FT: Αυτοί είναι οι επτά λόγοι που το σκάνδαλο της VW είναι μεγαλύτερο από της Enron

FT: Αυτοί είναι οι επτά λόγοι που το σκάνδαλο της VW είναι μεγαλύτερο από της Enron Facebook Twitter
2

Τους επτά λόγους για τους οποίους το σκάνδαλο της Volkswagen είναι μεγαλύτερο από αυτό της Enron απαριθμεί η εφημερίδα Financial Times.



1ον, ενώ η απάτη της Enron εξαφάνισε τις οικονομίες μιας ζωής χιλιάδων πολιτών, η Volkswagen έβαλε σε κίνδυνο την υγεία εκατομμυρίων με την απόκρυψη από τους ελέγχους, επικίνδυνων για την υγεία σωματιδίων.  


2ον, με πρώτη την Volkswagen, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έκαναν σκληρό λόμπι για να προωθήσουν τις μηχανές ντίζελ ως έναν τρόπο να μειωθεί η εκπομπή διοξειδίων του άνθρακα.


3ον, τα πρόστιμα και οι μηνύσεις που αντιμετωπίζει η Volkswagen θα ξεπεράσουν πιθανότατα αυτά της Enron, τόσο σε μέγεθος όσο και σε εύρος. Ήδη αντιμετωπίζει πρόστιμο 18 δισεκ. από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ και ετοιμάζονται πρόστιμα σε όλες τις αμερικανικές Πολιτείες.


4ον, η Enron κατέρρευσε όταν μετά την αποκάλυψη της λογιστικής απάτης φάνηκε ότι η εταιρεία είχε τεράστιες ζημίες. Η Volkswagen μπορεί να καταρρεύσει παρά το γεγονός ότι η οικονομικά είναι απολύτως υγιής.


5ον, εξαιτίας του κεντρικού ρόλου της Volkswagen στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, το σκάνδαλο είναι ένα ολέθριο χτύπημα στην παγκόσμια φήμη της χώρας.



6ον, ακόμα και αν αποδειχθεί ότι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι και Ασιάτες κατασκευαστές που έχουν επενδύσει μεγάλα ποσά στην τεχνολογία ντίζελ είχαν εμπλακεί σε ανάλογη απάτη, το σκάνδαλο αναμένεται να επαναφέρει την αντίληψη ότι οι μηχανές ντίζελ είναι ρυπογόνες, μετά από δύο δεκαετίες συντεταγμένων προσπαθειών να αλλάξει η αντίληψη αυτή.

7ον, και ίσως το πιο σημαντικό, ενώ η Enron έπληξε την φήμη του λογιστικού επαγγέλματος ως αξιόπιστης καταγραφής των οικονομικών στοιχείων, η απάτη της Volkswagen δημιουργεί ερωτηματικά για την χρήση της τεχνολογίας ως μέσου για την επίτευξη στόχων περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. «Το καθαρό ντίζελ» φαίνεται ότι είναι όσο ψέμα είναι και «ο καθαρός άνθρακας».

Πηγή: euro2day.gr

*Το Σκάνδαλο της Enron είναι οικονομικό σκάνδαλο που αναδείχθηκε το 2001 και αφορούσε την ενεργειακή εταιρεία Enron και την ελεγκτική Arthur Andersen. Έπειτα από μια σειρά αποκαλύψεων που αφορούσαν αμφιλεγόμενες λογιστικές πρακτικές που διενεργήθηκαν κατά τη δεκαετία του 1990, η Enron κήρυξε πτώχευση στις 2 Δεκεμβρίου του 2001.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H κλιματική κρίση «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου: Η Ευρώπη καίγεται - Οι πόλεις αντιδρούν

Διεθνή / H κλιματική κρίση «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου: Η Ευρώπη καίγεται - Οι πόλεις αντιδρούν

Καθώς η κλιματική αλλαγή «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου, πόλεις όπως Βαρκελώνη και Σεβίλλη αναπροσαρμόζονται με πράσινες λύσεις, σκίαστρα και σημεία ψύξης για τους κατοίκους
LIFO NEWSROOM
Το σχέδιο Νετανιάχου για τη Γάζα φτιάχνει «στρατόπεδο συγκέντρωσης» για Παλαιστινίους, λέει πρώην πρωθυπουργός του Ισραήλ

Διεθνή / Το σχέδιο Νετανιάχου για τη Γάζα: «Φτιάχνει στρατόπεδο συγκέντρωσης για Παλαιστινίους»

Ο πρώην πρωθυπουργός Εχούντ Όλμερτ καταγγέλλει σχέδιο «εθνοκάθαρσης» της Γάζας, συγκρίνει τα σχέδια με ναζιστικά στρατόπεδα και καλεί τη διεθνή κοινότητα να επέμβει για να αποτραπούν εγκλήματα πολέμου
LIFO NEWSROOM
Η Ινδία λογοκρίνει την ταινία «Superman» - «Κόπηκαν» τα φιλιά με τη Λόις Λέιν

Διεθνή / Η Ινδία λογοκρίνει την ταινία «Superman» - «Κόπηκαν» τα φιλιά με τη Λόις Λέιν

Οι αλλαγές προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις, με τους επικριτές να υποστηρίζουν ότι ενώ τα συναινετικά φιλιά λογοκρίνονται, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στις σκηνές βίας ή σεξιστικής συμπεριφοράς
LIFO NEWSROOM
Η Γερμανίδα πεζοπόρος εξηγεί πώς επιβίωσε για 11 νύχτες στην αυστραλιανή ερημιά

Διεθνή / «Χτύπησα και χάθηκα»: Η Γερμανίδα πεζοπόρος εξηγεί πώς επιβίωσε για 11 νύχτες στην αυστραλιανή ερημιά

Η 26χρονη Γερμανίδα εντοπίστηκε 24 χιλιόμετρα μακριά από το σημείο όπου είχε αφήσει το όχημά της, εμφανώς εξαντλημένη, αφυδατωμένη και γεμάτη τσιμπήματα από κουνούπια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πόσα ακόμα κρύβουν οι γερμανικές εταιρείες και η Γερμανία γενικότερα. Απλά όσοι έχουν χρήματα κλείνουν στόματα. Ποιος ξέρει με ποιον δεν τα βρήκαν στα οικονομικά κι "έσκασε" το σκάνδαλο αυτό.
Το πρόβλημα Οξείδια του αζώτου (NOx) και όχι με το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) . Οι κινητήρες ντίζελ κατάφεραν να καίνε πολύ λιγότερο από της βενζίνης και να έχουν την ίδια απόδοση.Αν όλοι μας κοπτόμαστε τόσο για το περιβάλλον ας πάρουμε κανένα ποδήλατο που για να κάνουμε εκατό μέτρα παίρνουμε το αυτοκίνητο και το μπαρκάρουμε πάνω στα πεζοδρόμια.Επίσης λόμπι είναι οι πλοιοκτήτες που καίνε μαζούτ και όχι Ντίζελ και ένα πλοίο ρυπαίνει όσο χίλια τουλάχιστον αυτοκίνητα.