Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος στον αγροτικό οικισμό Castromao της επαρχίας Ourense της Ισπανίας μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία. Φωτ.: Héctor Santos-Díez

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία

0

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος στον αγροτικό οικισμό Castromao, της επαρχίας Ourense της Ισπανίας μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία. Το αρχιτεκτονικό στούντιο PLP Atelier επανασχεδίασε την αρχική δομή με στόχο να μετατρέψει το παλιό αγροτικό κτίσμα σε έναν μοντέρνο χώρο με κάθε σύγχρονη άνεση.

Η κατοικία μεγέθους 150 τετραγωνικών μέτρων χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Η λειτουργική δομή της κατοικίας παρουσιάζει σαφή διάκριση μεταξύ των ιδιωτικών χρήσεων στον πρώτο όροφο και των χώρων κοινής χρήσης στο ισόγειο.

Ο πρώτος όροφος στεγάζει την κρεβατοκάμαρα και το μπάνιο στο κεντρικό και ανατολικό τμήμα και την κουζίνα και το καθιστικό στο δυτικό τμήμα.  Αυτός ο συνδυασμένος χώρος της κουζίνας και του σαλονιού παρέχει τον τέλειο σύνδεσμο μεταξύ των ιδιωτικών χώρων στον πρώτο όροφο και του χώρου κοινής χρήσης στο ισόγειο, ο οποίος συνδέεται μέσω κλιμάκων.

Οι πέτρινοι τοίχοι της αρχικής δομής διατηρήθηκαν ως μοναδικό, ιστορικό στοιχείο. Όλη η επιφάνεια της στέγης είναι καλυμμένη με μαύρες σχιστόπλακες, παραδοσιακές της περιοχής, οι οποίες προσδίδουν ομοιογένεια στο κτίριο και συνάφεια με το τοπικό πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον.

Ο κάτω όροφος αποτελείται από ένα άνετο σαλόνι που μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλές χρήσεις χάρη στο εύρος και τον ευέλικτο σχεδιασμό του. Το λειτουργικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται με πρόσθετο χώρο στο ισόγειο του κεντρικού τμήματος, ο οποίος μπορεί επίσης να στεγάσει πολλαπλές χρήσεις, όπως πλυντήριο, στεγνωτήριο ή αποθήκη.

Οι πέτρινοι τοίχοι της αρχικής δομής διατηρήθηκαν ως μοναδικό, ιστορικό στοιχείο. Όλη η επιφάνεια της στέγης είναι καλυμμένη με μαύρες σχιστόπλακες, παραδοσιακές της περιοχής, οι οποίες προσδίδουν ομοιογένεια στο κτίριο και συνάφεια με το τοπικό πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον.

Οι δύο κύριες όψεις αντικατοπτρίζουν απόλυτα τις κλιματολογικές συνθήκες στις οποίες εκτίθενται. Ενώ η βόρεια πρόσοψη είναι πιο αδιαφανής, ομοιόμορφη και με λίγα μικρά ανοίγματα, η νότια είναι ανοιχτή, με μεγάλες γυάλινες στοές για να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις καιρικές συνθήκες.

Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Ένας εγκαταλελειμμένος στάβλος μεταμορφώθηκε σε πολυτελή κατοικία Facebook Twitter
Φωτ.: Héctor Santos-Díez
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Design / Dexamenes: Ο Νίκος Καραφλός μετέτρεψε ένα οινοποιείο του Μεσοπολέμου σε πολυτελές θέρετρο

Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel αξιοποίησε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο κρασιών, εστιάζοντας στην εμπειρία της φιλοξενίας μέσα από την τέχνη, το κρασί, τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Συνέντευξη / Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Η Βρετανή ενδυματολόγος που βραβεύθηκε με Όσκαρ για την εκπληκτική δουλειά της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου περιγράφει στη LiFO πώς έπλασε τον ενδυματολογικό κώδικα της Μπέλα Μπάξτερ με αφορμή την έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο Μουσείο Μπενάκη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Green Block of Flats: Η πρώτη παθητική πολυκατοικία στο κέντρο της Αθήνας είναι ένα πρότυπο βιώσιμης αρχιτεκτονικής

ADM 2024: The New Vision / Green Block of Flats: Η πρώτη παθητική πολυκατοικία στο κέντρο της Αθήνας είναι ένα πρότυπο βιώσιμης αρχιτεκτονικής

Το έργο που υλοποίησαν η Hellenic Residences και το αρχιτεκτονικό γραφείο του Αριστείδη Ντάλα συνδυάζει πρωτοποριακή τεχνολογία και σύγχρονη αισθητική.
THE LIFO TEAM
«A Future for the Past» μια έκθεση στο μουσείο Μπενάκη συνδέει την παραδοσιακή μαρμαροτεχνία με το σύγχρονο design

Design / Μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη συνδέει την παραδοσιακή μαρμαροτεχνία με το σύγχρονο design

Η Νίκη και η Ζωή Μοσκόφογλου εξερευνούν τη μαγεία του μαρμάρου, συνδέοντας το παρελθόν και το παρόν ενός πολύτιμου υλικού με έργα σύγχρονου design και Τηνιακών μαρμαρογλυπτών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημιουργώντας σύγχρονα, βιώσιμα κτίρια που ενθαρρύνουν το ευ ζην των χρηστών-εργαζομένων

ADM 2024: The New Vision / Σύγχρονα, βιώσιμα κτίρια που ενθαρρύνουν το ευ ζην των χρηστών-εργαζομένων

Έχοντας σε προτεραιότητα τη βιώσιμη και αρχιτεκτονική μετεξέλιξη των έργων της, η Hellenic Properties συνεχίζει να επενδύει με προσήλωση και αφοσίωση στον πράσινο χαρακτήρα των έργων της, κάτι που αποδεικνύεται από τις πιστοποιήσεις με το διεθνές πρότυπο LEED.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

ADM 2024: The New Vision / Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

Με έργα σε απροσδόκητα μέρη του πλανήτη, οι Minas Kosmidis Architects δημιουργούν, με επίκεντρο τις καθαρές γραμμές, τις εκάστοτε πολιτιστικές επιρροές και τα εκλεκτικά στοιχεία, με στόχο μια πολυαισθητηριακή εμπειρία κατοίκησης.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ