«Tick, Tick… Boom!»: Άντριου Γκάρφιλντ για Όσκαρ

Άντριου Γκάρφιλντ Facebook Twitter
O Άντριου Γκάρφιλντ (σίγουρος διεκδικητής του Όσκαρ ενός πρώτου ρόλου με ενσυναίσθηση και απαιτήσεις) δίνει την ερμηνεία της καριέρας του.
0

Αν το Chorus Line των Μάικλ Μπένετ και Μάρβιν Χάμλις παραμένει το καλύτερο μιούζικαλ του Mπρόντγουεϊ για το Mπρόντγουεϊ, το θέμα του, μια ψυχο-μουσικοχορευτική προσέγγιση στα ζόρια και τις αγωνίες των χορευτών και των χορευτριών που ζουν και πεθαίνουν για την τελειότητα της παραμικρής κίνησης και στο ατελείωτο δράμα πίσω από το ψυχαγωγικό θέαμα, περιορίζεται στη σκηνή, γενναιόδωρα μεν, αν και με έντονη αυτοαναφορικότητα, αποκλείοντας τους αμύητους.

Αντίθετα, το Rent, που ανέβηκε στις off και κεντρικές σκηνές της Νέας Υόρκης είκοσι χρόνια αργότερα, το 1996, προέρχεται από την πόλη και τη ζωή που πάλλεται, συνδέεται με την εποχή, τον παλμό και τον ρυθμό της, αντανακλά τη γενιά του MTV, τα κοινωνικά προβλήματα, τις φιλοδοξίες ευρύτερου φάσματος καλλιτεχνών και τις εκλεκτικές επιρροές (σίγουρα πιο ροκ και urban) που έφερε με τη μουσική του ο δημιουργός του Τζόναθαν Λάρσον.

Το κοινό τους σημείο είναι οτι αμφότερες οι κινηματογραφικές μεταφορές τους ήταν χάλια: το Chorus Line του Ντέιβιντ Ατέμπορο ήταν μηχανικό και άψυχο και το χαοτικό Rent του Κρις Κολόμπους υποκαθιστούσε με ένα νευρικό μοντάζ την παντελή απουσία ατμόσφαιρας και ψυχής.

O Λιν Μανουέλ Μιράντα, απελευθερωμένος από τη σύμβαση της πιστής διασκευής ενός εμβληματικού και προκαθορισμένου θεατρικού, δημιουργεί κι αυτός με τη σειρά του ένα πρωτότυπο έργο, αναλύοντας με προσοχή και φαντασία το πνεύμα και τη μουσική του πρόωρα χαμένου, αλλά ενθουσιώδους σε ό,τι πρόλαβε να αφήσει ως παρακαταθήκη Λάρσον.

Το Tick, Tick… Boom! σκηνοθετήθηκε από έναν αυθεντικό θεατράνθρωπο του εικοστού πρώτου αιώνα, τον Λιν Μανουέλ Μιράντα, που έφερε τα πάνω κάτω, μουσικά και αφηγηματικά, στο αμερικανικό αλλά και παγκόσμιο μιούζικαλ με το δοξασμένο Hamilton, αφού πρώτα είχε κερδίσει πολλά Tony με το In the heights, που φέτος γυρίστηκε και σε ταινία – και δεν είναι καθόλου κακό.

Ο Μιράντα βρήκε τον τρόπο να εντάξει τη μουσική του Λάρσον σε ένα σενάριο που καλύπτει πλήρως την καλλιτεχνική του διαδρομή και να την κάνει ελκυστική σε θεατές που γνωρίζουν τη δουλειά του, σ’ αυτούς που γενικά αγαπούν το θέατρο αλλά και σε όσους δεν έχουν ιδέα για όλα αυτά και θέλουν να παρακολουθήσουν μια μη ακαδημαϊκή βιογραφία με αψάδα και ενδιαφέρον.

Ξεκινά με το κομμάτι του τίτλου, μια μελοποίηση της ανησυχίας του Λάρσον για τον χρόνο που περνά σαν βόμβα έτοιμη να σκάσει στον εφιάλτη της αφάνειας – η μαρτυρία των βιαστικών τριαντάρηδων στις αρχές των '90s που ξορκίζουν το υπαρξιακό άγχος της καταξίωσης με την ελπίδα μιας ευκαιρίας για αναγνώριση του ταλέντου και του έργου τους.

Στη συνέχεια απεικονίζει την κοινότητα των φίλων και συναγωνιστών, το πραγματικό σκηνικό της πολυπρόσωπης Bohemia των ανθρώπων που συντρόφευσαν τον Λάρσον και τον ενέπνευσαν να «πατήσει» στο La Vie Bohème και να παραδώσει το Rent, την εξαργύρωση των βιωμάτων και της ευαισθησίας του, χωρίς ποτέ να γευτεί το χειροκρότημα της επιδοκιμασίας.

Τι τραγική ειρωνεία: ο Λάρσον πέθανε ξαφνικά στα τριάντα έξι του από ανεύρυσμα αορτής, μια ημέρα πριν από την επίσημη πρεμιέρα ενός έργου που αποθεώθηκε επί δώδεκα χρόνια και του χάρισε μετά θάνατον τρία Tόνι και ένα Πούλιτζερ για δράμα.

tick tick boom Facebook Twitter
Ο Μιράντα δεν ασχολείται με το Rent καθαυτό, αλλά με τα σημεία-κλειδιά που το έφεραν στον κόσμο.

Ο Μιράντα δεν ασχολείται με το Rent καθαυτό αλλά με τα σημεία-κλειδιά που το έφεραν στον κόσμο. Με επίκεντρο έναν επί σκηνής αναδρομικό μονόλογο του Λάρσον, ξεδιπλώνει την πρώτη του δουλειά, το Superbia, που μόχθησε να παρουσιάσει, και όταν το κατάφερε απέσπασε εγκώμια και βρήκε κλειστές πόρτες. Ήταν πολύ αντιεμπορικό για το Μπρόντγουεϊ και πολύ ακριβό για τις εναλλακτικές σκηνές.

Στο παρατεταμένο κυνήγι της οντισιόν που τον παραλύει και δεν τον αφήνει να χαρεί την πολύτιμη στιγμή, ο Λάρσον παίρνει το σκληρό μάθημα της επιμονής στο όραμα του ακόμη καλύτερου έργου, που δεν είναι άλλο από το επόμενο – κάτι που αποδείχθηκε, πικρά, σωστό.

Αυτή είναι και η καλύτερη σεκάνς του Tick, Tick… Boom!, η ακρόαση και η συνειδητοποίηση, με τις θερμές συνομιλίες του με την ατζέντισσα και τον πρώην συγκάτοικο και καλύτερό του φίλο, πως η αντίστροφη μέτρηση βαραίνει πιο επιτακτικά και τους κοντινούς του ανθρώπους, και το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να γράψει γι’ αυτούς και για όσα τον έχουν συγκινήσει στη ζωή του.

Στο μεταξύ, ο Λιν Μανουέλ Μιράντα, απελευθερωμένος από τη σύμβαση της πιστής διασκευής ενός εμβληματικού και προκαθορισμένου θεατρικού, δημιουργεί κι αυτός με τη σειρά του ένα πρωτότυπο έργο, αναλύοντας με προσοχή και φαντασία το πνεύμα και τη μουσική του πρόωρα χαμένου, αλλά ενθουσιώδους σε ό,τι πρόλαβε να αφήσει ως παρακαταθήκη Λάρσον. Είναι σαν να έχει αποδομήσει τα υλικά του Rent, χωρίς να το τεμαχίζει εμφανώς.

Η ενδεικτική σκηνή στην πισίνα προδίδει κινηματογραφικότητα και γνώση της λειτουργίας του δραματικού μουσικού μοντάζ στο σινεμά, ενώ το νευρώδες Sunday, που όταν πρωτογράφτηκε ήταν ήδη ένας φόρος τιμής από τον μαθητή στον μέντορα και εμψυχωτή Στίβεν Σοντχάιμ, είναι με τη σειρά του ένα εντυπωσιακό homage στις δύο όψεις του θέατρου, στο μεροκάματο των επίδοξων ηθοποιών, που δημιουργούν σε ένα diner εν ώρα αιχμής, και στους διάσημους πελάτες, με την αφρόκρεμα των βετεράνων θρύλων να παρελαύνουν σε απανωτά cameos – διακρίνονται η Μπίμπι Νιούγουιρθ, η Τσίτα Ριβέρα, ο Τζόελ Γκρέι, η Μπερναντέτ Πίτερς και ο σπουδαίος Αντρέ ντε Σιλντς.

Με τους ήχους του ιδιώματος του Broadway musical και της ροκ να ξεπηδούν από το πιεσμένο μυαλό του ήρωα, ο Άντριου Γκάρφιλντ (σίγουρος διεκδικητής του Όσκαρ ενός πρώτου ρόλου με ενσυναίσθηση και απαιτήσεις) δίνει την ερμηνεία της καριέρας του, ειδικά στο δεύτερο μέρος της ταινίας, όταν, ευάλωτος και πλημμυρισμένος από ευγνωμοσύνη, αποδέχεται το νόημα της αποτυχίας και υποδέχεται γενναιόδωρα τις ιστορίες των άλλων, για να τις πλέξει με τη δική του.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Πίτερ Ντίνκλατζ γίνεται «Σιρανό» για τον σκηνοθέτη της «Εξιλέωσης» - Δείτε το trailer

Πολιτισμός / Ο Πίτερ Ντίνκλατζ γίνεται «Σιρανό» στη νέα ταινία του Τζο Ράιτ - Δείτε το τρέιλερ

Η νέα κινηματογραφική μεταφορά της μιούζικαλ εκδοχής της ιστορίας του Σιρανό Ντε Μπερζεράκ, που ανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ το 2018, έρχεται από τον σκηνοθέτη της «Εξιλέωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ