Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
2
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

«Κύριε δημοσιογρίφε, κύριε δημοσιογρίφε, θα μου πάρετε μια συνέντευξη;». Ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει μόλις ολοκληρώσει την πρώτη γενική πρόβα του νέου ανεβάσματος του Καρυοθραύστη του που απαθανατίστηκε φωτογραφικά από τον φακό του Πάρι Ταβιτιάν για τη LiFO. Η δημιουργική αναταραχή της πρόβας έχει κοπάσει και οι χορευτές φορούν τα καθημερινά τους ρούχα. Ο Κωνσταντίνος χαλαρώνει και με καλεί να τα πούμε, χρησιμοποιώντας ατάκα από τον Θάνο το Κολοκυθάκι, τον ήρωα της Φρουτοπίας του Ευγένιου Τριβιζά που αποτελεί το τρίτο κατά σειρά θεατρικό πρότζεκτ με το οποίο ασχολείται τη φετινή σεζόν, μετά και το Rocky Horror Show. Τον ρωτώ πότε ξεκινά η Φρουτοπία και μου λέει στις 14. «Γενάρη;» επισημαίνω. «Όχι! Τώρα! Τι μήνα έχουμε τώρα; Έχω χάσει τους μήνες. Έχω και Έντα Γκάμπλερ στα σκαριά για μετά, και κάτι ακόμα που το κρατώ ως έκπληξη προς το παρόν».

Δεν να το παίζω ότι εδώ κάνω τον βαθιά σκεπτόμενο και παραδίπλα τον ελαφρύ. Το ίδιο κάνω παντού, προσπαθώ να δημιουργώ εκείνο το χαοτικό περιβάλλον που θα κάνει τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζομαι να αισθανθούν απόλυτα εκτεθειμένοι και να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Το 2010, το πρώτο ανέβασμα της δικής του, ενήλικης βερσιόν στο κλασικό μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι -ένα σχόλιο για τη μοναξιά και τον καταναλωτισμό των Χριστουγέννων όπως τον βιώνει η ενήλικη, πλέον, ηρωίδα του παραμυθιού, η Κλάρα- είχε παρουσιαστεί με επιτυχία στο θέατρο Θησείο. Τον ρωτώ γιατί αποφάσισε να επανέλθει σε αυτό το πρότζεκτ για έξι μόλις παραστάσεις, εν μέσω των άλλων του δουλειών. «Γουστάρω πολύ την τριλογία του Τσαϊκόφσκι με την οποία έχω ασχοληθεί, την Ωραία Κοιμωμένη, τη Μνήμη των Κύκνων και τον Καρυοθραύστη. Ανέβασα την Ωραία Κοιμωμένη στο Κρατικό το 1999 και ήταν ο λόγος που μετακόμισα εκεί στη συνέχεια. Έκτοτε, ψάχνω απεγνωσμένα πώς θα την ξαναπαρουσιάσω. Η Μνήμη των Κύκνων ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη, στη Λυρική, περιόδευσε σε όλο τον κόσμο. Τον Καρυοθραύστη επίσης θέλω να τον παρουσιάζω συχνά, είναι ένα έργο τρελό και οριακό, δεν ξέρεις αν αυτό που βλέπεις είναι παρωδία ή πραγματικότητα. Ταυτόχρονα νομίζω ότι διαθέτει μια πολύ σκληρή εσωτερικότητα που, όταν αναδύεται στο τέλος, καταδεικνύει ότι οι κόσμοι που εμείς πλάθουμε, είναι εκείνοι που μπορούν να μας απελευθερώσουν αλλά και να μας καταστρέψουν».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Το παραμύθι του Τσαϊκόφσκι πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1892 κι έκτοτε, κάθε χρόνο παίζεται σε όλο τον κόσμο σε δεκάδες διαφορετικές αναγνώσεις. Πώς ο Κωνσταντίνος οραματίστηκε τη δική του εκδοχή; «Ήταν σαν απάντηση στον ίδιο μου τον εαυτό. Τα άλλα δύο μπαλέτα τα έκανα σε "μεγάλο μέγεθος" κι έτσι ήθελα αυτό να το φέρω σε μικρό και κλειστοφοβικό χώρο, ώστε η σχέση της μουσικής με τα σώματα να μην έχει αναλογία. Και στο κλασικό μπαλέτο φυσικά, ο τεράστιος όγκος της μουσικής ερμηνεύεται πάντα από έναν χορευτή ή μία χορεύτρια ή ένα pas de deux. Τα μεγάλα σύνολα είναι συνήθως για πιο αρμονικά θέματα. Ήθελα να δω τον Καρυοθραύστη έτσι, όχι μέσα από ένα μεγάλο σύνολο 15-20 ατόμων. Είναι κι αυτή η αίσθηση της μελαγχολίας των Χριστουγέννων - ένας άνθρωπος μόνος πρέπει να ανοίξει τα δώρα του. Η Κλάρα φαντασιώνεται τα δώρα της, οι άνθρωποι μεταμορφώνονται σε παιχνίδια τα οποία πλάθει με τον δικό της τρόπο ενώ παρακολουθεί τα πάντα σαν να βρίσκεται μέσα σε έναν εφιάλτη προσπαθώντας να διαλέξει τον πρίγκιπα. Τελικά καταλήγει σε μια κίνηση αυτοχειρίας, όχι προσπαθώντας να σκοτωθεί αλλά για να βάλει τέλος στην έννοια της παρθενίας της».

Στη συνέχεια ο Κωνσταντίνος μου εξηγεί ότι κατά τη μεταφορά του έργου από το Θησείο στο Rex, δεν το έχει πειράξει κι ότι η ουσία του παραμένει η ίδια. Σκηνογραφικά θα αλλάξει κάποιες λεπτομέρειες, ενώ δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν η τελική εκδοχή που θα δούμε θα είναι άσπρη όπως στο παλιό ανέβασμα ή μαύρη που ταιριάζει περισσότερο στη σκηνή του Rex. Στον θίασο, έχει κρατήσει δύο από τα πέντε μέλη κι έχει αλλάξει τα άλλα τρία, εκ των οποίων και την πρωταγωνίστρια, αφού την ταλαντούχα τρανσέξουαλ χορεύτρια Μυρτώ Κοντονή που υποδυόταν την παλιά Κλάρα, έχει αντικαταστήσει η νεαρή Ιωάννα Αντώναρου. Τον ρωτώ πώς είναι η μετάβαση από τη Μυρτώ στην Ιωάννα. «Φυσιολογική» μου λέει. «Το έργο δεν έχει κάποια ειδική ανάγκη ως προς αυτό το κομμάτι. Η πρωταγωνίστρια είναι μια κοπέλα που προσπαθεί να φαντασιωθεί τη ζωή της».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος ασχολείται από την αρχή της πορείας του με πολλά διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα, όμως τα τελευταία δυο χρόνια βρίσκεται, θα μπορούσαμε να πούμε, σε έναν θεατρικό δημιουργικό οργασμό. Από τα Κόκκινα Φανάρια, μέχρι το Καμπαρέ και την Αρκαδία, οι παραστάσεις του σχολιάζονται ποικιλοτρόπως, σίγουρα όμως δεν περνούν απαρατήρητες. Παράλληλα, αναλαμβάνει αδιάκοπα και την καλλιτεχνική επιμέλεια ζωντανών μουσικών προγραμμάτων, καθώς και τη σκηνοθεσία βιντεοκλίπ για τραγουδιστές όπως η Πάολα και ο Γιώργος Μαζωνάκης. Αναρωτιέμαι πώς καταφέρνει να απομονώνει δημιουργικά το καθετί από αυτά και να μην τα μπλέκει μεταξύ τους. «Μάλλον έτσι είναι η ψυχοσύνθεσή μου, δεν μου κάνει κόπο να τα απομονώσω γιατί λειτουργούν για μένα ως τελείως διαφορετικά πράγματα που τα αντιμετωπίζω με τον ίδιο τρόπο. Όταν δουλεύω για κάποιον τραγουδιστή δεν βαριέμαι και δεν κάνω ξεπέτες. Προσπαθώ να βρίσκω κάθε φορά στοιχεία που να κάνουν το αποτέλεσμα ιδιαίτερο και πετυχημένο. Κρίνομαι συνέχεια εξαιτίας των επιλογών μου και είναι φυσιολογικό. Δεν προσπαθώ πάντως να αποδείξω τίποτα σε κανέναν, εκτός από τον εαυτό μου για τον οποίο νιώθω σίγουρος. Όταν το 2000 έκανα την Τρελή Ευτυχία με την Oktana, συνειδητοποίησα ότι για μένα το πιο σημαντικό είναι να κάνω αυτό που θέλω, ανεξαρτήτως αν αυτό θα κριθεί πετυχημένο ή αποτυχημένο. Τότε ηρέμησα σε σχέση με τον ανταγωνισμό και με όλους τους εξωγενείς παράγοντες. Όταν συνέχισα στο ΚΘΒΕ κι έπειτα στη Λυρική και το Εθνικό, ήταν σαν να άνοιγε μια πιο μεγάλη πόρτα κάθε φορά που έκλεινε η προηγούμενη. Θεωρώ λοιπόν ότι οι επιλογές μου ήταν υπέροχα σωστές, υπό την έννοια ότι αν δεν είχα ασχοληθεί με τους τραγουδιστές, δεν θα είχα τη δυνατότητα να κάνω όλες αυτές τις παραστάσεις τύπου Καρυοθραύστη και να τις κάνω με τον δικό μου τρόπο. Η ενασχόληση με τη μουσική βιομηχανία ξεκίνησε ως το μέσο για τα υπόλοιπα, αλλά στην πορεία έγινε αγάπη. Αλλιώς δεν θα το συνέχιζα, δεν μπορώ να ασχολούμαι με πράγματα που δεν μου αρέσουν. Γι' αυτό έφυγα κι από το ΚΘΒΕ, γιατί δεν μπορούσα να μπω στη διαδικασία να κάνω αυτό που θέλουν οι άλλοι. Θέλω -και το έχω καταφέρει- σε οποιονδήποτε χώρο παρουσιάζω κάτι, αυτό να φέρει ουσιαστικά την υπογραφή μου. Δεν το παίζω ότι εδώ κάνω τον βαθιά σκεπτόμενο και παραδίπλα τον ελαφρύ. Το ίδιο κάνω παντού, προσπαθώ να δημιουργώ εκείνο το χαοτικό περιβάλλον που θα κάνει τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζομαι να αισθανθούν απόλυτα εκτεθειμένοι και να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό».

Ο Καρυοθραύστης παρουσιάζεται στη σκηνή του Rex τις ημέρες των γιορτών και θέλω να κλείσουμε την κουβέντα μας με ένα σχόλιο του Κωνσταντίνου για το νόημα και τον συμβολισμό τους. «Ο Καρυοθραύστης διαδραματίζεται παραμονή Χριστουγέννων, μιας γιορτής που μπορεί να συνδέεται με την παράνοια του απόλυτου κιτς ή με την απόλυτα μοναχική απλότητα. Τι είναι για σένα τα Χριστούγεννα αισθητικά;» τον ρωτώ. «Εγώ δεν έχω πρόβλημα με το κιτς, το αφομοιώνω μέσα στο έργο μου. Σίγουρα είναι γιορτή μοναξιάς τα Χριστούγεννα τα οποία ωστόσο δεν έχω ζήσει ποτέ μοναχικά. Έχουν τη μελαγχολία της λάμψης. Η λάμψη είναι ποπ. Γι' αυτό και λειτουργούν έτσι και ο κόσμος κινείται γύρω από αυτό τον μύθο. Και φυσικά υπάρχει πάντα η ελπίδα της αναγέννησης, είτε με τον χριστιανικό είτε με τον κοσμικό είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο το δεις».

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Info

Καρυοθραύστης

15, 16, 22, 23, 29, 30/12, 21:30

Rex (Πανεπιστημίου 48, 211 8000080)

Εισ.: € 15, 10.

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για άτομα κάτω των 18 ετών.

Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος στην πλατεία του Rex... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Οι πρώτες αποκλειστικές εικόνες από τον “Καρυοθραύστη” του Ρήγου Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος backstage... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια