Νέα εποχή στον επαγγελματικό χώρο από την R.C.TECH

Νέα εποχή στον επαγγελματικό χώρο από την R.C.TECH Facebook Twitter
STOP S.A.
0

Η R.C.TECH είναι αρχιτεκτονικό γραφείο που αφιερώνει ισότιμη ενέργεια στον σχεδιασμό και στην κατασκευή. Το φάσμα των έργων της είναι ευρύ, περιλαμβάνοντας κατοικίες, κτίρια γραφείων, βιομηχανικούς και εμπορικούς χώρους, ξενοδοχεία, αλλά και αποκαταστάσεις διατηρητέων και παραδοσιακών κτιρίων.

Κεντρική αναζήτηση της R.C.TECH είναι ο σχεδιασμός που εμπεριέχει συναίσθημα και ουσία, η υλοποίηση ανοιχτών ροϊκών χώρων με βιοκλιματικές αρχές, η λύση αρχιτεκτονικών προβλημάτων με «ασυνταγογράφητες» πρακτικές. Η εκτίμηση των ανθρώπινων διαστάσεων, της πνευματικότητας που κρύβεται στις λεπτομέρειες και των τεχνικών που παραμένουν επίκαιρες στον χρόνο είναι αρχές που καθορίζουν το έργο της.

STOP S.A.

Το μεταλλικό κτίριο της STOP S.A. στον Πειραιά στεγάζει αποθήκες, εργαστήρια, γραφεία και μία κατοικία. Αποτελεί το πρώτο κτίριο στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση LEED Gold στην κατηγορία Warehouses & Distribution Centers.

Η ιδέα αφορά τη δημιουργία ενός ογκώδους κτιρίου εργασίας, συνολικής επιφάνειας 5.500 τ.μ., το οποίο, ωστόσο, «κάθεται» κομψά σε ένα κορεσμένο σημείο του Πειραιά.

Εξωτερικά, η κλίμακα του λευκού μονολιθικού όγκου «σπάει» από ένα σύνολο περσίδων που δημιουργούν ένα παιχνίδι σκιασμένων και μη επιφανειών. Η ορθο-κανονική κάτοψη του κτιρίου, σε σχήμα παραλληλoγράμμου 70x35 μ., εκμεταλλεύεται τα μεγέθη του οικοπέδου και βελτιστοποιεί τη λειτουργικότητα των επαγγελματικών χώρων, καθώς η επάλληλη διαμήκης τοποθέτηση των λειτουργιών αποτελεί εργονομική απαίτηση, άκρως απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης.

Νέα εποχή στον επαγγελματικό χώρο από την R.C.TECH Facebook Twitter
STOP S.A.

Ο όγκος της κατοικίας σχηματίζει μια λευκή «οθόνη», που φαίνεται σαν να «κάθεται» στο τελευταίο επίπεδο του μεταλλικού κτιρίου, ενώ περιβάλλεται από φυτεμένους υπαίθριους χώρους, κοντράροντας τον βιομηχανικό χαρακτήρα του κτιρίου.

«Υπάρχει μεγάλη ανάγκη ανάπτυξης νέων κέντρων διανομής στην Ελλάδα. Ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού του Πειραιά και η κίνηση του εμπορίου είναι ορισμένοι παράγοντες στους οποίους οφείλεται η αύξηση που θα δούμε στα επόμενα χρόνια. Οι αποθήκες και τα κέντρα διανομής σχεδιάζονται με βάση τον τριπλό άξονα “κόστος”, “κατασκευαστική μέθοδος” και “εργονομία”. Λόγω του μεγάλου μεγέθους τους έχουν προβολή και στο ευρύτερο κοινό και η αρχιτεκτονική τους οφείλει να τα μετατρέπει από “κουτιά” σε δημόσια κτίρια», λέει ο Γιάννης Δουρίδας.

BASEBLUE

Στόχος της αρχιτεκτονικής μελέτης ήταν η ανακαίνιση ενός ορόφου σε υφιστάμενο κτίριο γραφείων στο κέντρο του Πειραιά, για τη διεξαγωγή εταιρικών εκδηλώσεων και επιμορφωτικών σεμιναρίων μιας ναυτιλιακής εταιρείας.

Η κεντρική ζώνη διακρίνεται από μία γυαλιστερή λευκή ψευδοροφή, το σχήμα της οποίας επαναλαμβάνεται με διαφορετικό χρώμα στο δάπεδο. Στην είσοδο επικρατεί ένα μεγάλο λευκό τραπέζι που λειτουργεί ως reception desk και εργασιακή επιφάνεια. Το τραπέζι συμπληρώνεται από έναν μπλε καμπύλο μεταλλικό τοίχο που δημιουργεί οπτικό διαχωρισμό ανάμεσα στον χώρο συγκέντρωσης και την αίθουσα σεμιναρίων. Η αρχιτεκτονική σύλληψη κρατά εμφανή τα μηχανολογικά δίκτυα και τον φορέα Zoellner, ενώ οι κάθετες και οριζόντιες επιφάνειες δημιουργούν την αίσθηση ενός ανάλαφρου χώρου, όπου η αρχιτεκτονική «επιπλέει», με σαφήνεια και έμφαση στη λειτουργικότητα.

Νέα εποχή στον επαγγελματικό χώρο από την R.C.TECH Facebook Twitter
BASEBLUE

«Πλέον οι επαγγελματικοί χώροι δεν έχουν μόνο την έννοια της παραγωγής, αλλά και της ενδυνάμωσης, της εκπαίδευσης και της ευεξίας των εργαζομένων. Μέχρι τώρα, δεν είχε δοθεί η πρέπουσα σημασία στο περιβάλλον της “τάξης”, η οποία ήταν επίσης ένας τυποποιημένος, αδιάφορος σχεδιαστικά χώρος. Μέσω της αρχιτεκτονικής, δίνεται στον χώρο της μάθησης η δυνατότητα έκφρασης ενός αφηγήματος πραγματικού ενδιαφέροντος για τον άνθρωπο, σοβαρότητας και καλών προθέσεων», σημειώνει ο Γιάννης Δουρίδας. 

SENEKA LOGISTICS

Ο σχεδιασμός του νέου κτιρίου της SENEKA LOGISTICS βασίζεται στην απλότητα και στην αρχιτεκτονική καθαρότητα, που χωρίζει με σαφήνεια τις λειτουργικές ενότητές του, με την επιμήκη δομή του να αξιοποιεί τα 7.500 τ.μ. για την αποδοτική χρήση των χώρων. Η νότια και η δυτική όψη του κτιρίου, πλούσιες σε ανοίγματα, σκιάζονται από ανθεκτικά και ελαφριά διάτρητα αλουμινένια πλέγματα, που εξασφαλίζουν φωτεινότητα εσωτερικά. Το πλέγμα καλύπτει κατακόρυφα το κτίριο από τον εξώστη του δεύτερου ορόφου μέχρι την ταράτσα, με την κλίμακα κινδύνου να αποκαλύπτεται στο ισόγειο και στον εξώστη του τρίτου ορόφου. Ο εξώστης του δεύτερου ορόφου δημιουργεί μια οπτική διάκριση των όγκων του κτιρίου, αναδεικνύοντας τις διάφορες λειτουργίες του.

«Πώς μπορείς με μια μονοκοντυλιά να είσαι εγκρατής και ευθύβολος στην αρχιτεκτονική; Κληθήκαμε να σχεδιάσουμε στην κυριολεξία του less is more», σχολιάζει ο Γιάννης Δουρίδας.

Νέα εποχή στον επαγγελματικό χώρο από την R.C.TECH Facebook Twitter
SENEKA LOGISTICS

www.rctech.gr

Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ