Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
Μεγάλο μέρος της καμπάνιας δεν απευθύνεται, όπως θα περίμενε κανείς, σε παιδιά αλλά περισσότερο σε ένα νέο κύμα οπαδών της γενιάς Z που ανακαλύπτουν τον κόσμο της Barbie.
0

ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ της μαζικής κουλτούρας αυτή τη στιγμή, από τα βιντεοπαιχνίδια μέχρι τα ταξίδια, τη μόδα, το φαγητό και τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων, ένα ροζ κύμα μοιάζει να καλύπτει τα πάντα εν αναμονή της εξόδου της Barbie –της ταινίας που σκηνοθέτησε η Γκρέτα Γκέργουιγκ με την Μάργκο Ρόμπι στον ομώνυμο ρόλο– στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Η ταινία (η οποία φιλοδοξεί να πετύχει εισπράξεις 55 εκατομμύριων δολαρίων το Σαββατοκύριακο της πρεμιέρας, πάνω από το μισό κόστος της παραγωγής της) επιδιώκει να εκτοξεύσει θεαματικά στον 21ο αιώνα την πιο προβληματική κούκλα της ιστορίας και για τον σκοπό αυτό έχει εξαπολύσει εδώ και καιρό μια καμπάνια μάρκετινγκ που όμοιά της δεν έχει υπάρξει.

Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ τον περασμένο Δεκέμβριο, η Barbie βρίσκεται σε μια πορεία ριζικού επαναπροσδιορισμού. Έχει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οι περισσότεροι influencers ούτε να ονειρευτούν μπορούν, ένα πορτφόλιο από συνεργασίες με μάρκες που έχει εξασφαλίσει την διείσδυσή της σε κάθε γωνιά του σύγχρονου zeitgeist και μια λίστα με merchandise που φαίνεται να μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.

Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ τον περασμένο Δεκέμβριο, η Barbie βρίσκεται σε μια πορεία ριζικού επαναπροσδιορισμού. Έχει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οι περισσότεροι influencers ούτε να ονειρευτούν μπορούν.

Μεγάλο μέρος της καμπάνιας δεν απευθύνεται, όπως θα περίμενε κανείς, σε παιδιά (αν και με τον αριθμό των νέων παιχνιδιών που κυκλοφορούν σε συνδυασμό με την ταινία, κάποιοι γονείς μπορεί να αναρωτηθούν αν οι κατασκευαστές της Mattel έχουν βάλει σκοπό να τους χρεοκοπήσουν) αλλά περισσότερο σε ένα νέο κύμα οπαδών της γενιάς Z που ανακαλύπτουν τον κόσμο της Barbie στο TikTok, και στους millennials που έχουν ακόμα τις παλιές τους κούκλες σε ένα κουτί κάπου στα σπίτια των γονιών τους.

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
O θόρυβος δεν οφείλεται μόνο σε ένα δελεαστικό τρέιλερ και σε ένα εξαιρετικό καστ. «Αν αγαπάτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς», δηλώνει το τρέιλερ.

Είναι γεγονός: μετά από τόσο καιρό, η Barbie φαίνεται να είναι και πάλι cool. Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα το είχε προβλέψει. Παρά τις προσπάθειες να γίνει η Barbie πιο «συμπεριληπτική» στα χρόνια που πέρασαν από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το 1959, η αρχική απίστευτα λεπτή εκδοχή της –σίγουρα ένα βλαβερό σωματικό πρότυπο για τα απανταχού κοριτσάκια– παραμένει η κυρίαρχη Barbie στην κοινή συνείδηση. Και υπάρχει κάτι σε μια τέλεια κούκλα με μια τέλεια ζωή που μοιάζει ανάρμοστο στον σύγχρονο κόσμο μετά το #MeToo.

Πού οφείλεται λοιπόν αυτή η ξαφνική απογείωση ενός κουρασμένου brand; Εν μέρει στο γεγονός ότι τα παιδιά που παρακαλούσαν τους γονείς τους για ένα Dreamhouse το 1998 βρίσκονται τώρα ακριβώς στην κατάλληλη ηλικία για να το νοσταλγήσουν και έχουν και το διαθέσιμο εισόδημα. Οφείλεται επίσης φυσικά στην καμπάνια που έχει δημιουργηθεί γύρω από την ταινία. Μέσα σε έξι μήνες, η Barbie μετατράπηκε από ένα παλιομοδίτικο brand σε ένα σύγχρονο είδωλο για την εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το γεγονός ότι η Γκέργουιγκ (γνωστή για ταινίες ενηλικίωσης όπως το Lady Bird και την αναθεωρητική, φεμινιστική της ματιά στις Μικρές Κυρίες) βρίσκεται πίσω από την ταινία, βοήθησε επίσης στη νομιμοποίησή της Barbie, διευκολύνοντας την προώθηση όλου αυτού του ροζ και πλαστικού σύμπαντος.

Όμως, ο θόρυβος δεν οφείλεται μόνο σε ένα δελεαστικό τρέιλερ και σε ένα εξαιρετικό καστ. «Αν αγαπάτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς», δηλώνει το τρέιλερ. «Αν μισείτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς». Η Ρόμπι πρόσθεσε: «Αν νιώθετε αδιάφοροι για την Barbie ή αν έχετε χρόνια να σκεφτείτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι επίσης για εσάς».

Εκεί έγκειται η ιδιοφυΐα αυτής της καμπάνιας, λέει ο Alex Wilson, εκτελεστικός διευθυντής του πρακτορείου Amplify. Στέλνει το μήνυμα ότι η Barbie είναι για όλους: «Πήραν το DNA αυτού που έκανε αυτό το παιχνίδι τόσο επιτυχημένο και το έκαναν μάρκετινγκ τοποθετώντας την εικόνα της σε παιχνίδια, στο Architectural Digest, στο φαγητό, στη μόδα, στο interior design, στα πάντα».

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέει ο Wilson, είναι το κλειδί για την καμπάνια της Barbie. Το Barbie TikTok έχει αποσπάσει 13,3 εκατομμύρια likes από τότε που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021. Δεν αποτελεί ρητά μέρος της καμπάνιας της ταινίας, αλλά είναι όλα μέρος του σχεδίου, που πλασάρεται έξυπνα από τη Mattel όχι ως ένας τρόπος να πουλήσει παιχνίδια αλλά να επαναπροσδιορίσει την Barbie ως σύγχρονη influencer.

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
Είναι γεγονός: μετά από τόσο καιρό, η Barbie φαίνεται να είναι και πάλι cool. Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα το είχε προβλέψει.

Η ταινία εξυπηρετεί έναν παρόμοιο σκοπό. «Δεν πρόκειται για τη δημιουργία ταινιών με στόχο να πουλήσουμε περισσότερα παιχνίδια», δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz. «Τα καταφέρνουμε μια χαρά και χωρίς ταινίες». Κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει, αλλά την ημέρα που η Margot Robbie Barbie βγήκε στα ράφια των καταστημάτων εκτοξεύτηκε στο νούμερο ένα πωλήσεων στο Amazon.

Η ταινία, λέει ο Wilson, είναι η απόδειξη ότι η βιομηχανία έχει «μεταβεί από την τοποθέτηση προϊόντος στο προϊόν ως πρωταγωνιστή». Θα καταφέρει η καμπάνια να στείλει τον κόσμο στις αίθουσες; Το τσούρμο των influencers που προσκλήθηκαν πρόσφατα να παρακολουθήσουν το τρέιλερ πείστηκαν. «Θέλω να βρεθώ στον κόσμο της Barbie», είπε μία από αυτές, ντυμένη από την κορυφή ως τα νύχια στα ροζ σήμα. Είναι τυχερή – βρίσκεται ήδη εκεί.

Barbie Official Trailer

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ