Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966;

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Ροζίτα Σώκου
0

Η ΡΟΖΙΤΑ ΣΩΚΟΥ ΕΦΥΓΕ από τη ζωή την προηγούμενη Τρίτη, στις 14 Δεκεμβρίου, στα 98 χρόνια της. Ακόμη και σ’ ένα αναλυτικό βιογραφικό της δεν θα ήταν εύκολο για τον οποιονδήποτε συντάκτη να προτάξει την μία ή την άλλη επαγγελματική ιδιότητά της, καθώς η Ροζίτα Σώκου είχε διακριθεί σε πολλά και διαφορετικά πεδία.

Δημοσιογράφος, συγγραφέας, θεατρική συγγραφέας και διασκευάστρια, ρεπόρτερ, μεταφράστρια, καλλιτεχνική συντάκτρια, δασκάλα σε δραματικές σχολές, σινε-κριτικός, ραδιοφωνική παραγωγός, πρώιμη τηλεοπτική περσόνα, έως και ενός είδους μάνατζερ υπήρξε, ή καλύτερα εμψυχώτρια, ας το πούμε έτσι, καλλιτεχνών σαν τον τεράστιας φήμης χορευτή-χορογράφο Ρούντολφ Νουρέγιεφ ή τον τενόρο-ηθοποιό Μάριο Φραγκούλη.

Ανάλογα με τις εποχές η Ροζίτα Σώκου διακρινόταν για το ένα ή το άλλο και πολλές φορές για δύο ή και τρεις διαφορετικές ιδιότητές της ταυτόχρονα.

Είναι γνωστό σε όλους πως η άξια αυτή γυναίκα αγαπούσε πολύ τον κινηματογράφο. Μπορεί να μην είχε σπουδάσει κινηματογράφο, αλλά είχε γνώσεις σε Καλές Τέχνες, θέατρο και λογοτεχνία, σπουδάζοντας ή μαθητεύοντας δίπλα σε αναγνωρισμένους δημιουργούς, οπότε διέθετε όλες τις προϋποθέσεις –γνωρίζοντας τις βάσεις μιας νέας τέχνης όπως ήταν ο κινηματογράφος– να περάσει και σ’ αυτόν, μέσα από τις σελίδες του σινε-ρεπορτάζ και της αντίστοιχης κριτικής.

Σ’ αυτόν τον τομέα η Ροζίτα Σώκου θα διαπρέψει για δεκαετίες, και δεν θα ήταν άκυρο αν προτάσσαμε την συγκεκριμένη ιδιότητά της –ως φαν της Έβδομης Τέχνης και κριτικός κινηματογραφικών ταινιών– έναντι όλων των υπολοίπων.

Συνδυάζοντας ένστικτο, ευρύτερη γνώση και προσωπική άποψη, που ξεπερνούσε το στενό κινηματογραφικό πλαίσιο, αγγίζοντας άφοβα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, σε εποχές «περίεργες», η Ροζίτα Σώκου ήταν από τις πρώτες ελληνίδες δημοσιογράφους, αν όχι η πρώτη, με διακριτή κινηματογραφική πένα, που πληροφορούσε με εγκυρότητα και έκρινε με τόλμη.

Μετά τον Πόλεμο, πολύ νέα ακόμη, κάτω από τα 25 της, η Ροζίτα Σώκου συνεργάζεται με την εβδομαδιαία κινηματογραφική και θεατρική εφημερίδα «Χόλλυγουντ» του Δημητρίου Περαντζάκη, που τυπωνόταν στο διάστημα 1945-1949, αρθρογραφώντας ακόμη και από την Αγγλία («Οι κινηματογράφοι του Λονδίνου»).

Γρήγορα περνά και σε άλλα έντυπα, αλλά το κρίσιμο σημείο, που θα της δώσει «άλλη» διέξοδο στα κινηματογραφικά, ήταν η γνωριμία της με την Ελένη Βλάχου.

Τον Ιούνιο του 1950 η Ελένη Βλάχου, η Ειρήνη Καλκάνη, η Αγλαΐα Μητροπούλου και η Ροζίτα Σώκου μαζί με τους Μιχάλη Περάνθη, Μάριο Πλωρίτη, Βίωνα Παπαμιχάλη, Γιώργο Μακρή και ορισμένους ακόμη ιδρύουν την Ένωση Κριτικών Κινηματογράφων Αθηνών (ΕΚΚΑ), συστήνοντας για πρώτη φορά(;) στην Ελλάδα ένα τέτοιου τύπου σωματείο.

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Από το εξώφυλλο του βιβλίου: Ροζίτα Σώκου, Ο Αιώνας Της Ροζίτας / Βιβλίο Πρώτο (1900-1950), επιμέλεια Ιρένε Μαραντέι, Εκδόσεις Οδός Πανός, 2017.

Από το 1953 στην εφημερίδα «Καθημερινή» και συν τω χρόνω στο περιοδικό «Εκλογή» αργότερα δε και στην εφημερίδα «Μεσημβρινή» και τις «Εικόνες» (άπαντα υπό την διεύθυνση της Ελένης Βλάχου), η Ροζίτα Σώκου θα δώσει άλλον αέρα στο κινηματογραφικό ρεπορτάζ και την αντίστοιχη κριτική της δεκαετίας του ’60 – βασικά μέσα από την «Μεσημβρινή» και βεβαίως τις «Εικόνες», εκεί όπου θα είχε την ευκαιρία να αναπτύξει τον πιο προσωπικό λόγο της σε σχέση πάντα με το μεγάλο «στήσιμο», σ’ ένα έντυπο ποικίλης ύλης, και τις καλοτυπωμένες φωτογραφίες.

Ένα τέτοιο δικό της ρεπορτάζ δημοσιεύεται στις «Εικόνες» (τεύχος #560, 15 Ιουλίου 1966), αφορώντας στο 16th Berlin International Film Festival, που είχε διεξαχθεί στο τότε Δυτικό Βερολίνο, στο διάστημα 24 Ιουνίου-5 Ιουλίου 1966.

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Ο Ρόμαν Πολάνσκι με την Φρανσουάζ Ντορλεάκ, πρωταγωνίστρια της ταινίας του “Cul-de-sac”, που βραβεύτηκε με Χρυσή Άρκτο στο 16th Berlin International Film Festival, του 1966, πηγή: Εικόνες (τεύχος #560, 15 Ιουλίου 1966)

Ο τίτλος του ρεπορτάζ της; «Όχι... “Αδιέξοδος” για τον Πολάνσκι», σχετικός βεβαίως με την αγγλική ταινία “Cul-de-sac” (ε.τ. Αδιέξοδος) του πολωνού σκηνοθέτη, που είχε κατακτήσει, τότε, την Χρυσή Άρκτο.

Ήδη από την πρώτη στήλη του ρεπορτάζ της η Ροζίτα Σώκου ξεκινάει με φόρα.

Αφού αποδώσει τα εύσημα προς τους Βερολινέζους και την πόλη τους, που σημαιοστολίστηκε για να υποδεχθεί τους φίλους του κινηματογράφου, θέτοντας στην υπηρεσία τους ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα κ.λπ., περνάει άμεσα σε πιο προσωπικές απόψεις, που καίνε και που σχετίζονται αρχικώς με τον όρο “international” του φεστιβάλ. Διαβάζουμε σχετικώς:

«Και όμως... Τόσες προσπάθειες για μια καλλιτεχνική εκδήλωση, που ποτέ δεν θα γίνη άξια του χαρακτηρισμού “διεθνής”, όσο θα απουσιάζει απ’ αυτήν το ανατολικό μπλοκ. Όσο δεν τακτοποιούνται τα πολιτικά θέματα που εμποδίζουν τους Ρώσους να δεχθούν μια πρόσκληση, η οποία δεν αναγνωρίζει το Ανατολικό Βερολίνο. Και παρά τις ευχές του δημάρχου Βίλλυ Μπραντ στην έναρξη (σ.σ. ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός, που θα γινόταν καγκελάριος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, στο διάστημα 1969-1974), όλοι ξέρουν ότι αυτή η μέρα αργεί ακόμη».

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Πηγή: Εικόνες (τεύχος #560, 15 Ιουλίου 1966)

Το κομμένο στη μέση Βερολίνο δεν μπορεί παρά να αφήνει τη σκιά του πάνω σε κάθε τι, που μπορεί να διαδραματίζεται στο ένα μέρος του ή το άλλο, και αυτό η Ροζίτα Σώκου το εντοπίζει από την αρχή. Και γράφει επ’ αυτού:

«Εν τω μεταξύ οι Βερολινέζοι κάνουν υπομονή και οι πολεοδόμοι ετοιμάζουν τα σχέδιά τους, πάντα με την προοπτική ότι τα δύο τμήματα της πόλης θα ενωθούν. Με κάθε ευκαιρία όμως όλοι μιλούν για τον “τοίχο”,  και τα τουριστικά λεωφορεία πλησιάζουν κάθε μέρα στον έλεγχο των συνόρων, στο Τσέκποϊντ Τσάρλι, για να ρίξουν μια ματιά από πάνω, στην ζωή των Ανατολικών». Για να συνεχίσει:

«Ακόμη και στις συνεντεύξεις που οι ξένοι σκηνοθέτες δίνουν για τους δημοσιογράφους, η συζήτηση πάντα προς τα εκεί στρέφεται και εκεί καταλήγει. Ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, νικητής πέρυσι της Χρυσής Άρκτου με το “Αλφαβίλ” και ο οποίος συμμετέχει εφέτος με το “Αρσενικό-Θηλυκό”, έφθασε στο σημείο να αποκαλέση τους τρεις που αποφάσισαν τον διαχωρισμό, τον Τσώρτσιλ, τον Ρούζβελτ και τον Στάλιν, “γέρους Καραγκιόζηδες”, με την συνηθισμένη του προκλητικότητα, η οποία τόση φήμη του έχει χαρίσει στον κινηματογράφο...».

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Πηγή: Εικόνες (τεύχος #560, 15 Ιουλίου 1966)

Στη συνέχεια η Ροζίτα Σώκου καταπιάνεται με τις ταινίες της 16ης Berlinale. Στην αρχή γράφει για την αμερικάνικη, εκτός συναγωνισμού, κωμωδία “The Russians Are Coming, The Russians Are Coming” του Νόρμαν Τζούισον, σημειώνοντας με νόημα:

«Καλομελέτα και θα έρθουν στ’ αλήθεια (οι Ρώσοι), σκέφτηκαν όλοι χειροκροτώντας με κέφι το ευγενικό αυτό έργο, φανταστική περιπέτεια που παρουσιάζει τους ναύτες ενός ρωσικού υποβρυχίου να αποβιβάζονται, κατά λάθος, σε αμερικανικό νησί».

Έπρεπε, πάντως, να περάσουν οκτώ χρόνια για να προβληθεί ένα σοβιετικό φιλμ στην Berlinale, και αυτό συνέβη το 1974, όταν το “S Toboy i Bez Tebya” του Ροντιόν Νακαπέτοβ εμφανίστηκε στο επίσημο πρόγραμμα, στο μη-διαγωνιστικό τμήμα.

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Πηγή: Εικόνες (τεύχος #560, 15 Ιουλίου 1966)

Κωμωδίες, σάτιρες και τραγικωμωδίες ήταν όμως αρκετές από τις ταινίες, που διαγωνίστηκαν το 1966 στο Βερολίνο, όπως η “Una Questione d'Onore” (Ιταλία) του Λουίτζι Τζάμπα, με τους Ούγκο Τονιάτσι και Νικολέτα Μακιαβέλι, η “Lord Love a Duck” (HΠΑ) του Τζορτζ Άξελροντ, η “The Group” (ΗΠΑ) του Σίντνι Λούμετ, με την Κάντις Μπέργκεν, μα ακόμη και η βραβευμένη “Cul-de-sac” (Μεγάλη Βρετανία) του Ρόμαν Πολάνσκι με τους Ντόναλντ Πλέζανς και Φρανσουάζ Ντορλεάκ. Για τις υπόλοιπες ταινίες σημείωνε η Ροζίτα Σώκου:

«Οι ταινίες του άλλου δίπτυχου, σε τόνο φανερά τραγικό, θέμα τους είχαν το ανθρωποκυνηγητό. Η Ισπανία παρουσίασε το “Κυνήγι” (Κάρλος Σάουρα), η Βραζιλία το “Μετά την Καταδίωξη”(Ζοακίμ Πέντρο ντε Αντράντε), η Ελλάς τον “Φόβο” (Κώστας Μανουσάκης), η Δυτική Γερμανία το “Πέρασε ο Καιρός για το Κυνήγι της Αλεπούς” (Πέτερ Σαμόνι) και η Σουηδία την “Καταδίωξη” (Ίνγκβε Γκάμλιν)».

Φόβος-Μανουσάκης-Σώκου

Για τον «Φόβο» η Ροζίτα Σώκου είχε εκφραστεί και σε χρόνο πρώτο (1966) στην «Καθημερινή», γράφοντας για «υψηλοτάτης κλάσεως έργο» και πως «χρόνια έχουμε να δούμε φιλμ με τέτοια δύναμη», ενώ και σε δεύτερο χρόνο, στην ταινία του Ηλία Γιαννακάκη «Κώστας Μανουσάκης, ο Εξόριστος Κινηματογραφιστής» (2005), που είχε προβληθεί σ’ ένα «Παρασκήνιο» της κρατικής τηλεόρασης, την ακούμε να λέει ενθυμούμενη και τις μέρες της Berlinale ’66:

«Ο “Φόβος” ενθουσίασε το φεστιβάλ στο Βερολίνο. Όταν λέω ενθουσίασε... με σταματάγανε συνάδελφοι στο δρόμο και μου λέγανε “φέρατε μία καταπληκτική ταινία, πραγματικά”. Πάντοτε λέγαμε... ε, για ελληνική (ταινία) καλή είναι. Αυτή δεν ήτανε καλή για ελληνική. Ήταν καλή για πολύ παραπάνω. Και όταν σκέπτεται κανείς πως ο ίδιος δεν τις υπολόγιζε αυτές τις ταινίες, και όταν σκέπτεται κανείς, το κυριότερο, ότι όλα αυτά τα χρόνια η Ελλάδα είχε άνεργο τον Μανουσάκη, το μεγαλύτερο ταλέντο που πάτησε ποτέ στον ελληνικό κινηματογραφικό χώρο...(αντιλαμβάνεστε)...».

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Πηγή: Εικόνες (τεύχος #560, 15 Ιουλίου 1966)

Στη συνέχεια, στο ρεπορτάζ της στις «Εικόνες», η Ροζίτα Σώκου αναφέρεται στους πρωτοεμφανιζόμενους στο βερολινέζικο φεστιβάλ του ’66, όπως στον Καναδό Σίλβιο Ναριτζάνο και την ταινία του “Georgy Girl” (Μεγάλη Βρετανία) με τους Τζέιμς Μέισον, Άλαν Μπέιτς, Λιν Ρεντγκρέιβ, αδελφή της Βανέσα Ρεντγκρέιβ και Σαρλότ Ράμπλινγκ –λίγο αργότερα θα έκανε το πασίγνωστο πλέον στην Ελλάδα “Blue” (1968), εξαιτίας του σάουντρακ του Μάνου Χατζιδάκι–, στον Σουηδό Ίνγκβε Γκάμλιν και τον Γερμανό Πέτερ Σαμόνι, ενώ δεν ξεχνά να σημειώσει και κάποια ονόματα από το πληροφοριακό τμήμα, όπως τον άγνωστο τότε Γάλλο Ζαν-Πολ Ραπενό για την ταινία του “La Vie de Châteeu”, με επίσης φοβερή πρωταγωνιστική τριάδα (Κατρίν Ντενέβ, Πιέρ Μπρασέρ και Φιλίπ Νουαρέ) ή τον Ολλανδό Νικολάι βαν ντερ Χέιντε για το “Een Ochtend van Zes Weken” (Ένα Πρωινό από Έξι Εβδομάδες).

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Πηγή: Εικόνες (τεύχος #560, 15 Ιουλίου 1966)

Επίσης γίνεται λόγος για τις ρετροσπεκτίβες, όπως την εκτενή παρουσίαση του νέου βραζιλιάνικου σινεμά (cinema novo), τα αφιερώματα στις κωμωδίες του Μακ Σένετ και στις ταινίες του Μαξ Όφιλτς, ανάμεσα και ο «Εξόριστος» με τον Ντάγκλας Φέρμπανξ Τζούνιορ, ο οποίος είχε παραβρεθεί στην προβολή, και άλλα διάφορα.

Μα και για τα κοσμικά είχε λόγο η Ροζίτα Σώκου, που πάντα συνοδεύουν τα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ:

«Παράλληλα με τις προβολές η νυχτερινή ζωή είχε ιδιαίτερη λάμψη. Μεταμεσονύκτιες δεξιώσεις και ο μεγάλος Χορός του Κινηματογράφου έγιναν στο μαγευτικό ανάκτορο του Σαρλότενμπουργκ, οι Αμερικανοί έδωσαν την τακτική τους ετήσια γιορτή στο Χίλτον, οι Ιταλοί προσέφεραν τα Σπαγγέτι του Μεσονυκτίου προς τιμήν του Ούγκο Τονιάτσι, εκδρομές στο Βερολίνο, γνωριμία της γύρω περιοχής με ποταμόπλοιο, απογευματινές και βραδινές εκδηλώσεις των χωρών που συμμετέχουν, ενώ οι διψασμένοι για ξενύχτι τριγύριζαν στα παλιά και στα καινούργια νυχτερινά κέντρα».

Τι είδε η Ροζίτα Σώκου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1966; Facebook Twitter
Πηγή: Εικόνες (τεύχος #560, 15 Ιουλίου 1966)

Συνδυάζοντας ένστικτο, ευρύτερη γνώση και προσωπική άποψη, που ξεπερνούσε το στενό κινηματογραφικό πλαίσιο, αγγίζοντας άφοβα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, σε εποχές «περίεργες», η Ροζίτα Σώκου ήταν από τις πρώτες ελληνίδες δημοσιογράφους, αν όχι η πρώτη, με διακριτή κινηματογραφική πένα, που πληροφορούσε με εγκυρότητα και έκρινε με τόλμη.

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ