Ένα κατακόκκινο ναυαγισμένο πλοίο «τρυπάει» τον ουρανό της Πράγας

Ένα κατακόκκινο ναυαγισμένο πλοίο «τρυπάει» τον ουρανό της Πράγας Facebook Twitter
Σύμφωνα με την εταιρία, η κατασκευή του κτιρίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2021, ενώ η υλοποίησή του δε θα διαρκέσει περισσότερο από τρία χρόνια. Φωτο: David Černý/Trigema
1

Ο Top Tower είναι μια αρχιτεκτονική ιδέα ενός κατακόκκινου ουρανοξύστη, που θα έχει σχήμα ναυαγισμένου πλοίου και θα μοιάζει σαν να «τρυπάει» τον ουρανό της Πράγας. 

Το εντυπωσιακό αυτό πρότζεκτ είναι μια ιδέα του αρχιτεκτονικού γραφείου Black n' Arch και του γλύπτη David Černý και όταν τελικά υλοποιηθεί θα αποτελέσει και το ψηλότερο κτίριο της Τσεχίας, καθώς το ύψος του θα ξεπερνά τα 135 μέτρα. 

Η εταιρία, μέσα από το design του συγκεκριμένου κτιρίου, θέλησε να υπενθυμίσει τους κινδύνους που επιφυλάσσει η κλιματική αλλαγή για την ανθρωπότητα, καθώς το «κολλημένο» πλοίο πάνω στο κτίριο έχει θεωρητικά προκύψει λόγω των έντονων πλημμυρών και της αύξησης της στάθμης των θαλασσών. 

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία αυτού του κτιρίου είναι ότι θα διαθέτει στην κορυφή του κι ένα «κατάστρωμα», όπου θα μπορούν να μεταβούν οι επισκέπτες χάρη σε έναν ανελκυστήρα, που θα βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά του ουρανοξύστη.

H εταιρία Trigema, που είναι κατά βάση υπεύθυνη για την υλοποίηση του πρότζεκτ, αυτήν την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο αδειοδότησης ενός χώρου που να είναι κοντά στον σταθμό του μετρό Nové Butovice στην πρωτεύουσα της χώρας.

Σύμφωνα με την εταιρία, η κατασκευή του κτιρίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2021, ενώ η υλοποίησή του δε θα διαρκέσει περισσότερο από τρία χρόνια. Μάλιστα, ύστερα από την κατασκευή του, ο δημόσιος πεζόδρομος που βρίσκεται έξω από τη στάση του μετρό πρόκειται να ανανεωθεί πλήρως και να αποκτήσει νέο χαρακτήρα.

Ένα κατακόκκινο ναυαγισμένο πλοίο «τρυπάει» τον ουρανό της Πράγας Facebook Twitter
Φωτο: David Černý/Trigema

Παρόλο που μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί πολλές πληροφορίες για την κατασκευή του Top Tower, αυτό το ναυαγισμένο πλοίο πρόκειται να κατασκευαστεί από κόκκινο ατσάλι, στο οποίο θα είναι «τυλιγμένα» διάφορα αναρριχώμενα φυτά - έξω από το ορθογώνιο σχήμα του κτιρίου. 

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία αυτού του κτιρίου είναι ότι θα διαθέτει στην κορυφή του κι ένα «κατάστρωμα», όπου θα μπορούν να μεταβούν οι επισκέπτες χάρη σε έναν ανελκυστήρα, που θα βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά του ουρανοξύστη. Εκτός αυτού, 

Στο εσωτερικό του κτιρίου θα υπάρχουν περίπου 250 μικρά διαμερίσματα, γραφεία, ένα κέντρο πολιτισμού και αρκετά καταστήματα στους κάτω ορόφους. Συγχρόνως, στην είσοδο θα υπάρχει και ένα γιγαντιαίο άγαλμα προπέλας το οποίο μοιάζει σαν να έχει ξεκολλήσει από ένα υποβρύχιο. 

Ένα κατακόκκινο ναυαγισμένο πλοίο «τρυπάει» τον ουρανό της Πράγας Facebook Twitter
Θα υπάρχει ακόμη και rooftop garden χάρη στο οποίο θα μπορούν να θαυμάσουν την ομορφιά της πόλης πανοραμικά. Φωτο: David Černý/Trigema
Ένα κατακόκκινο ναυαγισμένο πλοίο «τρυπάει» τον ουρανό της Πράγας Facebook Twitter
Φωτο: David Černý/Trigema
 

Με στοιχεία από Dezeen 

 

Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

1 σχόλια