«Μην κοιτάτε πάνω»: Παρέλαση αστέρων στην πιο αστεία ταινία της χρονιάς

ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ **** Don’t look up Facebook Twitter
Τζόνα Χιλ, Λεονάρντο ντι Κάπριο, Μέριλ Στριπ και Τζένιφερ Λόρενς πρωταγωνιστούν στο «Don't look up».
0

Όταν ο οραματιστής/επιχειρηματίας/τρίτος πλουσιότερος γήινος, δηλαδή ο πονηρός Μαρκ Ράιλανς, προειδοποιεί την καλή του φίλη, χορηγό, συνεργάτιδα και Πρόεδρο των ΗΠΑ (η Μέριλ Στριπ ως Ρεπουμπλικανή Χίλαρι, πολιτικά αφασική και ύπουλα επικίνδυνη) πως θα πεθάνει από Μπρόντερακ, κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τι εννοεί και τι ακριβώς θα συμβεί αν τελικά ένας κομήτης στο μέγεθος του Έβερεστ, από εκείνους που αφανίζουν συλλήβδην καθετί έμβιο και τον οποίο εντόπισαν τυχαία δυο χαμηλόβαθμοι αστρονόμοι, συγκρουστεί με τον πλανήτη μας.

Σ’ αυτόν τον αστείο και πικρόχολο Αρμαγεδδώνα ο Άνταμ Μακέι σατιρίζει με φούρια και οίστρο την κουλτούρα των παραδοσιακών και social media που αρνούνται να πάρουν οτιδήποτε στα σοβαρά και κινούνται με γνώμονα την ιλαρότητα, ανεξαρτήτως συνθηκών και θέματος.

Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο οποίος παίδευε επί τέσσερις μήνες το σενάριο μέχρι να πει το ναι, μετατρέπει πανέξυπνα την αποστολή που έχει επωμιστεί σε ρόλο, παίζοντας τον ντροπαλό, νευρικό, αγχωτικό Ράνταλ Μίντι από το Μίσιγκαν. Υφίσταται τα πάνδεινα για να ενημερώσει για το επείγον της κατάστασης και η μεγάλη του στιγμή έρχεται όταν το χάνει και ξεσπάει σαν τον Πίτερ Φιντς στο Δίκτυο.

Ο Μακέι δεν διστάζει να προσθέσει τρέλα και ακρότητες στο μείγμα. Φαίνεται πιο απενεχοποιημένος σε σχέση με το «Μεγάλο Σορτάρισμα» και το «Vice», πιο εξοικειωμένος με τον παραλογισμό που προκύπτει από ένα θέμα πιο επιτακτικό.

Αντίθετα, η Ντιμπιάσκι της Τζένιφερ Λόρενς είναι παρμένη από την ανακάλυψη της μετωπικής τροχιάς κι έπειτα, και δεν ξεπερνά ποτέ το ότι στην πρώτη της επίσκεψη στον Λευκό Οίκο ένας τριάστερος στρατηγός τής χρέωσε ένα σνακ, από αυτά που διατίθενται δωρεάν!

ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ **** Don’t look up Facebook Twitter
Σ’ αυτόν τον αστείο και πικρόχολο Αρμαγεδδώνα ο Άνταμ Μακέι σατιρίζει με φούρια και οίστρο την κουλτούρα των παραδοσιακών και social media που αρνούνται να πάρουν οτιδήποτε στα σοβαρά.

Ο Μακέι δεν διστάζει να προσθέσει τρέλα και ακρότητες στο μείγμα. Φαίνεται πιο απενεχοποιημένος σε σχέση με το «Μεγάλο Σορτάρισμα» και το «Vice», πιο εξοικειωμένος με τον παραλογισμό που προκύπτει από ένα θέμα πιο επιτακτικό.

Όλοι οι περιφερειακοί χαρακτήρες, από τον γιο της Προέδρου και αρχιπροσωπάρχη της (Τζόνα Χιλ, κυριλέ και μαστουρωμένος), τη μηδενίστρια/παρουσιάστρια που έχει ξεχάσει τις σπουδές και την προσωπικότητά της (Κέιτ Μπλάνσετ) ως τον αδέσποτο εκχριστιανισμένο του Τιμοτέ Σαλαμέ και την ερωτοχτυπημένη, εγωκεντρική τραγουδίστρια της μόδας (Αριάνα Γκράντε), που νοιάζεται μόνο για τους μανάτους και το μακιγιάζ της, ένας γαλαξίας αστέρων που αιωρείται σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κουκούλι που έχουν χτίσει, λειτουργούν ως οργανικά αξεσουάρ που θα αποκαλυφθούν, όπως έστρωσαν, τη μεγάλη μέρα της κρίσης.

Διασταυρώνοντας το «ΣΟΣ Πεντάγωνο καλεί Μόσχα» με τη «Μελαγχολία», ο Μακέι γνωρίζει πως έχει στα χέρια του μια πλοκή που μοιάζει με συνταγή φτιαγμένη με ετερόκλητα υλικά, τα οποία αν παραβράσουν χυλώνουν στην ανία, και μπορεί να εξαντληθεί πολύ γρήγορα, γι’ αυτό και ασχολείται με τις επιπτώσεις τους.

«Κοιτάτε Πάνω» λέει η εκστρατεία των λογικών, όσων προτρέπουν τον κόσμο να κοιτάξει στα μάτια αυτό που έρχεται, αφού έχει σταματήσει εδώ και καιρό να «θρώσκει άνω» και βουτάει στα κινητά, όταν δεν βλέπει τηλεόραση.

«Μην Κοιτάτε Πάνω» βαφτίζεται η κυβερνητική καμπάνια. Αυτή ακριβώς η (εκατέρωθεν) απόσπαση προσοχής είναι το θέμα της πιο αστείας ταινίας της χρονιάς. 

Η ταινία κάνει πρεμιέρα στους ελληνικούς κινηματογράφους στις 9/12 και στο Netflix στις 24/12.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«The Power of the Dog»: Μεγάλος καμβάς, μεγάλο σινεμά

Δημήτρης Πολιτάκης / «The Power of the Dog»: Μεγάλος καμβάς, μεγάλο σινεμά

Είτε στη μεγάλη οθόνη είτε στην πλατφόρμα του Netflix δει κανείς τη νέα ταινία της Τζέιν Κάμπιον «Η εξουσία του σκύλου», θα νιώσει ότι βρίσκεται επιτέλους ενώπιον κινηματογράφου μεγάλης κλίμακας που τόσο πολύ λείπει, ανεξαρτήτως του πού μπορεί να προβάλλεται.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Passing: Ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα σε λευκό και μαύρο

Daily / «Passing»: Ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα σε λευκό και μαύρο

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Ρεμπέκα Χολ, που προβάλλεται στο Netflix, είναι ένα εξαιρετικά καλοφτιαγμένο κοινωνικό και ρομαντικό δράμα εποχής με διαχρονικές προεκτάσεις, μια ιστορία που έχει να κάνει με προσμονές, προκαταλήψεις και προσχήματα και ξετυλίγεται σαν γλυκόπικρο όνειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM