Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
Μεγάλο μέρος της καμπάνιας δεν απευθύνεται, όπως θα περίμενε κανείς, σε παιδιά αλλά περισσότερο σε ένα νέο κύμα οπαδών της γενιάς Z που ανακαλύπτουν τον κόσμο της Barbie.
0

ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ της μαζικής κουλτούρας αυτή τη στιγμή, από τα βιντεοπαιχνίδια μέχρι τα ταξίδια, τη μόδα, το φαγητό και τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων, ένα ροζ κύμα μοιάζει να καλύπτει τα πάντα εν αναμονή της εξόδου της Barbie –της ταινίας που σκηνοθέτησε η Γκρέτα Γκέργουιγκ με την Μάργκο Ρόμπι στον ομώνυμο ρόλο– στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Η ταινία (η οποία φιλοδοξεί να πετύχει εισπράξεις 55 εκατομμύριων δολαρίων το Σαββατοκύριακο της πρεμιέρας, πάνω από το μισό κόστος της παραγωγής της) επιδιώκει να εκτοξεύσει θεαματικά στον 21ο αιώνα την πιο προβληματική κούκλα της ιστορίας και για τον σκοπό αυτό έχει εξαπολύσει εδώ και καιρό μια καμπάνια μάρκετινγκ που όμοιά της δεν έχει υπάρξει.

Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ τον περασμένο Δεκέμβριο, η Barbie βρίσκεται σε μια πορεία ριζικού επαναπροσδιορισμού. Έχει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οι περισσότεροι influencers ούτε να ονειρευτούν μπορούν, ένα πορτφόλιο από συνεργασίες με μάρκες που έχει εξασφαλίσει την διείσδυσή της σε κάθε γωνιά του σύγχρονου zeitgeist και μια λίστα με merchandise που φαίνεται να μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.

Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ τον περασμένο Δεκέμβριο, η Barbie βρίσκεται σε μια πορεία ριζικού επαναπροσδιορισμού. Έχει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οι περισσότεροι influencers ούτε να ονειρευτούν μπορούν.

Μεγάλο μέρος της καμπάνιας δεν απευθύνεται, όπως θα περίμενε κανείς, σε παιδιά (αν και με τον αριθμό των νέων παιχνιδιών που κυκλοφορούν σε συνδυασμό με την ταινία, κάποιοι γονείς μπορεί να αναρωτηθούν αν οι κατασκευαστές της Mattel έχουν βάλει σκοπό να τους χρεοκοπήσουν) αλλά περισσότερο σε ένα νέο κύμα οπαδών της γενιάς Z που ανακαλύπτουν τον κόσμο της Barbie στο TikTok, και στους millennials που έχουν ακόμα τις παλιές τους κούκλες σε ένα κουτί κάπου στα σπίτια των γονιών τους.

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
O θόρυβος δεν οφείλεται μόνο σε ένα δελεαστικό τρέιλερ και σε ένα εξαιρετικό καστ. «Αν αγαπάτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς», δηλώνει το τρέιλερ.

Είναι γεγονός: μετά από τόσο καιρό, η Barbie φαίνεται να είναι και πάλι cool. Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα το είχε προβλέψει. Παρά τις προσπάθειες να γίνει η Barbie πιο «συμπεριληπτική» στα χρόνια που πέρασαν από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το 1959, η αρχική απίστευτα λεπτή εκδοχή της –σίγουρα ένα βλαβερό σωματικό πρότυπο για τα απανταχού κοριτσάκια– παραμένει η κυρίαρχη Barbie στην κοινή συνείδηση. Και υπάρχει κάτι σε μια τέλεια κούκλα με μια τέλεια ζωή που μοιάζει ανάρμοστο στον σύγχρονο κόσμο μετά το #MeToo.

Πού οφείλεται λοιπόν αυτή η ξαφνική απογείωση ενός κουρασμένου brand; Εν μέρει στο γεγονός ότι τα παιδιά που παρακαλούσαν τους γονείς τους για ένα Dreamhouse το 1998 βρίσκονται τώρα ακριβώς στην κατάλληλη ηλικία για να το νοσταλγήσουν και έχουν και το διαθέσιμο εισόδημα. Οφείλεται επίσης φυσικά στην καμπάνια που έχει δημιουργηθεί γύρω από την ταινία. Μέσα σε έξι μήνες, η Barbie μετατράπηκε από ένα παλιομοδίτικο brand σε ένα σύγχρονο είδωλο για την εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το γεγονός ότι η Γκέργουιγκ (γνωστή για ταινίες ενηλικίωσης όπως το Lady Bird και την αναθεωρητική, φεμινιστική της ματιά στις Μικρές Κυρίες) βρίσκεται πίσω από την ταινία, βοήθησε επίσης στη νομιμοποίησή της Barbie, διευκολύνοντας την προώθηση όλου αυτού του ροζ και πλαστικού σύμπαντος.

Όμως, ο θόρυβος δεν οφείλεται μόνο σε ένα δελεαστικό τρέιλερ και σε ένα εξαιρετικό καστ. «Αν αγαπάτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς», δηλώνει το τρέιλερ. «Αν μισείτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς». Η Ρόμπι πρόσθεσε: «Αν νιώθετε αδιάφοροι για την Barbie ή αν έχετε χρόνια να σκεφτείτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι επίσης για εσάς».

Εκεί έγκειται η ιδιοφυΐα αυτής της καμπάνιας, λέει ο Alex Wilson, εκτελεστικός διευθυντής του πρακτορείου Amplify. Στέλνει το μήνυμα ότι η Barbie είναι για όλους: «Πήραν το DNA αυτού που έκανε αυτό το παιχνίδι τόσο επιτυχημένο και το έκαναν μάρκετινγκ τοποθετώντας την εικόνα της σε παιχνίδια, στο Architectural Digest, στο φαγητό, στη μόδα, στο interior design, στα πάντα».

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέει ο Wilson, είναι το κλειδί για την καμπάνια της Barbie. Το Barbie TikTok έχει αποσπάσει 13,3 εκατομμύρια likes από τότε που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021. Δεν αποτελεί ρητά μέρος της καμπάνιας της ταινίας, αλλά είναι όλα μέρος του σχεδίου, που πλασάρεται έξυπνα από τη Mattel όχι ως ένας τρόπος να πουλήσει παιχνίδια αλλά να επαναπροσδιορίσει την Barbie ως σύγχρονη influencer.

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
Είναι γεγονός: μετά από τόσο καιρό, η Barbie φαίνεται να είναι και πάλι cool. Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα το είχε προβλέψει.

Η ταινία εξυπηρετεί έναν παρόμοιο σκοπό. «Δεν πρόκειται για τη δημιουργία ταινιών με στόχο να πουλήσουμε περισσότερα παιχνίδια», δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz. «Τα καταφέρνουμε μια χαρά και χωρίς ταινίες». Κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει, αλλά την ημέρα που η Margot Robbie Barbie βγήκε στα ράφια των καταστημάτων εκτοξεύτηκε στο νούμερο ένα πωλήσεων στο Amazon.

Η ταινία, λέει ο Wilson, είναι η απόδειξη ότι η βιομηχανία έχει «μεταβεί από την τοποθέτηση προϊόντος στο προϊόν ως πρωταγωνιστή». Θα καταφέρει η καμπάνια να στείλει τον κόσμο στις αίθουσες; Το τσούρμο των influencers που προσκλήθηκαν πρόσφατα να παρακολουθήσουν το τρέιλερ πείστηκαν. «Θέλω να βρεθώ στον κόσμο της Barbie», είπε μία από αυτές, ντυμένη από την κορυφή ως τα νύχια στα ροζ σήμα. Είναι τυχερή – βρίσκεται ήδη εκεί.

Barbie Official Trailer

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ