«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Μιλώντας για τους Έλληνες Εβραίους, χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς

«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Μιλώντας για τους Έλληνες Εβραίους, χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς Facebook Twitter
Όλο και πιο σπάνια βλέπουμε γυναίκες ηθοποιούς να μη φοβούνται το σώμα και την παλέτα των εκφράσεών τους και μας το ξανάμαθε η Ελισάβετ Μουτάφη.
0

Άνθρωποι και αντικείμενα. Συνηθίζουμε να αντιμετωπίζουμε τα δεύτερα με περιφρόνηση ή έστω με απαξία, κάποτε για να μην μας πουν υλιστές, κυρίως, όμως, για να προτάξουμε το μεγαλείο της ανθρώπινης φύσης και την αξία της ανθρώπινης ζωής, συγκριτικά με κάτι άψυχο. Βεβαίως, πολύ συχνά, τα αντικείμενα, όλα αυτά για τα οποία λέμε «παλιοσίδερα», «φτηνοπράγματα», «άψυχη ύλη», «εσύ να είσαι καλά», αντέχουν και μετά από εμάς, παραμένουν σιωπηλοί αφηγητές μικρών ή μεγάλων ιστοριών. Μέσα, εργαλεία ή ανταλλάγματα, τα οποία μας κράτησαν στην πολύτιμη ζωή μας, φορείς γεγονότων που όταν όλα τελείωσαν, ακόμα και εμείς ως φυσικές παρουσίες, εκείνα έμειναν να κουβαλούν πληροφορία, για όσα οι μεταγενέστεροι δεν θα μπορούσαν να γνωρίζουν.

Και μετά, δυο ιστορικές στιγμές της χώρας: ένα εγχώριο γεγονός –η καταστροφική πυρκαγιά του 1917 στη Θεσσαλονίκη- και το πογκρόμ των Εβραίων (και) στο ελληνικό έδαφος. Το αποτύπωμα ενός συλλογικού, παγκόσμιου τραύματος από το οποίο δεν γλίτωσε η χώρα, με τις οδυνηρές μνήμες να στοιχειώνουν μέχρι σήμερα όσους με τον έναν ή τον άλλο τρόπο άγγιξε η ναζιστική θηριωδία.

Για πρώτη φορά μετά από χρόνια μία εγχώρια τηλεοπτική παραγωγή καταπιάνεται με θάρρος, τόλμη και χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς με το θέμα των Ελλήνων Εβραίων, ένα θέμα που πονάει διαχρονικά, διαγενεακά και χωρίς ποτέ κανείς να αποπειραθεί να το αγγίξει, χωρίς ταυτόχρονα να μην κινδυνεύει να κατηγορηθεί για υπενθύμιση «οικείων κακών» σε καιρό ειρήνης.

Εκεί, το όνομα του Αδόλφου Άιχμαν –και του «σφαγέα» του στη Θεσσαλονίκη, του Άλοϊς Μπρούνερ- θα χαραχτεί στο σώμα και την ψυχή χιλιάδων Εβραίων που μαρτύρησαν και θανατώθηκαν με τρόπους που δεν χωρά και δεν αντέχει το ανθρώπινο μυαλό. Όσοι επέζησαν, δεν νίκησαν ποτέ το θηρίο της ανάμνησης, δεν ξέχασαν ποτέ την ανάσα της φρίκης στο πρόσωπό τους. Παραδόξως, σπανίως μιλάμε πια και για τα δύο αυτά γεγονότα που συγκροτούν την ιστορία μιας πόλης, την αστική συνθήκη της Θεσσαλονίκης που ως δομή μεταμορφώθηκε μετά τη φωτιά και ως ψυχή σφραγίστηκε από την άνοδο και την πτώση των τεράτων που άκουγαν στα ονόματα Άιχμαν και Μπρούνερ.

«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Μιλώντας για τους Έλληνες Εβραίους, χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς Facebook Twitter
Η σειρά βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Βεατρίκης Σαΐας-Μαγρίζου και πρόκειται για το πραγματικό οδοιπορικό της οικογένειάς της, έτσι όπως το μετέφερε από τα χείλη του πατέρα της στο χαρτί –και από εκεί στην οθόνη.

Όλα τα παραπάνω –αντικείμενα και τόποι, γεγονότα και συνέπειες- χώρεσαν στο «Βραχιόλι της Φωτιάς», την πολυσυζητημένη σειρά της ΕΡΤ1, για να αφηγηθούν την ιστορία μιας οικογένειας Εβραίων, που ταυτόχρονα είναι και η ιστορία της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας και η ιστορία όσων επέζησαν (του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, του Αλβανικού Έπους και του Ολοκαυτώματος) για να τη δουν να αλλάζει, μαζί με την υπόλοιπη επικράτεια.

βραχιολι της φωτιας
KANTE ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ: Βεατρίκη Σαΐας-Μαγρίζου, Το βραχιόλι της φωτιάς, εκδόσεις Καστανιώτη

Η σειρά βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Βεατρίκης Σαΐας-Μαγρίζου και πρόκειται για το πραγματικό οδοιπορικό της οικογένειάς της, έτσι όπως το μετέφερε από τα χείλη του πατέρα της στο χαρτί –και από εκεί στην οθόνη- σαν μία αρκετά πλήρη, αρκετά συναισθηματική, αρκετά πυκνή σε γεγονότα εξιστόρηση των Εβραίων της Θεσσαλονίκης. Όπως πριν από λίγο καιρό είχε αποκαλύψει η ίδια, το βιβλίο δεν ήταν παρά η τήρηση της υπόσχεσης στον πατέρα της να καταγράψει την ιστορία της σεφαραδίτικης οικογένειάς του, τον δικό του βασανισμό ως πειραματόζωου στα χέρια του Μένγκελε, τη δίχως τέλος θηριωδία στα ναζιστικά στρατόπεδα.

Θα περίμενε κανείς η μεταφορά του βιβλίου στη μικρή οθόνη να υποπέσει στον πειρασμό της φλυαρίας. Άλλωστε, κανείς δεν θα αδικούσε ούτε τους σεναριογράφους (Νίκο Απειρανθίτης Σοφία Σωτηρίου) ούτε τον σκηνοθέτη (Γιώργο Γκικαπέπα), καθώς σε 8 επεισόδια θα έπρεπε να «χωρέσουν» τουλάχιστον 4 δεκαετίες. Όμως, το κάθε επεισόδιο είναι ζυγισμένο σωστά, χωρίς κατάχρηση διαλόγων ή εκβιαστικών, προς το τηλεοπτικό κοινό, τρικ. Δεν χρειάζονται, άλλωστε, σε μια τηλεοπτική αφήγηση που πρακτικά ξεκινά με τη φωτιά του ’17 και φθάνει έως τις αρχές του ’60, οπότε και ο «αρχιτέκτονας του Ολοκαυτώματος» Αδόλφος Άιχμαν διαπραγματεύεται για την ίδια του τη ζωή, με τη δικαιοσύνη του Ισραήλ και μετά την απαγωγή του κατά τη διάρκεια ευρείας επιχείρησης της Μοσάντ.  

«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Μιλώντας για τους Έλληνες Εβραίους, χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς Facebook Twitter
Από αριστερά: Ελισάβετ Μουτάφη (Μπενούτα Κοέν), Μιχάλης Ταμπακάκης (Ηλίας), Γκαλ Ρομπίσα (Δαβίδ), Νίκος Ψαρράς (Μωής Κοέν), Νικολέτα Χαρατζόγλου (Μαρίνα), Ηλέκτρα Μπαρούτα (Ματίλντα), Χριστίνα Μαθιουλάκη (Ραχήλ), Νεφέλη Κουρή (Ζακλίν)

Σε αυτό το σημείο, κάπου μεταξύ αναζήτησης και απόγνωσης, αντικρίζουμε για πρώτη φορά τον Ιωσήφ Κοέν (Χρήστο Λούλη), επιζήσαντα από τα χέρια του Μένγκελε να αναζητά, εκεί στις αρχές του ’60 την άκρη ενός καμένου νήματος με οδηγό του ένα αντικείμενο, ένα οικογενειακό κειμήλιο, ένα βραχιόλι που κάποτε η μητέρα του χάρισε σε μία τσιγγάνα. Αυτό το πολύτιμο αντικείμενο, θα γίνει ένα όχημα που θα οδηγήσει τον μικρότερο γιο της οικογένειας Κοέν σε ένα σερί εξαιρετικά ενοχλητικών –και για τους θρησκευτικούς ηγέτες του εβραϊκού στοιχείου- αποκαλύψεων.

Είναι ωραία και καλά μελετημένη η επιλογή των ηθοποιών: όλο και πιο σπάνια πια ακούμε καλά αρθρωμένα ελληνικά στην τηλεόραση και μας το θύμισε ο Νίκος Ψαρράς και όλο και πιο σπάνια βλέπουμε γυναίκες ηθοποιούς να μη φοβούνται το σώμα και την παλέτα των εκφράσεών τους και μας το ξανάμαθε η Ελισάβετ Μουτάφη. Και είναι όλο το καστ (Δημήτρης Αριανούτσος, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Σπύρος Σταμούλης, Αργύρης Ξάφης, Νεφέλη Κουρή, Γκαλ Ρομπίσα, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Χριστίνα Μαθιουλάκη, Ηλέκτρα Μπαρούτα, Γιώργος Ζιάκας, κ.α) «ψημένο» τόσο θεατρικά όσο και τηλεοπτικά, ώστε να χρησιμοποιήσει όλα τα εκφραστικά του εργαλεία για να αφηγηθεί μία τόσο συναισθηματικά ζορισμένη και ιστορικά βαριά πλοκή.

«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Μιλώντας για τους Έλληνες Εβραίους, χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς Facebook Twitter
Κάθε επεισόδιο είναι ζυγισμένο σωστά, χωρίς κατάχρηση διαλόγων ή εκβιαστικών, προς το τηλεοπτικό κοινό, τρικ.

Επίσης, είναι σπουδαίες –και για λόγους που αφορούν τη σύγχρονη συζήτηση- οι αναφορές στο στοιχείο Ρομά της Θεσσαλονίκης –καθώς μαζί με τους Εβραίους υπήρξαν διαχρονικά θηράματα της αποτρόπαιης ναζιστικής ψευδο-ιδεολογίας.

Κυρίως, όμως, είναι σημαντικό το ότι ένας τηλεοπτικός σταθμός αποφασίζει να επενδύσει σε μία σειρά που δεν ξεχνά ένα τεράστιο, εξαιρετικά οδυνηρό κομμάτι της ιστορίας μας, το οποίο όσο παιρνούν τα χρόνια και με κάθε «τελευταίο επιζώντα του Ολοκαυτώματος» που αποδημεί, τόσο απομακρύνεται από το πεδίο των ενδιαφερόντων μας και επανέρχεται μόνο μέσα από τα οδυνηρά, σποραδικά ξυπνήματα του Νεοναζισμού.  

Σε δεύτερο χρόνο, ίσως θα είχε μία επιπρόσθετη αξία από την πλευρά της παραγωγής να προχωρήσει σε υποτιτλισμό των εβραϊκών προσευχών, τραγουδιών και κάποιων διαλόγων που ακούγονται στη σειρά, όπως επίσης και κάποιων χαρακτηριστικών κινήσεων (σκίσιμο των ρούχων ως ένδειξη οργής) μόνο και μόνο για χάριν της αρτιότητας του τελικού προϊόντος. Για παράδειγμα, είναι τόσο γεμάτη πληροφορία η αναφορά της Μπενούτα Κοέν (Ελισάβετ Μουτάφη) στην κετουμπά της (γαμήλιο προσύμφωνο) με την οποία στέλνει μήνυμα ζωής στον σύζυγό της από τον τσιγγάνικο καταυλισμό στον οποίο οδήγησε τα παιδιά της για να τα σώσει από την πυρκαγιά.

«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Μιλώντας για τους Έλληνες Εβραίους, χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς Facebook Twitter
Ο Ιωσήφ Κοέν (Χρήστος Λούλης), επιζήσαντας από τα χέρια του Μένγκελε αναζητά, εκεί στις αρχές του ’60 την άκρη ενός καμένου νήματος με οδηγό του ένα οικογενειακό κειμήλιο.

Όμως, ακόμα και χωρίς αυτές τις ιδιαίτερες επεξηγήσεις που αφορούν στα ήθη, τα έθιμα και την εβραϊκή διάλεκτο, το αποτέλεσμα είναι εκτός από εξαιρετικά ενδιαφέρον και ουσιαστικά συγκινητικό. Ας πούμε, σπανίως μία ελληνική τηλεοπτική σειρά σπρώχνει τον τηλεθεατή πίσω στα βιβλία της ιστορίας, στην αναζήτηση αστερίσκων και λεπτομερειών υπογεγονότων της βασικής αφηγηματικής πλοκής και φυσικά αυτό μόνο κέρδος για όλους μπορεί να είναι.

Όσο για κάποιες επιμέρους ενστάσεις αναφορικά με την υπερβολική θεατρικότητα κάποιων σκηνών –εξωτερικών ως επί το πλείστον-, ειλικρινά; Δεν πειράζει, γιατί δεν έχουν σημασία. Υπήρξε σοβαρή προσπάθεια «ανασύστασης» εικόνων και δεδομένων της εποχής, για παράδειγμα, στα 535 τ.μ της βασικής οικίας της σειράς, η παραγωγή προχώρησε σε ευρεία εσωτερική ανακατασκεύη και δόθηκε σημασία ώστε τα έπιπλα να είναι εξ ολοκλήρου έπιπλα εποχής, τα ενδύματα ξεπέρασαν τα 1400, (ειδικά για τους ηθοποιούς που ερμήνευσαν ρόλους Γερμανών στρατιωτών χρησιμοποιήθηκαν αυθεντικές γερμανικές στολές), ενώ για τις σκηνές στα στρατόπεδα συγκέντρωσης ράφτηκαν 60 στολές, οι οποίες πέρασαν από ειδική διαδικασία παλαίωσης για την αληθοφάνεια των σκηνών.

«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Μιλώντας για τους Έλληνες Εβραίους, χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς Facebook Twitter
Μακάρι και σε άλλες σειρές με τέτοιο ιστορικό υπόβαθρο κι ας κοστίζουν κάτι παραπάνω. Αξίζουν κάθε σεντ επένδυσης από τα κανάλια.

Το σημαντικότερο όλων, ωστόσο, είναι ότι για πρώτη φορά μετά από χρόνια μία εγχώρια τηλεοπτική παραγωγή καταπιάνεται με θάρρος, τόλμη και χωρίς συναισθηματικούς εκβιασμούς με το θέμα των Ελλήνων Εβραίων, ένα θέμα που πονάει διαχρονικά, διαγενεακά και χωρίς ποτέ κανείς να αποπειραθεί να το αγγίξει, χωρίς ταυτόχρονα να μην κινδυνεύει να κατηγορηθεί για υπενθύμιση «οικείων κακών» σε καιρό ειρήνης.

Με το αποτέλεσμα αυτής της πάγιας φοβίας να μιλάμε για το τραύμα των Ελλήνων Εβραίων, αναμετρώμαστε σε δεύτερο και ανύποπτο χρόνο, όταν η άγνοια και η έγνοια να μην ξύσουμε παλιές πληγές, ξεφυτρώνει ως φρέσκια απειλή με τα κάθε λογής σταγονίδια του Φύρερ να βρίσκουν χώρο στην καθημερινότητά μας. Μακάρι και σε άλλες σειρές με τέτοιο ιστορικό υπόβαθρο κι ας κοστίζουν κάτι παραπάνω. Αξίζουν κάθε σεντ επένδυσης από τα κανάλια.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λεόν Σαλτιέλ: «Δεν υπήρξε, γενικά μιλώντας, κανένα ενδιαφέρον για τη μοίρα των Ελλήνων Εβραίων της κατεχόμενης Θεσσαλονίκης… δυσκολεύομαι ακόμα να εξηγήσω το γιατί»

Λεόν Σαλτιέλ / «Δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον για τη μοίρα των Ελλήνων Εβραίων της Θεσσαλονίκης»

Με έναυσμα το βραβευμένο τελευταίο του βιβλίο όπου εξετάζει πώς (δεν) αντέδρασαν οι τοπικές αρχές και φορείς στην εξόντωση της εβραϊκής κοινότητας από τους ναζί, ο Θεσσαλονικιός ερευνητής, συγγραφέας και εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Εβραϊκού Συμβουλίου στον ΟΗΕ στη Γενεύη μιλά για εκείνα τα γεγονότα αλλά και για τον αντισημιτισμό ως διαχρονικό φαινόμενο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ