.

Facebook Twitter
4

 «Είμαι Κύπριος. Οι περισσότεροι από σας ξέρετε μερικά πράγματα για την Κύπρο: έχει την Αγία Νάπα (#ladsontour), το χαλούμι και κάνει ζέστη. Θυμάμαι με μιζέρια να παρατηρώ την τελετή αποφοίτησης από το σχολείο που γίνεται για τους τελειόφοιτους κάθε χρόνο: αγόρια τρέχουν με μηχανάκια, γιουχάρουν και ουρλιάζουν, ρίχνουν αφρό ξυρίσματος ο ένας στον άλλον και γιορτάζουν έτσι τον θάνατο των πιο ανέμελων χρόνων τους.

Δεν μπορούσα γιορτάσω. Η δαμόκλειος σπάθη κρεμόταν πάνω από το κεφάλι μου – η υποχρεωτική στρατιωτική θητεία. Για 25 μήνες για να είμαι ακριβής. Η στρατιωτική θητεία είναι απομεινάρι της Τουρκικής εισβολής του 1974. Ο πόλεμος ήταν τραγικός αλλά το να παρουσιάζεσαι το στρατό σήμερα γίνεται μόνο για να διαιωνίζεται μια διαμάχη η οποία δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ ξανά. Υπάρχουν πολλοί Κύπριοι επιχειρηματίες που προωθούν έναν αβάσιμο εθνικισμό προκειμένου να συνεχίσουν να πουλούν στρατιωτικές στολές κακής ποιότητας και ταχινόπιτες.

Έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που τελείωσα την θητεία μου και μέχρι τώρα δεν έχω γράψει τίποτα σχετικά με αυτή. Η πρώτη εβδομάδα ήταν κάπως θολή. Έφτασα στο στρατόπεδο, το στομάχι μου ένας σφιχτός κόμπος και παντού τριγύρω μου μια θάλασσα από ξυρισμένα κεφάλια. Ήταν 7 η ώρα το πρωί και ο ήλιος ήδη με έκαιγε καθώς έβλεπα τις Κύπριες μάνες να αποχαιρετούν τους γιους τους.

Οτιδήποτε μου συνέβη αφότου πέρασα την πύλη, μου θύμιζε αυτή την παροιμία: «Η λογική τελειώνει εκεί που αρχίζει ο στρατός». Δεν ήμουν όμως προετοιμασμένος για το βουνό από σκατά πάνω στο οποίο είχε χτιστεί η Εθνοφρουρά.

Υποθέτω ότι θα πρέπει να εξηγήσω γιατί δεν απέφυγα τη θητεία δεδομένου ότι υπάρχουν άφθονοι τρόποι για να πάρεις απαλλαγή: η μη-ετεροφυλοφιλία, οι αλλεργίες, η οπλοφοβία, η αντίρρηση συνείδησης. Ήμουν όμως πολύ απασχολημένος στο να καταπνίγω την διαφορετικότητα μου και επίσης ήθελα να γίνω δόκιμος: ένας στρατιωτικός που μένει μόνο μέσα για λίγες μέρες και διατάζει τα άτομα γύρω του – ιδανικό σενάριο για την τεμπελιά μου και τις τάσεις μεγαλομανίας μου.

Στην αρχή, μας έδωσαν άβολες στολές, λάθος νούμερο μπότες και απαρχαιωμένο εξοπλισμό. Στην ιατρική εξέταση, μας έγδυσαν και μας στοίβαξαν σε ένα δωμάτιο που έμοιαζε σαν μια περίεργη σεκάνς από το Σαλό, καθώς ξένοι μας άγγιζαν, μας ζύγιζαν και μας έσπρωχναν.
Ως αγύμναστος και καταπιεσμένος έφηβος, πάλευα με συναισθήματα ντροπής και λαγνείας. Προσπαθούσα να κρύψω το δικό μου σώμα ενώ κρυφά γλυκοκοίταζα κάθε ωραίο άντρα δίπλα μου. Και μετά το φως στο βάθος του τούνελ εξαφανίστηκε. Έκανα ένα τεστ για αχρωματοψία και απέτυχα. Δεν μπορούσα να γίνω δόκιμος. Αυτό ήταν– ήμουν παγιδευμένος. Αιχμάλωτος σε ένα κλουβί για δύο χρόνια.

Μεγαλώνοντας σαν γκέι είναι εύκολο σε ορισμένα μέρη στον κόσμο, αλλά σχεδόν καθόλου σε μια κατ' όνομα πουριτανική, ορθόδοξη χριστιανική χώρα. Την χαρακτηρίζω κατ' όνομα επειδή όπως άλλες ψευδοθεοσεβούμενες χώρες στον κόσμο, η Κύπρος έχει μια εξαιρετικά ζωντανή και πολυπληθή γκέι σκηνή. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει τεράστια βήματα: οργανώθηκε το πρώτο Pride και οι Κύπριοι έχουν αποκτήσει γενικά περισσότερο αποδοχή.

Παρόλα αυτά, πριν από μια δεκαετία, αυτός ο κόσμος ήταν κάτι εντελώς ξένο για μένα. Η άρνηση μου οφειλόταν σε ένα μακρύ κατάλογο από δικαιολογίες. Στην αρχή, συνήθιζα να λέω στον εαυτό μου ότι απλά «εκτιμούσα την αισθητική της ανδρικής μορφής». Αυτή ήταν η σκέψη μου, επί λέξει. Μετά ακολουθούσε η κλασσική δικαιολογία «απλά πειραματίζομαι». Την εποχή που παρουσιάστηκα, στα 18 μου, είχα καταλήξει στο «ίσως αμφιφυλόφιλος». Ήμουν ακόμη ένας κακομοίρης παρθένος και με τους άντρες και με τις γυναίκες. Η απειρία μου σε συνδυασμό με τον εγκλεισμό μου πλάι σε πανέμορφους άντρες με ορμονική υπερδιέγερση, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μείγμα.

Ο μήνας της εκπαίδευσης μας ήταν κάθε άλλο παρά βαρετός, αλλά μαζί ήρθαν και τα προβλήματα. Ένας τύπος με κοπάνησε επειδή διάβαζα. «Ξέρεις ότι δεν θα μάθεις τίποτα από τα βιβλία», είπε καθώς η παλάμη του ενώθηκε με την πλάτη μου. Ένας στρατιώτης έγραψε το όνομα του χωριού του στον τοίχο της τουαλέτας. Με κόπρανα.

Θυμάμαι ότι σκεφτόμουν για αρκετό καιρό τον τρόπο και τις πιθανότητες που θα είχα για να εξερευνήσω την σεξουαλικότητα μου σε ένα περιβάλλον που ήταν μεν πολύ ευνοϊκό για την ομοφυλοφιλία, αλλά και ταυτόχρονα επικίνδυνα ομοφοβικό. Οι μύθοι δεν ήταν αβάσιμοι για τους έφηβους στρατιώτες που αυνανίζονται απροκάλυπτα και χωρίς κανένα ενδοιασμό.

Θυμάμαι που τριγυρνούσα στα κρυφά στους κοιτώνες, καυλωμένος και στην τσίτα, και παρατηρούσα όμορφους άντρες με τα πέη τους έξω, να αυνανίζονται στα κρεβάτια σαν να μην υπήρχε κανείς στο δωμάτιο.


Μια φορά σε μια προσπάθεια να πιάσω παρέες, έγινα φίλος με έναν πανέμορφο, μυώδη και αδιαμφισβήτητα στρέιτ άντρα κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης. Αποφάσισα να του κάνω μια φάρσα στο ντους. Έκλεψα την πετσέτα του για να δω τι θα κάνει. Η πλάκα απέφερε καρπούς και άρχισε να με κυνηγάει γυμνός, το οποίο όπως καταλαβαίνετε με έκανε να χαρώ. Αυτό ήταν το αποκορύφωμα των σεξουαλικών μου διερευνήσεων στο στρατό.


Και έπρεπε να είμαι προσεκτικός. Ιστορίες για ομοφυλόφιλους ήταν σπάνιες αλλά γεμάτες χολή και προκατάληψη. Δύο τύποι βρέθηκαν να αυνανίζονται από έναν άλλο στρατιώτη εν ώρα υπηρεσίας. Τα νέα εξαπλώθηκαν σε όλο το στρατόπεδο και τελικά οι δυο τους ζήτησαν απαλλαγή εξαιτίας των παρενοχλήσεων, της κακοποίησης και των κουτσομπολιών που οδήγησαν στο να ασκηθεί σωματική βία εναντίον τους.

Υπήρχαν επίσης διάφορες φήμες: κοινωνικοί παρίες, συνήθως μοναχικοί μεσήλικες άντρες που υποτίθεται τηλεφωνούσαν στο τηλεφωνικό κέντρο του στρατοπέδου για να ζητήσουν από στρατιώτες σε υπηρεσία αν ήθελαν να πεταχτούν μέχρι την πύλη στις 2 μετά τα μεσάνυχτα για μια γρήγορη πίπα ή πήδημα μέσα από την περίφραξη. Ένας από αυτούς τους αστικούς μύθους τελικά ήταν αλήθεια. Μου έκανε και μένα πρόταση μια από αυτές τις σκοτεινές φιγούρες. Ευγενικά τον απέρριψα, δεν ήμουν ο ιδανικός για ραντεβού στα τυφλά.

Οι Κύπριοι άντρες είναι φοβεροί στο να διαχωρίζουν την σεξουαλική πράξη με έναν άλλον άντρα από την ομοφυλοφιλική συμπεριφορά. «Μια τρύπα είναι μια τρύπα», ένας φίλος που πήδηξε έναν φίλο του μου είπε μια φορά. «Ήταν απλά από ανάγκη – υπήρχε στέγνια, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ; Δεν έχει σημασία αν δεν βγαίνεις σε ραντεβού». Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω αν αυτό ήταν πολύ προοδευτικό ή όχι.

Βρισκόμουν λοιπόν εδώ, σε ένα περίεργο σεξουαλικά φορτισμένο, απομονωμένο και πολύ αρρενωπό περιβάλλον που επέτρεπε και δαιμονοποιούσε εξίσου τις ομοφυλοφιλικές φαντασιώσεις. Έχω πολλές αναμνήσεις από αυτοαποκαλούμενους στρέιτ άντρες να αγκαλιάζονται, να φιλιούνται, να μοιράζονται ακόμη και ένα κρεβάτι και μερικές στιγμές αργότερα να αρχίζουν να μιλάνε «γι' αυτές τις αδερφές».

Παρέτειναν, αυτά τα δύο χρόνια, την άρνηση μου να δεχτώ τη σεξουαλικότητά μου για περισσότερο από όσο θα 'πρεπε; Σίγουρα. Ήμουν σε ένα περιβάλλον που ήταν τέλειο για μένα ώστε να εξερευνήσω θεωρητικά την σεξουαλικότητα μου. Τι θα ήταν πιο ιδανικό από το να είσαι κλειδωμένος στο ίδιο δωμάτιο με ένα σωρό καυλωμένους, έφηβους; Τις περισσότερες φορές όμως ήταν σαν την τιμωρία του Ταντάλου: φρούτα που γίνονται σκόνη και μια πηγή που ξεραίνεται την στιγμή που πας να πιεις. «Τιμωρία» επειδή είχα τα απομεινάρια της ορθόδοξης χριστιανικής ενοχής μέσα μου, κι ας είχα αφήσει αυτό τον κόσμο πίσω μου εδώ και καιρό.

Στο πνεύμα όμως της ισορροπίας και της πλήρους ειλικρίνειας, οφείλω να ομολογήσω ότι οι εμπειρίες μου με μετέτρεψαν σε ένα μαχητικό και άτεγκτο γκέι. Τώρα αρνούμαι κάθετα να κάνω πίσω σε οτιδήποτε κι αυτό οφείλεται και στο σπίτι μου που απορρίπτει συνέχεια την ταυτότητά μου. Έχω χλευαστεί από ομοφοβικούς στους δρόμους του Λονδίνου και το μόνο που ένιωσα ήταν δικαιολογημένος θυμός, όχι φόβος ή άγχος. Και τους χλεύασα με την σειρά μου. Έβρισα και μπλέχτηκα σε καυγάδες. Ακριβώς όπως ο στρατός μου δίδασκε ότι πρέπει να κάνω».

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Οκτώ ιστορίες που κοιτούν την εποχή κατευθείαν στα μάτια και βλέπουν λίγο πιο βαθιά απ’ όσο θα περίμενες. Η Tina Brown που ξεγυμνώνει την αλήθεια των new media, ο Tillmans που κρατά ένα τραγούδι αθάνατο, η νύχτα του Chengdu που χάνεται μπροστά μας, το wool-camp σαν μικρή τελετουργία επιβίωσης, ο Hujar που φωτογράφιζε ψυχές, η Swinton που κουβαλά φως για όσους έφυγαν, ο νέος «Φρανκενστάιν» ως καθρέφτης της πατριαρχίας και ο Λαπαθιώτης που βρίσκει ξανά στόμα στη σκηνή. Διαφορετικά μεταξύ τους, συντονίζονται σαν ένας χάρτης του τώρα, λαμπερός, σκοτεινός, ακριβής.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
 Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στην εποχή όπου η πρόοδος μιμείται την ευαισθησία για να επιβιώσει,το queer βλέμμα γίνεται η μόνη αξιόπιστη μέθοδος διάκρισης. Από την Ελεωνόρα Μελέτη και τη Τζένη Χειλουδάκη, δύο καθρέφτες μιας κοινωνίας που φοβάται να ρευστοποιηθεί ως τη σιωπηλή αξιοπρέπεια του Orlando, τη Róisín Murphy, τον Daniel Obasi, το t-fags και τη Δήμητρα της Λέσβου, οι εικόνες του κόσμου αποκαλύπτουν το αόρατο ρεύμα που τις διαπερνά: την πειθαρχία της τρυφερότητας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

σχόλια

3 σχόλια
" Ακριβώς όπως ο στρατός μού δίδασκε ότι πρέπει να κάνω. "Πολλές αράδες για να μας πεις ότι έγινες ένα εξίσου φοβικό άτομο. Το διαφορετικό από όποια πλευρά κι αν το κοιτάς είναι εύκολο να το κριτικάρεις. Να το δεχτείς ουσιαστικά πάντα είναι δύσκολο. ΥΓ. Εν τάξη η ζέστη χαρακτήριζε το περιβάλλον, το χαλούμι που κολλάει;
Ενδιαφέρον και γενικά σωστό άρθρο. Δύο διαφωνίες έχω: Πλάκα σε εναν όμορφο, μυώδη και "αδιαμφησβήτητα" στρέιτ... Το αδιαμφησβήτητα από πού βγαίνει; Γκέι δε σημαίνει κάποιο είδος συγκεκριμένου άντρα... και ακόμη κι αυτοί που πάνε με γυναίκες, ειδικά στις υπαναπτυκτες χώρες, μπορεί να είναι πραγματικά γκέι. Μην πιστευουμε κι εμείς οι ίδιοι τα λανθασμένα στερεότυπα της κοινωνίας. Επίσης καλή η καυλα και το μάτι, αλλά να διευκρινήσουμε ότι δεν κυνηγάμε συνεχώς στρέιτ άντρες. Αυτό είναι ένα άλλο κακό στερεότυπο. Για τους περισσοτερους απο εμας οι στρειτ μας είναι αδιάφοροι. Ένα βλεμμα θαυμασμού ναι είναι ανθρωπινο, αλλα μέχρι εκεί...
To να είσαι διαφορετικός στη σύγχρονη εποχή είναι πλέον αποδεκτό. Το να χλευάζεις όμως ως διαφορετικός θεσμούς τους οποίους δεν είσαι σε θέση να κατανοήσεις, σε καθιστά μικρόμυαλο και κατά προέκταση μικρόψυχο. Όσο για την απόπειρα να σοκάρεις με ατάκες περί του νοήματος της τρύπας, το μόνο που καταφέρνεις είναι να προκαλείς αναγούλα στους αναγνώστες της lifo, καθώς τέτοιου είδους σχόλια δεν προάγουνε το κίνημα των gay. Απεναντίας το υποβαθμίζουν!
σόρι που παρεμβαίνω, αλλά την ατακα της τρυπας, την αναφέρει κι αυτός με αναγούλα, οτι την ειπε κάποιος στο στρατό. Δεν την οικειοποιειται ο συγγραφεας. Αντιθετως