Μισέλ Τράχτενμπεργκ: Η τραγωδία της χαμένης ψυχής του Βuffy the Vampire Slayer

Μισέλ Τράχτενμπεργκ: Η τραγωδία της χαμένης ψυχής του Βuffy the Vampire Slayer Facebook Twitter
Η Μισέλ Τράχτενμπεργκ (αριστερά) στον αξέχαστο ρόλο της Dawn, της μικρότερης αδελφής της βαμπιροφόνισσας Μπάφι, την οποία υποδυόταν η Σάρα Μισέλ Γκέλαρ (δεξιά).
0


Η ΑΝΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΝΤΟΝ,
του χαρακτήρα που υποδυόταν η Μισέλ Τράχτενμπεργκ στο Buffy the Vampire Slayer («Μπάφι, η βαμπιροφόνισσα στα ελληνικά) είναι μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στην ιστορία της τηλεοπτικής μυθοπλασίας, ειδικά για τους μυριάδες οπαδούς της σειράς. Οι μεταγενέστερες αποκαλύψεις για το ανεξέλεγκτο εγώ του δημιουργού της, Τζος Γουίντον, έχουν αφαιρέσει λίγη από τη λάμψη της Buffy. Ωστόσο, στο αποκορύφωμα της δημοτικότητας του γύρω στην αλλαγή της χιλιετίας, δεν είχε αντίπαλο όσον αφορά την ικανότητά του να συνδυάζει τη γοργή αφήγηση με το συναισθηματικό βάθος, και κανένας χαρακτήρας της σειράς δεν ήταν τόσο σπαρακτικός όσο η Ντόν, ένα μυστικιστικό πνεύμα καταδικασμένο να μην γίνει ποτέ αυτό που επιθυμούσε περισσότερο: άνθρωπος.

Η Dawn ήταν ο χαρακτήρας για τον οποίο θα μείνει αξέχαστη η Τράχτενμπεργκ: εκείνη η μυστηριώδης έφηβη με την αλλόκοτη προέλευση ήταν η τέλεια βιτρίνα για τις υποκριτικές της ικανότητες που συχνά ξεπερνούσαν εκείνες των πιο έμπειρων συναδέλφων της.

Η Τράχτενμπεργκ, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 39 ετών μόλις, έγινε η καρδιά της σειράς από τη στιγμή που η Dawn –η μικρότερη αδελφή της βαμπιροφόνισσας Μπάφι, την οποία υποδυόταν η Σάρα Μισέλ Γκέλαρ– εμφανίστηκε στο πρώτο επεισόδιο του πέμπτου κύκλου τον Σεπτέμβριο του 2000. Σε μια σειρά με κεντρικούς χαρακτήρες μαθητές λυκείου που προετοιμάζονται για τις δοκιμασίες της ζωής πολεμώντας βρικόλακες, ήταν η μόνη πραγματική έφηβη στο καστ. Η συμπαθητική, κοριτσίστικη παρουσία της στην οθόνη απογείωσε τη σειρά – ακόμη και όταν η τραγική ιστορία της Ντον προκαλούσε τυφώνες παθών.

Μισέλ Τράχτενμπεργκ: Η τραγωδία της χαμένης ψυχής του Βuffy the Vampire Slayer Facebook Twitter
Η Μισέλ Τράχτενμπεργκ με την Μπλέικ Λάιβλι στο Gossip Girl

Η Μισέλ Τράχτενμπεργκ θα ακολουθούσε μια επιτυχημένη καριέρα στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, με τις ερμηνείες της στο EuroTrip και στο Gossip Girl να επιβεβαιώνουν το χάρισμά της τόσο στην κωμωδία όσο και στο δράμα. Ωστόσο, η Dawn ήταν ο χαρακτήρας για τον οποίο θα μείνει αξέχαστη: εκείνη η μυστηριώδης έφηβη με την αλλόκοτη προέλευση ήταν η τέλεια βιτρίνα για τις υποκριτικές της ικανότητες που συχνά ξεπερνούσαν εκείνες των πιο έμπειρων συναδέλφων της. Η Τράχτενμπεργκ και η Σάρα Μάικλ Γκέλαρ ήταν φίλες από πριν, έχοντας εμφανιστεί μαζί στη σαπουνόπερα All My Children, ενώ η πρώτη ήταν, σύμφωνα με τη μαρτυρία της δεύτερης, μια ζωντανή εγκυκλοπαίδεια σε ότι είχε να κάνει με την βαμπιρική μυθολογία πριν ακόμα συμμετάσχει στο Buffy. Και όταν αυτό συνέβη, η Τράχτενμπεργκ ήταν συχνά η καλύτερη ηθοποιός της σειράς και η Dawn ο πιο αξιομνημόνευτος χαρακτήρας της: μια χαμένη ψυχή που τελικά βρήκε τον εαυτό της.

Η Dawn ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μια μικρή, ενοχλητική αδελφή. Όπως μαθαίνει η Buffy όταν ένα ξόρκι της αποκαλύπτει όλες τις μαγικές δυνάμεις που λειτουργούν στον περίγυρό της, η Dawn είναι στην πραγματικότητα μια μαγική συσκευή – ένα «κλειδί» που μπορεί να ξεκλειδώσει τις πόρτες μεταξύ των κόσμων και που μπορεί να αποτρέψει την Αποκάλυψη. Φανταστείτε να ξυπνούσε ο Ιντιάνα Τζόουνς και να ανακάλυπτε ότι είχε έναν μικρότερο αδελφό, ο οποίος όμως ήταν στην πραγματικότητα η ίδια η Χαμένη Κιβωτός σε ανθρώπινη μορφή. Ουσιαστικά όμως, η Dawn είναι ένα έφηβο κορίτσι που ανακαλύπτει ότι η ζωή της είναι ένα ψέμα και είχαν γίνει συγκρίσεις όταν παιζόταν η σειρά μεταξύ της δυσχερούς θέσης της Dawn και των παιδιών που μαθαίνουν ξαφνικά ότι είναι υιοθετημένα, πριν αποκτήσουν τα συναισθηματικά εργαλεία για να επεξεργαστούν αυτή την αποκάλυψη.

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ