«Μην κοιτάτε πάνω»: Παρέλαση αστέρων στην πιο αστεία ταινία της χρονιάς

ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ **** Don’t look up Facebook Twitter
Τζόνα Χιλ, Λεονάρντο ντι Κάπριο, Μέριλ Στριπ και Τζένιφερ Λόρενς πρωταγωνιστούν στο «Don't look up».
0

Όταν ο οραματιστής/επιχειρηματίας/τρίτος πλουσιότερος γήινος, δηλαδή ο πονηρός Μαρκ Ράιλανς, προειδοποιεί την καλή του φίλη, χορηγό, συνεργάτιδα και Πρόεδρο των ΗΠΑ (η Μέριλ Στριπ ως Ρεπουμπλικανή Χίλαρι, πολιτικά αφασική και ύπουλα επικίνδυνη) πως θα πεθάνει από Μπρόντερακ, κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τι εννοεί και τι ακριβώς θα συμβεί αν τελικά ένας κομήτης στο μέγεθος του Έβερεστ, από εκείνους που αφανίζουν συλλήβδην καθετί έμβιο και τον οποίο εντόπισαν τυχαία δυο χαμηλόβαθμοι αστρονόμοι, συγκρουστεί με τον πλανήτη μας.

Σ’ αυτόν τον αστείο και πικρόχολο Αρμαγεδδώνα ο Άνταμ Μακέι σατιρίζει με φούρια και οίστρο την κουλτούρα των παραδοσιακών και social media που αρνούνται να πάρουν οτιδήποτε στα σοβαρά και κινούνται με γνώμονα την ιλαρότητα, ανεξαρτήτως συνθηκών και θέματος.

Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο οποίος παίδευε επί τέσσερις μήνες το σενάριο μέχρι να πει το ναι, μετατρέπει πανέξυπνα την αποστολή που έχει επωμιστεί σε ρόλο, παίζοντας τον ντροπαλό, νευρικό, αγχωτικό Ράνταλ Μίντι από το Μίσιγκαν. Υφίσταται τα πάνδεινα για να ενημερώσει για το επείγον της κατάστασης και η μεγάλη του στιγμή έρχεται όταν το χάνει και ξεσπάει σαν τον Πίτερ Φιντς στο Δίκτυο.

Ο Μακέι δεν διστάζει να προσθέσει τρέλα και ακρότητες στο μείγμα. Φαίνεται πιο απενεχοποιημένος σε σχέση με το «Μεγάλο Σορτάρισμα» και το «Vice», πιο εξοικειωμένος με τον παραλογισμό που προκύπτει από ένα θέμα πιο επιτακτικό.

Αντίθετα, η Ντιμπιάσκι της Τζένιφερ Λόρενς είναι παρμένη από την ανακάλυψη της μετωπικής τροχιάς κι έπειτα, και δεν ξεπερνά ποτέ το ότι στην πρώτη της επίσκεψη στον Λευκό Οίκο ένας τριάστερος στρατηγός τής χρέωσε ένα σνακ, από αυτά που διατίθενται δωρεάν!

ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ **** Don’t look up Facebook Twitter
Σ’ αυτόν τον αστείο και πικρόχολο Αρμαγεδδώνα ο Άνταμ Μακέι σατιρίζει με φούρια και οίστρο την κουλτούρα των παραδοσιακών και social media που αρνούνται να πάρουν οτιδήποτε στα σοβαρά.

Ο Μακέι δεν διστάζει να προσθέσει τρέλα και ακρότητες στο μείγμα. Φαίνεται πιο απενεχοποιημένος σε σχέση με το «Μεγάλο Σορτάρισμα» και το «Vice», πιο εξοικειωμένος με τον παραλογισμό που προκύπτει από ένα θέμα πιο επιτακτικό.

Όλοι οι περιφερειακοί χαρακτήρες, από τον γιο της Προέδρου και αρχιπροσωπάρχη της (Τζόνα Χιλ, κυριλέ και μαστουρωμένος), τη μηδενίστρια/παρουσιάστρια που έχει ξεχάσει τις σπουδές και την προσωπικότητά της (Κέιτ Μπλάνσετ) ως τον αδέσποτο εκχριστιανισμένο του Τιμοτέ Σαλαμέ και την ερωτοχτυπημένη, εγωκεντρική τραγουδίστρια της μόδας (Αριάνα Γκράντε), που νοιάζεται μόνο για τους μανάτους και το μακιγιάζ της, ένας γαλαξίας αστέρων που αιωρείται σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κουκούλι που έχουν χτίσει, λειτουργούν ως οργανικά αξεσουάρ που θα αποκαλυφθούν, όπως έστρωσαν, τη μεγάλη μέρα της κρίσης.

Διασταυρώνοντας το «ΣΟΣ Πεντάγωνο καλεί Μόσχα» με τη «Μελαγχολία», ο Μακέι γνωρίζει πως έχει στα χέρια του μια πλοκή που μοιάζει με συνταγή φτιαγμένη με ετερόκλητα υλικά, τα οποία αν παραβράσουν χυλώνουν στην ανία, και μπορεί να εξαντληθεί πολύ γρήγορα, γι’ αυτό και ασχολείται με τις επιπτώσεις τους.

«Κοιτάτε Πάνω» λέει η εκστρατεία των λογικών, όσων προτρέπουν τον κόσμο να κοιτάξει στα μάτια αυτό που έρχεται, αφού έχει σταματήσει εδώ και καιρό να «θρώσκει άνω» και βουτάει στα κινητά, όταν δεν βλέπει τηλεόραση.

«Μην Κοιτάτε Πάνω» βαφτίζεται η κυβερνητική καμπάνια. Αυτή ακριβώς η (εκατέρωθεν) απόσπαση προσοχής είναι το θέμα της πιο αστείας ταινίας της χρονιάς. 

Η ταινία κάνει πρεμιέρα στους ελληνικούς κινηματογράφους στις 9/12 και στο Netflix στις 24/12.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«The Power of the Dog»: Μεγάλος καμβάς, μεγάλο σινεμά

Δημήτρης Πολιτάκης / «The Power of the Dog»: Μεγάλος καμβάς, μεγάλο σινεμά

Είτε στη μεγάλη οθόνη είτε στην πλατφόρμα του Netflix δει κανείς τη νέα ταινία της Τζέιν Κάμπιον «Η εξουσία του σκύλου», θα νιώσει ότι βρίσκεται επιτέλους ενώπιον κινηματογράφου μεγάλης κλίμακας που τόσο πολύ λείπει, ανεξαρτήτως του πού μπορεί να προβάλλεται.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Passing: Ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα σε λευκό και μαύρο

Daily / «Passing»: Ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα σε λευκό και μαύρο

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Ρεμπέκα Χολ, που προβάλλεται στο Netflix, είναι ένα εξαιρετικά καλοφτιαγμένο κοινωνικό και ρομαντικό δράμα εποχής με διαχρονικές προεκτάσεις, μια ιστορία που έχει να κάνει με προσμονές, προκαταλήψεις και προσχήματα και ξετυλίγεται σαν γλυκόπικρο όνειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο John Wick και η απτόητη άνοδος του "ηλικιωμένου" σταρ ταινιών δράσης

Οθόνες / Ο John Wick και η απτόητη άνοδος του "ηλικιωμένου" σταρ ταινιών δράσης

Δεκαπέντε χρόνια αφότου ο 55χρονος τότε Λίαμ Νίσον έδειξε τις ικανότητές του στην ταινία "Taken", η τάση να πρωταγωνιστούν μεσήλικες ή και ηλικιωμένοι ηθοποιοί σε ταινίες δράσης – αυτό που κάποιοι ονομάζουν "geriaction" – έχει ενισχυθεί.
THE LIFO TEAM
ΚΥΡΙΑΚΗ Ένα τριήμερο κινηματογραφικό φεστιβάλ σε επιμέλεια Σύλλα Τζουμέρκα έρχεται στην Ελευσίνα

Οθόνες / Ένα τριήμερο κινηματογραφικό φεστιβάλ σε επιμέλεια Σύλλα Τζουμέρκα έρχεται στην Ελευσίνα

Ένας κινηματογραφικός μαραθώνιος που θα συνοδεύεται από ομιλίες, διαδραστικές περφόρμανς, μουσική και χορό, στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2023.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κάνοντας σινεμά στα χρόνια της Δικτατορίας

Τέχνες και Αντίσταση σε σκοτεινούς καιρούς / Κάνοντας σινεμά στα χρόνια της Δικτατορίας

Μέσα από συνεντεύξεις με τον Παντελή Βούλγαρη και τον Νίκο Καβουκίδη, μνήμες από τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο, ηχητικά ντοκουμέντα και σκηνές ταινιών, η Κωνσταντίνα Βούλγαρη μας μεταφέρει στα χρόνια της Δικτατορίας και στην κοινότητα των νέων, τότε, κινηματογραφιστών.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης

Οι Αθηναίοι / Παναγιώτης Τιμογιαννάκης: «Τους σταρ τους έβλεπα με συμπάθεια, δεν πήγαινα να τους ξεσκεπάσω»

Ο αγαπητός κριτικός κινηματογράφου που έχει συνδέσει το όνομά του με την κάλυψη των Όσκαρ στην Ελλάδα θυμάται στιγμές από τη μακρά πορεία του στη δημοσιογραφία.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπον»: Θα αποτελέσει την έκπληξη στα φετινά Όσκαρ;

The Review / «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπον»: Θα κάνει την έκπληξη στα φετινά Όσκαρ;

Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον διευθυντή σύνταξης της LiFO, Αλέξανδρο Διακοσάββα, για την κινηματογραφική μεταφορά του θρυλικού μυθιστορήματος του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπον» από το Netflix.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ