ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσας της Κοκαΐνης»

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Η Σοφία Βεργκάρα ως Γκριζέλντα Μπλάνκο. Φωτ.: Netflix
0

ΠΑΡΑ ΤΟ ΣΦΑΓΕΙΟ δεκαετιών που έχει συνδεθεί με το όνομά της, η αιματοβαμμένη ιστορία της Κολομβιανής Γκριζέλντα Μπλάνκο –που έγινε γνωστή και ως «Μαύρη Χήρα», «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» και «La Madrina», δηλαδή «Η Νονά»– ακούστηκε διεθνώς μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ Cocaine Cowboys, που κυκλοφόρησε μερικά χρόνια πριν από τη δολοφονία της το 2012.

Το 2018 η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς την υποδύθηκε στην ταινία Cocaine Godmother ενώ στα σκαριά βρίσκεται και μια νέα βιογραφική ταινία για τη δράση της με πρωταγωνίστρια την Τζένιφερ Λόπεζ. Η πιο φιλόδοξη παραγωγή όμως με βάση τη ζωή της είναι η σειρά έξι επεισοδίων που κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου στο Netflix με τίτλο Griselda και πρωταγωνίστρια τη Σοφία Βεργκάρα.

Η σειρά που αποτελεί προϊόν των δημιουργών του Narcos επιχειρεί να παρουσιάσει μια πιο συμπαθητική εικόνα της «Νονάς», παρότι πολλοί από αυτούς που τη γνώρισαν δυσκολεύονται να αποδεχτούν μια τέτοια συμπονετική ματιά. Ο Στίβεν Σλέσινγκερ, ο Αμερικανός εισαγγελέας που είχε ασκήσει τη δίωξη εναντίον της, δήλωσε στην εφημερίδα Miami Herald ότι η Μπλάνκο ήταν μια «απολύτως κοινωνιοπαθής» προσωπικότητα.

Η Γκριζέλντα Μπλάνκο γεννήθηκε το 1943 και μεγάλωσε σε μια φτωχογειτονιά στην ορεινή παραγκούπολη του Μεντεγίν της Κολομβίας. Σε ηλικία 14 ετών στράφηκε στην πορνεία και αργότερα παντρεύτηκε έναν χαμηλόβαθμο γκάνγκστερ ονόματι Ντάριο Τρουχίλο, ο οποίος όμως έφυγε από τη μέση.

Ο αρχιεκτελεστής και σύμβουλός της, ο Χόρχε «Ρίβι» Ριβέρα, ο οποίος εκτίει ισόβια κάθειρξη για φόνο, έχει πει ότι η Μπλάνκο «άνθιζε στη σφαγή»: «Της άρεσε να βρίσκεται διαρκώς σε πόλεμο. Κάθε μέρα έλεγε "πρέπει να φάμε τον τάδε"».

Ο Μπομπ Παλόμπο, ομοσπονδιακός πράκτορας του Οργανισμού για την Καταπολέμηση των Ναρκωτικών (Drug Enforcement Administration ή DEA) που την παρακολουθούσε επί δέκα χρόνια, συμφωνεί. «Η Γκριζέλντα λάτρευε τους φόνους», είχε δηλώσει πέρσι στον Independent. Οι αριθμοί δεν μπορεί να είναι ακριβείς, αλλά το όνομά της έχει συνδεθεί έως και με 250 φόνους, μπορεί και παραπάνω. Ανάμεσα στα θύματά της ήταν τουλάχιστον δύο από τους συζύγους της – εξού και το προσωνύμιο «Μαύρη Χήρα».

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Το 2018 η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς την υποδύθηκε στην ταινία «Cocaine Godmother».

Η Γκριζέλντα Μπλάνκο γεννήθηκε το 1943 και μεγάλωσε σε μια φτωχογειτονιά στην ορεινή παραγκούπολη του Μεντεγίν της Κολομβίας. Σε ηλικία 14 ετών στράφηκε στη σεξεργασία και αργότερα παντρεύτηκε έναν χαμηλόβαθμο γκάνγκστερ ονόματι Ντάριο Τρουχίλο, ο οποίος όμως έφυγε από τη μέση. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τον θάνατό του είναι ασαφείς, αν και οι φήμες έλεγαν ότι η Μπλάνκο ήταν που έβαλε να τον σκοτώσουν.

Στη συνέχεια, παντρεύτηκε τον Αλμπέρτο Μπράβο, που ήταν αυτός που την εισήγαγε στο λαθρεμπόριο κοκαΐνης. Μαζί ξεκίνησαν την «επιχείρησή» τους στη Νέα Υόρκη και η Γκριζέλντα αμέσως έδειξε έφεση στην εγκληματική πανουργία, αγοράζοντας ένα εργοστάσιο εσωρούχων όπου σχεδίαζε η ίδια σουτιέν και κορσέδες με ειδικές θήκες για το λαθρεμπόριο ναρκωτικών.

Κυνηγώντας το «αμερικανικό όνειρο», το ζεύγος μετακόμισε μόνιμα στη Νέα Υόρκη αποσπώντας σημαντικό μερίδιο του τοπικού εμπορίου κοκαΐνης από τις Πέντε Οικογένειες της Μαφίας. Υπολογίζεται ότι εκείνη την εποχή η «Νονά» καθάριζε πάνω από δέκα εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα. Ενώ ο Μπράβο έκανε απανωτά ταξίδια στην Κολομβία για να επιβλέπει το παραγωγικό κομμάτι της επιχείρησής τους, η Μπλάνκο έμενε πίσω και ξόδευε μυθικά ποσά.

Σύντομα όμως η σχέση τους κλονίστηκε εξαιτίας της αμοιβαίας καχυποψίας, της παράνοιας και των χρημάτων. Σύμφωνα με το καλά τεκμηριωμένο βιβλίο του Hugo Clark, The Black Widow, ήταν η έφεση της Μπλάνκο στη βία που τους χώρισε, καθώς και οι υπερβολικές της σπατάλες.

Τον Απρίλιο του 1975, η Μπλάνκο πήγε να συναντήσει τον σύζυγό της στην Κολομβία – υποτίθεται για να εξομαλύνουν τις διαφορές τους. Αμφότεροι κατέφτασαν με ένοπλους σωματοφύλακες. Η συνάντηση κορυφής μετατράπηκε γρήγορα σε πεδίο μάχης. Η Μπλάνκο πυροβόλησε και σκότωσε τον σύζυγό της, ο οποίο πρόλαβε και την τραυμάτισε στο στομάχι με μια ριπή από το ούζι του. Έξι σωματοφύλακες φέρονται να σκοτώθηκαν στην ανταλλαγή πυροβολισμών.

Griselda: Η αιματοβαμμένη διαδρομή της «Βασίλισσα της Κοκαΐνης» Facebook Twitter
Η «Νονά» σε φωτογραφία της δεκαετίας του '70.

Αυτό το περιστατικό αποτελεί το σημείο εκκίνησης της σειρά του Netflix, που ουσιαστικά ξεκινά μετά τη μετεγκατάσταση της Μπλάνκο στο Μαϊάμι στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Η «Νονά» άλλαξε το τοπίο στο εμπόριο ναρκωτικών της πόλης και έγινε η «Βασίλισσα της Κόκας», ζώντας μια ζωή αντίστοιχη με του «Σημαδεμένου». Ανάμεσα στους τακτικούς καλεσμένους της βρισκόταν και ο Πάμπλο Εσκομπάρ, ο οποίος υπήρξε προστατευόμενός της.

Αργότερα η Μπλάνκο έβαλε να σκοτώσουν και τον τρίτο σύζυγό της, Ντάριο Σεπουλβέντα, όταν εκείνος επιχείρησε να διαφύγει παίρνοντας μαζί του τον γιο της (από προηγούμενο γάμο), τον οποίον είχε η ίδια βαφτίσει Μάικλ Κορλεόνε. Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Σεπουλβέντα πυροβολήθηκε μπροστά στα μάτια του παιδιού. Η Μπλάνκο μετακόμισε στην Καλιφόρνια το 1985, όπου τελικά συνελήφθη, καταδικάστηκε και οδηγήθηκε στη φυλακή.

Το 2004 αφέθηκε ελεύθερη και επέστρεψε στο Μεντεγίν, όπου εκτελέστηκε από διερχόμενο όχημα στις 3 Σεπτεμβρίου 2012, καθώς έβγαινε από ένα κρεοπωλείο. Καθώς η Μπλάνκο ψυχορραγούσε, η έγκυος νύφη της εναπόθεσε μια Βίβλο στο στήθος της. Η «Νονά» ήταν 69 ετών. Πολλοί αναρωτήθηκαν αν είχε μετατραπεί σε πληροφοριοδότη. Άλλοι υπέθεσαν ότι έπεσε θύμα κάποιας «εκδίκησης από το παρελθόν».

Με στοιχεία από The Telegraph

Griselda | Official Trailer | Netflix

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ