Κεραμέως: Επανέρχεται η βάση του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις

Κεραμέως: Επανέρχεται η βάση του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις Facebook Twitter
Eurokinissi
5

Την επαναφορά της βάσης του 10 ως προϋπόθεση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Ειδικότερα, η υπουργός Παιδείας μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα», υπογράμμισε ότι για τις πανελλαδικές εξετάσεις «είναι παράλογο να εισάγονται φοιτητές με 3 και 4 στα ΑΕΙ. Θα δούμε πότε θα επαναφέρουμε τη βάση του 10, ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια».

Σε ό,τι αφορά την επαναφορά της βάσης του 10, η Νίκη Κεραμέως υποστήριξε ότι είναι ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του υπουργείου Παιδείας. Αυτό που μένει να φανεί είναι ο ακριβής χρόνος εφαρμογής στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων.


Υπενθυμίζεται ότι η υπουργός Παιδείας προ ημερών είχε τονίσει ότι «απαρεγκλίτως όσοι έδωσαν φέτος πανελλήνιες, θα δώσουν και του χρόνου με τα ίδια μαθήματα. Για όσους μπαίνουν φέτος στη Γ' Λυκείου, δεν θα αλλάξουμε όλα όσα έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά μελετάμε αλλαγές».

Πολιτική
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κασσελάκης: Περιοδεία σε 29 νησιά – Το «Σάικλαντς» και το «7αράκι» του Αποστολάκη

Πολιτική / Κασσελάκης: Συνεχίζει την περιοδεία σε 29 νησιά του Αιγαίου – Το «Σάικλαντς» και το «7αράκι» του Αποστολάκη

Λόγω των ισχυρών ανέμων, πρώτος σταθμός της περιοδείας του Στέφανου Κασσελάκη ήταν τελικά η Κύθνος και εν συνεχεία η Σύρος όπου μετέβη με σκάφος και κυβερνήτη τον ναύαρχο Βαγγέλη Αποστολάκη
NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Επιτελους επανερχεται η λογικη και το αυτονοητο.Προσωπικα και το 12 δεν ειναι παραλογη βαση εισαγωγης στην τριτοβαθμια εκπαιδευση, αν δε μπορει να αποδωσει τα βασικα ο υποψηφιος πριν την εισαγωγη του ποσες ειναι οι πιθανοτητες να ανταπεξελθει στα πιο απαιτητικα μαθηματα που θα εχει μετα; Απλα για να καμαρωνουν οι γονεις οτι περασε σε καποια σχολη το παιδι;
Ανάλογα με τη δυσκολία των θεμάτων, μπορείς να παίζεις με τις βάσεις και κάθε χρονιά ο τυπικός μέσος όρος "10" να αντιστοιχεί σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο. Επειδή δε είμαι εξαιρετικά καχύποπτος με τους πολιτικαντισμούς που εμφανίζονται ως "το αυτονόητο", να βάλουμε ένα στοιχηματάκι; Οτι τις εκλογικές χρονιές που θα πέφτουν λίγο μετά τις πανελλήνιες ή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, "ως εκ θαύματος" πολλοί υποψήφιοι, πολύ περισσότεροι απ' ό,τι τις προηγούμενες χρονιές, θα πιάνουν την βάση; Βέβαια εάν η Επιτροπή Θεμάτων κατορθώσει ποτέ να βάζει κάθε χρόνο θέματα ίδιας ευκολίας (ή δυσκολίας) με τις προηγούμενες και τις επόμενες χρονιές, και τα οποία να ανταποκρίνονται όντως στο επίπεδο των απαιτούμενων γνώσεων, τότε ναι, αυτό το μέτρο της βάσης θα είναι ελάχιστα δικαιολογημένο.
Αντιγράφω από προηγούμενο μου σχόλιο: «Η βάση του 10 δεν αφορά σε ένα μόνο μάθημα, αλλά στο βαθμό πρόσβασης. Το να πέσουν πολύ δύσκολα θέματα σε όλα τα μαθήματα δεν έχει συμβεί και οι πιθανότητες είναι αστρονομικές. Εκτός των άλλων, τα θέματα σε όλα τα μαθήματα είναι έτσι δομημένα (ειδικά τα θεματα 1 και 2) ώστε ένας μέτριος μαθητής με λογικό διάβασμα να μπορεί εύκολα να γράψει τουλάχιστον 10. Με άλλα λόγια αν δεν καταφέρεις να έχεις βαθμό πρόσβασης πάνω από 10 μάλλον κάτι θα πρέπει να αναθεωρήσεις: είτε τον τρόπο διαβάσματος, είτε τον επαγγελματικό σου προσανατολισμό.»Εξάλλου ακόμα και στην ακραία περίπτωση όπου πέφτουν τα πλέον δύσκολα θέματα όλων των εποχών σε όλα μαθήματα, πόσο νομίζεις ότι θα πέσει ο βαθμός πρόσβασης για έναν μαθητή; Μια, δύο άντε τρεις μονάδες; Άρα οι μόνοι που δε θα περάσουν είναι αυτοί που σε μια νορμάλ-εύκολη χρονιά θα γράφανε δώδεκα. Όπως όμως επισημαίνει και ο asmilon παραπάνω, το δώδεκα σημαίνει ότι έχεις απλά κάποιες υποτυπώδεις ακαδημαϊκές δεξιότητες, όχι ότι έχεις τις δεξιότητες οι οποίες απαιτούνται για να τελειώσεις ανώτατη σχολή.
Θα ανακουφιστούν οι καθηγητές σε πολλές μη πρωτοκλασάτες σχολές που τα τελευταία χρόνια έχουν πάθει πλάκα με το χαμηλότατο επίπεδο των φοιτητών τους.