Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998)

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
4
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Η «Αυτοεικονογραφία» (1961). Σειρά σκίτσων του Μίνου Αργυράκη για την πρώτη 20ετία της ζωής του. Δημοσίευση στο περιοδικό «Ο Ταχυδρόμος» (#1118, 2/10/1975), αλλά και στο περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Εικονογράφηση του Μίνου Αργυράκη για το μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Ο Κίτρινος Φάκελος» [Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», 1956]
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του λευκώματος «Οδός Ονείρων» (1957)
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από την «Οδό Ονείρων». 1. Οδός Ονείρων, 2. Λατέρνα η Ωραία Ελένη, 3. Στο Βυζάντιον
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από την «Οδό Ονείρων». Κοινωνικές υποχρεώσεις
Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Εξώφυλλο για το δίσκο 45 στροφών «Το Φεγγαράκι» (1958) του Μάνου Χατζιδάκι με την Νάνα Μούσχουρη


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Αμερική (1961)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Το κλασικό εξώφυλλο του LP του Μάνου Χατζιδάκι «Οδός Ονείρων» (1962)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Οι συντελεστές της «Οδού Ονείρων». Από αριστερά: Μανώλης Καστρινός, Αλέξης Σολομός, Μάνος Χατζιδάκις, Δημήτρης Χορν, Μίνως Αργυράκης. Πίσω, στο βάθος πρέπει να είναι η Μάρω Κοντού


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από το βιβλίο του Μίνου Αργυράκη «Η Πολιτεία Έπλεε Εις την Μελανόλευκον» [Θεμέλιο, 1963]

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σελίδα από το περιοδικό «κούρος» (Απρίλης 1971). Φωτογραφία και διαφήμιση. Η φωτογραφία είναι του Conrad Rooks, προέρχεται από το 1963 και είχε δημοσιευτεί για πρώτη φορά στο περιοδικό «Το Άλλο Στην Τέχνη» (#2, τέλη ’63). Στη διαφήμιση διαβάζουμε: «Η ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ δεν ήτο μία συμπαθής κυρία, που ήρεσκε το ν’ ακούει ελαφράν μουσικήν στις “κοσμικές” ταβέρνες των Αθηνών… Γι’ αυτό στις ώρες της μοναξιάς της άκουγε μόνο τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι… Οδός Ονείρων… Πασχαλιές μεσ’ απ’ τη νεκρή γη… Απόψε αυτοσχεδιάζουμε… σε δίσκους COLUMBIA»


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από το βιβλίο «Ο Γύρος του Κόσμου» [Γαλαξίας, 1964]. Τα κείμενα και τα σχέδια είχαν δημοσιευτεί για πρώτη φορά στην εφημερίδα «Ελευθερία» (1955-1960)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Το Θέατρο «Κιβωτός της Άμυ» στην Πλάκα / Τζαζ στην Αθήνα (1965). Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Ο Μίνως Αργυράκης στην ταινία “Oedipus the King” (1968) του Philip Saville. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
SEXAGON ’69. Από την παράσταση μιούζικαλ που δόθηκε στα εγκαίνια της Πανεπιστημιούπολης, από το Πολυτεχνείο της Κοπεγχάγης. Σκηνοθεσία, σενάριο, μοντάζ μουσικής και σκηνογραφία του Μίνου Αργυράκη. Πρωταγωνιστούσε η Ελένη Κισκύρα. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Από έκθεση του Μίνου Αργυράκη στην πόλη Odense της Δανίας, τον Απρίλιο του ’70. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικά και κοστούμια του Μίνου Αργυράκη από την παράσταση του έργου του Αριστοφάνη «Θεσμοφοριάζουσες», που δόθηκε στο θέατρο Riddersalen, στο Frederiksberg (Κοπεγχάγη) το 1970. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Ο Μίνως Αργυράκης σε φιλμ του δανού ζωγράφου Pierre Beskow (1973). Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Κύπρος ΡΙΚ, 1972. Σκηνικά και κοστούμια για τη «Σαμία» του Μενάνδρου, σε σκηνοθεσία Εύη Γαβριηλίδη. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Εξώφυλλο του Μίνου Αργυράκη για το LP του Μάνου Χατζιδάκι «Ο Καπετάν Μιχάλης και ο Κύκλος του C.N.S. με την Φλέρυ Νταντωνάκη και τον Σπύρο Σακκά» (1975)

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Δύο ποιήματα του Sinclair Beiles (1930-2000), ενός σημαντικότατου νοτιοαφρικανού beat ποιητή, που έζησε πολλά χρόνια στην Ελλάδα, αφιερωμένα στον Μίνω Αργυράκη (μετάφραση Νατάσας Χατζιδάκι). Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικά και κοστούμια του Μίνου Αργυράκη για την όπερα «Καμπανέλλο» του Donizetti, που δόθηκε στη Λυρική Σκηνή το 1975 με μουσική διεύθυνση Μάνου Χατζιδάκι. Περιοδικό «ΣΗΜΑ» (#18, Ιούλιος-Αύγουστος 1977)


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικά του Μίνου Αργυράκη για την πασίγνωστη, στους παλαιότερους, εκπομπή του ΕΙΡΤ «Λούνα Πάρκ» (πρεμιέρα 11/7/1974, φινάλε 7/5/1981). Πηγή: fouit.gr


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Ο Μίνως Αργυράκης πρωταγωνιστής στους «Άρχοντες» (1977) του Μανούσου Μανουσάκη. Πηγή: «Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου» [Αιγόκερως, 1982] του Γιάννη Σολδάτου


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικά και κοστούμια του Μίνου Αργυράκη για την «Πορνογραφία» (1982-83). Βλέπουμε τον Σπύρο Μπιμπίλα, την Σαπφώ Νοταρά και κάποια άλλη πρωταγωνίστρια που δεν την αναγνωρίζω. Πηγή: hadjidakis.gr

Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Σκηνικό του Μίνου Αργυράκη για τους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού «Κέρκυρα ’82»


Σπάνιο υλικό: Μίνως Αργυράκης (1919-1998) Facebook Twitter
Μίνως Αργυράκης «Ο Γύρος της Ελλάδας (Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα)» [Καστανιώτης, 1984]

Retronaut
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Στη σχετική λεζάντα έγραψα «ΠΡΕΠΕΙ να είναι η Μάρω Κοντού». Δηλαδή δεν είμαι σίγουρος…Απορώ λοιπόν γιατί μου καταλογίζετε λάθος, όταν κι εσείς δεν είστε σίγουρος/η γράφοντας «δεν ΠΡΕΠΕΙ να είναι»…
αυτη ειναι η ελλαδα του πολιτισμου,η ελλαδα που μας κανει περηφανους,ειμαστε τυχεροι που ειχαμε τον ΜΙΝΩ και τον ΜΑΝΟ ας τους γνωρισουνκαι οι νεοι,εχουν πολλα να μαθουν.