Δύο νύφες χέρι-χέρι στην πασαρέλα

Δύο νύφες χέρι-χέρι στην πασαρέλα Facebook Twitter
4

Ο Καρλ Λάγκερφελντ, βετεράνος μόδιστρος της Chanel, έδειξε την στήριξή του για τη νομιμοποίηση του γάμου των ομοφυλοφίλων στη Γαλλία παρουσιάζοντας στην πασαρέλα δύο μοντέλα με νυφικά υψηλής ραπτικής.

Δύο νύφες χέρι-χέρι στην πασαρέλα Facebook Twitter

Οι δύο νύφες, πιασμένες χέρι χέρι, έκλεισαν το μεγάλο σόου που έγινε στο Grand Palais στο Παρίσι, συνοδευόμενες από τον μικρό ανιψιό του Λάγκερφελντ. Όταν ρωτήθηκε αν αυτή η κίνηση ήταν συμβολική υπέρ του γάμου μεταξύ ομοφυλόφιλων στη Γαλλία ο Λάγκερφελντ απάντησε «φυσικά και ήταν. Δεν καταλαβαίνω καν τη συζήτηση. Ο διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους στη Γαλλία έγινε το 1904», δήλωσε ο σχεδιαστής στο AP. Συμπλήρωσε λέγοντας ότι οι άνθρωποι που θεωρούν το γάμο θρησκευτική ένωση μπορούν να συνεχίσουν αυτή την παράδοση στις εκκλησίες, στις συναγωγές, στους ναούς και στα τζαμιά, αλλά και ότι όλες οι θρησκείες πρέπει να δεχτούν το γάμο μεταξύ γκέι.

Δύο νύφες χέρι-χέρι στην πασαρέλα Facebook Twitter

Ο Φρανσουά Ολλάντ σχεδιάζει να νομιμοποιήσει τον γκέι γάμο και κατά συνέπεια να επιτραπεί η υιοθεσία παιδιών από ζευγάρια του ίδιου φύλου. Ωστόσο, ο Λάγκερφελντ είπε ότι δεν πρέπει να επιτρέπεται στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια η απόκτηση παιδιού με τεχνητή γονιμοποίηση.

Οι νύφες εμφανίζονται στο 3:00

4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Ξεπερασμένη είναι η λογική της "πεφωτισμένης πρωτοπορίας". Δεν καταλαβαίνω γιατί ο συγκεκριμένος σεξουαλικός προσανατολισμός κάποιων οφείλει να καθορίζει τις ιδεολογικές τους προτιμήσεις με την ευρεία έννοια και μάλιστα να είναι αυτός που θα οδηγήσει την κοινωνία σε νέες μορφές συμβίωσης και οικογένειας (λες και είχαν ποτέ δικαίωμα στις παλιές!). Δηλαδή είναι σαν να θεωρώ τις συνθήκες της οικονομίας της αγοράς προβληματικές για τον συνδυασμό οικογένειας και εργασίας (και για τα δύο φύλα) και να μην προωθώ την ισότητα των δύο φύλων στην εργασία αλλά να περιμένω την κατάρρευση του καπιταλισμού! Έπειτα για να απεμπολήσω ένα δικαίωμα, μία κατάσταση που αφορά τα μέλη μιας κοινωνίας πρέπει πρώτα να τα έχω κατοχυρωμένα. Αν δεν μου κάνουν, αναθεωρώ ατομικά, καταργώ σε βάθος χρόνου συλλογικά (ως κοινωνία, όχι ως lgbt κοινότητα). Ο γάμος μεταξύ ομοφύλων, επιπλέον, είναι ένα στρατηγικής σημασίας βήμα για την κοινότητα. Ποιος χέστηκε για τον γάμο; Ο γάμος είναι το μέσο. Ο σκοπός είναι πιο ουσιαστικός. Και εν πάση περιπτώσει, δεν έχει δικαίωμα ένας gay πχ. να του αρέσει η ιδέα του πολιτικού γάμου, να είναι συντηρητικός κλπ; Βεβαίως και να προωθηθούν νέες μορφές συμβίωσης για όλους (ήδη αυτό παίζει σε πολλά ζευγάρια) αλλά νομίζω ότι περιοριζόμενοι θεσμικά πάντα (και όχι σε ατομικό επίπεδο) σε αυτές αυτοί/ες που θέλουν να συζήσουν με ομόφυλους/λες τους και να έχουν και κάποια νομικά δικαιώματα θα δίναν το άλλοθι στη δημιουργία ενός βολικού διπλού καθεστώτος - γάμος για τους str, ελεύθερη συμβίωση για τους gay - που κατά την άποψη μου δεν προωθεί την ισότητα των πολιτών. Και τι θα πει gay και str8 lifestyle? Kαι τα δύο (αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν δύο τόσο ξέχωρα, που δεν νομίζω στην ουσία)κοινωνικές κατασκευές είναι, αλλάζουν μορφή, αλληλοεπηρεάζονται... Γενικά αυτός ο διαχωρισμός, οι πρωτοπορίες, το life style και λοιπές λογικές μου μυρίζουν νέα κουτάκια για να βάλουμε τους ανθρώπους μέσα... Και ναι και ο γάμος ένα κουτάκι που χρησιμοποιεί το κράτος είναι αλλά όπως εξήγησα δεν είναι απαραίτητο όλοι να είμαστε αναρχικοί για παράδειγμα εδώ.
Σωστο αλλα αναμενομενο οσο περνανε τα χρονια οι gay υιοθετουν straight συμπεριφορες σε ορισμενα θεματα.Κανονικα θα επρεπε να ηταν οι πρωτοι που θα προωθουσαν τις σχεσεις χωρις γαμο και την νομικη καλυψη ζευγαριων που ειναι χρονια μαζι αλλα δεν τους ενδιαφερει να παντρευτουν.
Προφανως δε λαβατε υπ οψη σας οτι η αναγνωρισμενη συμβιωση εχει πολλα πρακτικα πλεονεκτηματα σε σχεση με φορολογικα, στεγαστικα, ιατρικα, κληρονομικα κλπ που δεν ειναι θεμα "λάιφστάιλ"...Εκτος αυτου , η αναγνωριση της σχεσης ομοφυλοφιλων απο το κρατος ειναι "παιδευτικη" για την υπολοιπη κοινωνια, που μονο φιλικα αισθηματα δεν τρεφει για τους γκέι. Κατι που ειναι αξιο αναγνωρισης νομικης ειναι αξιο σεβασμου και το ιδιο (οι γκέι δηλαδη)Δεν υιοθετουν οι γκέι στρέιτ συμπεριφορες, διεκδικουν ΙΣΑ δικαιωματα. Τα οποια πρεπει να υπαρχουν, ασχετα αν καποιος θα τα χρησιμοποιησει...σε χωρες που ο γαμος ισχυει, η πλειοψηφια των γκέι δεν εχει παντρευτει!Εκτος αν κρινετε τις γκέι "συμπεριφορες" αναλογα με διαφορα "γραφικα" που βλεπετε στην ελληνικη τηλεοραση. Καλως ή κακως η συντριπτικη πλειοψηφια των γκέι δεν διαφερει απ τους στρέιτ ..εχουν τις ιδιες αναγκες ως άνθρωποι ..και ειναι πολλοι περισσοτεροι απο αυτους που "βλεπει" η κοινωνια...Ζω ως γκέι πολιτης ανοιχτα δε σημαινει ζω ως Ψινακης (αυτο ειναι που εχει αλλαξει, και παλιοτερα οι περισσοτεροι δεν τολμουσαν, εκτος "εμφανων" )