Κρήτη: Μήνυση σε νηπιαγωγούς επειδή μίλησαν στα παιδιά για το «πέος» και το «αιδοίο»

Κρήτη: Μήνυση σε νηπιαγωγούς επειδή μίλησαν στα παιδιά για το «πέος» και το «αιδοίο» Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου. Eurokinissi / ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
15

Σε δίκη παραπέμπονται τέσσερις νηπιαγωγοί στην Κρήτη, επειδή στο πλαίσιο εγκεκριμένου μαθήματος αγωγής υγείας, μίλησαν στα παιδιά για την επιστημονική ονομασία των γεννητικών οργάνων, ήτοι το πέος και το αιδοίο.

Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης, γονιός κατέθεσε μήνυση εναντίον των τεσσάρων εκπαιδευτικών με αιτιολογία πως το παιδί του «τραυματίστηκε ψυχολογικά».

Το περιστατικό συνέβη πριν από τρία χρόνια στο 19ο νηπιαγωγείο Χανίων και η δίκη έχει οριστεί για τις 22 Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Μαργαρίτα Γερούκη, ειδική σε θέματα σεξουαλικής αγωγής. 

Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα τόσο του Ρεθύμνου όσο και των Χανίων, αλλά και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων τάχθηκαν υπέρ των νηπιαγωγών και ενημέρωσαν τις εισαγγελικές Αρχές ότι πρόκειται για μάθημα εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής. Ωστόσο οι νηπιαγωγοί, δεν θα αποφύγουν το δικαστήριο.

«Όταν οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να ενημερώσουν τα παιδιά, είναι παράλογο να καταλήγουν κατηγορούμενοι», σχολίασε η κ. Γερούκη.

«Θα είχαμε πολύ λιγότερες σεξουαλικές κακοποιήσεις παιδιών»

 

Η κ. Γερούκη εξηγεί ότι το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής διδάσκεται εδώ και χρόνια στις ευρωπαϊκές χώρες και υπογραμμίζει ότι τα παιδιά μέσω της γνώσης μπορούν να διδαχθούν πολλά προστατεύοντας παράλληλα τον εαυτό τους.

«Θα είχαμε για παράδειγμα πολύ λιγότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, για τα οποία διαβάζουμε πολύ συχνά στην Κρήτη, γιατί τα ίδια τα παιδιά θα ήξεραν τι επιτρέπεται και τι όχι στο άγγιγμα και θα ενημέρωναν κάποιον από το περιβάλλον τους,ακόμη κι αν ο δράστης ήταν ο γονιός τους», υπογράμμισε η ίδια.

 

Σχετικά με το πώς πρέπει να μιλούν οι γονείς στα παιδιά τους για τα σεξουαλικά όργανα, η κ. Γερούκη αναφέρει: «Οι ίδιοι οι γονείς πολλές φορές δεν ξέρουν τι να απαντήσουν στα παιδιά τους, θέλουν να τους μιλήσουν αλλά δεν ξέρουν τον τρόπο. Αντιμετωπίζουν τα γεννητικά όργανα σα να μην υπάρχουν και το μήνυμα που στέλνουν στα παιδιά τους είναι είτε ότι πρόκειται για όργανα άνευ σημασίας, είτε ότι πρέπει να ντρέπονται γι' αυτά, όμως και τα δύο μηνύματα είναι λάθος. Το σωστό είναι να πούμε στα παιδιά του νηπιαγωγείου ότι η επιστημονική ονομασία τους είναι πέος και αιδοίο. Είναι πράγματι οξύμωρο, από την μια να παίρνουμε παγκόσμιο βραβείο για ένα πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που ετοιμάσαμε και από την άλλη, κάποιοι συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα να οδηγούνται στο δικαστήριο ως κατηγορούμενοι»

Παγκόσμια διάκριση για το πρόγραμμα

 

Η Μαργαρίτα Γερούκη θα βρεθεί στο Μεξικό με αφορμή μια παγκόσμια διάκριση. Συγκεκριμένα, με το βραβείο Αριστείας και Καινοτομίας στη Σεξουαλική Αγωγή 2019, από τον Παγκόσμιο Οργανισμό για τη Σεξουαλική Υγεία, θα τιμηθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παίζω με το Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις».

Στην κατηγορία του βραβείου (ατομικές συμμετοχές και ΜΚΟ) υπήρχαν 19 συμμετοχές από διάφορες χώρες του κόσμου, από ανθρώπους με μεγάλη αναγνώριση στον χώρο της σεξουαλικής εκπαίδευσης, ωστόσο η δουλειά της ελληνικής ομάδας υπήρξε εντυπωσιακή και ξεχώρισε.

Το πρόγραμμα «Παίζω με τον Φρίξο, (ένα σκατζόχοιρο) και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις» εξερευνά την σεξουαλικότητα ως αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης και αφορά το σώμα, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, την αναπαραγωγή, τις διαπροσωπικές σχέσεις. Στηρίζεται σε γνώσεις, σε καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτογνωσίας, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας αλλά και στην υιοθέτηση αξιών και στάσεων που προάγουν την υγεία και την ευεξία των ατόμων.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά του νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Περιλαμβάνει πέντε ενότητες μαθημάτων για την τάξη αλλά και αντίστοιχες υποστηρικτικές ενότητες για τις/τους εκπαιδευτικούς. 

Είναι πολύ σημαντικό για όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τρόπο συστηματικό, οργανωμένο και κυρίως μέσα από επιστημονικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις τα παραπάνω θέματα καθώς από τη μία μεριά το θέμα της σεξουαλικότητας παρουσιάζεται με διάφορους τρόπους, πολλές φορές όχι αξιόπιστους, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικούς χώρους, από την άλλη κάποιοι γονείς, που είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για την καθοδήγηση των παιδιών τους και σε θέματα σεξουαλικότητας και σεξουαλικής υγείας, δεν μπορούν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο σε αυτά τα καθήκοντα.

Επιπλέον γνωρίζουμε ότι στο στενό οικογενειακό και φιλικό περίγυρο ενός παιδιού βρίσκονται συνήθως οι υπεύθυνοι για την κακοποίησή του. Είναι λοιπόν στον ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών να αναλάβουν, σε συνεργασία πάντα με την οικογένεια, να παρουσιάσουν και συζητήσουν μεθοδικά και επιστημονικά το ζήτημα αυτό.

Τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας βρίσκονται στο αναπτυξιακό αυτό στάδιο της ζωής τους όπου θα πρέπει να γνωρίσουν ζητήματα που αφορούν το σώμα τους, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, επίσης ζητήματα που αφορούν τις κοινωνικές ανθρώπινες σχέσεις, να επεξεργαστούν αποδεκτούς κώδικες επικοινωνίας και να μάθουν να προστατεύονται από τυχόν επιβλαβείς συμπεριφορές των ενηλίκων. Όλα τα παραπάνω είναι δυνατό να γίνουν διδακτικές ενότητες μιας συστηματικής παρέμβασης με στόχο τη σεξουαλική αγωγή των παιδιών.

Με πληροφορίες από patris.gr

Ελλάδα
15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

3 σχόλια
Καλέ δεν πειράζ! Αφήστε τα παιδιά και δη τα αγόρια να εκπαιδεύονται στις σεξουαλικές συμπεριφορές απ' τις τσόντες του συρμού, αφήστε τα κορίτσια να μην ξέρουν που τους πάνε τα 5, να είναι δοχεία αυνανισμού και να έχουν ανήλικες εγκυμοσύνες, αφήστε τα παιδιά να είναι εύκολα θύματα παιδεραστών, αφήστε τα "αιδοία" και τα "πέη" στο σκοτάδι εκεί που ανήκουν. Οι μπαλοθιές, τα αντικριστά, η βιομηχανία γάμου με τα 1.500-2.000 άτομα per each και το "μεγάλωμα της ράτσας", υπό οποιαδήποτε συνθήκη, να 'ναι καλά.
Συμφωνώ και επαυξάνω. θα πρόσθετα δε και μεταξύ Χριστόδουλου, Αμβρόσιου (και του λοιπού κακού συναπαντήματος) - πατρός Κλεομένη της μονής Ζίου Ζίτσου του Ελληνομάχου. Άντε, και της Λουκά, να μην παραπονιέται η καημένη. Ζήτω το Έθνος.
To hoorah ίσως είναι τουρκικό, παρεμπιπτόντως. Στις τουρκογενείς γλώσσες θα πει «εμπρός!». Το πρωτοάκουσαν οι Αγγλογάλλοι από τους εφορμώντες Τούρκους στον πόλεμο της Κριμαίας και τους έκανε μεγάλη εντύπωση και το υιοθέτησαν. Έτσι τουλάχιστον μου είπε φίλος γλωσσολόγος (τουρκολόγος για την ακρίβεια). Και δικό μας «Αέρα» του ‘40 από εκεί ίσως προέρχεται (μέσω του hurrah/hoorah/hurray). Quite ironic methinks (εάν έχει τουρκική ρίζα η πολεμική κραυγή του Αλβανικού έπους).Δεν αντιλέγω ότι μπορεί να είναι Χρυσαυγίτες ή της ΝΔ οι μηνυτές (άλλωστε η ΝΔ μπορεί να μην είναι πρώτη αλλά παίρνει μεγάλα ποσοστά στην Κρήτη). Το σχόλιό μου απευθυνόταν περισσότερο στα άλλα προβλήματα του νησιού. Έχουμε συζητήσει διεξοδικά με τον Ramon (εγώ απλώς διασκεδάζω να πειράζω τους Κρητικούς για το Πασόκ, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Μισοσοβαρά/μισοαστεία).
Από το OED:huzzaalso huzzah, 1570s, originally a sailor's shout of exaltation, encouragement, or applause. Perhaps originally a hoisting cry. As a verb from 1680s.https://www.etymonline.com/word/huzza+hurrah (interj.)1680s, apparently an alteration of huzza; it is similar to shouts recorded in German, Danish, and Swedish; perhaps it was picked up by the English soldiery during the Thirty Years' War. Hurra was said to be the battle-cry of Prussian soldiers during the War of Liberation (1812-13), "and has since been a favourite cry of soldiers and sailors, and of exultation" [OED]. Hooray is its popular form and is almost as old. Also hurray (1780); hurroo (1824); hoorah (1798).https://www.etymonline.com/word/hurrah---Από MW:First Known Use of huzzah1573https://www.merriam-webster.com/dictionary/huzzah---Απ' τη wiki:Αναμεταξύ άλλων:Anthropologist Jack Weatherford asserts that it comes from the Mongolian Hurree; used by Mongol armies, and spread throughout the world during the Mongol Empire of the 13th century,[3] but he does not appear to present any supporting evidence. Weatherford says that in Mongolian Hurree is a sacred praise much like amen or hallelujah.(...)According to French Turkologue and specialist in Islamic culture Jean Paul Roux, the word 'Hurrah' comes from Old Turkic, in use until medieval times. In his book, History of Turks he states...For example, while attacking to their enemies, they (Turks) used to shout 'Ur Ah!' which means 'Come on, hit!' (in modern Turkish vur hadi!) Then this exclamation turned into 'Hurrah!' in [the] West...https://en.m.wikipedia.org/wiki/Huzzah---Και αν χάνεται η προέλευση της λέξεως στο κάπου, στο κάπως και στο κάποτε, ο Αθηνώδορος Προύσαλης, εκ της Πόλεως, γνωρίζει -στην ουσία- καλύτερα (βλ. 2:30 https://youtu.be/nvmcG0s7xPk).
Ευχαριστώ βλαχάκι (το), είδα κι εγώ πολλά και διάφορα επί του θέματος αφότου έγραψα το σχόλιο. Σίγουρα το επιφώνημα Hurrah υπάρχει πολύ πριν τον Πόλεμο της Κριμαίας, όπως επίσης σχεδόν σίγουρα έχει τουρκογενή προέλευση. Τα διάφορα γερμανόφωνα φύλα που αναφέρεις μπορεί να υιοθέτησαν το επιφώνημα ура από (τουρκογενείς) Κοζάκους της Ουκρανίας τον 17ο αιώνα, ή από τους τουρκόφωνους Τατάρους (και οι δύο λαοί έχουν την λέξη, που σημαίνει "εμπρός", "επιτεθείτε"--είναι λέει προστακτική του ταταρικού ρήματος wurmak που θα πει χτυπώ). Οι Γάλλοι έχουν την έκφραση "Le hourra des cosaques" που σημαίνει, μετωνυμικά, "επίθεση". "Αποκρούσαμε τρία hourra des cosaques" δηλαδή "αποκρούσαμε τρία γιουρούσια".
Τrăiască Grecia! λοιπόν Άστον :-)(Btw πολύ γέλασα με την agrarian αναφορά, πώς την παλεύεις δεν ξέρω μ' αυτό το προσώπατο).----Ραμόν, ναι, αλλά η "τσιριμπίμ-τσιριμπόμ" τον απεκάλεσε "γιαλαντζί δερβίση" [όπου δερβίσης (λαϊκ) περήφανος, λεβέντης, μάγκας]. Δεν είναι πράγματα αυτά τσκ τσκ...Πράγματι, βαρυβαρύμαγκας ο Χατζηανδρέου (Φέρμας) και στην πραγματική ζωή (βλ. Αστεία ιστορία με Μουστάκα).Και ο Φωτόπουλος, όμως, ήταν μάγκας αξιώσεων! Στον κάτωθι σύνδεσμο Αθηνόδωρος και Μίμης μαζί με λευκαδίτικο σαλάμι και ξενικό είδος έκπληξη!https://youtu.be/LT3ugK-58OY
Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης, γονιός κατέθεσε μήνυση εναντίον των τεσσάρων εκπαιδευτικών με αιτιολογία πως το παιδί του «τραυματίστηκε ψυχολογικά». Πηγή: www.lifo.grΣκέφτομαι το ψυχολογικό τραύμα του παιδιού του μηνυτή, επειδή έχει αυτόν τον γονιό.