Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon;

Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
2

Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
"Λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν (ακόμα και ανάμεσα στους φανατικούς των sci-fi ταινιών) ότι δημιουργός του φοβερού και τρομερού αμφίβιου Gill-man ήταν μία γυναίκα."

 Λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν (ακόμα και ανάμεσα στους φανατικούς των sci-fi ταινιών) ότι δημιουργός του φοβερού και τρομερού αμφίβιου Gill-man ήταν μία γυναίκα.


Η Milicent Patrick εμπνεύστηκε, σχεδίασε, και κατασκεύασε από το μηδέν ένα από τα διασημότερα τέρατα της ιστορίας του κινηματογράφου χωρίς ποτέ να πάρει το απαραίτητο credit για τη δουλειά της, πιθανότατα λόγω του φύλου της.

Ήταν η μοναδική γυναίκα σχεδιάστρια στα στούντιο της Universal στις αρχές των '50s, και για δεκαετίες ο ρόλος της υποβαθμιζόταν ως "ειδικής συνεργάτιδας-make up artist" για το έργο της στην δημιουργία του ασπρόμαυρου "The Creature From The Black Lagoon" (1954) και των δύο συνεχειών του.

Το όνομα της δεν μπήκε ποτέ στους τίτλους των ταινιών.


Μάλιστα, εκτός από τον Gill-man, που αποτελεί την γνωστότερη δημιουργία της λόγω των σωζόμενων φωτογραφιών που την δείχνουν επί το έργο, η Patrick είναι η επίσης η "μητέρα" των μεταλλαγμένων του cult classic έπους "This Island Earth" (1955), των Mole People από την ομώνυμη ταινία του 1956, αλλά και του μονόφθαλμου Xenomorph, από το "It Came from Outer Space" (1953).

Οι δημιουργίες της ταλαντούχας σχεδιάστριας θεωρούνται δείγματα πρωτοποριακού σχεδιασμού κοστουμιών για την εποχή τους, και τα τέρατά της αποτελούν μέχρι και σήμερα σημεία αναφοράς στην ποπ κουλτούρα.

Ο Gill-man και ο Metaluna του This Island Earth αποτελούν, και μάλλον θα αποτελούν για πάντα, τα νούμερο ένα αντικείμενα λατρείας των απανταχού καλτ sci-fi nerds.

Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
O Metaluna από το This Island Earth(1955)
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
This Island Earth(1955)
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
The Mole People (1956)


Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, γνωρίζοντας τη ζωή και το έργο της αφανούς πρωταγωνίστριας της χρυσής sci-fi τερατο-εποχής της Universal.


H Milicent Patrick γεννήθηκε τον Νοέμβριο του 1915, στο Ελ Πάσο του Τέξας. Ο πατέρας της ήταν αρχιτέκτονάς και ήταν αυτός που επέβλεπε την ανέγερση του κάστρου του μεγαλοεκδότη William Randolph Hearst, στο Σαν Συμεών της Καλιφόρνια.

Από μικρή ηλικία φιλοδοξούσε να γίνει επαγγελματίας σολίστ, αλλά αφού τελείωσε το σχολείο στα 14 (σύμφωνα με τους δασκάλους της ήταν παιδί-θαύμα), ακολούθησε σπουδές Καλών Τεχνών στο Chouinard Institute της Καλιφόρνια.

Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Σύμφωνα με τις φήμες της εποχής, η κατακσευή της στολής του Gill-man κόστισε στα στούντιο της Universal 12-13.000 δολάρια, ποσό με το οποίο το 1953 μπορούσε να αγοράσει κανείς ένα ευρύχωρο σπίτι στο Λος Άντζελες
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Η Milicent Patrick εμπνεύστηκε ένα από τα διασημότερα τέρατα της ιστορίας του κινηματογράφου χωρίς ποτέ να πάρει το απαραίτητο credit για τη δουλειά της, πιθανότατα λόγω του φύλου της. Το όνομά της δεν μπήκε ποτέ στους τίτλους της ταινίας


Μεγαλώνοντας η πολυτάλαντη φύση της άρχισε να ξεδιπλώνεται.

Ακολούθησαν σπουδές ηθοποιίας, σχεδίου, και σχεδίου μόδας. Τις πιο παραγωγικές δεκαετίες της ζωής της η Milicent εργάστηκε σαν εμπορική καλλιτέχνης, εικονογράφος παιδικών βιβλίων, σχεδιάστρια μόδας, ενώ εμφανίστηκε σε περισσότερες από είκοσι ταινίες και σε δεκάδες τηλεοπτικές παραγωγές, με μικρούς κυρίως ρόλους. Επιπλέον, ήταν η πρώτη γυναίκα animator της Disney.


Ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά για την προσωπική της ζωή, μιας που η ίδια φρόντιζε επιμελώς να αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας. Η Milicent – η οποία δεν έχει καν το δικό της λήμμα στην Wikipedia- διατηρούσε μόνιμη σχέση με τον ηθοποιό George Tobias για σαράντα περίπου χρόνια μέχρι και τον θάνατό του το 1980, χωρίς όμως να παντρευτούν ποτέ.

Ωστόσο, η ίδια είχε πραγματοποιήσει παλαιότερα δύο γάμους. Από την δεκαετία του '80 και μέχρι τον θάνατό της, τον Φεβρουάριο του 1998, δεν υπάρχει καμία πληροφορία για τη ζωή της, για το πού, πώς, και με ποιον ζούσε, ούτε καν για τα αίτια του θανάτου της.

Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Σύμφωνα με τον παραγωγό του The Creature From the Black Lagoon, “Το πιο τρομακτικό στοιχείο του Gill-man ήταν το πόσο πολύ θύμιζε άνθρωπο, και όχι το αντίθετο”
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Trivia: Σε μία σκηνή του πρώτου φιλμ το τέρας έπρεπε να κλέψει και να μεταφέρει την πρωταγωνίστρια Julie Adams σε μία σπηλιά. Ο ηθοποιός που ενσάρκωνε τον Gill-man υπολόγισε λάθος τις αποστάσεις και χτύπησε το κεφάλι της ηθοποιού στο σκηνικό, προκαλώντάς της σοβαρή διάσειση.


Η αφανής ηρωίδα της χρυσής sci fi εποχής της Universal


Στις αρχές της δεκαετίας του '50 τα Χολιγουντιανά στούντιο της Universal προσέλαβαν την Milicent Patrick αναγνωρίζοντας τη δουλειά της στην Disney. Δουλειά η οποία επίσης δεν της αναγνωρίστηκε ποτέ επαρκώς.

Όταν ο σκηνοθέτης Jack Arnold Waks πρότεινε την ιδέα για το It came from Outer Space (1953) , την πρώτη από μια σειρά sci fi παραγωγών του ίδιου που γνώρισαν μεγάλη επιτυχία, ανατέθηκε στην Milicent ο σχεδιασμός του τέρατος, Xenomorph.


Την επόμενη χρονιά γεννήθηκε από τα χέρια της και ο Gill-man του "The Creature From The Black Lagoon", και κάπου εκεί ξεκίνησε και η τρομερή κόντρα από πλευράς του προϊστάμενου της, George Hamilton "Bud" Westmore.

Ο Westmore, που προερχόταν μία οικογένεια με μεγάλη παράδοση στο τμήμα make up και ειδικών εφέ στα μεγαλύτερα στούντιο του Χόλιγουντ, πρότεινε την δική του εκδοχή για το εμβληματικό τέρας η οποία όμως απορρίφθηκε. Οι παραγωγοί διάλεξαν το πρωτότυπο σχέδιο της Patrick και μάλιστα έστησαν μία μεγάλη διαφημιστική καμπάνια για τα επόμενα σίκουελ του φιλμ στην οποία η σχεδιάστρια πρωταγωνιστούσε ως "H πεντάμορφη που έφτιαξε το τέρας" (εξ' ου και η πληθώρα φωτογραφιών), ελπίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα έφερνε περισσότερο κόσμο στις αίθουσες.

Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
H Milicent Patrick με τα τέρατά της
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
"Η Πεντάμορφη που δημιούργησε το τέρας"


O Westomore έβαλε σκοπό της ζωής του να απομονώσει την Patrick, και τα κατάφερε σε μεγάλο βαθμό. Τα κίνητρα του μπορεί να μην ήταν καθαρά σεξιστικά, όσο καθαρής επαγγελματικής αντιζηλίας:

Είναι πολύ πιθανόν ότι ο Westomore θα έκανε τον ίδιο πόλεμο και σε κάποιον άνδρα συνάδελφό του που θα τολμούσε να "κλέψει" την επί δεκαετίες αναγνωρισμένη φήμη του. Ωστόσο, το γεγονός ότι η Milicent ήταν η μοναδική γυναίκα της δημιουργικής ομάδας του φιλμ -σε μία εποχή όπου η θέση της γυναίκας θεωρούνταν ότι είναι στο σπίτι- αλλά και το γεγονός ότι η ίδια δεν ήταν καθόλου ματαιόδοξη και ανταγωνιστική (πολλοί μιλούν για έναν συνεσταλμένο άνθρωπο που απέφευγε τις όποιες διενέξεις στη δουλειά) έκαναν τη δουλειά του Westomore πολύ ευκολότερη.

Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Η Milicent Patrick “παίζει” με μία από της δημιουργίες της
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά για την προσωπική της ζωή, μιας που η ίδια φρόντιζε επιμελώς να αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας. Η Milicent Patrick δεν έχει καν το δικό της λήμμα στην Wikipedia


Δεν την προσέλαβε ποτέ ξανά, και φρόντισε ώστε να ματαιωθεί στα μέσα της η κανονισμένη από τα στούντιο διαφημιστική καμπάνια. Η δικαιολογία του προς τα "μεγάλα κεφάλια" του στούντιο ήταν ότι η Patrick απέφευγε να αναφερθεί και στην δική του συμβολή κατά την δημιουργία του Gill-man στις συνεντεύξεις της, γεγονός που ήταν αναληθές: Η Patrick έκανε πάντα λόγο για ομαδικότητα και δεν τόλμησε ποτέ να πάρει προσωπικό credit για τη δημιουργία του τέρατος.


Τελικά, φτάνοντας πολύ ψηλά στην ιεραρχία της Universal οWestomore κατάφερε να μπει το δικό του όνομα στα credit της ταινίας, παρουσιάζοντας τον Gill-man ως δική του σύλληψη, και διέκοψε οποιαδήποτε συνεργασία του τμήματος των ειδικών εφέ τoυ στούντιο –του οποίου ήταν επικεφαλής- με την Milicent Patrick.

Η αλήθεια δεν αποκαταστάθηκε παρά μισό αιώνα αργότερα, όταν ο θαυμαστός κόσμος του ίντερνετ έφερε στην επιφάνεια τις φωτογραφίες της Milicent Patrick, και την ιστορία της.

Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Η εμφάνιση του Gill-man βασίστηκε στου θρύλους για δύο περίεργα πλάσματα της Νοτιοαμερικανικής λαογραφίας που ονομάζονταν Sea Monk και Sea Bishop.
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
Το Creature from the Black Lagoon βασίστηκε σε έναν θρύλο του 17ου αιώνα σύμφωνα με τον οποίο ένα ανθρωποειδές αμφίβιο πλάσμα ζούσε στην Νότιο Αμερική σπέρνοντας τον τρόμο.
Ποια ήταν η “μητέρα” του Creature From The Black Lagoon; Facebook Twitter
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια