Η Mπέττυ Αρβανίτη, που μόλις έλαβε το Βραβείο Κουν, αφηγείται τη ζωή της

Η Mπέττυ Αρβανίτη, που μόλις έλαβε το Βραβείο Κουν, αφηγείται τη ζωή της Facebook Twitter
DRUG OF THE NATION ''Με ενοχλούν πολλά. Δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική του χορού μπροστά στην κάμερα, πρωί πρωί. Αυτό όμως διαμορφώνει συνειδήσεις, δυστυχώς, κι είναι πολύ επικίνδυνο. Εξοικειώνεσαι στην ανοησία και στη βλακεία και τα θεωρείς ως κάτι φυσικό. Είναι απίστευτο. Σε διαβρώνει.''
2

Απο τον MHulot

 

Γεννήθηκα στα Εξάρχεια, στη Σολωμού, κι από κει και πέρα όλη μου η ζωή έχει κινηθεί από Εξάρχεια στο Λυκαβηττό, στο Κολωνάκι και τα τελευταία 22 χρόνια και στην Κυψέλη.

Μένω στο Λυκαβηττό, στο τέρμα, απ' τη μεριά των Εξαρχείων. Κάθε βράδυ πάω στα Εξάρχεια. Με εξοργίζουν αυτά που ακούγονται αυτό τον καιρό ότι κινδυνεύεις κι ότι είναι άβατο. Προχθές το βράδυ εκεί ήμουν, στα Τρία Τέταρτα, δίπλα οι ματατζήδες και πιο πέρα οι κάδοι με τα καμένα. Τα αγαπώ πάρα πολύ γιατί εκεί είναι αποτυπωμένη όλη η ζωή μου. Εξακολουθεί να αποτυπώνεται εκεί η ζωή είτε με κόκκινο χρώμα είτε με κάποιο άλλο και να γράφει ιστορία.

Από πολύ μικρή, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ήθελα να γίνω ηθοποιός. Ο πατέρας μου ήταν οδοντίατρος και για κάποιο διάστημα ζούσαμε σε ένα μεγάλο διαμέρισμα στη Σολωμού. Θυμάμαι τον εαυτό μου όταν οι γονείς μου έκαναν τη μεσημεριανή σιέστα να φεύγω, να πηγαίνω στο ιατρείο του πατέρα μου, να κατεβάζω μπουκαλάκια και να παίζω θέατρο, με διαφορετικές φωνές.

Έδωσα στην Αρχιτεκτονική, στο Πολυτεχνείο, αλλά δεν πέρασα. Ταυτόχρονα έδωσα στη σχολή του Κουν, στο Θέατρο Τέχνης. Μπήκα, κι έτσι έγινα ηθοποιός. Την ίδια εποχή έφυγα κι από το πατρικό μου, παντρεύτηκα, γέννησα το παιδί μου. Θεωρώ μια πολύ φυσική εξέλιξή αυτό που έγινα, δεν είχα ονειρευτεί κάτι άλλο, αυτό ήθελα.

Πρόλαβα και τα έκανα όλα νωρίς. Τα πάντα. Οι γονείς μου δεν ήθελαν να γίνω ηθοποιός. Ποιος γονιός ήθελε τότε να γίνει το παιδί του ηθοποιός; Ήταν προοδευτικοί άνθρωποι, αλλά θεωρούσαν το χώρο επικίνδυνο για μένα. Πράγμα χαζό κι ανόητο, γιατί δεν πιστεύω ότι το θέατρο είναι ένας χώρος επικίνδυνος. Κάθε άλλο, μερικές φορές παραείναι συντηρητικός.

Μέχρι την εποχή που δημιουργήθηκε το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, το '87, με διαλέγανε, δεν διάλεγα. Βεβαίως και έκανα επιλογές, αλλά για να εκτεθείς -αυτό που ενδιαφέρει και με αφορά- πρέπει να επιλέξεις ο ίδιος. Να ονοματίσεις τι εννοείς. Τι θα πει «ποιότητα»; Τι θα πει «καλό θέατρο»; Όλοι θεωρούν ότι κάνουν καλό θέατρο, ή έστω προσπαθούν. Από κει και πέρα υπάρχει η πραγματικότητα, η οποία σε πείθει ή δεν σε πείθει. Θεωρητικά μπορεί όλοι να συμφωνούμε σε κάποια πράγματα, αλλά το θέατρο είναι πράξη. Όχι λόγια. Εξού αι το όνομα της εταιρείας μας, «Πράξη».

Ήταν ένα μεγάλο ρίσκο. Το ‘87 ανεβάσαμε Φασμπίντερ, τα Πικρά Δάκρυα. Υπήρχαν φίλοι μου που μου έλεγαν «Είσαι τρελή; Την Πατεράκη;». Τότε είχε μόλις κατέβει στην Αθήνα. Ήμουν κι εγώ που ο πολύς ο κόσμος πιθανόν να με ήξερε μόνο απ' το σινεμά. Είχα κάνει στο Λαϊκό Πειραματικό σημαντικά πράγματα, ήταν καλές οι επιλογές μου, αλλά δεν μένουν. Αυτό που μένει είναι η ταινία τάδε του Φίνου.

Σε ένα τόσο μικρό θέατρο τολμήσαμε πράγματα πάρα πολύ μεγάλα. Πάρα πολύ ακριβά. Κι οι υποτιθέμενες επιχορηγήσεις είναι μια ιστορία για κλάματα. Τραγική. Κάθε φορά με την ψυχή στο στόμα -αν και εφόσον- και δεν μπορείς να προγραμματίσεις τίποτα, γιατί δεν ξέρεις τι θα πάρεις. Αν θα πάρεις.

Οι επιχορηγήσεις καλύπτουν ένα ποσοστό από τα έξοδα της παράστασης, αλλά ελάχιστο. Πολλές φορές μας ρωτούν γιατί δεν πάμε σε ένα μεγαλύτερο θέατρο με τέτοια επιτυχία. Γιατί; Επειδή όταν αρχίσεις να το κάνεις αυτό σε καθορίζει το ταμείο. Το χρήμα δεν μας ενδιέφερε ποτέ. Μπαίνουμε μέσα. Και στη μεγάλη επιτυχία μπαίνουμε μέσα.

Νιώθω τυχερή, αλλά δεν πιστεύω σε αυτό που λένε ότι «το κάνω γιατί το θέλει ο κόσμος». Ο κόσμος πάει στο καλύτερο, αρκεί να του το δώσεις. Κι απεδείχθη.

Λειτουργώ με ένστικτο. Με ρωτάνε πολλές φορές για τη ζωή μου και το θέατρο. Δεν γίνεται να τα διαχωρίσεις. Με ενδιαφέρει να στήνω παγίδες στον εαυτό μου ώστε να με εκπλήξω.

Υπάρχουν τα πάντα μέσα στον άνθρωπο, όλα τα συναισθήματα, από τα πιο καλά μέχρι τα πιο ταπεινά. Αν υποθέσουμε ότι είμαστε ένα δοχείο με χημικά στοιχεία, πιστεύω ότι ο ρόλος είναι ο καταλύτης που κάνει τη νέα χημική ένωση. Το καινούργιο προκύπτει από αυτά που ήδη υπάρχουν. Ο εαυτός μας είναι το υλικό μας. Ό,τι διαβάσαμε, ό,τι ζήσαμε, ό,τι πιστέψαμε, ό,τι σιχαθήκαμε, ό,τι μισήσαμε, όλα. Αυτό κάνει μια ερμηνεία σπουδαία. Και αν μέσα από αυτό έχεις να πεις ενδιαφέροντα πράγματα, αν σου ανοίγει κάποιο κανάλι ή αν σε αφορά.

Τα πιο πολλά παιδιά που θέλουν να γίνουν ηθοποιοί είναι παραπλανημένα. Υπάρχει μια τάση που έχει δημιουργήσει η τηλεοπτική κατάσταση που όλοι θέλουν να γίνουν γνωστοί, να προβληθούν. Είναι πολύ θλιβερό, γιατί αυτό ούτε ουσία έχει ούτε βάθος. Ούτε σημασία. Από κάποιο γνωστό μου άκουσα κάτι που μου άρεσε πολύ: «Αυτός κάποτε ήθελε να γίνει καλλιτέχνης και κατάφερε να γίνει διάσημος». Είναι σίχαμα άμα το σκεφτείς, αλλά όλοι θέλουν να γίνουν διάσημοι. Δεν καταδικάζω συλλήβδην, υπάρχουν θαυμάσιοι ηθοποιοί στην τηλεόραση. Μιλάω για την τάση των νέων ανθρώπων που αυτό είναι στόχος τους. Μια ουτοπία. Βεβαίως οι εποχές δεν βοηθούν να απεμπλακούν τα παιδιά από όλο αυτό, αλλά έχουν και τα ίδια ευθύνη.

Από το καλό θέατρο και μόνο δεν μπορεί να ζήσει κάποιος στην Ελλάδα. Τουλάχιστον εύκολα. Δεν ξέρω πώς μπορεί να ζήσει, μειώνει τις ανάγκες του. Ή κάνει άλλα πράγματα, όπως μεταγλωττίσεις. Ήμουν η φωνή της Ψιψινέλ στα Στρουμφάκια και είμαι πολύ περήφανη γι' αυτό. Ήταν τέτοιο τέρας που τη διασκέδαζα όσα λίγα πράγματα στη ζωή μου.

Έχω κάνει καμιά 30αριά ταινίες και θα ξανάκανα σινεμά μετά μανίας και μετά πάθους. Αρκεί να βρισκόταν κάτι που να με ενδιέφερε. Πάσχουμε από σενάρια, αλλά το καταλαβαίνω. Ο κάθε σκηνοθέτης θέλει να τα πει όλα σε μία ταινία γιατί είναι πολύ δύσκολο να την κάνεις. Το να μπορείς να κόψεις πράγματα όμως είναι μεγάλη μαγκιά. Θαρραλέο και ουσιαστικό. Κάποια παιδιά έχουν ενδιαφέρον, ο Γιάνναρης, ο Οικονομίδης.

Το πιο μεγάλο μου όφελος από το θέατρο; Το ότι αισθάνομαι πως παρακολουθώ μια ζωή που έχει εξέλιξη. Δεν αισθάνομαι γριά, βιώνω την εξέλιξη του εαυτού μου.

Ήταν συσσωρευμένα όλα αυτά που βγήκαν. Πρόσεχα μια οργή και μια ανασφάλεια στους ανθρώπους στο δρόμο τελευταία λες και πήγαιναν σε πόλεμο. Δεν είναι περίεργο όταν οι άνθρωποι έχουν ν' αντιμετωπίσουν όλα αυτά που συμβαίνουν, όταν δεν πιστεύουν σε τίποτα πια, και δικαίως κατά τη γνώμη μου.

Αυτό που μ' αρέσει πάρα πολύ είναι που για πρώτη φορά αυτή η εξέγερση δεν είναι καθοδηγημένη από πουθενά και το μόνο κύριο στοιχείο της είναι η νεότητα. Δεν είναι σπουδαίο; Είναι αισιόδοξο το ότι ξεκίνησε απ' τους νέους, αλλά έβλεπες ανθρώπους κάθε ηλικίας στις πορείες. Τους άγγιξε όλους γιατί αυτό το παιδί μπορεί να ήταν ο φίλος του, ο γιος του, ο εγγονός του.

Δεν ντρεπόμαστε λίγο; Το οποιοδήποτε συμβάν, έτσι όπως παρουσιάζεται στα κανάλια είναι εντελώς διαφορετικό από την πραγματικότητα. Μερικές φορές έχουμε ακυρώσεις εισιτηρίων επειδή η τηλεόραση είπε ότι θα κάνει κατακλυσμό, έχει τύχει. Και δεν έτρεχε τίποτα, έπεσαν δυο βροχούλες. Η παραπληροφόρηση των ΜΜΕ είναι εκνευριστική. Πώς μπορεί ένας δημοσιογράφος που ζει σε κάστρα με πισίνες, στο δικό του κόσμο, να βγει να σχολιάσει τι συμβαίνει στο κέντρο; Και πώς φαίνεται αυτό! Άκουγες να μιλάνε για κουκουλοφόρους. Μα όλοι ήταν κουκουλοφόροι γιατί έπρεπε να είναι, για προστασία απ' τα δακρυγόνα και για να μην τους αναγνωρίσουν. Δεν σε προστατεύει η τηλεόραση. Απ' την άλλη, πώς είναι δυνατόν μόνο 5 κουκουλοφόροι να έκαψαν όλη την Ελλάδα; Ποιον δουλεύουν;

 

Τι φοβάμαι περισσότερο; Μήπως και δεν εισπράξω απ' τη ζωή, αυτό το κομμάτι που μου δόθηκε. Να περάσει η ζωή χωρίς να πάρω πρέφα.

Μερικές φορές η προσήλωση στην τέχνη σε απομονώνει. Προσπαθώ να καταλαβαίνω τι γίνεται γύρω μου, αλλά μοιραία, όταν ζεις σε αυτό το χώρο και ζουν κι άλλοι που συναναστρέφεσαι σε αυτόν, νομίζεις ότι οι όλοι οι άνθρωποι είναι κάπως έτσι. Κι όταν καταλαβαίνεις ότι δεν είναι έτσι, ταράζεσαι. Συναντώ ανθρώπους, για παράδειγμα, που πιστεύουν στην τηλεόραση! Πέφτω από τα σύννεφα όταν μου λένε το είπε αυτός στο τάδε κανάλι. Με ρωτάνε, που ζεις; Έχω απορρίψει κάποια πράγματα που για τους άλλους μπορεί να ισχύουν, αλλά προτιμώ να είμαι έτσι.

Δεν χάθηκαν οι πνευματικοί άνθρωποι, υπάρχουν, αλλά είναι αποκλεισμένοι. Όταν ενημερώνεσαι μόνο απ' την τηλεόραση φυσικό είναι να μην τους πετυχαίνεις. Μπορεί να υπάρχει μια δήλωσή τους σε εφημερίδα, αλλά δεν έχει την ίδια ισχύ. Αν δεν πας στα κανάλια, είσαι καταδικασμένος. Από την άλλη επιλέγεις να μην πας γιατί αλλοτριώνεσαι.

Με ενοχλούν πολλά. Δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική του χορού μπροστά στην κάμερα, πρωί πρωί. Αυτό όμως διαμορφώνει συνειδήσεις, δυστυχώς, κι είναι πολύ επικίνδυνο. Εξοικειώνεσαι στην ανοησία και στη βλακεία και τα θεωρείς ως κάτι φυσικό. Είναι απίστευτο. Σε διαβρώνει.

Η Επιστροφή της Γηραιάς Κυρίας κατά τη γνώμη μου είναι από τα πιο σπουδαία έργα του 20ού αιώνα. Έχει στοιχεία από αρχαία τραγωδία μέχρι Μπέκετ, τα αντιμετωπίζει όμως όλα μέσα από μαύρο χιούμορ. Όσα αναφέρονται ισχύουν σήμερα απόλυτα. Έχει να κάνει με τον τρόπο που διαβρώνεται μια μικρή πόλη που έχει φτάσει σε μια ένδεια τρομακτική, κι όταν πλέον έρχεται το κεφάλαιο διαβρώνονται όλοι. Δηλαδή το χρήμα τους αναγκάζει να φτάσουν μέχρι το φόνο, παρόλο που δεν το επιθυμούσε στην ουσία κανείς, τους αλλοτριώνει το γεγονός του πλούτου που τους δημιουργεί ανάγκες περισσότερες. Αυτή η εικόνα που δείχνει δηλαδή η τηλεόραση με τα υπέροχα σπίτια, ρούχα, αυτοκίνητα και κάνει τις ανάγκες να αυξάνονται. Οι πολίτες αρχίζουν και δανείζονται, τι άλλο από τις κάρτες είναι αυτό; Αυτό που ζούμε σήμερα. Κι ήταν 1956... Λες δεν το πιστεύω ότι είναι ένα έργο τόσο ανατριχιαστικά σημερινό και με τόσα επίπεδα.

Η Αθήνα είναι το χωριό μου. Δεν έχω άλλο. Αυτήν τη στιγμή είναι μια πληγωμένη Αθήνα, αλλά και πληγωμένη την αγαπάω. Όταν νιώθεις μαζί της έτσι συγγενικά, την αγαπάς ακόμα και με την ασχήμια της. Η αγαπημένη μου διαδρομή είναι Εξάρχεια - Λυκαβηττός - Κολωνάκι. Και Κυψέλη. Είναι κούκλα η αγορά της. Τα περισσότερα βράδια μετά την παράσταση τρώω στη Μαίρη, στην πλατεία Γεωργίου, ή στα Εξάρχεια στο Γιάντες. Ή στα Τρία Τέταρτα.

Τι με δίδαξε η ζωή; Τίποτα. Είμαι ανεπίδεκτη μαθήσεως.

Οι Αθηναίοι
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια