Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών

Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
0

Η αρχιτεκτονική εταιρεία του David Chipperfield δημοσίευσε εικόνες από τον επανασχεδιασμό ενός Κέντρου Καλών Τεχνών στη Νέα Υόρκη που θα χρησιμεύσει ως έδρα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού 1014, ο οποίος στοχεύει στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ Γερμανίας και Ηνωμένων Πολιτειών.

Το νέο ίδρυμα πήρε το όνομά του από τη διεύθυνση του αρχοντικού, 1014 5th Avenue, στη γειτονιά Upper East Side του Μανχάταν. Το περίτεχνο εξαώροφο σπίτι χτίστηκε το 1906 ανάμεσα σε δύο πολύ μεγαλύτερες κατασκευές και βρίσκεται απέναντι από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης. Αρχικά ανήκε στον James W Gerard, ο οποίος υπηρέτησε ως πρέσβης των ΗΠΑ στη Γερμανία από το 1913 έως το 1917.

Σύμφωνα με τον David Chipperfield, το κτίριο αποκτήθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση τη δεκαετία του 1950 και χρησιμοποιήθηκε ως έδρα του Goethe-Institut για αρκετές δεκαετίες. Ο επανασχεδιασμός του κτιρίου στοχεύει στη δημιουργία περισσότερων δημόσιων χώρων, καθώς και στη στέγαση χώρων διαβίωσης για μια κατοικία που υποστηρίζεται από το 1014.

«Το αρχοντικό θα επεκταθεί με ευαισθησία, θα ανακαινιστεί και θα αναδιαμορφωθεί ώστε να ενσωματώνει δημόσιο και οικιακό στοιχείο, διατηρώντας και ενισχύοντας τις οικιακές του ιδιότητες τόσο στον αρχικό ιστό όσο και στις νέας κατασκευής προσθήκες του.

Αυτός ο χώρος πρασίνου θα είναι ορατός από το εσωτερικό μέσω γυάλινων τοίχων πλήρους ύψους, φωτίζοντας μέρη του κτιρίου που διαφορετικά δεν δέχονται ηλιακό φως. Η ίδια αρχή εφαρμόζεται σε έναν κοινόχρηστο χώρο στον τρίτο όροφο, τον οποίο θα μοιράζονται οι κάτοικοι και το κοινό.

«Τα τρία χαμηλότερα επίπεδα θα φιλοξενήσουν ένα περιεκτικό δημόσιο πρόγραμμα με χώρους για ποικίλες εκδηλώσεις, εκθέσεις, παραστάσεις, προβολές ταινιών, συζητήσεις και συνομιλίες», λενε οι αρχιτέκτονες. «Η οικιστική συνιστώσα θα καταλαμβάνει τα τρία ανώτερα επίπεδα και θα παρέχει δωμάτια για τη διαμονή των μελετητών, καθώς και τις διοικητικές υπηρεσίες του 1014».

Το στενό πλάτος του υπάρχοντος κτιρίου και το σχετικά χαμηλό ύψος του δημιουργούν μια πρόκληση σχετικά με το φυσικό φως στους χώρους. Ο σχεδιασμός του David Chipperfield Architects διορθώνει την κατάσταση, δημιουργώντας έναν μεγάλο χειμερινό κήπο με τζάμια στο κέντρο του σπιτιού.

Αυτός ο χώρος πρασίνου θα είναι ορατός από το εσωτερικό μέσω γυάλινων τοίχων πλήρους ύψους, φωτίζοντας μέρη του κτιρίου που διαφορετικά δεν δέχονται ηλιακό φως. Η ίδια αρχή εφαρμόζεται σε έναν κοινόχρηστο χώρο στον τρίτο όροφο, τον οποίο θα μοιράζονται οι κάτοικοι και το κοινό.

«Οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί χώροι θα επικαλύπτονται σε ένα νέο κοινόχρηστο δωμάτιο διπλού ύψους με χειμερινό κήπο και μπαλκόνι με θέα στην αυλή», εξηγούν οι αρχιτέκτονες. Επειδή η πρόσοψη του κτιρίου είναι ορόσημο, η παρέμβαση επικεντρώνεται στους εσωτερικούς χώρους, στην πίσω πρόσοψη και στην αυλή. «Σύμφωνα με τις ιδέες της επαναχρησιμοποίησης και της συνέχειας, τα νέα στοιχεία σέβονται και συνάδουν με τον υπάρχοντα ιστό του κτιρίου», δηλώνουν οι αρχιτέκτονες.

Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ρέντζο Πιάνο μεταμορφώνει σε «σπίτι πολιτισμού» ένα παλιό εργοστάσιο στη Μόσχα

Design / Ο Ρέντσο Πιάνο μεταμορφώνει σε «σπίτι πολιτισμού» ένα παλιό εργοστάσιο στη Μόσχα

Με αφετηρία τα παραδοσιακά ρωσικά «σπίτια πολιτισμού», τα οποία πρωτοεμφανίστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα και παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα, το GES-2 φιλοδοξεί να φανταστεί εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η τέχνη αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής εμπειρίας των ανθρώπων.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ