«Deep Water»: Μπεν Άφλεκ και Άνα ντε Άρμας σε ένα σέξι ψυχολογικό θρίλερ

Deep Water Facebook Twitter
Η αναμενόμενα σέξι Μελίντα της Άνα ντε Άρμας δοκιμάζει συνεχώς τα όρια ενός στωικού Βικ (ο πληρέστερος Άφλεκ εδώ και δεκαετίες).
0

Με μια αντιστροφή στις αρχικές προθέσεις των χαρακτήρων, στο Deep Water ο σύζυγος αποφεύγει πεισματικά και ύποπτα το διαζύγιο με την άπιστη γυναίκα του, ενώ στο Strangers on a Train που έκανε διεθνώς γνωστή τη συγγραφέα Πατρίσια Χάισμιθ και γύρισε σε ταινία ο Άλφρεντ Χίτσκοκ το 1951, το επιδιώκει, για να λύσει μια σχέση που δεν λειτουργεί πλέον και να προχωρήσει.

Μόνο και μόνο γι’ αυτό, η διαδρομή στα Βαθιά Νερά του αρρωστημένου έρωτα και της εμμονικής προσκόλλησης αποκτά μια άγρια ομορφιά, διότι το ζευγάρι έχει συνάψει μια συμφωνία πνιγμένη στις φήμες και το κουτσομπολιό, με λεπτομέρειες άγνωστες σ’ εμάς αλλά και τους φίλους τους, που παρακολουθούν τις κινήσεις τους με ζωηρό ενδιαφέρον.

Η κινηματογραφική μεταφορά του Έιντριαν Λάιν, πάντα τοποθετημένη στη Λουιζιάνα, τη μοναδική πραγματικά αισθαντική πολιτεία της Αμερικής, με τα πάρτι, τις απολαύσεις και τη μείξη μυστικιστικής παράδοσης και ανεκτικής συμβίωσης κατοίκων διαφορετικής κουλτούρας, είναι ένα ηλιόλουστο τρενάκι του τρόμου, που διακόπτεται από τα βίαια και σκοτεινά ξεσπάσματα μιας σχέσης που δεν έχει ηθικό λόγο να διαρκεί.

Χαιρετίζουμε την άφιξη ενός σέξι ψυχολογικού θρίλερ με αξιόλογο υπόβαθρο και cool σκηνοθεσία. Είναι μια κλασικής υφής, βγαλμένη από τα '90s απάντηση στην τυποποίηση και τη σύγχρονη υπερβολή του είδους. 

Ο Βικ Βαν Άλεν (Μπεν Άφλεκ), η Μελίντα (Άνα ντε Άρμας) και η κόρη τους ζουν άνετα, καθώς εκείνος έχει βγάλει χρήματα από εφεύρεση και πώληση πολεμικού υλικού, κάτι που επισημαίνει ο φύσει καχύποπτος συγγραφέας Ντον Γουίλσον (Τρέισι Λετς) σε μια παραπάνω από υπαινικτική, διερευνητική κουβέντα, διαλύοντας τους ψιθύρους της μικρής κοινότητας. Λίγες ημέρες πριν, ο Βικ απείλησε χαμηλόφωνα έναν από τους πιθανούς εραστές της γυναίκας του, λέγοντάς του πως εκείνος σκότωσε έναν εξαφανισμένο «προκάτοχό» του. Τα νέα κυκλοφόρησαν γρήγορα και ο Βικ χαμογέλασε αινιγματικά στο άκουσμά τους, επιμένοντας πως αστειευόταν.

Deep Water Facebook Twitter
Ο γάμος τους είναι ένα στοίχημα που δεν θέλει να χάσει. Την ποθεί και τη χάνει. Υπάρχει κάτι μύχιο που αδυνατεί να της προσφέρει.

Οι γνωστοί του συνεχίζουν να τον κάνουν παρέα και να τον καλούν στα πάρτι τους, εκεί όπου το κρασί ρέει άφθονο, η Μελίντα το καταναλώνει σε βαθμό μέθης, και σε ένα από αυτά, ο νεαρός που της παραδίδει μαθήματα πιάνου (ο Αυστραλός Τζέικομπ Ελόρντι από το τηλεοπτικό Euphoria), και με τον οποίο η όμορφη άπιστη παραείναι διαχυτική, βρίσκεται νεκρός στην πισίνα. Αυτή τη φορά είναι σαφές πως ο Βικ τον έπνιξε και πολύ ψύχραιμα αρνείται τις κατηγορίες στους αστυνομικούς που καταφθάνουν. Η Μελίντα όμως είναι σίγουρη. Παραμένουν μαζί και αναρωτιόμαστε τι είναι αυτό που διατηρεί έναν δεσμό τόσο έωλο και καταστροφικό.

Το σεξ είναι το κοινό σημείο της δημιουργού του Ρίπλεϊ και του σκηνοθέτη των 9 1/2 Εβδομάδες, Λολίτα και Ολέθρια Σχέση, που στα 81 του χρόνια επανέρχεται μετά από πολυετή απουσία από τα πλατό.

Κατά τ’ άλλα, οι διαφορές είναι τεράστιες. Η Χάισμιθ ποντάρει στα μυστικά, άλλωστε προέρχεται από μια γενιά αυτολογοκρισίας, όπου η ενοχή της παραβατικής απόλαυσης μασκαρευόταν έντεχνα κάτω από την πιο ευδιάκριτα τιμωρητική πράξη του φόνου. Αντίθετα, ο Λάιν διακρίνεται για τις κρουστές εικόνες του (ορμώμενος από τον κόσμο της διαφήμισης, γαρ), έναν εξωστρεφή ερωτισμό καθαρό ακόμη και στις νεφελώδεις πτυχές του – δεν υπήρχε καμία αμφιβολία στο κατσούφιασμα του Μίκι Ρουρκ όταν δεν αποδίδει η όψιμη εξομολόγηση προς την Κιμ Μπέισιντζερ ή στην αποφασιστική ρελάνς του Μάικλ Ντάγκλας απέναντι στην εκδικητική μανία της Γκλεν Κλόουζ.

Στη ρευστότητα του ζευγαριού, Χάισμιθ και Λάιν τέμνονται: η αναμενόμενα σέξι Μελίντα της Άνα ντε Άρμας δοκιμάζει συνεχώς τα όρια ενός στωικού Βικ (ο πληρέστερος Άφλεκ εδώ και δεκαετίες). Τον προκαλεί να το τελειώσει και, κλάσματα αργότερα, τον προσκαλεί να τη γευθεί, ανακαλώντας τα απομεινάρια της αγάπης που κάποτε τους ένωνε ανέφελα.

Deep Water Facebook Twitter
Η συμπεριφορά της Μελίντα φαίνεται πιο αγοραία, γιατί επιδιώκει να γλεντάει μπροστά σε κοινούς γνωστούς και να ερωτοτροπεί δημόσια, προσκαλώντας τους «φίλους» της στο σπίτι.

Οι στρατηγικές τους συμπίπτουν. Η συμπεριφορά της Μελίντα φαίνεται πιο αγοραία, γιατί επιδιώκει να γλεντάει μπροστά σε κοινούς γνωστούς και να ερωτοτροπεί δημόσια, προσκαλώντας τους «φίλους» της στο σπίτι. Ωστόσο, και ο Βικ δεν διστάζει να τη συνοδεύει στα πάρτι και κάτω από τη μάσκα της cool αξιοπρέπειας να καραδοκεί για τη σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι, πάντα ετοιμόλογος, διακριτικός, σχεδόν ιπποτικός.

Το σόου για τον κόσμο δεν μοιάζει με τις ταπεινωτικές στιγμές κεκλεισμένων των θυρών. Στην πιο κρίσιμη στιγμή της αμοιβαίας εξομολόγησής τους, όταν η Μελίντα τον ρωτάει αν θα ήθελε να τον λούσει με λεπτομέρειες των σαρκικών της περιπετειών, εκείνος δεν θέλει ν’ ακούσει κουβέντα.

Αν το καλοσκεφτούμε, δεν την έχουμε ποτέ τσακώσει επ’ αυτοφώρω. Μπορεί και να μην έχει τυπικά απιστήσει, αν και η στάση της προτείνει το αντίθετο. Ο Βικ όμως έχει εγκληματίσει. Κι έχει βγάλει όλους τους υπόλοιπους παρανοϊκούς που τον υποψιάζονται ή τον κατηγορούν. Ο εγωκεντρισμός του αποκαλύπτεται σταδιακά.

Deep Water Facebook Twitter
Το pulp psychothriller είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο, ειδικά όταν εκτελείται με υφολογική ψυχραιμία.

Ο γάμος τους είναι ένα στοίχημα που δεν θέλει να χάσει. Την ποθεί και τη χάνει. Υπάρχει κάτι μύχιο που αδυνατεί να της προσφέρει. Κι εκείνη βρίσκει μια επιφανειακή, αν και ζεστή επιβεβαίωση αλλού. Ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις για την εξυπνάδα τους – αν υπάρχει ένας άρρητος στόχος, είναι να προλάβει ο ένας τον άλλον, παρουσία ανύποπτων τρίτων.

Εκεί παρεισφρέει η δεξιοτεχνία της Χάισμιθ στη σκιαγράφηση χαρακτήρων. Εκτός από τον Ιανό που κρύβει ο καθένας, η εσωτερική πλοκή εξελίσσεται παράλληλα με τις παγίδες. Και ο έμπειρος Λάιν πιάνει και τις δυο αφηγήσεις, αν και όχι πάντα με δύναμη στο τέμπο. 

Η εκκρεμότητα ανάμεσά τους, το παιχνίδι της ισορροπίας που αλλάζει πλευρά και παρασύρει την πλοκή και τη συμπάθεια του θεατή, είναι το μοτέρ ενός στόρι που ο Λάιν χειρίζεται καλά, μέχρι το βιαστικά μονταρισμένο τελευταίο δεκάλεπτο. Ο Βρετανός σκηνοθέτης έχει το χάρισμα να αφηγείται ευχάριστα καταστάσεις βασικά μαύρες. Δεν φημίζεται για τις λεπτεπίλεπτες αποφάσεις του, αλλά εδώ δεν πανηγυρίζει τις αδυναμίες των χαρακτήρων.

Χαιρετίζουμε την άφιξη ενός σέξι ψυχολογικού θρίλερ με αξιόλογο υπόβαθρο και cool σκηνοθεσία. Είναι μια κλασικής υφής, βγαλμένη από τα '90s απάντηση στην τυποποίηση και τη σύγχρονη υπερβολή του είδους. Το pulp psychothriller είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο, ειδικά όταν εκτελείται με υφολογική ψυχραιμία, και σίγουρα το «Deep Water» θα βουτούσε σε βαθύτερα νερά, αν αξιοποιούσε καλύτερα τους περιφερειακούς χαρακτήρες και τις νύξεις που πλαισιώνουν το χαμηλόφωνα κολασμένο ζεύγος. 

Το «Deep Water» προβάλλεται στη streaming πλατφόρμα Amazon Prime


 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Eyes of Tammy Faye

Οθόνες / «The Eyes of Tammy Faye»: Μια γυναίκα που βαφόταν κλόουν για να σώσει τις ψυχές αγνώστων

Η Τζέσικα Τσαστέιν τιμήθηκε από τους συναδέλφους της με το SAG award για το πορτρέτο της διασημότερης τηλευαγγελίστριας, που παρέμεινε μυστηριωδώς εύχαρις και επίμονα αισιόδοξη, σε πείσμα των σκανδάλων και της αγριότητας που της επιφύλασσε η μοίρα της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ