Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές

Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
0

Πριν λίγο καιρό εκδόθηκε ένα βιβλίο για τα 400 χρόνια από το θάνατο του Σαίξπηρ. To βιβλίο περιλαμβάνει αφίσες από τα πιο αγαπημένα θεατρικά έργα του σπουδαίου δραματουργού που παίζονται εδώ και κάποιες δεκαετίες σε 56 διαφορετικές χώρες από την Ιαπωνία μέχρι τη Κολομβία. Φιλοξενούμε δέκα από τις καλύτερες:

Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Αυτή η υπέροχη αφίσα είναι από μία παραγωγή του 1865 του Μάκμπεθ για το Drury Lane Theatre του Λονδίνου (το σημερινό θέατρο Royal). Credit: Drury Lane Theatre, UK, 1865. D: Thomas Way /Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Μινιμαλιστική πολωνική αφίσα από μία παραγωγή του Άμλετ (2002).Credit: Dom Kultury, 2002. D: Monika Starowicz (Dydo Poster collection) /Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Βασιλιάς Ληρ, Πολωνία, 1991. Στην αφίσα του πολωνικού θεάτρου Teatr Nowy η κορώνα από στάχυα που φοράει ο βασιλίας μοιάζει σαν προέκταση των μαλλιών του και τον τυφλώνει. Credit: Teatr Nowy W Poznaniu,1991. D: Wieslaw Walkuski, (Dydo Poster collection) /Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Ελάχιστα θεατρικά έχουν τόσα πολλά αστεία σχετικά με κέρατα και απατημένους σύζυγους όσο το Οι γυναίκες του Ουίνσδορ. Η συγκεκριμένη αφίσα είναι από μία παραγωγή του θεάτρου Millington Drake στην Uruguay. Credit: Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Αυτό το απλό, τολμηρό σκίτσο από το γερμανικό Imagine Theatre αναπαριστά μία από τις πιο διάσημες σκηνές του Αντώνιος και Κλεοπάτρα. Credit: Imagine Theatre, DE, 2013. D: Lex Drewinski//Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Αφίσα από το community college του Portland, στο Oregon για την παράσταση: Πολύ κακό για το τίποτα. Credit: Portland Community College, US, 2014. AD: Cece Cutsforth, D/P: Anthony Catalan /Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Αυτή η πολύχρωμη αφίσα της Δωδέκατης Νύχτας αποτυπώνει το τρελλό κέφι της Σαιξπηρικής κωμωδίας. Είναι παραγωγή του βουλγαρικού Army Theatre. Credit: Bulgarian Army Theatre, BG, N/A. D: Asen Stateishinski/ Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Μία ψυχεδελική αφίσα για το Όνειρο Θερινής Νυκτός από το Serbian National Theatre. Credit: Serbian Νational Theatre, RS, 1982. AD: Stevo Zigon, D: Radule Boskovic/Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Αφίσα από το Tokyo's Ryogoku Theater για την Κωμωδία των Παρεξηγήσεων. Credit: Tokyo Ryogoku Theater X, JP, 2011. AD/D: Ayako Nagai/ Princeton Architectural Press
Κι όμως, αυτές είναι αφίσες από παραστάσεις του Σαίξπηρ- παράξενες κι αντισυμβατικές Facebook Twitter
Αφίσα για την πιο αιματοβαμένη τραγωδία του Σαίξπηρ ο Τίτος Ανδρόνικος από το πολωνικό θέατρο Rekwizytornia. Credit: Teatr Rekwizytornia PL, 2006. D: Tomasz Boguslawski (Dydo Poster Collection)/Princeton Architectural Press
Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ