Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών

Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
0

Η αρχιτεκτονική εταιρεία του David Chipperfield δημοσίευσε εικόνες από τον επανασχεδιασμό ενός Κέντρου Καλών Τεχνών στη Νέα Υόρκη που θα χρησιμεύσει ως έδρα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού 1014, ο οποίος στοχεύει στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ Γερμανίας και Ηνωμένων Πολιτειών.

Το νέο ίδρυμα πήρε το όνομά του από τη διεύθυνση του αρχοντικού, 1014 5th Avenue, στη γειτονιά Upper East Side του Μανχάταν. Το περίτεχνο εξαώροφο σπίτι χτίστηκε το 1906 ανάμεσα σε δύο πολύ μεγαλύτερες κατασκευές και βρίσκεται απέναντι από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης. Αρχικά ανήκε στον James W Gerard, ο οποίος υπηρέτησε ως πρέσβης των ΗΠΑ στη Γερμανία από το 1913 έως το 1917.

Σύμφωνα με τον David Chipperfield, το κτίριο αποκτήθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση τη δεκαετία του 1950 και χρησιμοποιήθηκε ως έδρα του Goethe-Institut για αρκετές δεκαετίες. Ο επανασχεδιασμός του κτιρίου στοχεύει στη δημιουργία περισσότερων δημόσιων χώρων, καθώς και στη στέγαση χώρων διαβίωσης για μια κατοικία που υποστηρίζεται από το 1014.

«Το αρχοντικό θα επεκταθεί με ευαισθησία, θα ανακαινιστεί και θα αναδιαμορφωθεί ώστε να ενσωματώνει δημόσιο και οικιακό στοιχείο, διατηρώντας και ενισχύοντας τις οικιακές του ιδιότητες τόσο στον αρχικό ιστό όσο και στις νέας κατασκευής προσθήκες του.

Αυτός ο χώρος πρασίνου θα είναι ορατός από το εσωτερικό μέσω γυάλινων τοίχων πλήρους ύψους, φωτίζοντας μέρη του κτιρίου που διαφορετικά δεν δέχονται ηλιακό φως. Η ίδια αρχή εφαρμόζεται σε έναν κοινόχρηστο χώρο στον τρίτο όροφο, τον οποίο θα μοιράζονται οι κάτοικοι και το κοινό.

«Τα τρία χαμηλότερα επίπεδα θα φιλοξενήσουν ένα περιεκτικό δημόσιο πρόγραμμα με χώρους για ποικίλες εκδηλώσεις, εκθέσεις, παραστάσεις, προβολές ταινιών, συζητήσεις και συνομιλίες», λενε οι αρχιτέκτονες. «Η οικιστική συνιστώσα θα καταλαμβάνει τα τρία ανώτερα επίπεδα και θα παρέχει δωμάτια για τη διαμονή των μελετητών, καθώς και τις διοικητικές υπηρεσίες του 1014».

Το στενό πλάτος του υπάρχοντος κτιρίου και το σχετικά χαμηλό ύψος του δημιουργούν μια πρόκληση σχετικά με το φυσικό φως στους χώρους. Ο σχεδιασμός του David Chipperfield Architects διορθώνει την κατάσταση, δημιουργώντας έναν μεγάλο χειμερινό κήπο με τζάμια στο κέντρο του σπιτιού.

Αυτός ο χώρος πρασίνου θα είναι ορατός από το εσωτερικό μέσω γυάλινων τοίχων πλήρους ύψους, φωτίζοντας μέρη του κτιρίου που διαφορετικά δεν δέχονται ηλιακό φως. Η ίδια αρχή εφαρμόζεται σε έναν κοινόχρηστο χώρο στον τρίτο όροφο, τον οποίο θα μοιράζονται οι κάτοικοι και το κοινό.

«Οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί χώροι θα επικαλύπτονται σε ένα νέο κοινόχρηστο δωμάτιο διπλού ύψους με χειμερινό κήπο και μπαλκόνι με θέα στην αυλή», εξηγούν οι αρχιτέκτονες. Επειδή η πρόσοψη του κτιρίου είναι ορόσημο, η παρέμβαση επικεντρώνεται στους εσωτερικούς χώρους, στην πίσω πρόσοψη και στην αυλή. «Σύμφωνα με τις ιδέες της επαναχρησιμοποίησης και της συνέχειας, τα νέα στοιχεία σέβονται και συνάδουν με τον υπάρχοντα ιστό του κτιρίου», δηλώνουν οι αρχιτέκτονες.

Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Ένα αρχοντικό στο Mανχάταν μετατρέπεται σε Κέντρο Καλών Τεχνών Facebook Twitter
Φωτο: Nata Archviz | David Chipperfield 
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ρέντζο Πιάνο μεταμορφώνει σε «σπίτι πολιτισμού» ένα παλιό εργοστάσιο στη Μόσχα

Design / Ο Ρέντσο Πιάνο μεταμορφώνει σε «σπίτι πολιτισμού» ένα παλιό εργοστάσιο στη Μόσχα

Με αφετηρία τα παραδοσιακά ρωσικά «σπίτια πολιτισμού», τα οποία πρωτοεμφανίστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα και παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα, το GES-2 φιλοδοξεί να φανταστεί εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η τέχνη αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής εμπειρίας των ανθρώπων.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ