Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
Μεγάλο μέρος της καμπάνιας δεν απευθύνεται, όπως θα περίμενε κανείς, σε παιδιά αλλά περισσότερο σε ένα νέο κύμα οπαδών της γενιάς Z που ανακαλύπτουν τον κόσμο της Barbie.
0

ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ της μαζικής κουλτούρας αυτή τη στιγμή, από τα βιντεοπαιχνίδια μέχρι τα ταξίδια, τη μόδα, το φαγητό και τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων, ένα ροζ κύμα μοιάζει να καλύπτει τα πάντα εν αναμονή της εξόδου της Barbie –της ταινίας που σκηνοθέτησε η Γκρέτα Γκέργουιγκ με την Μάργκο Ρόμπι στον ομώνυμο ρόλο– στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Η ταινία (η οποία φιλοδοξεί να πετύχει εισπράξεις 55 εκατομμύριων δολαρίων το Σαββατοκύριακο της πρεμιέρας, πάνω από το μισό κόστος της παραγωγής της) επιδιώκει να εκτοξεύσει θεαματικά στον 21ο αιώνα την πιο προβληματική κούκλα της ιστορίας και για τον σκοπό αυτό έχει εξαπολύσει εδώ και καιρό μια καμπάνια μάρκετινγκ που όμοιά της δεν έχει υπάρξει.

Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ τον περασμένο Δεκέμβριο, η Barbie βρίσκεται σε μια πορεία ριζικού επαναπροσδιορισμού. Έχει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οι περισσότεροι influencers ούτε να ονειρευτούν μπορούν, ένα πορτφόλιο από συνεργασίες με μάρκες που έχει εξασφαλίσει την διείσδυσή της σε κάθε γωνιά του σύγχρονου zeitgeist και μια λίστα με merchandise που φαίνεται να μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.

Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ τον περασμένο Δεκέμβριο, η Barbie βρίσκεται σε μια πορεία ριζικού επαναπροσδιορισμού. Έχει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οι περισσότεροι influencers ούτε να ονειρευτούν μπορούν.

Μεγάλο μέρος της καμπάνιας δεν απευθύνεται, όπως θα περίμενε κανείς, σε παιδιά (αν και με τον αριθμό των νέων παιχνιδιών που κυκλοφορούν σε συνδυασμό με την ταινία, κάποιοι γονείς μπορεί να αναρωτηθούν αν οι κατασκευαστές της Mattel έχουν βάλει σκοπό να τους χρεοκοπήσουν) αλλά περισσότερο σε ένα νέο κύμα οπαδών της γενιάς Z που ανακαλύπτουν τον κόσμο της Barbie στο TikTok, και στους millennials που έχουν ακόμα τις παλιές τους κούκλες σε ένα κουτί κάπου στα σπίτια των γονιών τους.

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
O θόρυβος δεν οφείλεται μόνο σε ένα δελεαστικό τρέιλερ και σε ένα εξαιρετικό καστ. «Αν αγαπάτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς», δηλώνει το τρέιλερ.

Είναι γεγονός: μετά από τόσο καιρό, η Barbie φαίνεται να είναι και πάλι cool. Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα το είχε προβλέψει. Παρά τις προσπάθειες να γίνει η Barbie πιο «συμπεριληπτική» στα χρόνια που πέρασαν από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το 1959, η αρχική απίστευτα λεπτή εκδοχή της –σίγουρα ένα βλαβερό σωματικό πρότυπο για τα απανταχού κοριτσάκια– παραμένει η κυρίαρχη Barbie στην κοινή συνείδηση. Και υπάρχει κάτι σε μια τέλεια κούκλα με μια τέλεια ζωή που μοιάζει ανάρμοστο στον σύγχρονο κόσμο μετά το #MeToo.

Πού οφείλεται λοιπόν αυτή η ξαφνική απογείωση ενός κουρασμένου brand; Εν μέρει στο γεγονός ότι τα παιδιά που παρακαλούσαν τους γονείς τους για ένα Dreamhouse το 1998 βρίσκονται τώρα ακριβώς στην κατάλληλη ηλικία για να το νοσταλγήσουν και έχουν και το διαθέσιμο εισόδημα. Οφείλεται επίσης φυσικά στην καμπάνια που έχει δημιουργηθεί γύρω από την ταινία. Μέσα σε έξι μήνες, η Barbie μετατράπηκε από ένα παλιομοδίτικο brand σε ένα σύγχρονο είδωλο για την εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το γεγονός ότι η Γκέργουιγκ (γνωστή για ταινίες ενηλικίωσης όπως το Lady Bird και την αναθεωρητική, φεμινιστική της ματιά στις Μικρές Κυρίες) βρίσκεται πίσω από την ταινία, βοήθησε επίσης στη νομιμοποίησή της Barbie, διευκολύνοντας την προώθηση όλου αυτού του ροζ και πλαστικού σύμπαντος.

Όμως, ο θόρυβος δεν οφείλεται μόνο σε ένα δελεαστικό τρέιλερ και σε ένα εξαιρετικό καστ. «Αν αγαπάτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς», δηλώνει το τρέιλερ. «Αν μισείτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς». Η Ρόμπι πρόσθεσε: «Αν νιώθετε αδιάφοροι για την Barbie ή αν έχετε χρόνια να σκεφτείτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι επίσης για εσάς».

Εκεί έγκειται η ιδιοφυΐα αυτής της καμπάνιας, λέει ο Alex Wilson, εκτελεστικός διευθυντής του πρακτορείου Amplify. Στέλνει το μήνυμα ότι η Barbie είναι για όλους: «Πήραν το DNA αυτού που έκανε αυτό το παιχνίδι τόσο επιτυχημένο και το έκαναν μάρκετινγκ τοποθετώντας την εικόνα της σε παιχνίδια, στο Architectural Digest, στο φαγητό, στη μόδα, στο interior design, στα πάντα».

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέει ο Wilson, είναι το κλειδί για την καμπάνια της Barbie. Το Barbie TikTok έχει αποσπάσει 13,3 εκατομμύρια likes από τότε που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021. Δεν αποτελεί ρητά μέρος της καμπάνιας της ταινίας, αλλά είναι όλα μέρος του σχεδίου, που πλασάρεται έξυπνα από τη Mattel όχι ως ένας τρόπος να πουλήσει παιχνίδια αλλά να επαναπροσδιορίσει την Barbie ως σύγχρονη influencer.

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
Είναι γεγονός: μετά από τόσο καιρό, η Barbie φαίνεται να είναι και πάλι cool. Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα το είχε προβλέψει.

Η ταινία εξυπηρετεί έναν παρόμοιο σκοπό. «Δεν πρόκειται για τη δημιουργία ταινιών με στόχο να πουλήσουμε περισσότερα παιχνίδια», δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz. «Τα καταφέρνουμε μια χαρά και χωρίς ταινίες». Κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει, αλλά την ημέρα που η Margot Robbie Barbie βγήκε στα ράφια των καταστημάτων εκτοξεύτηκε στο νούμερο ένα πωλήσεων στο Amazon.

Η ταινία, λέει ο Wilson, είναι η απόδειξη ότι η βιομηχανία έχει «μεταβεί από την τοποθέτηση προϊόντος στο προϊόν ως πρωταγωνιστή». Θα καταφέρει η καμπάνια να στείλει τον κόσμο στις αίθουσες; Το τσούρμο των influencers που προσκλήθηκαν πρόσφατα να παρακολουθήσουν το τρέιλερ πείστηκαν. «Θέλω να βρεθώ στον κόσμο της Barbie», είπε μία από αυτές, ντυμένη από την κορυφή ως τα νύχια στα ροζ σήμα. Είναι τυχερή – βρίσκεται ήδη εκεί.

Barbie Official Trailer

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ