Δύο εκθέσεις δημιουργικού και σύγχρονου design στην Αθήνα

Φαντασία, ένστικτο και ελευθερία: Δύο εκθέσεις δημιουργικού και σύγχρονου design στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Σίγκβε Κνούτσον δοκιμάζει διαρκώς νέα υλικά και φόρμες.
0

Ο Νορβηγός Σίγκβε Κνούτσον και ο Βρετανο-Καναδός Φιλίπ Μαλουάν εκθέτουν τη δουλειά τους στην Αθήνα και στον Πειραιά, ο Κνούτσον στην γκαλερί Carwan και ο Μαλουάν στην Breeder, που οργανώνει και την πρώτη της έκθεση με αντικείμενα design.

Ο 30χρονος designer Σίγκβε Κνούτσον πειραματίζεται με τη φόρμα όπως θα πειραματιζόταν σε ένα κομμάτι χαρτί. Τα αντικείμενα που παράγει είναι παιχνιδιάρικα και δοκιμάζει διαρκώς νέα υλικά και φόρμες. Σπούδασε στο Design Academy Eindhoven και πιστεύει ότι η ελευθερία είναι ένα βασικό συστατικό που απελευθερώνει τον σχεδιασμό από τους κανόνες της παραγωγής.

Με συνδυασμούς μεθόδων και υλικών δημιουργεί με τον ίδιο ελεύθερο τρόπο, όπως θα έκανε με ένα σχέδιο. Τα αντικείμενά του αμφισβητούν τα σχέδια μαζικής παραγωγής, ενώ στη δουλειά που παρουσιάζει στην Carwan Gallery εμπνεύστηκε από τον Πειραιά και την περιοχή, δημιουργώντας έργα, ειδικά για αυτή την έκθεση, τα τελευταία πέντε χρόνια.

Ο χώρος της Carwan στην οδό Πολυδεύκους στον Πειραιά έχει γεμίσει αντικείμενα με φόρμες που έχουν τα ίχνη ενός χειροτέχνη ο οποίος δαμάζει το υλικό του, αφήνοντας επάνω του το αποτύπωμά του. Ο Κνούτσον απαντά στο ερώτημα τι σημαίνει να είσαι «άνθρωπος που φτιάχνει πράγματα στην εποχή μας» με χειροποίητα αντικείμενα, άλλοτε χρηστικά άλλοτε διακοσμητικά.

Κάθε αντικείμενο που σχεδιάζει είναι μοναδικό, αυτοσχεδιαστικό, ή μελετημένο εκ των προτέρων, και αυτός ο γοητευτικός συνδυασμός οδηγεί σε ελεύθερους συνειρμούς για την καταγωγή των αντικειμένων και τις αρχετυπικές μορφές τους.

Η έκθεσή του, με τα αντικείμενα ενσωματωμένα στο βιομηχανικό περιβάλλον της γκαλερί, έχει τίτλο «Assembly», και ο επισκέπτης γρήγορα διαπιστώνει την ελευθερία με την οποία χειρίστηκε ο Κνούτσον το θέμα του, συνδέοντας υλικά, φόρμες και σχέδια.

Φαντασία, ένστικτο και ελευθερία: Δύο εκθέσεις δημιουργικού και σύγχρονου design στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο 30χρονος ντιζάινερ Σίγκβε Κνούτσον.

Κάθε αντικείμενο που σχεδιάζει είναι μοναδικό, αυτοσχεδιαστικό, ή μελετημένο εκ των προτέρων, και αυτός ο γοητευτικός συνδυασμός οδηγεί σε ελεύθερους συνειρμούς για την καταγωγή των αντικειμένων και τις αρχετυπικές μορφές τους.

Οι αφηρημένες ξύλινες στήλες συνυπάρχουν στο έργο του με παιχνιδιάρικα στοιβαγμένα ράφια, φόρμες χειροποίητες, χυτά μεταλλικά καθίσματα και γεωμετρικά γλυπτά.

Η έκθεση περιλαμβάνει μια επιλογή από έργα σε ξύλο, διάφορα είδη μετάλλου και «ξυλολάσπη», ένα μείγμα σκόνης ξύλου και κόλλας που ο Κνούτσον χρησιμοποιεί σαν πηλό για να σμιλεύει διάφορα αντικείμενα.

Ο σχεδιαστής αφήνει ορατά τα σημάδια από τα εργαλεία που έχει χρησιμοποιήσει στη διαδικασία κατασκευής των αντικειμένων, χωρίς να τα επικαλύπτει, ή βάζοντας ελάχιστο βερνίκι, για να επιτρέψει στον θεατή να εξερευνήσει και να βιώσει την υλικότητα κάθε αντικειμένου με πιο άμεσο τρόπο, αλλά και για να κατανοήσει την άσκηση του καλλιτέχνη στην κατασκευή ως μέρος ενός προσωπικού και ενδοσκοπικού πειραματισμού, με τα ιδιότροπα αντικείμενα και τα σημάδια του καλλιτέχνη στην επιφάνεια να υπογραμμίζουν τον τρόπο που δοκίμασε να σμιλεύσει την ύλη.

Φαντασία, ένστικτο και ελευθερία: Δύο εκθέσεις δημιουργικού και σύγχρονου design στην Αθήνα Facebook Twitter
Τραπέζι από σφυρήλατο αλουμίνιο του Σίγκβε Κνούτσον.
Φαντασία, ένστικτο και ελευθερία: Δύο εκθέσεις δημιουργικού και σύγχρονου design στην Αθήνα Facebook Twitter
Κρεμάστρα από αλουμίνιο του Σίγκβε Κνούτσον.

Από τα πιο διάσημα ονόματα στον χώρο του σύγχρονου design, ο Φιλίπ Μαλουάν κάνει την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα, στην γκαλερί The Breeder.

Ο Μαλουάν, που η δουλειά του «Steel Works» παρουσιάστηκε στο Frieze London 2021 και στο Fiac, με τα παιγνιώδη και φωτεινά χρώματα των αντικειμένων του καταλαμβάνει τον χώρο της ολόλευκης γκαλερί. Τα έπιπλα και τα αντικείμενα από χάλυβα δημιουργήθηκαν στην Αθήνα, όπου πέρασε το προηγούμενο διάστημα. Μιλώντας στη LiFO, εξήγησε πώς, παρέα με τον συνεργάτη του εδώ και οκτώ χρόνια και επικεφαλής του στούντιό του στο Λονδίνο Τζούλιαν Κομόσα, έψαχναν για παλιοσίδερα σε μάντρες υλικών, τα οποία στη συνέχεια μεταποίησαν και τους έδωσαν μια εντελώς διαφορετική μορφή, μέσα από μια διαδικασία γλυπτικής.

Ο Μαλουάν, που εργάζεται στο Λονδίνο και την Αθήνα, τελείωσε τη σχολή Design Academy του Eindhoven και μέχρι σήμερα έχει αποσπάσει πλείστες διακρίσεις για το έργο του.

Φαντασία, ένστικτο και ελευθερία: Δύο εκθέσεις δημιουργικού και σύγχρονου design στην Αθήνα Facebook Twitter
O Φιλίπ Μαλουάν.

Η συλλογή των νέων έργων του εστιάζει στην πρακτική του, στη χειροτεχνία και το βιομηχανικό σχέδιο. Οι φόρμες των κομματιών επιτυγχάνονται μέσα από συνθέσεις βασικών υλικών, που μεταμορφώνονται με τον πιο αναπάντεχο τρόπο.

Για αυτά τα χρηστικά, λειτουργικά γλυπτά έργα του, έχει αντλήσει έμπνευση από την ντανταϊστική παράδοση της τεχνικής του ντεκουπέ, όπου ένα γραπτό κείμενο κόβεται και αναδιατάσσεται προκειμένου να νοηματοδοτηθεί ξανά. Σε αυτό το νέο σύνολο έργων, εξερευνά τη σχέση φωτισμού, επίπλου και γλυπτικής, περνώντας το ιστορικό και το πολιτιστικό υπόβαθρο μέσα από μια σύγχρονη οπτική.

Δημιουργεί έναν ενδιαφέροντα διάλογο μεταξύ υλικών, φόρμας και λειτουργικότητας και συναρμολογεί αυτά τα στοιχεία με έναν καινοτόμο και συναρπαστικό τρόπο, διασφαλίζοντας ότι αποτυπώνει όλες τις δυνατότητες που έχει να προσφέρει το υλικό. Τα υλικά του τα επιλέγει ενστικτωδώς, τα απόβλητα της βιομηχανίας αναδιατάσσονται για να δημιουργήσουν αντικείμενα με νέο νόημα και αξία.

Η παραγωγή και κατασκευή αυτών των υβριδικών αντικειμένων αμφισβητεί την αντίληψή μας για το τι μπορεί να είναι ένα τρισδιάστατο αντικείμενο, με τα σχήματα και τη φόρμα τους να μοιάζουν ρεαλιστικά όσο και φουτουριστικά, με τη λειτουργικότητά τους να οριοθετείται ελεύθερα από τον χρήστη.

Η γλώσσα της φόρμας του Μαλουάν που σχεδιάζει τραπέζια, χαλιά, καρέκλες, φώτα, αντικείμενα τέχνης και εγκαταστάσεις εκπλήσσει και ο ίδιος πιστεύει, όπως έχει πει στη LiFO, ότι «η έννοια του καλού γούστου είναι υποκειμενική και μοιάζει με τυραννία. Δεν πιστεύω ότι συγκεκριμένοι άνθρωποι πρέπει να λένε τι είναι καλόγουστο και τι όχι. Οι διαφορές στην κουλτούρα είναι πάντα πολύ ενδιαφέρουσες. Ας πούμε, δεν έχω βρεθεί ακόμα σε πολλά αθηναϊκά σπίτια, αλλά μου αρέσει ο μαξιμαλισμός σας, βρίσκω ενδιαφέρουσα την τάση να μαζεύετε πολλά πράγματα σε έναν χώρο».

Φαντασία, ένστικτο και ελευθερία: Δύο εκθέσεις δημιουργικού και σύγχρονου design στην Αθήνα Facebook Twitter
Philippe Malouin, "Mobile workstation: Lawn bowling roller and seat, steel tube, plate, and C-profile", 2021. 88 x 65 x 75 cm. Courtesy of the artist and The Breeder
Φαντασία, ένστικτο και ελευθερία: Δύο εκθέσεις δημιουργικού και σύγχρονου design στην Αθήνα Facebook Twitter
Philippe Malouin, "Mixed-used tower. Steel tube, truncated I beam, found bracket", 2021. 175 x 81 x 63 cm. Courtesy of the artist and The Breeder

Sigve Knutson - Assembly

Έως 8 Ιανουαρίου 2022

Carwan Gallery

Πολυδεύκους 39, Πειραιάς

Philippe Malouin - Steel Works

Έως 4 Δεκεμβρίου 2021

The Breeder

Ιάσονος 45, Αθήνα

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με τον industrial designer Φιλίπ Μαλουάν στον Βοτανικό

Εικαστικά / Με τον industrial designer Φιλίπ Μαλουάν στον Βοτανικό

Ένα από τα πιο hot ονόματα παγκοσμίως, αυτήν τη στιγμή, στον χώρο του industrial design, ο Καναδός Philippe Malouin ετοιμάζει μια εντυπωσιακή έκθεση στην γκαλερί The Breeder, με υλικά που συνέλεξε από μάντρες της Αττικής.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Εικαστικά

Fall Preview 2021 / 20 εκθέσεις και ένα μεγάλο εικαστικό γεγονός που ξεκινούν προσεχώς

Με μια άλλου είδους ψυχραιμία και αυτοπεποίθηση απέναντι στην πανδημία, ο κόσμος της τέχνης προγραμματίζει για τη νέα σεζόν έναν εντυπωσιακό αριθμό εκθέσεων που υπόσχονται πλήρη εκτόνωση και αποβολή του συνδρόμου στέρησης που βιώσαμε πέρυσι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Roberto Sironi: Τα σύγχρονα ερείπια γίνονται design στην γκαλερί Carwan

Οδηγός Τέχνες & Πολιτισμός / Τα σύγχρονα ερείπια του Roberto Sironi στην γκαλερί Carwan

Τα «ερείπια» του Roberto Sironi, που αναπτύχθηκαν από το 2017 και είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας που διήρκεσε τέσσερα χρόνια, εμπλουτίζονται από μια σειρά νέων έργων που έχουν ανατεθεί αποκλειστικά από την Carwan Gallery.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR