Γιώργος Καπουτζίδης: «Εγώ δεν μπορώ να πιάσω τον παλμό του εικοσάρη»

Καπουτζίδης Αγορά ΦΚΘ Facebook Twitter
Νομίζω ότι η τηλεόραση έχει αρχίσει να μοιάζει με σινεμά και αυτό είναι πολύ ευχάριστο. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Με πρέσβη της νεοσύστατης ενότητας «Agora Series» τον σεναριογράφο, σκηνοθέτη και ηθοποιό Γιώργο Καπουτζίδη, που πιάνει τον παλμό της εποχής, αλλά και με καινοτόμες δράσεις και πρωτοβουλίες που στηρίζουν το ελληνικό σινεμά η Αγορά του 63ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (3-13/11/2022) υποδέχεται αυτές τις μέρες την εγχώρια και διεθνή κινηματογραφική κοινότητα στη Θεσσαλονίκη.

Από αυτήν τη θέση ο αγαπημένος καλλιτέχνης, που ανέλαβε και την παρουσίαση της τελετής έναρξης του φετινού φεστιβάλ, θα προωθήσει τις σημαντικές διεργασίες μέσα από τις οποίες προκύπτει το σινεμά του αύριο, φροντίζοντας παράλληλα να επικοινωνήσει σε δημιουργούς, δημοσιογράφους, καθώς και στο ευρύ κοινό, τον σημαντικό ρόλο της.

«Χαίρομαι πολύ γιατί, μην ξεχνάμε, σπούδασα στη Θεσσαλονίκη, πήγαινα στο φεστιβάλ τα χρόνια που ήμουν εκεί, αυτή είναι η πόλη όπου πρωτοέκανα θέατρο, ήμουν στην ομάδα του Γαλλικού Ινστιτούτου. Μπορεί να μην έδωσα εξετάσεις για να μπω στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, αλλά εκεί αγάπησα πολύ τον κινηματογράφο.

Εκείνη την πενταετία, τα χρόνια της Θεσσσαλονίκης, έβλεπα άπειρες ταινίες, τις περισσότερες με διαφορά από κάθε άλλη περίοδο της ζωής μου. Και φυσικά δεν έχανα ταινία στο φεστιβάλ. Για μένα η πόλη είναι ταυτισμένη με αυτό το καταπληκτικό γεγονός.

Το ότι μου δίνεται η ευκαιρία να είμαι ένα κομμάτι του ως πρεσβευτής του είναι πολύ συγκινητικό. Την ίδια περίοδο έχω και τη σκηνοθεσία μου στο ΚΘΒΕ και είμαι πολύ χαρούμενος που θα συμπέσουν όλα αυτά», λέει ο Γιώργος Καπουτζίδης.

Οι νέοι δημιουργοί είναι αυτοί που θα μας συστήσουν τον καινούργιο κόσμο σε όλους τους τομείς. Στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο, το καινούργιο έρχεται από αυτούς. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι άλλοι θα σταματήσουν, όλοι συνεχίζουμε, αλλά εγώ δεν μπορώ να πιάσω τον παλμό του εικοσάρη. Βέβαια νοιάζομαι και θέλω να επικοινωνήσω μαζί του και προσωπικά νομίζω ότι το κάνω με τίμιο τρόπο, κρατώ επαφή, αλλά τον εικοσάρη, τον εικοσιπεντάρη, θα τον εκφράσει και θα τον εμπνεύσει απόλυτα ο συνομήλικός του.

Η Αγορά του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εγκαινιάζει τον Νοέμβριο του 2022 την ενότητα «Agora Series» με στόχο να δημιουργήσει ένα δίκτυο επικοινωνίας με τους επαγγελματίες της παραγωγής σειρών για τα τηλεοπτικά δίκτυα και τις πλατφόρμες και να αποτελέσει σταθερό σημείο συνάντησης και βήμα για κινήσεις ανάπτυξης του κλάδου.

«Κάποτε είχα ενδιαφέρον να κάνω ταινίες, μπήκα σε αυτήν τη δουλειά χάρη στον κινηματογράφο. Όταν ήμουν στη Θεσσαλονίκη πήγαινα και τρεις και τέσσερις φορές την εβδομάδα, αλλά και όταν ήμουν μικρός, σαν το παιδάκι στο "Σινεμά ο Παράδεισος", πήγαινα κάθε βράδυ σινεμά στην Ασπροβάλτα. Μόνο τη "Γαλάζια Λίμνη" δεν είδα και μου έμεινε ο καημός, γιατί ήταν ακατάλληλο.

Νομίζω ότι η τηλεόραση έχει αρχίσει να μοιάζει με σινεμά κι αυτό είναι πολύ ευχάριστο. Η Αγορά φέτος μας λέει ότι από του χρόνου θα ασχοληθεί και με την τηλεόραση.

Η δική μου εμπειρία από την πλατφόρμα ήταν πολύ καλή. Έχω αποφασίσει να ζω πιο ήσυχα, στο νησί μου, να γράφω τις ιστορίες μου και να έρχομαι να σκηνοθετώ ή να είμαι στα γυρίσματα ως σεναριογράφος.

Έκανα μια σειρά δέκα επεισοδίων που γυρίστηκε στην πόλη μου, τις Σέρρες, όπως είναι και ο τίτλος της, και την έδωσα στο κοινό που ήθελε να τη δει. Δεν μπήκα καθόλου στη διαδικασία του προγραμματισμού, ποια μέρα θα το βάλουμε, να μην έχει αυτό ή το άλλο να παίζεται σε άλλο κανάλι, δεν μπήκα σε αυτές τις συζητήσεις.

Ίσως γι' αυτό μου αρέσει και το θέατρο, επειδή έχεις να συνεννοηθείς με λίγους ανθρώπους, ενώ στην τηλεόραση συμβαίνει το αντίθετο, εξαρτάσαι από πολλούς. Στην πλατφόρμα ένιωσα ελεύθερος και νομίζω ότι η διαδικασία απελευθερώνει τον δημιουργό που λέει "η ιστορία μου είναι αυτή", έτσι την ήθελα ακριβώς, από κει και πέρα, όποιος θέλει, ας μπει να τη δει.

Επιτυχία δεν είναι μόνο η μαζικότητα αλλά και η ειλικρινής επικοινωνία και η επιδραστικότητα. Αυτή η σειρά άγγιξε πολύ βαθιά και ουσιαστικά τους θεατές και έχω λάβει μηνύματα που δεν πήρα ποτέ από θεατές των σειρών μου στη τηλεόραση», λέει Γιώργος Καπουτζίδης.

Καπουτζίδης Αγορά ΦΚΘ Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Φέτος η Αγορά πρωτοπορεί με νέες ενέργειες και δράσεις, των οποίων τα αποτελέσματα δεν αφορούν μόνο τους επαγγελματίες του χώρου αλλά και κάθε σινεφίλ.

Μέσα από την ενότητα «Agora Series» το φεστιβάλ τολμά να μιλήσει για τη σχέση σινεμά-τηλεόρασης και να διερευνήσει σε βάθος τις εκλεκτικές συγγένειες των δύο μέσων, φιλοξενώντας, μεταξύ άλλων, masterclass του τηλεοπτικού σεναριογράφου και παραγωγού Victor Quinaz (των σειρών «Big Mouth», «GLOW« του Netflix, μεταξύ άλλων) με τίτλο «Don’t be scared, it’s only TV!». Ταυτόχρονα, μέσα από think tanks αναζητά προτάσεις και αλλαγές για την υποστήριξη της εγχώριας και ευρωπαϊκής κινηματογραφικής κοινότητας.

«Νομίζω ότι αυτό που θέλει να προωθήσει η Αγορά είναι τη συνδρομή της, η ουσιαστική βοήθεια προς τους δημιουργούς, ώστε να επικοινωνήσουν το έργο τους. Φιλοδοξεί να βοηθήσει τους δημιουργούς να το ολοκληρώσουν για να έρθει σε επαφή με το κοινό και τους παραγωγούς, γιατί στην Αγορά πηγαίνουν και ταινίες που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Με αυτό τον τρόπο έχει ο δημιουργός μια διέξοδο, του δίνεται ένα όπλο να εκφραστεί και να προχωρήσει το πρότζεκτ του», συνεχίζει.

Όπως πάντα, η Αγορά στηρίζει το ελληνικό σινεμά με πρωτοβουλίες που θα προσφέρουν σημαντική βοήθεια και πολύτιμα εργαλεία στους επαγγελματίες του σινεμά.

Παράλληλα, φιλοξενεί μια σειρά από συναρπαστικές συζητήσεις με διακεκριμένους ομιλητές και καλεσμένους.

«Οι νέοι δημιουργοί είναι αυτοί που θα μας συστήσουν τον καινούργιο κόσμο σε όλους τους τομείς. Στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο, το καινούργιο έρχεται από αυτούς. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι άλλοι θα σταματήσουν, όλοι συνεχίζουμε, αλλά εγώ δεν μπορώ να πιάσω τον παλμό του εικοσάρη. Νοιάζομαι και θέλω να επικοινωνήσω μαζί του και προσωπικά νομίζω ότι το κάνω με τίμιο τρόπο, κρατώ επαφή, αλλά τον εικοσάρη, τον εικοσιπεντάρη, θα τον εκφράσει και θα τον εμπνεύσει απόλυτα ο συνομήλικός του. Αυτός θα τον παρακινήσει, οπότε αυτός πρέπει να έχει και την ευκαιρία, αλλιώς μια γενιά ολόκληρη θα πάει χαμένη.

Με την οικονομική κρίση σταμάτησαν όλα, και οι σειρές. Τότε σκέφτηκα ότι τουλάχιστον δύο πράγματα που ήθελα να κάνω πρόλαβα και τα έκανα. Ένα παιδί που βγαίνει τώρα τι θα κάνει; Το σκεφτόμουν πολύ όλον αυτό τον καιρό. Θα έχουν δουλειές, θα υπάρχουν δουλειές;» αναρωτιέται ο Γιώργος Καπουτζίδης.

Καπουτζίδης Αγορά ΦΚΘ Facebook Twitter
Στη νέα ενότητα της Αγοράς συμμετέχουν Έλληνες και ξένοι παραγωγοί, δημιουργοί σειρών για την τηλεόραση και τις πλατφόρμες και εκπρόσωποι από δίκτυα τοπικής και παγκόσμιας εμβέλειας.

Για τη φετινή χρονιά το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις δικτύωσης και πάνελ με τη συμμετοχή ομιλητών, επαγγελματιών και δημιουργών της τηλεοπτικής παραγωγής από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στη νέα ενότητα της Αγοράς συμμετέχουν Έλληνες και ξένοι παραγωγοί, δημιουργοί σειρών για την τηλεόραση και τις πλατφόρμες και εκπρόσωποι από δίκτυα τοπικής και παγκόσμιας εμβέλειας.

«Πιστεύω ότι έχουμε και ελπίδες και δυνατότητες να βγούμε στη διεθνή αγορά, υπάρχουν άνθρωποι με πολύ ταλέντο και όνειρα, υπάρχει κόσμος με θέληση, έχουμε μια γλώσσα δύσκολη να επικοινωνηθεί, αλλά έχουμε ήδη τον Γιώργο Λάνθιμο που μεγαλουργεί. Είναι ένα παράδειγμα και καμαρώνουμε όλοι γι’ αυτό που πέτυχε. Όταν ανοίγει ο δρόμος, ακολουθούν κι άλλοι.

Νομίζω ότι η Αγορά είναι μια εξαιρετική προσπάθεια. Είναι σημαντικό που υπάρχει και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, έτσι αναπτύσσεται η μυθοπλασία. Χρειάζεται στην τηλεόραση να υπάρχουν καλές παραγωγές για να απορροφηθούν και οι άνθρωποι που έχουν κάνει καλές σπουδές, μια ολόκληρη γενιά με μορφωμένα και έξυπνα άτομα και ανοιχτό μυαλό.

Οπότε, η Αγορά είναι άλλο ένα βήμα για κάτι καλό, μια ενίσχυση, άλλος ένας φάρος, ένας προορισμός που μπορεί να έχει ένας δημιουργός.

Αν μπορούσα να επιλέξω κάτι απ' όλα τα ενδιαφέροντα που θα συμβούν στο φεστιβάλ, θα ήθελα ιδιαιτέρως να ακούσω τους σεναριογράφους, που αγαπώ. Φυσικά, θέλω να δω και να ακούσω όλους τους άλλους και να ανταλλάξουμε τις ιστορίες μας», καταλήγει ο Γιώργος Καπουτζίδης.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα πάντα για το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Τα πάντα για το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστη Ανδρεαδάκη για τις ταινίες, τα αφιερώματα, τις εκδηλώσεις και τους ξένους προσκεκλημένους του φετινού φεστιβάλ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ