Μισέλ Τράχτενμπεργκ: Η τραγωδία της χαμένης ψυχής του Βuffy the Vampire Slayer

Μισέλ Τράχτενμπεργκ: Η τραγωδία της χαμένης ψυχής του Βuffy the Vampire Slayer Facebook Twitter
Η Μισέλ Τράχτενμπεργκ (αριστερά) στον αξέχαστο ρόλο της Dawn, της μικρότερης αδελφής της βαμπιροφόνισσας Μπάφι, την οποία υποδυόταν η Σάρα Μισέλ Γκέλαρ (δεξιά).
0


Η ΑΝΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΝΤΟΝ,
του χαρακτήρα που υποδυόταν η Μισέλ Τράχτενμπεργκ στο Buffy the Vampire Slayer («Μπάφι, η βαμπιροφόνισσα στα ελληνικά) είναι μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στην ιστορία της τηλεοπτικής μυθοπλασίας, ειδικά για τους μυριάδες οπαδούς της σειράς. Οι μεταγενέστερες αποκαλύψεις για το ανεξέλεγκτο εγώ του δημιουργού της, Τζος Γουίντον, έχουν αφαιρέσει λίγη από τη λάμψη της Buffy. Ωστόσο, στο αποκορύφωμα της δημοτικότητας του γύρω στην αλλαγή της χιλιετίας, δεν είχε αντίπαλο όσον αφορά την ικανότητά του να συνδυάζει τη γοργή αφήγηση με το συναισθηματικό βάθος, και κανένας χαρακτήρας της σειράς δεν ήταν τόσο σπαρακτικός όσο η Ντόν, ένα μυστικιστικό πνεύμα καταδικασμένο να μην γίνει ποτέ αυτό που επιθυμούσε περισσότερο: άνθρωπος.

Η Dawn ήταν ο χαρακτήρας για τον οποίο θα μείνει αξέχαστη η Τράχτενμπεργκ: εκείνη η μυστηριώδης έφηβη με την αλλόκοτη προέλευση ήταν η τέλεια βιτρίνα για τις υποκριτικές της ικανότητες που συχνά ξεπερνούσαν εκείνες των πιο έμπειρων συναδέλφων της.

Η Τράχτενμπεργκ, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 39 ετών μόλις, έγινε η καρδιά της σειράς από τη στιγμή που η Dawn –η μικρότερη αδελφή της βαμπιροφόνισσας Μπάφι, την οποία υποδυόταν η Σάρα Μισέλ Γκέλαρ– εμφανίστηκε στο πρώτο επεισόδιο του πέμπτου κύκλου τον Σεπτέμβριο του 2000. Σε μια σειρά με κεντρικούς χαρακτήρες μαθητές λυκείου που προετοιμάζονται για τις δοκιμασίες της ζωής πολεμώντας βρικόλακες, ήταν η μόνη πραγματική έφηβη στο καστ. Η συμπαθητική, κοριτσίστικη παρουσία της στην οθόνη απογείωσε τη σειρά – ακόμη και όταν η τραγική ιστορία της Ντον προκαλούσε τυφώνες παθών.

Μισέλ Τράχτενμπεργκ: Η τραγωδία της χαμένης ψυχής του Βuffy the Vampire Slayer Facebook Twitter
Η Μισέλ Τράχτενμπεργκ με την Μπλέικ Λάιβλι στο Gossip Girl

Η Μισέλ Τράχτενμπεργκ θα ακολουθούσε μια επιτυχημένη καριέρα στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, με τις ερμηνείες της στο EuroTrip και στο Gossip Girl να επιβεβαιώνουν το χάρισμά της τόσο στην κωμωδία όσο και στο δράμα. Ωστόσο, η Dawn ήταν ο χαρακτήρας για τον οποίο θα μείνει αξέχαστη: εκείνη η μυστηριώδης έφηβη με την αλλόκοτη προέλευση ήταν η τέλεια βιτρίνα για τις υποκριτικές της ικανότητες που συχνά ξεπερνούσαν εκείνες των πιο έμπειρων συναδέλφων της. Η Τράχτενμπεργκ και η Σάρα Μάικλ Γκέλαρ ήταν φίλες από πριν, έχοντας εμφανιστεί μαζί στη σαπουνόπερα All My Children, ενώ η πρώτη ήταν, σύμφωνα με τη μαρτυρία της δεύτερης, μια ζωντανή εγκυκλοπαίδεια σε ότι είχε να κάνει με την βαμπιρική μυθολογία πριν ακόμα συμμετάσχει στο Buffy. Και όταν αυτό συνέβη, η Τράχτενμπεργκ ήταν συχνά η καλύτερη ηθοποιός της σειράς και η Dawn ο πιο αξιομνημόνευτος χαρακτήρας της: μια χαμένη ψυχή που τελικά βρήκε τον εαυτό της.

Η Dawn ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μια μικρή, ενοχλητική αδελφή. Όπως μαθαίνει η Buffy όταν ένα ξόρκι της αποκαλύπτει όλες τις μαγικές δυνάμεις που λειτουργούν στον περίγυρό της, η Dawn είναι στην πραγματικότητα μια μαγική συσκευή – ένα «κλειδί» που μπορεί να ξεκλειδώσει τις πόρτες μεταξύ των κόσμων και που μπορεί να αποτρέψει την Αποκάλυψη. Φανταστείτε να ξυπνούσε ο Ιντιάνα Τζόουνς και να ανακάλυπτε ότι είχε έναν μικρότερο αδελφό, ο οποίος όμως ήταν στην πραγματικότητα η ίδια η Χαμένη Κιβωτός σε ανθρώπινη μορφή. Ουσιαστικά όμως, η Dawn είναι ένα έφηβο κορίτσι που ανακαλύπτει ότι η ζωή της είναι ένα ψέμα και είχαν γίνει συγκρίσεις όταν παιζόταν η σειρά μεταξύ της δυσχερούς θέσης της Dawn και των παιδιών που μαθαίνουν ξαφνικά ότι είναι υιοθετημένα, πριν αποκτήσουν τα συναισθηματικά εργαλεία για να επεξεργαστούν αυτή την αποκάλυψη.

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ