H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter
1

Από τον Θανάση Χαραμή

 

Ο Ρώσος εικαστικός Dimitri Tsykalov γεννήθηκε το 1963 στη Μόσχα και πλέον ζει και δημιουργεί από το Παρίσι. Έχει στο βιογραφικό του διακρίσεις και συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις με δουλειές του να κοσμούν συλλογές σε Παρίσι, Γερμανία και Ιρλανδία. Τα έργα του θεωρούνται αρκετά σκληρά ως προς τη θεματολογία τους και προβοκατόρικα ως προς την απόδοσή τους. Ο ίδιος είναι ένας εξαιρετικά επικοινωνιακός και ανήσυχος καλλιτέχνης ο οποίος πειραματίζεται με αναπάντεχα υλικά και δηλώνει πως εξ ορισμού δεν ανήκει σε κάποιο καλλιτεχνικό ρεύμα.

Του ζητήσαμε να διαλέξει για το LIFO.gr μερικά από τα αγαπημένα του έργα και να μας περιγράψει τον αναρχικό χαρακτήρα της έμπνευσης και της Τέχνης του.

                                                    

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

"Προτιμώ να δουλεύω και να επεξεργάζομαι υλικά που εγώ αποκαλώ "αντιύλη". Δεν μου αρέσει το μάρμαρο ή ο πηλός, αλλά βρίσκω πολύ πιο ενδιαφέρον να δουλεύω με κρέας, λαχανικά και ξύλο. Νομίζω πως αυτό που με γοητεύει με αυτά τα υλικά είναι πως είναι ζωντανά, εύθραυστα και εφήμερα όπως εμείς και μας περιστοιχίζουν καθημερινά. Ένα καρπούζι ή ένα κομμάτι κρέας είναι για μένα ότι για τον γλύπτη ένας όγκος φίνο μάρμαρο."


H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

"Για την σειρά Skulls διάλεξα πολύ προσεχτικά τα υλικά μου. Έπρεπε να έχουν το κατάλληλο μέγεθος και χρώμα. Μετά έπρεπε να τα σκαλίσω και να τους συμπεριφερθώ σαν γλυπτά. Δεν είναι εύκολη διαδικασία. Απαιτεί χειρουργική ακρίβεια και πολύ υπομονή. Στην εργαλειοθήκη μου έχω μαχαίρια, τσεκούρια, καρφιά, ηλεκτρικά κατσαβίδια αλλά ακόμη και μπατονέτες. "

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

"Oι αναφορές μου περιπλέκουν εικόνες από τις αρχαίες κατακόμβες και τα σύγχρονα σούπερ μάρκετ με τα γεμάτα φρούτα και λαχανικά ράφια τους. Βρίσκω συνδετικά στοιχεία ανάμεσα στους σωρούς των προϊόντων και και στις εικόνες από τα υπόγεια νεκροταφεία. Όταν τελειώσω με το σχήμα τους τα τοποθετώ μπροστά από ένα μαύρο φόντο και τα φωτογραφίζω. Η αλλοίωση δεν είναι εχθρός, αλλά μέρος της τέχνης μου. Είναι μία από τις τρεις φάσεις. Με το να τα σκαλίζω τους δίνω το σχήμα τους το οποίο γνωρίζω πως δεν θα είναι παντοτινό και μετά τους δίνω ζωή. Η αλλοίωση που αρχίζει παράλληλα να επιδρά θα τα επηρεάσει και θα τους προκαλέσει τις αλλαγές που αποτυπώνουν το τι κάνει ο χρόνος στη μορφή των ζωντανών οργανισμών. Συνεπώς δεν αισθάνομαι ο αποκλειστικός δημιουργός των έργων μου. Έχω συνεργάτη τον χρόνο ο οποίος θα τα παραλάβει και θα επέμβει στην όλη διαδικασία. Νομίζω πως αυτό που θέλω να υπογραμμίσω με τα έργα αυτά είναι ο φρενήρης ρυθμός κατανάλωσης στη δίνη του οποίου τεράστια ποσά τροφίμων καταλήγουν στα σκουπίδια και το πόσο αναπόφευκτος είναι τελικά ο θάνατος."

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

"Η σειρά "Body series" είναι σαν μια αντανάκλαση της συμπεριφοράς της καταναλωτικής κοινωνίας και του διαρκούς κυνηγητού της ομορφιάς και της τελειότητας μέσα από την πλαστική χειρουργική. Ήθελα να απαθανατίσω την ζωντανή σάρκα στολισμένη με κρέας."

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

"Το έναυσμα για αυτό το concept υπήρξε ο πόλεμος στο Iράκ, αλλά η σειρά αυτή εξελίχθηκε σε ένα πιο γενικευμένο σκηνικό βίας που εμπλέκει όλα τα φύλα, τις φυλές και τις ηλικίες. Οδηγός για αυτές τις δημιουργίες υπήρξαν οι ιταλικοί και ισπανικοί μπαρόκ πίνακες. Είναι πολύ εντυπωσιακό το πως με μια τόσο μικρή παλέτα χρωμάτων αποτυπώνουν με ακρίβεια την σκοτεινή ατμόσφαιρα, τα βασανισμένα κορμιά των ανθρώπων και τον ερωτισμό. Δεν συνεργάστηκα με επαγγελματίες μοντέλα, αλλά επέλεξα καθημερινούς ανθρώπους με σωματικές ατέλειες και ασύμμετρα κορμιά. Τα σώματα των ανθρώπων αντιμετωπίζονται σαν κρέας που είναι ήδη νεκρό και που το πεπρωμένο τους είναι να βρεθούν αντιμέτωπα από τις σφαίρες στη μάχη."

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

"Η Τέχνη για μένα θα είναι πάντα η εξερεύνηση των μηχανισμών της κοινωνίας, της εξέλιξης του ανθρώπου και της ζωής. Ενίοτε αυτό που θεωρούμε προφανές καταλήγει να είναι απροσδόκητο."

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

 

 

*Όλο το υλικό και οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν και παρουσιάζονται από τον Dimitri Tsykalov για χρήση αποκλειστικά στο LIFO.gr

dimitritsykalov.com

Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

1 σχόλια