Η πρώτη Αγία της pop art

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
0

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
H Αδελφή Mary Corita (1918-1986) υπήρξε καθηγήτρια ζωγραφικής, διευθύντρια του καλλιτεχνικού τμήματος του καθολικού Immaculate Heart College, και μία ριζοσπαστική καλλιτέχνις.

Παραπάνω από μισό αιώνα πριν την Αδελφή Cristina Scuccia, την καλόγρια-ποπ τραγουδίστρια που κέρδισε το Ιταλικό talent show The Voice, μία άλλη καθολική μοναχή έγραφε ιστορία σε έναν διαφορετικό ποπ χώρο, αυτόν της τέχνης.


H Αδελφή Mary Corita (1918-1986) υπήρξε καθηγήτρια ζωγραφικής, διευθύντρια του καλλιτεχνικού τμήματος του καθολικού Immaculate Heart College, και μία ριζοσπαστική καλλιτέχνις.


Η μοναχή Corita, γνωστή και ως Corita Kent μετά το 1968 -αφότου εγκατέλειψε τη μοναχική ζωή, είναι μία από τους μεγαλύτερους αφανείς πρωτοπόρους του κινήματος της pop art.

Η Corita Kent θεωρείται μία από τις προσωπικότητες που διαμόρφωσε και θεμελίωσε το μετέπειτα ρεύμα της pop art, και η πρώτη ίσως θιασώτρια της εκτύπωσης με μεταξοτυπία σύγχρονων graphic art μοτίβων και έντονων φλούο χρωμάτων.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter


Ως πρόεδρος του Τμήματος Τεχνών του Κολεγίου του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στο Λος Άντζελες, η προσέγγιση που η Mary Corita είχε από πολύ νωρίς για την καλλιτεχνική διαπαιδαγώγηση αλλά και για την ίδια την τέχνη άγγιξε την αισθητική γραφή δημιουργών όπως ο Saul Bass, ο Alfred Hitchcock (στις αφίσες του), οι Charles και Ray Eames, και πολλοί άλλοι.


Η Corita Kent θεωρείται μία από τις προσωπικότητες που διαμόρφωσε και θεμελίωσε το μετέπειτα ρεύμα της pop art, και η πρώτη ίσως θιασώτρια της τεχνικής της εκτύπωσης με μεταξοτυπία σύγχρονων graphic art μοτίβων και έντονων φλούο χρωμάτων– αισθητική που λογίζεται ακόμα και σήμερα ως καινοτόμα στο χώρο της γραφιστικής.

Ήδη από την δεκαετία του 1950, η Kent συνέβαλε στο να καθιερωθεί η μεταξοτυπία ως ένα fine art καλλιτεχνικό μέσο.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter


Εκτός από το ταλέντο της η Αδελφή Corita έγινε γνωστή και για το πολιτικό περιεχόμενο της δουλειάς της, περιεχόμενο που πολύ συχνά αφορούσε σε ρητά αντιπολεμικά μηνύματα και σλόγκαν.

Η επαναστατική φύση των μηνυμάτων που η Kent – μια μοναχή!- περνούσε μέσα από τα έργα της δυστυχώς επισκίασε την πραγματική καλλιτεχνική επανάσταση της δουλειάς της, κι έτσι για πολλές δεκαετίες έμεινε γνωστή περισσότερο ως η "ριζοσπαστική καλόγρια με τις ζωγραφιές" παρά ως μία πρωτοπόρος καλλιτέχνης και τυπογράφος.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Το 1970 η Kent δημιούργησε το έκτο κατά σειρά βιβλίο της, "Damn Everything but the circus", ένα φλούο graphic αριστούργημα που για χρόνια καταχωρούταν στα βιβλιοπωλεία και της βιβλιοθήκες ως παιδικό αλφαβητάριο.
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter


Σήμα κατατεθέν της ήταν οι φωτεινές αποχρώσεις, οι παχιές γραμμές, τα σύνθετα ποπ αποδομημένα σχέδια, η κοφτή "διαφημιστική" αισθητική, και η ακανόνιστη τυπογραφία.

Συμπεριελάμβανε συχνά στα σχέδιά της λογοτεχνικά αποσπάσματα ή κομμάτια δικής της ποίησης, τα οποία αποτελούσαν ένα είδος κομψών πολιτικών μηνυμάτων που ψύχραιμα η Kent περνούσε μέσα από το έργο της.


Η ταλαντούχα μοναχή ήταν τολμηρή όσο και πνευματική, αλλά ποτέ διδακτική.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter


Το 1967, ένα χρόνο πριν την αποχώρησή της από τη καλογερική ζωή, γυρίστηκε για την Kent και για την ιδιαίτερή της ματιά στην δημιουργική διαδικασία, ένα σύντομο ντοκιμαντέρ με τίτλο "We Have No Art" (στο τέλος του ποστ).


Η Corita Kent Κεντ πέθανε από καρκίνο το 1986 στη Βοστώνη. Σήμερα θα ήταν 96 ετών.

Στην πορεία της δημίουργησε περισσότερα από 400 ποστερ, εξώφυλλα βιβλίων, διαφημίσεις και μεγαλύτερα έργα, ενώ σήμερα δουλειά της υπάρχει σε μεγάλα μουσεία του κόσμου όπως το Victoria and Albert Museum στο Λονδίνο, το Metropolitan Museum of Art, το Museum of Modern Art,η National Gallery of Art στην Ουάσιγκτον, και η Bibliotheque Nationale του Παρισιού.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Το "Damn Everything but the circus" περιέχει όλα τα γράμματα του αλφάβητου συνοδευμένα με ποίηση, λογοτεχνικά κομμάτια, και μηνύματα-σλόγκαν βαθύτερου κοινωνικού προβληματισμού.
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Εκτός από το ταλέντο της η Αδελφή Corita Κent έγινε ευρύτερα γνωστή και για το πολιτικό περιεχόμενο της δουλειάς της, περιεχόμενο που πολύ συχνά αφορούσε σε ρητά αντιπολεμικά μηνύματα, και ριζοσπαστικά σλόγκαν."Stop the Bombing,” 1967
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η επαναστατική φύση των μηνυμάτων που η Kent – μια μοναχή!- περνούσε μέσα από τα έργα της δυστυχώς επισκίασε την πραγματική καλλιτεχνική επανάσταση της δουλειάς της. Για δεκαετίες έμεινε γνωστή ως η "ριζοσπαστική καλόγρια με τις ζωγραφιές" παρά ως μία πρωτοπόρος καλλιτέχνης και τυπογράφος.
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
"For Eleanor,” 1964
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
“Circus Alphabet” series, 1968Η Kent έκανε πολλά prints που περιείχαν φράσεις του Καμύ
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
“That They May Have Life,” 1964
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
“Highly Prized”, 1967
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Sister Mary Corita (1918-1986)
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Οι δέκα κανόνες - οδηγίες προς τους μαθητές της που συνέταξε τη δεκαετία του '60

We Have No Art

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR