Asteroid City: Ακόμη ένα καρτποσταλικό σινεθέατρο του Γουές Άντερσον, τέλειο και άκαρδο

Asteroid City: Ακόμη ένα καρτποσταλικό σινεθέατρο του Γουές Άντερσον, τέλειο και άκαρδο Facebook Twitter
Ο Στιβ Καρέλ υποδύεται έναν ρεσεψιονίστ.
0

Ταινία μέσα στο υποτιθέμενο έργο στο οποίο βασίζεται, με σωρεία χαρακτήρων που ξεπηδούν σαν μπάμπουσκες μέσα από τους ηθοποιούς που τους υποδύονται στο τηλεοπτικό θεατρικό που έγραψε ο ντελικάτος Εντ Νόρτον και αφηγείται ο βροντερός Μπράιαν Κράνστον, το «Asteroid City» εκτυλίσσεται στην αμερικανική έρημο το 1955, σε μια πόλη που κυριαρχείται από έναν αρχαίο κρατήρα, και ακριβώς δίπλα εκτελούνται πυρηνικές δοκιμές σε ημερήσια βάση.

Ο Όγκι Στίνμπεκ (Τζέισον Σουάρτσμαν, πάντα ο muse του) ξεμένει με τα 4 παιδιά του όταν η μηχανή του αυτοκινήτου τους «πεθαίνει» και ο Ματ Ντίλον αδυνατεί να την επιδιορθώσει, τηλεφωνεί στον πεθερό του (Τομ Χανκς) να έρθει να τον βοηθήσει και να μαζέψει τα εγγόνια του, κι εκείνος τον επιπλήττει γιατί δεν βρήκε ακόμη το κουράγιο να τους πει πως η μητέρα τους (Μάργκο Ρόμπι, σε σύντομη εμφάνιση) είναι νεκρή εδώ και εβδομάδες.

Εκτός από τον μεγαλύτερο γιο του Όγκι, τον Γούντροου, στην πολίχνη έχουν μαζευτεί κι άλλες έφηβες διάνοιες, για να παρατηρήσουν το διάστημα με τη βοήθεια της δόκτορος Χινκελούπερ (Τίλντα Σουίντον), ανάμεσά τους και η κόρη της διάσημης, τόσο που όλοι ψελλίζουν ρυθμικά το όνομά της, ηθοποιού Μιτζ Κάμπελ, που ενσαρκώνει με αντιπαθή ηδυπάθεια η Σκάρλετ Τζοχάνσον.

Ο Άντερσον επιλέγει πάντα περίεργες ατραπούς για να βγάλει ένα κομμάτι ψυχής μέσα από το visual/λόγιο στυλιζάρισμά του, και δεν είναι πάντα ασφαλές πως όταν γίνεται συγκεκριμένος καταλήγει σε εύστοχο αποτέλεσμα.

Ενώπιον όλων αυτών, και ακόμη περισσότερων, ακόμη και του πεντάστερου στρατηγού (Τζέφρι Ράιτ) που ήρθε να βραβεύσει τους νεαρούς φωστήρες για τις παράξενες εφευρέσεις τους, εμφανίζεται εξ ουρανού ένα διαστημόπλοιο, κι ένας ντροπαλός εξωγήινος, που στο θεατρικό ενσαρκώνει ακόμη πιο φευγαλέα ο Τζεφ Γκόλντμπλουμ, κατεβαίνει, μαζεύει τον μικρό κομήτη-κόσμημα της περιοχής, ποζάρει στον φακό του φωτογράφου πολέμου Όγκι και αναχωρεί τάχιστα προς άγνωστη κατεύθυνση! Συνεπώς, όσοι κάτοικοι και επισκέπτες έγιναν μάρτυρες της στενής επαφής τρίτου τύπου απαγορεύεται να βγουν από τα όρια της περιοχής.

Και κάπως έτσι, ο βαρύς κι αναποφάσιστος Όγκι και η αλαβάστρινη νάρκισσος Μιτζ έρχονται πιο κοντά, κοιτάζοντας ο ένας τον άλλο από τα παράθυρα των μικρών δωματίων τους και ανταλάσσοντας ακίνητες ματιές και στιλβωμένες ατάκες, σαν κι εκείνες που γράφει με χαριτωμένη ειρωνεία ο Γουές Άντερσον.

Asteroid City: Ακόμη ένα καρτποσταλικό σινεθέατρο του Γουές Άντερσον, τέλειο και άκαρδο Facebook Twitter
Στην ερημική μέση του πουθενά γίνεται ένα παστέλ πάρτι με εξουθενωτική συμμετρία (duh), συνεχή οπτικά ερεθίσματα και κοφτούς διαλόγους.

Παίζουν κι άλλοι, ο Έιντριαν Μπρόντι και η Χόουπ Ντέιβις, ο Ρούπερτ Φρεντ καουμπόης και ο Στιβ Καρέλ ρεσεψιονίστ, ο θίασος διευρύνεται, αλλά ο Σουάρτσμαν και η Τζοχάνσον είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές, κάτι που δεν εξαρτάται τόσο από τη διάρκεια της εμφάνισής τους όσο από το ειδικό βάρος του πόνου και της μοναξιάς που θέλει να μεταφέρει η ταινία, μια πυκνή, περιφραστική μεταφορά της θλίψης και της απομόνωσης που πολύ πρόσφατα βίωσε όλος ο έγκλειστος πλανήτης, σε έναν μικρόκοσμο που περιμένει σημάδι από τα αστέρια και αυτοδηλητηριάζεται ανέμελος με ατομική ενέργεια.

Ο Άντερσον επιλέγει πάντα περίεργες ατραπούς για να βγάλει ένα κομμάτι ψυχής μέσα από το visual/λόγιο στυλιζάρισμά του, και δεν είναι πάντα ασφαλές πως όταν γίνεται συγκεκριμένος καταλήγει σε εύστοχο αποτέλεσμα – ο «Φανταστικός κύριος Φοξ» και το «Grand Budapest Hotel» είναι τα δυο αντιθετικά, λαμπρά του δείγματα. Στο πλαίσιο της ασπρόμαυρης πραγματικότητας των ηθοποιών και της παρασκηνιακής τους τριβής, το πνεύμα δεν κεντρίζει το ενδιαφέρον, επιστρέφοντας στην εσωστρέφειά του.

Asteroid City: Ακόμη ένα καρτποσταλικό σινεθέατρο του Γουές Άντερσον, τέλειο και άκαρδο Facebook Twitter
Τζέισον Σουάρτσμαν και Τομ Χανκς ανάμεσα στο μεγάλο καστ της ταινίας.

Στην ερημική μέση του πουθενά γίνεται ένα παστέλ πάρτι με εξουθενωτική συμμετρία (duh), συνεχή οπτικά ερεθίσματα και κοφτούς διαλόγους (εκτός από έναν τρομερό μονόλογο του πάντα άψογου Τζέφρι Ράιτ).

Κάποιες από τις αλλοκοτιές του παραμένουν χαριτωμένες, άλλες όχι και τόσο (εκταφή τάπερ και αυτόματος πωλητής οικοπέδων, μικρά ανέκδοτα διακόσμησης, όπως και πολλοί χαρακτήρες άλλωστε…), οι συνδέσεις των προσώπων με την όποια πλοκή μάλλον κάποια σημασία θα έχουν για τον σκηνοθέτη, αλλά δεν είμαι σίγουρος πώς προκύπτει η επίμονη νουθεσία του Άντερσον περί συλλογικής αφύπνισης στο φινάλε του αντικαθρεφτισμένου του project.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, αναμενομένες πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ