Firebrand: Η δυσοσμία του Ερρίκου/Τζουντ Λο είναι ερμηνευτικά διαπεραστική

Firebrand Facebook Twitter
O Ερρίκος του Τζουντ Λο είναι μια αφύσικη δύναμη, η σωματοποιημένη ενσάρκωση του ηγεμόνα στη νέα εποχή.
0

Ως συμπλήρωμα των συνεντεύξεων και του μονολόγου του στο βραδινό του talk show, ο Στίβεν Κολμπέρ συνηθίζει να υποβάλλει ένα χιουμοριστικό ερωτηματολόγιο σε καλεσμένους που πιστεύει πως έχουν κάτι παραπάνω να πουν από την «πώληση» της τελευταίας δραστηριότητάς τους.

Μέσα από ερωτήσεις για το αγαπημένο τους τραγούδι ή σάντουιτς, τη χειρότερη μυρωδιά ή το ζώο που φοβούνται περισσότερο, διλήμματα ανάμεσα σε μήλο και πορτοκάλι, θέση σε διάδρομο ή παράθυρο, πέντε λέξεις που χαρακτηρίζουν την προσωπικότητά τους ή την αγαπημένη τους ταινία δράσης αναδύεται ίσως μια πλευρά πιο καθαρή από τον προετοιμασμένο λόγο τους. Όπως λέει και στην εισαγωγή του ο παρουσιαστής μεταξύ αστείου και, εκ του αποτελέσματος, σοβαρού, «ο κόσμος σάς γνωρίζει, αλλά μετά από αυτό θα μάθει πραγματικά ποιοι είστε».

Αυτό το stand-up αποκύημα θα μπορούσε να μας διαφωτίσει περισσότερο για την ψυχή της Αικατερίνης Παρ, έκτης και τελευταίας συζύγου (και τρίτης με το ίδιο όνομα, μετά τη συνονόματη της Αραγονίας και τη Χάουαρντ) του ανεκδιήγητα μισογύνη, παράφορα παρανοϊκού και τεράστιας φήμης, αν και όχι θετικής υπόληψης Ερρίκου του 8ου, από το δράμα εποχής του πάλαι ποτέ βοηθού του Τοντ Χέινς, συνεργάτη του Βάλτερ Σάλες και εκπρόσωπου ενός πιο πειραματικού σινεμά Βραζιλιάνου Καρίμ Αϊνούζ, το «Firebrand», που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών. 

Ο Τζουντ, που έχει τον Σαίξπηρ αλλά και τον διάβολο μέσα του, φορούσε ένα άρωμα ειδική παραγγελία για τον ρόλο, συνδυασμό από αίμα, ιδρώτα και περιττώματα, όπως αναφέρουν τα ρεπορτάζ αλλά και ο ίδιος σε συνεντεύξεις, για να προκαλέσει αποστροφή στους συναδέλφους του.

Ο τίτλος, που υποδηλώνει άνθρωπο πολύ παθιασμένο και αντικαθιστά τον πρωτότυπο του μυθιστορήματος στο οποίο βασίζεται, Queen’s Gambit, για ευνόητους λόγους αναφέρεται στην πρώτη Αγγλίδα που εξέδωσε το δικό της βιβλίο στη Μεγάλη Βρετανία, ρίσκαρε τη ζωή της για να βοηθήσει αντιπάλους του Στέμματος και στάθηκε στο πλευρό ενός άνδρα που την αγάπησε και τη μίσησε, όπως και όλες τις προηγούμενες συντρόφους του.

Firebrand Facebook Twitter
Ο χαρακτήρας της Βικάντερ παραμένει πυκνός, σχεδόν μυστηριώδης.

Η «Κιτ» του Έρικ είναι μια στωική και ψύχραιμη σύζυγος έτσι όπως τη διαχειρίζεται η Αλίσια Βικάντερ (παρά την άψογη αγγλική προφορά της, αναδύεται μια σκανδιναβικότητα στις κρίσιμες στιγμές), μια αγωνίστρια στη θεωρία που ωστόσο πίστευε πως η επανάσταση δεν φέρνει την επιθυμητή αλλαγή όσο η υπομονή και η πειθώ – όπλα που δεν χρησίμευσαν στο βιογραφικό της περισσότερο απ' ό,τι οι περιστάσεις.

Ο χαρακτήρας της παραμένει πυκνός, σχεδόν μυστηριώδης, και στο ατμοσφαιρικό δράμα πολιτικού παρασκηνίου και βασιλικού κουτσομπολιού σε μεσαιωνικό φόντο αρκετά περιγράφονται από τη ζωή της, αλλά πολύ λίγα διαφαίνονται από τις προθέσεις και την ερμηνεία της βραβευμένης με Όσκαρ Σουηδής.

Αντίθετα, ο Ερρίκος του Τζουντ Λο είναι μια αφύσικη δύναμη, η σωματοποιημένη ενσάρκωση του ηγεμόνα στη νέα εποχή – ο Τσαρλς Λότον είχε κερδίσει Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου το 1933 για μια αναγκαστικά πιο λόγια προσέγγιση. Ο Τζουντ, που έχει τον Σαίξπηρ αλλά και τον διάβολο μέσα του, φορούσε ένα άρωμα ειδική παραγγελία για τον ρόλο, συνδυασμό από αίμα, ιδρώτα και περιττώματα, όπως αναφέρουν τα ρεπορτάζ αλλά και ο ίδιος σε συνεντεύξεις, για να προκαλέσει αποστροφή στους συναδέλφους του.

Χαριτωμένο, αλλά ακόμη κι αν δεν ήταν αλήθεια, το πύον από τις χρόνιες πληγές του ποτίζει την οθόνη και η κτηνώδης επιβολή της εξουσίας του ρυθμίζεται μοναδικά από την ικανότητά του να προβάλλει τις σκέψεις του με την ίδια διαύγεια που εκφέρει τις ιταμές προσβολές και τις φευγαλέες εξομολογήσεις αγάπης και αδυναμίας στην όμορφη regent του. 

Firebrand Facebook Twitter
Η πρόθεση στο «Firebrand» μένει μετέωρη.

Ο σκοπός της ταινίας ήταν να αναδείξει την Αικατερίνη Παρ ως σημαντική πηγή έμπνευσης και επίδρασης στην αγαπημένη θετή κόρη που μεγάλωσε ελλείψει τρυφερού πατέρα, την Ελισάβετ Α', γνωστή και ως Παρθένο Βασίλισσα, που μεγαλούργησε αφού πρώτα ραδιούργησε για να επικρατήσει των αντιπάλων της – τέχνη που έμαθε από τη ζωή και τον πατέρα της. Η πρόθεση στο «Firebrand» μένει μετέωρη, εν μέρει και εξαιτίας της πολύ αιθέριας για να είναι παραδειγματική μητριάς. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

POT AU FEU

Κάννες 2023 / «Pot Au Feu»: Ασταμάτητη γαστριμαργία και λεπτεπίλεπτος έρωτας

Κάτι πολύ ανώτερο από το σινέ-food porn της μόδας είναι το νέο έργο του Τραν Αν Χουνγκ, με τον Μπενουά Μαζιμέλ και τη Ζιλιέτ Μπινός, που διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ