«Deep Water»: Μπεν Άφλεκ και Άνα ντε Άρμας σε ένα σέξι ψυχολογικό θρίλερ

Deep Water Facebook Twitter
Η αναμενόμενα σέξι Μελίντα της Άνα ντε Άρμας δοκιμάζει συνεχώς τα όρια ενός στωικού Βικ (ο πληρέστερος Άφλεκ εδώ και δεκαετίες).
0

Με μια αντιστροφή στις αρχικές προθέσεις των χαρακτήρων, στο Deep Water ο σύζυγος αποφεύγει πεισματικά και ύποπτα το διαζύγιο με την άπιστη γυναίκα του, ενώ στο Strangers on a Train που έκανε διεθνώς γνωστή τη συγγραφέα Πατρίσια Χάισμιθ και γύρισε σε ταινία ο Άλφρεντ Χίτσκοκ το 1951, το επιδιώκει, για να λύσει μια σχέση που δεν λειτουργεί πλέον και να προχωρήσει.

Μόνο και μόνο γι’ αυτό, η διαδρομή στα Βαθιά Νερά του αρρωστημένου έρωτα και της εμμονικής προσκόλλησης αποκτά μια άγρια ομορφιά, διότι το ζευγάρι έχει συνάψει μια συμφωνία πνιγμένη στις φήμες και το κουτσομπολιό, με λεπτομέρειες άγνωστες σ’ εμάς αλλά και τους φίλους τους, που παρακολουθούν τις κινήσεις τους με ζωηρό ενδιαφέρον.

Η κινηματογραφική μεταφορά του Έιντριαν Λάιν, πάντα τοποθετημένη στη Λουιζιάνα, τη μοναδική πραγματικά αισθαντική πολιτεία της Αμερικής, με τα πάρτι, τις απολαύσεις και τη μείξη μυστικιστικής παράδοσης και ανεκτικής συμβίωσης κατοίκων διαφορετικής κουλτούρας, είναι ένα ηλιόλουστο τρενάκι του τρόμου, που διακόπτεται από τα βίαια και σκοτεινά ξεσπάσματα μιας σχέσης που δεν έχει ηθικό λόγο να διαρκεί.

Χαιρετίζουμε την άφιξη ενός σέξι ψυχολογικού θρίλερ με αξιόλογο υπόβαθρο και cool σκηνοθεσία. Είναι μια κλασικής υφής, βγαλμένη από τα '90s απάντηση στην τυποποίηση και τη σύγχρονη υπερβολή του είδους. 

Ο Βικ Βαν Άλεν (Μπεν Άφλεκ), η Μελίντα (Άνα ντε Άρμας) και η κόρη τους ζουν άνετα, καθώς εκείνος έχει βγάλει χρήματα από εφεύρεση και πώληση πολεμικού υλικού, κάτι που επισημαίνει ο φύσει καχύποπτος συγγραφέας Ντον Γουίλσον (Τρέισι Λετς) σε μια παραπάνω από υπαινικτική, διερευνητική κουβέντα, διαλύοντας τους ψιθύρους της μικρής κοινότητας. Λίγες ημέρες πριν, ο Βικ απείλησε χαμηλόφωνα έναν από τους πιθανούς εραστές της γυναίκας του, λέγοντάς του πως εκείνος σκότωσε έναν εξαφανισμένο «προκάτοχό» του. Τα νέα κυκλοφόρησαν γρήγορα και ο Βικ χαμογέλασε αινιγματικά στο άκουσμά τους, επιμένοντας πως αστειευόταν.

Deep Water Facebook Twitter
Ο γάμος τους είναι ένα στοίχημα που δεν θέλει να χάσει. Την ποθεί και τη χάνει. Υπάρχει κάτι μύχιο που αδυνατεί να της προσφέρει.

Οι γνωστοί του συνεχίζουν να τον κάνουν παρέα και να τον καλούν στα πάρτι τους, εκεί όπου το κρασί ρέει άφθονο, η Μελίντα το καταναλώνει σε βαθμό μέθης, και σε ένα από αυτά, ο νεαρός που της παραδίδει μαθήματα πιάνου (ο Αυστραλός Τζέικομπ Ελόρντι από το τηλεοπτικό Euphoria), και με τον οποίο η όμορφη άπιστη παραείναι διαχυτική, βρίσκεται νεκρός στην πισίνα. Αυτή τη φορά είναι σαφές πως ο Βικ τον έπνιξε και πολύ ψύχραιμα αρνείται τις κατηγορίες στους αστυνομικούς που καταφθάνουν. Η Μελίντα όμως είναι σίγουρη. Παραμένουν μαζί και αναρωτιόμαστε τι είναι αυτό που διατηρεί έναν δεσμό τόσο έωλο και καταστροφικό.

Το σεξ είναι το κοινό σημείο της δημιουργού του Ρίπλεϊ και του σκηνοθέτη των 9 1/2 Εβδομάδες, Λολίτα και Ολέθρια Σχέση, που στα 81 του χρόνια επανέρχεται μετά από πολυετή απουσία από τα πλατό.

Κατά τ’ άλλα, οι διαφορές είναι τεράστιες. Η Χάισμιθ ποντάρει στα μυστικά, άλλωστε προέρχεται από μια γενιά αυτολογοκρισίας, όπου η ενοχή της παραβατικής απόλαυσης μασκαρευόταν έντεχνα κάτω από την πιο ευδιάκριτα τιμωρητική πράξη του φόνου. Αντίθετα, ο Λάιν διακρίνεται για τις κρουστές εικόνες του (ορμώμενος από τον κόσμο της διαφήμισης, γαρ), έναν εξωστρεφή ερωτισμό καθαρό ακόμη και στις νεφελώδεις πτυχές του – δεν υπήρχε καμία αμφιβολία στο κατσούφιασμα του Μίκι Ρουρκ όταν δεν αποδίδει η όψιμη εξομολόγηση προς την Κιμ Μπέισιντζερ ή στην αποφασιστική ρελάνς του Μάικλ Ντάγκλας απέναντι στην εκδικητική μανία της Γκλεν Κλόουζ.

Στη ρευστότητα του ζευγαριού, Χάισμιθ και Λάιν τέμνονται: η αναμενόμενα σέξι Μελίντα της Άνα ντε Άρμας δοκιμάζει συνεχώς τα όρια ενός στωικού Βικ (ο πληρέστερος Άφλεκ εδώ και δεκαετίες). Τον προκαλεί να το τελειώσει και, κλάσματα αργότερα, τον προσκαλεί να τη γευθεί, ανακαλώντας τα απομεινάρια της αγάπης που κάποτε τους ένωνε ανέφελα.

Deep Water Facebook Twitter
Η συμπεριφορά της Μελίντα φαίνεται πιο αγοραία, γιατί επιδιώκει να γλεντάει μπροστά σε κοινούς γνωστούς και να ερωτοτροπεί δημόσια, προσκαλώντας τους «φίλους» της στο σπίτι.

Οι στρατηγικές τους συμπίπτουν. Η συμπεριφορά της Μελίντα φαίνεται πιο αγοραία, γιατί επιδιώκει να γλεντάει μπροστά σε κοινούς γνωστούς και να ερωτοτροπεί δημόσια, προσκαλώντας τους «φίλους» της στο σπίτι. Ωστόσο, και ο Βικ δεν διστάζει να τη συνοδεύει στα πάρτι και κάτω από τη μάσκα της cool αξιοπρέπειας να καραδοκεί για τη σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι, πάντα ετοιμόλογος, διακριτικός, σχεδόν ιπποτικός.

Το σόου για τον κόσμο δεν μοιάζει με τις ταπεινωτικές στιγμές κεκλεισμένων των θυρών. Στην πιο κρίσιμη στιγμή της αμοιβαίας εξομολόγησής τους, όταν η Μελίντα τον ρωτάει αν θα ήθελε να τον λούσει με λεπτομέρειες των σαρκικών της περιπετειών, εκείνος δεν θέλει ν’ ακούσει κουβέντα.

Αν το καλοσκεφτούμε, δεν την έχουμε ποτέ τσακώσει επ’ αυτοφώρω. Μπορεί και να μην έχει τυπικά απιστήσει, αν και η στάση της προτείνει το αντίθετο. Ο Βικ όμως έχει εγκληματίσει. Κι έχει βγάλει όλους τους υπόλοιπους παρανοϊκούς που τον υποψιάζονται ή τον κατηγορούν. Ο εγωκεντρισμός του αποκαλύπτεται σταδιακά.

Deep Water Facebook Twitter
Το pulp psychothriller είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο, ειδικά όταν εκτελείται με υφολογική ψυχραιμία.

Ο γάμος τους είναι ένα στοίχημα που δεν θέλει να χάσει. Την ποθεί και τη χάνει. Υπάρχει κάτι μύχιο που αδυνατεί να της προσφέρει. Κι εκείνη βρίσκει μια επιφανειακή, αν και ζεστή επιβεβαίωση αλλού. Ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις για την εξυπνάδα τους – αν υπάρχει ένας άρρητος στόχος, είναι να προλάβει ο ένας τον άλλον, παρουσία ανύποπτων τρίτων.

Εκεί παρεισφρέει η δεξιοτεχνία της Χάισμιθ στη σκιαγράφηση χαρακτήρων. Εκτός από τον Ιανό που κρύβει ο καθένας, η εσωτερική πλοκή εξελίσσεται παράλληλα με τις παγίδες. Και ο έμπειρος Λάιν πιάνει και τις δυο αφηγήσεις, αν και όχι πάντα με δύναμη στο τέμπο. 

Η εκκρεμότητα ανάμεσά τους, το παιχνίδι της ισορροπίας που αλλάζει πλευρά και παρασύρει την πλοκή και τη συμπάθεια του θεατή, είναι το μοτέρ ενός στόρι που ο Λάιν χειρίζεται καλά, μέχρι το βιαστικά μονταρισμένο τελευταίο δεκάλεπτο. Ο Βρετανός σκηνοθέτης έχει το χάρισμα να αφηγείται ευχάριστα καταστάσεις βασικά μαύρες. Δεν φημίζεται για τις λεπτεπίλεπτες αποφάσεις του, αλλά εδώ δεν πανηγυρίζει τις αδυναμίες των χαρακτήρων.

Χαιρετίζουμε την άφιξη ενός σέξι ψυχολογικού θρίλερ με αξιόλογο υπόβαθρο και cool σκηνοθεσία. Είναι μια κλασικής υφής, βγαλμένη από τα '90s απάντηση στην τυποποίηση και τη σύγχρονη υπερβολή του είδους. Το pulp psychothriller είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο, ειδικά όταν εκτελείται με υφολογική ψυχραιμία, και σίγουρα το «Deep Water» θα βουτούσε σε βαθύτερα νερά, αν αξιοποιούσε καλύτερα τους περιφερειακούς χαρακτήρες και τις νύξεις που πλαισιώνουν το χαμηλόφωνα κολασμένο ζεύγος. 

Το «Deep Water» προβάλλεται στη streaming πλατφόρμα Amazon Prime


 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Eyes of Tammy Faye

Οθόνες / «The Eyes of Tammy Faye»: Μια γυναίκα που βαφόταν κλόουν για να σώσει τις ψυχές αγνώστων

Η Τζέσικα Τσαστέιν τιμήθηκε από τους συναδέλφους της με το SAG award για το πορτρέτο της διασημότερης τηλευαγγελίστριας, που παρέμεινε μυστηριωδώς εύχαρις και επίμονα αισιόδοξη, σε πείσμα των σκανδάλων και της αγριότητας που της επιφύλασσε η μοίρα της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ