρίς λέξεις και στέκονται δίπλα στην υπέροχη παράδοση της τέχνης της εικονογράφησης».

 

Ο 42χρονος εικονογράφος από τις Βρυξέλλες δούλευε για δύο δεκαετίας σαν καθηγητής και σχεδιαστής εκεί μέχρι που ανακάλυψαν την δουλειά του στην Αμερική. Αυτό έγινε λόγω του πολυβραβευμένου έργου και συγκεκριμένα ενός πόστερ που έκανε για την ταινία «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» του Steven Spielberg που έτυχε της προσοχής του διάσημου σκηνοθέτη. Ένα πόστερ που σύμφωνα με τον καλλιτέχνη «παρά λίγο να μην γίνει» επειδή η κανονική αφίσα της ταινίας και το εξώφυλλο του βιβλίου τα θεωρούσε αριστουργήματα.

«Αποφάσισα να μην πάω με την συνταγή του τέρατος με τα κοφτερά δόντια που επιτίθεται το πλοίο αλλά να παίξω με την αντίθεση μεταξύ αυτού που βλέπουμε στο πόστερ και αυτό που ξέρουμε ότι θα γίνει. Ο Spielberg πάντοτε έλεγε ότι αυτά που έσωσε την ταινία ήταν το γεγονός ότι ο Bruce o μηχανικός καρχαρίας δεν λειτουργούσε σωστά έτσι στις περισσότερες σκηνές δεν είχαμε καρχαρία μέσα. Η ταινία απέκτησε Χιτσκοκικο χαρακτήρα  - δεν τον έβλεπες αλλά ήξερες ότι ήταν εκεί και αυτό μας τρόμαζε. Έτσι προσπάθησα να το μιμηθώ αυτό με την γλυκιά, ηλιόλουστη που μοιάζει σαν καρτ ποστάλ, αφίσα μου. Η απειλή είναι εκεί χωρίς να είναι».

Η καριέρα του Durieux εκτοξεύτηκε το 2011 όταν ονομάστηκε ένας από τους 200 καλύτερους εικονογράφους του κόσμου από διεθνές και σημαντικό περιοδικό στον χώρο της διαφήμισης,  ‘Lürzer’s Archive’.

Στον κόσμο που δημιουργεί ο Duriex, γιγαντιαία ρομπότ φυλάνε δάση που έχουν για κάτοικους, μυθολογικά τέρατα όπως ο King Kong και ο Big Foot ενώ οι ουρανοί της πόλης είναι γεμάτοι με αερόπλοια που έχουν την μορφή του Snoopy. Τα τέρατα των ταινιών απεικονίζονται σαν ευαίσθητα πλάσματα, θύματα του γκροτέσκο πάρα εκδικητικοί εχθροί. Ο Durieux έχει επίσης ένα φετίχ με το έργο του Alfred Hitchcock.

Ο Durieux που έχει ένα δίδυμο αδερφό και άλλα 3 αδέρφια ζωγραφίζει από τα έξι του. Στα 12 του ανακάλυψε το έργο του Jean Giraud (Moebius) και η ζωή του άλλαξε. Ήταν ήταν οι εικόνες που είδε στο “Métal Hurlant” και στο “L’Incal” που τα θεωρούσε τις βίβλους του,  τον έκαναν να θέλει να πάρει την τέχνη του στα σοβαρά και να γίνει εικονογράφος.  Αν και το έργο του είναι πιο χαρούμενο και φωτεινό από του μέντορα του.

Φέτος κυκλοφόρησε η πρώτη του ταινία κινουμένων σχεδίων με τον τίτλο ‘Helville’.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ