ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Asteroid City: Ακόμη ένα καρτποσταλικό σινεθέατρο του Γουές Άντερσον, τέλειο και άκαρδο

Asteroid City: Ακόμη ένα καρτποσταλικό σινεθέατρο του Γουές Άντερσον, τέλειο και άκαρδο Facebook Twitter
Ο Στιβ Καρέλ υποδύεται έναν ρεσεψιονίστ.
0

Ταινία μέσα στο υποτιθέμενο έργο στο οποίο βασίζεται, με σωρεία χαρακτήρων που ξεπηδούν σαν μπάμπουσκες μέσα από τους ηθοποιούς που τους υποδύονται στο τηλεοπτικό θεατρικό που έγραψε ο ντελικάτος Εντ Νόρτον και αφηγείται ο βροντερός Μπράιαν Κράνστον, το «Asteroid City» εκτυλίσσεται στην αμερικανική έρημο το 1955, σε μια πόλη που κυριαρχείται από έναν αρχαίο κρατήρα, και ακριβώς δίπλα εκτελούνται πυρηνικές δοκιμές σε ημερήσια βάση.

Ο Όγκι Στίνμπεκ (Τζέισον Σουάρτσμαν, πάντα ο muse του) ξεμένει με τα 4 παιδιά του όταν η μηχανή του αυτοκινήτου τους «πεθαίνει» και ο Ματ Ντίλον αδυνατεί να την επιδιορθώσει, τηλεφωνεί στον πεθερό του (Τομ Χανκς) να έρθει να τον βοηθήσει και να μαζέψει τα εγγόνια του, κι εκείνος τον επιπλήττει γιατί δεν βρήκε ακόμη το κουράγιο να τους πει πως η μητέρα τους (Μάργκο Ρόμπι, σε σύντομη εμφάνιση) είναι νεκρή εδώ και εβδομάδες.

Εκτός από τον μεγαλύτερο γιο του Όγκι, τον Γούντροου, στην πολίχνη έχουν μαζευτεί κι άλλες έφηβες διάνοιες, για να παρατηρήσουν το διάστημα με τη βοήθεια της δόκτορος Χινκελούπερ (Τίλντα Σουίντον), ανάμεσά τους και η κόρη της διάσημης, τόσο που όλοι ψελλίζουν ρυθμικά το όνομά της, ηθοποιού Μιτζ Κάμπελ, που ενσαρκώνει με αντιπαθή ηδυπάθεια η Σκάρλετ Τζοχάνσον.

Ο Άντερσον επιλέγει πάντα περίεργες ατραπούς για να βγάλει ένα κομμάτι ψυχής μέσα από το visual/λόγιο στυλιζάρισμά του, και δεν είναι πάντα ασφαλές πως όταν γίνεται συγκεκριμένος καταλήγει σε εύστοχο αποτέλεσμα.

Ενώπιον όλων αυτών, και ακόμη περισσότερων, ακόμη και του πεντάστερου στρατηγού (Τζέφρι Ράιτ) που ήρθε να βραβεύσει τους νεαρούς φωστήρες για τις παράξενες εφευρέσεις τους, εμφανίζεται εξ ουρανού ένα διαστημόπλοιο, κι ένας ντροπαλός εξωγήινος, που στο θεατρικό ενσαρκώνει ακόμη πιο φευγαλέα ο Τζεφ Γκόλντμπλουμ, κατεβαίνει, μαζεύει τον μικρό κομήτη-κόσμημα της περιοχής, ποζάρει στον φακό του φωτογράφου πολέμου Όγκι και αναχωρεί τάχιστα προς άγνωστη κατεύθυνση! Συνεπώς, όσοι κάτοικοι και επισκέπτες έγιναν μάρτυρες της στενής επαφής τρίτου τύπου απαγορεύεται να βγουν από τα όρια της περιοχής.

Και κάπως έτσι, ο βαρύς κι αναποφάσιστος Όγκι και η αλαβάστρινη νάρκισσος Μιτζ έρχονται πιο κοντά, κοιτάζοντας ο ένας τον άλλο από τα παράθυρα των μικρών δωματίων τους και ανταλάσσοντας ακίνητες ματιές και στιλβωμένες ατάκες, σαν κι εκείνες που γράφει με χαριτωμένη ειρωνεία ο Γουές Άντερσον.

Asteroid City: Ακόμη ένα καρτποσταλικό σινεθέατρο του Γουές Άντερσον, τέλειο και άκαρδο Facebook Twitter
Στην ερημική μέση του πουθενά γίνεται ένα παστέλ πάρτι με εξουθενωτική συμμετρία (duh), συνεχή οπτικά ερεθίσματα και κοφτούς διαλόγους.

Παίζουν κι άλλοι, ο Έιντριαν Μπρόντι και η Χόουπ Ντέιβις, ο Ρούπερτ Φρεντ καουμπόης και ο Στιβ Καρέλ ρεσεψιονίστ, ο θίασος διευρύνεται, αλλά ο Σουάρτσμαν και η Τζοχάνσον είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές, κάτι που δεν εξαρτάται τόσο από τη διάρκεια της εμφάνισής τους όσο από το ειδικό βάρος του πόνου και της μοναξιάς που θέλει να μεταφέρει η ταινία, μια πυκνή, περιφραστική μεταφορά της θλίψης και της απομόνωσης που πολύ πρόσφατα βίωσε όλος ο έγκλειστος πλανήτης, σε έναν μικρόκοσμο που περιμένει σημάδι από τα αστέρια και αυτοδηλητηριάζεται ανέμελος με ατομική ενέργεια.

Ο Άντερσον επιλέγει πάντα περίεργες ατραπούς για να βγάλει ένα κομμάτι ψυχής μέσα από το visual/λόγιο στυλιζάρισμά του, και δεν είναι πάντα ασφαλές πως όταν γίνεται συγκεκριμένος καταλήγει σε εύστοχο αποτέλεσμα – ο «Φανταστικός κύριος Φοξ» και το «Grand Budapest Hotel» είναι τα δυο αντιθετικά, λαμπρά του δείγματα. Στο πλαίσιο της ασπρόμαυρης πραγματικότητας των ηθοποιών και της παρασκηνιακής τους τριβής, το πνεύμα δεν κεντρίζει το ενδιαφέρον, επιστρέφοντας στην εσωστρέφειά του.

Asteroid City: Ακόμη ένα καρτποσταλικό σινεθέατρο του Γουές Άντερσον, τέλειο και άκαρδο Facebook Twitter
Τζέισον Σουάρτσμαν και Τομ Χανκς ανάμεσα στο μεγάλο καστ της ταινίας.

Στην ερημική μέση του πουθενά γίνεται ένα παστέλ πάρτι με εξουθενωτική συμμετρία (duh), συνεχή οπτικά ερεθίσματα και κοφτούς διαλόγους (εκτός από έναν τρομερό μονόλογο του πάντα άψογου Τζέφρι Ράιτ).

Κάποιες από τις αλλοκοτιές του παραμένουν χαριτωμένες, άλλες όχι και τόσο (εκταφή τάπερ και αυτόματος πωλητής οικοπέδων, μικρά ανέκδοτα διακόσμησης, όπως και πολλοί χαρακτήρες άλλωστε…), οι συνδέσεις των προσώπων με την όποια πλοκή μάλλον κάποια σημασία θα έχουν για τον σκηνοθέτη, αλλά δεν είμαι σίγουρος πώς προκύπτει η επίμονη νουθεσία του Άντερσον περί συλλογικής αφύπνισης στο φινάλε του αντικαθρεφτισμένου του project.

Οθόνες
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ